Jump to content


Aprilia SR1 - Komarac



118 replies to this topic

#81 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 20:26

Hocu Lauda naravno.

Danas su nam bili u poseti Pakundza i Tanok, pa evo malo radova, da ne ispadne da nista nisam radio :)

Prvo, krenuo sam da analiziram cilindar i dosede, davno sam otvarao kanale na bloku i malko na cilindru, evo kako to izgleda gledajuci na klingeritni dihtung

Attached File  uploadfromtaptalk1459106802758.jpg   228.46K   33 downloads

I blok pritegnut bez radilice

Attached File  uploadfromtaptalk1459106834267.jpg   275.4K   30 downloads

Dalje, izmerio sam sve ponovo. U pakovanju dolazi 1 klingerit pod cilindrom debljine 0,5mm ( kasnije utvrdjeno da je u sabijenom stanju 0,4)

Attached File  uploadfromtaptalk1459106995934.jpg   213.01K   29 downloads

I iznad, metalni zaptivac 0,5 x 48

Attached File  uploadfromtaptalk1459107080374.jpg   201.36K   26 downloads

Fabricka karika , kao i ona iz zamenskog seta koju smo odmah porucili uz rezervne dihtunge su na meri 0,10

Attached File  uploadfromtaptalk1459107200948.jpg   220.97K   26 downloads

Malo sam se iscimao oko merenja cilindra subitorom, meni je na oko izgledalo kao da stub leptira na izduvu nije fabricki pobrusen pa sam se odmah setio Mariove price, a ja realno nemam dijamantske freze sa kojima bih mogao da ga glocnem, medjutim, razlika na stubu u odnosu na ostatak cilindra je 4-5/100

Attached File  uploadfromtaptalk1459107388210.jpg   165.19K   26 downloads

Na oko se ne vidi nista posebno,nije kao kod malossija..

#82 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 20:41

Glava.

Attached File  uploadfromtaptalk1459107575461.jpg   255.06K   26 downloads

Nabavio sam bimetu pa resih da svaki cilindar premerim i imam podatke za sklapanje, to je jedini pravilan nacin

Attached File  uploadfromtaptalk1459107521296.jpg   315.11K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459107550855.jpg   280.12K   27 downloads

Izradjena od plexija osnova za merenje

Attached File  uploadfromtaptalk1459107633799.jpg   242.22K   26 downloads

Uvrnuta svecka i podesena da stoji na ravnom glava, uhvacena za metalno telo svecice u stegu

Attached File  uploadfromtaptalk1459107682941.jpg   221.55K   25 downloads

I tu dok smo se vrzmali po garazi i trazili koje je sredstvo najbolje koristiti za merenje, poveli smo se drecavom bojom kao najuocljivije za ocitavanje pa smo probali sa sapunicom recnosti za pranje posudja. Napunjena bimeta na 10ccm

Attached File  uploadfromtaptalk1459107850435.jpg   257.89K   27 downloads

Pa smo krenuli da litriramo glavu

Attached File  uploadfromtaptalk1459107888357.jpg   178.3K   26 downloads

Medjutim, vrlo brzo je pao ostav, jer je voda pravise tanka, a pleksi nisam hteo da stezem kao sivonja da ne bi urezivao podloske u materijal, i videlo se gde tecnost prolazi van komore kompresionog prostora. Znaci idemo ponovo, sa tecnoscu vece gustine.

Ovoga puta dvotaktol, lepe crvene boje, na nasu nesrecu, odenticne kao i ugravirana podela i brojevi na bimeti :)

Posto je ulje dosta gusto, morali smo spricom da upumpavamo po malo, i nasuli smo 7,9ccm

Attached File  uploadfromtaptalk1459108119100.jpg   264.94K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108133669.jpg   259.61K   26 downloads

Idemo lagano u litriranje glave

Attached File  uploadfromtaptalk1459108168769.jpg   220.67K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108186940.jpg   203.08K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108202533.jpg   237.44K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108216679.jpg   228.82K   26 downloads

Kap po kap i bimeta je pokazala 1,45ccm, znaci ova glava je zapremine 6,5ccm

Attached File  uploadfromtaptalk1459108275779.jpg   254.46K   26 downloads

#83 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 20:52

Dalje, posto smo pripremili teren za montazu, krenulo je zagrevanje blokova za prijem radilice iz zamrzivaca.

Attached File  uploadfromtaptalk1459108395360.jpg   265.97K   33 downloads

I tako malo po malo, skoro 45minuta, na smenu

Attached File  uploadfromtaptalk1459108442794.jpg   244.15K   35 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108490397.jpg   241.7K   33 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108526085.jpg   237.27K   29 downloads

Nismo mogli da postignemo vise od 90 stepeni, a da se ovaj drugi blok ne ohladi...

Namazali diht masu na brzaka, tanko na veliki blok, uz konstantno mesanje i duvnanje i krenuli u sklapanje.

Attached File  uploadfromtaptalk1459108649613.jpg   254.55K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108680870.jpg   283.18K   26 downloads

I za divno cudo, tako je fino legla, izgleda da Acin zamrzivac bas dobro hladi

Jos malo smo dogrejali mali blok i samo ga prevrnuli

Attached File  uploadfromtaptalk1459108730504.jpg   265.61K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108812942.jpg   294.09K   26 downloads

Malo sam prskao wd-om da rashladim lezajeve i pritegao unakrsno srafove blokova

Attached File  uploadfromtaptalk1459108871136.jpg   278.11K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459108943556.jpg   296.28K   26 downloads

#84 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 21:04

E sad, ona bitna stavka. 2 minuta nakon sklapanja, imali smo ovakvu reakciju radilice



Rekli bi dobro se okrece, ima vrlo mali, jedva da se oseti luft..

Medjutim, merenjem, jedna strana spijun listici pokazuju 2mm razmaka do bloka, sa druge strane 1,50 listici ne prolaze.. centriram udarcem drvenim cekicem i dobijam ovo



Rekli bi extra? E pa nije :)

Opet imam nesuglasice sa leve i desne strane, kako se hlade blokovi, opet mi radilica bezi ka strani variomata. Srafovi na bloku i dalje isto stegnuti, samo radi na lezajevima. Posle 10 minuta, identicno se okrece kao na snimku, ali sada imam 1/10 razlike izmedju polutki.

I opet, 1 precizan udarac drvenim cekicem

Attached File  uploadfromtaptalk1459109482693.jpg   258.59K   28 downloads

I evo ga finalni rezultat, na hladnim blokovima



Ume cak i da se vrati u nazad kada se dovoljno sporo zavrti :)
Klaktanje je prisutno sa obe strane, na hladno. Ja sam zadovoljan.

Merio sam, sa obe strane imam priblizno 1,7 mm (2 listica 0,9 i 0,8)

Attached File  uploadfromtaptalk1459109653843.jpg   282K   28 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459109667091.jpg   271.94K   28 downloads

#85 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 21:30

Dalje, idemo postavku semeringa. Ovde su u kompletu (original minareli) dosli neki braon rekao bih nisu ni guma a ni viton, videcemo kako ce se pokazati. Mali, do magneta ima sesiric i nije problem postavka, ima svoje mesto dokle seda i ne moze da se pretera.

Attached File  uploadfromtaptalk1459110798070.jpg   252.53K   30 downloads

Prstima se bukvalno, malko jace, spusti na svoje mesto, naravno, treba podmazati malo usnice i spoljni obod. Postavljen i granicnik i usrafljen

Attached File  uploadfromtaptalk1459110880521.jpg   353.23K   35 downloads

Veliki na strani variomata je malo vise crnkast nego braon, merio sam i debljina je skoro 7mm, a mesto na dosedu bloka je tacno 7 do ivice, treba biti oprezan da se upuca tacno ispod kanala za seger, ne dublje.

Attached File  uploadfromtaptalk1459110986636.jpg   303.2K   33 downloads

Kada sedne na svoje mesto, to iznosi ovoliko

Attached File  uploadfromtaptalk1459111020368.jpg   320.28K   34 downloads

Agregat je dosao bez velikog segera, tako da cemo to naknadno dobaviti i montirati...

Dalje, usledila je montaza pakni i zadnjeg grebena

Attached File  uploadfromtaptalk1459111144185.jpg   236.16K   32 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459111162756.jpg   279.86K   30 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459111179361.jpg   277.05K   29 downloads

Marko je uzeo nove pakne, ja sam izgleda zaboravio da slikam montazu, slikacemo naknadno..


#86 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 March 2016 - 22:02

To je ta hirurska preciznost kod montiranja radilice na koju vecina zaboravi. Svaka cast na pedantnim radovima! :)

#87 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 22:03

Krenuo sam u postavku termo grupe, odnosno montazi i merenju dok je yoaca prepravljao anker plocu namotaja...

Attached File  uploadfromtaptalk1459111356055.jpg   282.88K   29 downloads

Postavio sam iglicasti, klip i cilindar bez karike, sa standardnim zaptivacima da lakse izmerim C parametar i sqvish.

Attached File  uploadfromtaptalk1459111422291.jpg   237.7K   28 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459111458698.jpg   300.92K   27 downloads

Postavljena tinol zica debljine 2mm

Attached File  uploadfromtaptalk1459111478412.jpg   276.13K   28 downloads

I sve pritegnutno kao pri montazi

Attached File  uploadfromtaptalk1459111535131.jpg   250.34K   28 downloads

2 -3 okreta radilice u gmt i skidanje glave, tinolka izgleda ovako

Attached File  uploadfromtaptalk1459111581091.jpg   258.87K   29 downloads

Subler kaze, u najtanjoj tacki 1,3mm

Attached File  uploadfromtaptalk1459111627286.jpg   228.95K   30 downloads

Znaci, ovde imamo klingerit pod cilindrom 0,5 i metal odozgo 0,5.

Prelazim na C parametar. Posto imam komparater, a video sam da neki koriste ovaj most resih da probam.. znaci poenta je da se koparater zajedno sa mostom izbazdare na ravnoj povrsini na 0, kasnije kada se most montira na brezon cilindra bez dihtunga, i tanka igla komparatera dovede u samu ivicu cela klipa, komparater pokaze koliko je to u minus u odnosu na ravnu povrsinu, odnoano koliko je klip dole..

Attached File  uploadfromtaptalk1459111893718.jpg   278.38K   30 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459111935975.jpg   272.54K   27 downloads

I dobio sam rezultat 0,5mm. Malo sam bio nesiguran jer vrh igle nije toliko uzak a celo klipa ima fino zakrivljenje..
Resih da proverim na stari dobri nacin sublerom. Gmt ne mogu precizno da izmerim jer je opet vrh sublera podebela kockica, ali zato dmt odlicno ocitavam na ivici klipa preko prelivnih kanala

Attached File  uploadfromtaptalk1459112162650.jpg   263.01K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459112182742.jpg   245.44K   26 downloads

I evo ga rezultat. 39,5mm, merio vise puta. Posto je hod mine 39,2 znaci da je C = 0,3mm.

Attached File  uploadfromtaptalk1459112368778.jpg   247.31K   25 downloads

Dalje, izmerih i klip, da budem siguran sta racunam. Veliki subler kaze za ceo klip 50,2

Attached File  uploadfromtaptalk1459112469557.jpg   219.28K   27 downloads

Mali subler za ivicu klipa kaze 47,8

Attached File  uploadfromtaptalk1459112500584.jpg   215.68K   36 downloads

Znaci visina zakrivljenja cela klipa je 2,4mm

Ovde sam malo zastao i razmislio kako i sta dalje. U pricipu nepoverljiv sam prema klingeritu, evo posle prvog pritezanja on je vec 0,4 pa sam bacio sve na papir da vidimo gde smo..

Attached File  uploadfromtaptalk1459112631826.jpg   232.25K   34 downloads

Ovde u fabrickoj postavci imamo stepen kompresije 13,88:1

Gledao sam analizu ovog cilindra koju je radio Mario, i rekli bi da je najbolje gadjati C oko 0,5 gde bi on bio raspoloziv na oko 10000 obrtaja. Medjutim, poucen nekim ranijim cilindrima, ja cu se ovde opredeliti za sto manji C parametar. Ovde ce doci phbg 21 i stejdz pro replica, koja ce dovoljno izvuci obrtaja, a opet ne previse jer planiram dosta veci ugao paljenja. Takodje, nisam zadovoljan stepenom kompresije u stok postavci, a kao sto znamo, snagu na odredjenom broju obrtaja donose pritisci, po analizi cilindra, sa C - 0,5 najveca snaga je na 10000 na sa 145psi-ja, sto ovaj koncept sa hpc radilicom svakako moze da opskrbi. Znaci sve je pripremljeno da se smanjenjem C parametra dobije na snazi.

Odlucio sam da spakujem 0,3metalni zaptivac pod cilindar, sto ce uz tanke slojeve diht mase kasnije biti 0,35 i time dobio stvarni C - 0,2 a izmedju glave i cilindra dosao je metalni zaptivac 0,4 cime sam stepen kompresije doveo do 14,5:1.

Sada sam zadovoljan :)

#88 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 22:06

Hvala Lauda!

Ostao sam duzan snimak kako lagano ide (i drzi pravac klipnjaca u polutkama) kad je nacentrirana i kako acika koristi turpiju :)



#89 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 March 2016 - 22:11

U tekstu pise da je hod radilice 39.2, a na papiru si pisao da je hod 39.1 sto direktno utice na C parametar. Greska?

#90 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 March 2016 - 22:12

Sve super odradjeno, svaka cast na pedantnosti momci i na poslu toplo/hladno u kombinaciji sa drvenim ubedjivanjem... :)

Sto se tice polozaja radilice oce varijator da odvuce radilicu prema sebi pa onda dzaba merenje i centriranje...Eto ako budete opet otvarali uskoro posle rada seti se pa prvo to premeri...

#91 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 22:23

E sad, paljenje. Drzacemo se 20 ak stepeni predpaljenja na stok struji i magnetu, to ce boti sasvim ok do 10500-11000 obrtaja, koliko ocekujem da ce izgurati replika.

Acika je posteno poturpijao anker plocu, i pocistio namotaje od poplava iz Obrenovca jos od pre 2 godine...

Attached File  uploadfromtaptalk1459113655709.jpg   256.92K   30 downloads

Montirana je kajlica

Attached File  uploadfromtaptalk1459113701841.jpg   294.32K   33 downloads

I klingeritni dihtung/zastita

Attached File  uploadfromtaptalk1459113729913.jpg   299.03K   34 downloads

Pa smo montirali plocu i resili da premerimo gde da usrafimo.

Gadjao sa oko 20 stepeni, to ce biti 1,50 mm pre gornje mrtve tacke

Attached File  uploadfromtaptalk1459113807646.jpg   301.5K   34 downloads

0 ili gmt

Attached File  uploadfromtaptalk1459113841642.jpg   301.01K   36 downloads

I 1,5mm magneta u kontra smeru

Attached File  uploadfromtaptalk1459113869857.jpg   298.79K   37 downloads

Na ovom mestu je pickup na anker ploci poravnat sa zavrsetkom pruge na magnetu i ploca stegnuta.
Svakako moram nekako proveriti stroboskopom kasnije...

Dalje, resio sam da postavim brezone na izduvu, ovi airsalovi su mi nekako bledunjavi i ne obecavaju puno, a naraku su malo duzi, replika ima tu neku cudnu krivinu i nema mesta da se postavi matica ukolikoostane duzi brezon... resio da poatavim fabricke airsal, uz locktite..

Attached File  uploadfromtaptalk1459114113440.jpg   242.81K   37 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459114125531.jpg   221.15K   30 downloads

I naravno, postavljena je seriska prepradjena piramida usisa sa malossi carbonit lamelicama, dihtunzi sa obe strane a aftermarket prirubnica prihvata 24mm ( za phbg) je ispolirana iznutra i oborena unutrasnja ivica kolena sa 20 na 21mm.

Attached File  uploadfromtaptalk1459114250452.jpg   266.92K   28 downloads

Magnet je postavljen, medjutim ocekuju se nove matice radilice kao i merenje i uklapanje variomata-remena-remenica..

Tu smo stali za danas, bacajte komentare i pitanja slobodno, ima sta da se raspreda :)

#92 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 22:26

View PostLauda, on 27 March 2016 - 22:11, said:

U tekstu pise da je hod radilice 39.2, a na papiru si pisao da je hod 39.1 sto direktno utice na C parametar. Greska?
Da da, greska u pisanju a i u racunanju kasnije.. medjutim, iamo sam rezervu jer sam sve zapremine zaokruzivao na prvu vecu decimalu, tako da se stepen K ne menja, u stoku je 13,9:1

Drago mi je da neko i cita sve ovo sto radim! :)

View PostPita, on 27 March 2016 - 22:12, said:

Sve super odradjeno, svaka cast na pedantnosti momci i na poslu toplo/hladno u kombinaciji sa drvenim ubedjivanjem... :)

Sto se tice polozaja radilice oce varijator da odvuce radilicu prema sebi pa onda dzaba merenje i centriranje...Eto ako budete opet otvarali uskoro posle rada seti se pa prvo to premeri...
Tacno tako, sve je jasno, ali je bitno da se u startu postavi kako treba, da budu rastereceni lezajevi, onda se bukvalno sama okrece :)

#93 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 27 March 2016 - 22:37

Svidja mi se kad se svaki korak isprati slikom. Fino i pedantno odradjeno, sto je i za ocekivati iz ove garaze :)

Meni su za sad skroz ok ti brezoni koji dodju uz Airsal, zavrnuo sam ih bez lijepka, evo jos nikako nisu popustili, nisam ih dotezao poslije prve montaze...

#94 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 March 2016 - 22:43

Hvala Sinisa. Probao sam da ih uvrnem do kraja, do onog zadebljanja koje bi trebalo da sluzi kao granicnik, medjutim imam osecaj da ce proci kroz rupu... izgledaju mi kao da su navoji manjeg precnika.. moji na piaggio airsal sportu su drugaciji, ne nesto super kvalitetniji ali na oko se vidi razlika. I njih sam iskrivio, sto je za ocekivati na pia prirubnici auspuha ali se ovde pribojavam da ne provrtim navoje u novom cilindru pa sam kapnuo malo lepka.

#95 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 March 2016 - 10:40

evo i mog doprinosa, uradio sam kalkulaciju stepena kompresije sa prepiskom parametara sa slike iz sveskice, i ima nekih razlika

ne slaže se zapremina sfernog zakrivljenja čela 2,4mm, kod mene je 2,13ccm
ne odgovara mi prečnik zaptivača ispod glave 47 ako je cilindar 47,6 , možda je greška pa je 48 ....

tu sam za diskusiju i korekcije

Attached File  new-3.jpg   547.38K   25 downloads

što se tiče osigurača na bloku kod velikog semeringa, minareli ga nikada nije ni imao, jeste da je tamo urez na bloku, ali to ne mora da znači da su oni hteli tamo osigurač da spakuju, dakle njih susrećemo na kina blokovima...

što se tiče tog malog igličastog sa alu ili posrebrenim kavezom, ja to ne bih pakovao, po meni su ti kavezi nestabilni i iglice mogu da se razlete... jeste da je lagan, ali ipak neki čelični MHR više uliva poverenje...

ostalo je sve pod konac., čestitke

#96 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 March 2016 - 11:42

Hvala!

Da, hod je 39,2 a precnik zaptivaca je 48 a ne 47.

Sto se tice zapremine cela klipa, racunao sam kao zapreminu kupe, znaci 2/3 baza x visina. Tvoj metod kao odsecak lopte je svakako pravilniji i precizniniji.

Pah, sto se tice iglicastog, nisam pametan, deluje korektno i plan je svakako da se odradi uvid u stanje agregata na karaju sezone, ne ocekujem da ce Marko preci vise od 2000km sa vikend setupom pa cu svakako zameniti i iglicasti.

Ja sam stvarni sqvish dobio 1,3mm u ovoj postavci kao u kalkulatoru. Pozabavicu se jos tom tematikom, ima vremena do prvog paljenja.

#97 Baki

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 391 posts
  • MestoBeograd
  • VozimSprint Falcon

Posted 28 March 2016 - 18:54

Sve pohvale za radove, vrlo pedantno i uredno radite sve! :) samo napred!
Kod mene je izasao stok stepen kompresije 12:08 i tako sam ga ostavio (C parametar 0,8)

Evo slike mog cilindra kad je pristigao, vidi se dodatno brusenje na stubicu, mora da je i tvoj u minusu,,
Posted Image

#98 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 March 2016 - 20:15

Hvala Baki. Da, ovde se okom vidi razlika na stubu, a na ovom cilindru se ne vidi, al dobro, ima razlike.


Pogledao sam ponovo racunicu iz sveske. Ja sam kralj, izgleda da je umor ucinio svoje :(

Mario hvala puno na doprinosu i ukazanim propustima! Definitivno je kalk prava stvar, doduse malo je problem sto nemam neki pc u garazi ili slicno pa da mi bude non stop pri ruci...

#99 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 March 2016 - 20:22

mogao bi onaj free office za android da instaliras, treba ti samo excell

#100 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 March 2016 - 20:32

Jes. I da nosim tatine naocare sa sobom :)





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users