#101
Posted 02 April 2016 - 20:34
Variomat je naraku v2, precnik je 95mm. Osnovno mi je da izmerim razmak u rasirenom stanju, odnosno kada izbacuje remen do vrha, da bi utvrdio za koju sirinu remena je projektovan.
uploadfromtaptalk1459622795078.jpg 272K 35 downloads
uploadfromtaptalk1459622811995.jpg 286.97K 37 downloads
uploadfromtaptalk1459622829089.jpg 231.83K 35 downloads
Subler kaze malo preko 17,5mm, znavi da bi imali punu iskoriscenost i izlaznost remena do vrha variomata, mora se preci na remen minimum 17,5mm sirine, ovde fabricki 16,5vise nema sta da trazi..
Dalje, spakovao sam variomat na radilicu sa fabrickom caurom iz centra bendixa, i poredjao sve komponente bez i jedne podloske za stelovanje i bez matice.
uploadfromtaptalk1459623113312.jpg 293.28K 27 downloads
uploadfromtaptalk1459623129909.jpg 358.63K 24 downloads
Ostalo je prostora da se krunica za zupcanik kurble pomeri jos tacno 2,2mm do ivice nutova na radilici, znaci za jos toliko imam prostor da stelujem remen. Mozda ce ovde trebati i neki remen 18mm sirine, naravno ako nalovimo odgovarajucu duzinu.
uploadfromtaptalk1459623233015.jpg 177.66K 27 downloads
Presao sam na mere remenice. Ovo je suzuki morini S 9e ili nesto slicno, nemojte me drzati za reč ima na slikama utisnut naziv..
Mera skupljenih remenica kaze 17mm. Idealno uz variomat
uploadfromtaptalk1459623501173.jpg 296.55K 24 downloads
U rasirenom stanju subler pokazuje punih 29mm, mereno na istom mestu, sa unutrasnje strane zaravnjenih vrhova, one mere gde su remenice povijene ka spolja nam ne trebaju.
uploadfromtaptalk1459623613927.jpg 330.75K 25 downloads
Posto su remenice premerene bez centralne opruge, bitno je znati i koliko mesta ima sa unutrasnje strane izmedju kvacila i lezista opruge. Ovde pravim poredjenje u odnosu na piaggio opruge koje zelim da koristim, otprilike su duzine 90mm a u pocetnom sabijenom stanju na piaggio agregatima su na 44mm i tu pocinju da rade.
Dakle imamo meru od ivice kvacila do lezista opruge sa rasirenim remenicama
uploadfromtaptalk1459623851963.jpg 276.28K 24 downloads
I ona je 32,5mm
uploadfromtaptalk1459623887937.jpg 304.2K 24 downloads
uploadfromtaptalk1459623900453.jpg 303.27K 24 downloads
Zatim mera remenica u skupljenom stadiumu
uploadfromtaptalk1459624106367.jpg 276.82K 24 downloads
Koja iznosi 44,8 milimetara
uploadfromtaptalk1459624149527.jpg 310.7K 24 downloads
Dakle, imamo slicnu situaciju kao na piaggio remenicama (134) novijeg tipa. Posto znamo da su race opruge (90mm duzine, fi 50) debljine zice izmedju 4 i 4,4mm, a imaju 5 navoja, jasno je da ce u skroz sabijenom polozaju imati izmedju 20 i 22mm te da se uklapaju u dimenzije skroz otvorenih remenica (32,5mm) i da je ovde presudno spakovati sto siri remen, mozda cak i 18,5mm zarad bolje izlaznosti i vece krajnje brzine!
Nisam uspeo da skinem poklopac torq-a, time cu se svakako pozabaviti pre ugrdnje zbog provere stanja i podmazivanja pa cu naknadno i premeriti uglove i duzine kanala.
Premerio sam i sirinu poklopca zbog koriscenja razlicitih opruga, jer je ovo artek kvacilo projektovano da primi piaggio/kymco/honda oprugu fi50, bez obzira sto je projektovano za minareli.
uploadfromtaptalk1459624804482.jpg 279.49K 24 downloads
Ovde cu imati mali problem, precnik je 44,5mm jer i morini kao i minareli koristi oprugu fi 47.
uploadfromtaptalk1459625031333.jpg 253.95K 25 downloads
Trebalo bi napraviti ili prepraviti piaggiov dosed opruge ili napraviti kompletno nov poklopac torka, posto ovde piaggio opruga nema pravilan sed i landara..
uploadfromtaptalk1459625527340.jpg 231.88K 24 downloads
Jos jeedna bitna stavka za montazu morini remenica je duzina unutrasnjeg doseda do lezaja, posto je morini nesto duza od minareli pa tako i od minareli primarne osovine, imamo situaciju da obodi remenica potpisuju malu deklu i dosed staticne remenice gnjeci semering na deklici primara.
uploadfromtaptalk1459625284426.jpg 232.42K 26 downloads
uploadfromtaptalk1459625306491.jpg 185.53K 28 downloads
uploadfromtaptalk1459625323488.jpg 351.92K 27 downloads
uploadfromtaptalk1459625337670.jpg 186.17K 29 downloads
Dakle razlika je 0,1mm ali sasvim dovoljna da pravi problem. Ovde ce resenje biti platnica koja se navlaci na primar preko nutova do stepenika, debljine 0,5 -1mm, tako da se unutrasnji lezaj remenica osloni na nju i odbije remenice od deklice..
Sto se tice kvacila, ne znam da li sam vec pisao o arteku, evo par slika
uploadfromtaptalk1459625492325.jpg 325.18K 29 downloads
uploadfromtaptalk1459625506811.jpg 281.75K 33 downloads
I piaggio opruga koja se savrseno uklapa u reljefno udubljenje na dosedu kvacila fi 50
uploadfromtaptalk1459625640243.jpg 313.88K 31 downloads
#102
Posted 02 April 2016 - 21:33
#103
Posted 02 April 2016 - 22:04
#104
Posted 02 April 2016 - 22:12
Mario, on 02 April 2016 - 22:04, said:
@Lauda
Nisam jos stigao dotle. Imam raznih polovnih remena za probu pa cu uporedjivati.
#105
Posted 02 April 2016 - 22:22
#106
Posted 02 April 2016 - 23:16
#107
Posted 09 April 2016 - 11:20
Dakle, artek daje 2 seta oprugica uz pakovanje, crvene (po knjizici) extra tvrde i bele najmekse. Medjutim, debljina zice oprugica mi neodgovara opisu, posto i crvene i bele imaju isti broj namotaja zice a merenjem sam uvideo da su bele deblje za 0,3mm mislim da su u opisu pogresili...
uploadfromtaptalk1460193610387.jpg 281.75K 27 downloads
Tip kvacila je kao kod polini 2g, oprugice su na sabijanje, imaju svoju sipkicu-nosac unutar svake pakne, sedaju sa svake strane na sajbnice za m5 sraf i pritezu se sa gornje strane m5 maticom kroz prorez na svakoj pakni. Genijalno resenje, obzirom da se ne mora rasformirati kvacilo da bi se zamenile oprugice, vec se samo otpuste matice i oprigica izlazi napolje...
uploadfromtaptalk1460193985134.jpg 278.41K 26 downloads
uploadfromtaptalk1460194039174.jpg 277.75K 28 downloads
medjutim, sve ima svoje prednosti i mane. Prva i osnovna stvar, nema nikakvog repera u podesavanju, mora se voditi racuna o broju krugova pritegnutosti svake matice/pakne. Druga mana je sto u prorez na pakni ne prolazi mala gedorica zbog spoljnog precnika, mora se koristiti iskljucivo alat koji je dosao uz kvacilo.
uploadfromtaptalk1460194064425.jpg 320.91K 25 downloads
Tu se susrecem sa prvim problemom. Alat/sipkica koja je predvidjena za stelovanje je za kljuc 8 i trebalo bi da ima u sebi udubljenje (kao kljuc za svecice) kako bi navoj koji je matica prilikom stezanja vec pretrcala imao gde da pobegne.. u ovom slucaju je bilo zaravnjeno udubljenje u alatu pa nije bilo moguce zavrtati matice vise od 1kruga. To sam resio razbusivanjem rupe sa burgijom za sraf m5 unutar samog alata
uploadfromtaptalk1460194275756.jpg 268.46K 23 downloads
uploadfromtaptalk1460194288075.jpg 294.91K 22 downloads
Dakle, poatavio sam za prvo deljenje bele oprugice i zavio matice do kraja, zatim svaku paknu popustio za po 1,5krug to ce biti oko 75% nategnutosti, pa videcemo sta kaze obrtomer i remen u zadnjim polutkama prilikom probe...
Dalje, izradio sam davno caurice za aplikaciju morini polutki na mina primar
uploadfromtaptalk1460194508719.jpg 257.24K 24 downloads
Ovo su dimenzije koje su relevantne ako se neko opredeli da montira a da sacuva semering primara i izbegne potpisivanje male dekle
uploadfromtaptalk1460194579985.jpg 253.31K 24 downloads
uploadfromtaptalk1460194593657.jpg 262.53K 23 downloads
Caurica mora da bude bar 1/10 manja od druge mere (osovine primara) po spoljnjem precniku da bi remenice lagano, bez zapinjanja o iglicasti lezaj sele na svoje mesto.
Ovako izgleda caurica gde treba da stoji
uploadfromtaptalk1460195091790.jpg 269.1K 23 downloads
Ovde se radi o debljini od 1mm i taman za ovoliko se remenice odvajaju od deklice
uploadfromtaptalk1460195137883.jpg 396.18K 23 downloads
I od bloka
uploadfromtaptalk1460195160135.jpg 284.79K 27 downloads
uploadfromtaptalk1460195189879.jpg 425.23K 27 downloads
Morini i Minareli dele centralne oruge, ja sam vise za piaggio (fi 50) zbog veceg asortimana,medjutim imacu malo problem sa dosedom opruge na remenicu, trebalo bi napraviti kod strugara plasttcni/teflonski umetak, posto originalni piaggio ne odgovara zbog unutrasnjeg precnika koji je kod mina/morini manji..
Posto imam puno piaggio/peuget/kymco opruga, iskopao sam jednu koriscenu koja je jos uvek na meri 100mm i koja ima zicu od 4,1mm pa sam resio da bijaksom blago pobrusim unutrasnji dosed zice i prilagodim je da koliko toliko ima neki stepenik i sedne na ivicu poklopca morini torqa
uploadfromtaptalk1460195604100.jpg 334.5K 26 downloads
uploadfromtaptalk1460195616694.jpg 333.95K 22 downloads
Ovde cemo svakako kasnije odabrati najbolje resenje po pitanju tvrdoce, kao i sto se tice duzine remena.
Remen je malo drugacija prica.
Mina nosi 744 x 16.7, konstatovali smo u ranijim postovima da nam treba sirina izmedju 17,5 i 18 zavisno sta nadjemo na trzistu a da bude odgovarujuce duzine. Probao sam piaggio overrange za kratki blok, 740x18,5 medjutim prekratak je, probao sam i 788x18 od nekog kineza sa 12colskim tockovima ali mi je to predugacko, pa sam postavio 750x17,5 od nekog meni nepoznatog modela i uvideo da sam priblizno na zadovoljavajucoj duzini, mozda bi trebalo oko 760, moram nakopati na R Planetu sta ima u ponudi..
Znaci, za probu je montiran noname remen 750x17,5 na ovim 123mm remenicama i 95mm naraku variomatu
Kvacilo i zvono su sklopljni, primetio sam da imam dovoljno mesta da mogu sa jedno sajbnicom od 0,5mm za stelovanje prenosa da odaljim zvono od kvacila, bez obzira sto se ne cesu, na taj nacin dacu zvonu vise mesta za hladjenje i poravnacu ivicu zvona sa paknama kavcila.
uploadfromtaptalk1460196229101.jpg 259.91K 22 downloads
uploadfromtaptalk1460196241271.jpg 368.65K 20 downloads
uploadfromtaptalk1460196257275.jpg 330.97K 23 downloads
Bolcnu sa ovim 17,5 remenom poravnao sam sajbnicama donju ivicu, ako se dobro secam 1 od 0,5 i jedna od 0,2
uploadfromtaptalk1460196551011.jpg 407.36K 22 downloads
Medjutim, ventivar ima solidno udubljenje i tu bi trebalo poravnati ivicu za nekih 2mm odnosno 4 sajbnice po 0,5...
uploadfromtaptalk1460196643188.jpg 292.5K 21 downloads
uploadfromtaptalk1460196654710.jpg 208.79K 21 downloads
Sve ukupno sam dodao ovoliko
uploadfromtaptalk1460196676312.jpg 311.32K 21 downloads
Ovako izgleda nezategnut remen (jos nije upaljen motor) pa ocekujem da ce se zategnuti jos pa cemo uvideti koliko se popeo u polutkama i da li je to adekvatna duzina...
uploadfromtaptalk1460196760995.jpg 144.58K 25 downloads
Sve je sklopljeno i spremno za paljenje i prvu razradu, Marko je pribavio 100 oktanski i ipone samurai, medjutim u celom onim ludilu od 8 meseci, zaboravio sam da je skuter dosao bez plastika hladjenja, srafofa dekle i tako nekih sitnica...
Ostalo je da se isteraju gremlini, zalomnjen sraf i ostrugan navoj u dosedu donjeg prihvata amortizera, ispravljanje i prosiravanje unutrasnjeg precnika cevke/nosaca motora, montaza sajle kocnice, montaza sajle sauga i gasa, raspetljavanje instlacije paljenja, itd... ima jos dosta sitnog posla, taman dok motor radi u mestu prvu razradu..
Marko je nabavio i atheninu pecurku sa kolenom od 45*, ovde na slikama je privremno montiran karb sa mojim filterom..
Ostalo je jos posle razrade da se uzme odgovarajuci remen, centralna, rolnice, svecica ( 10ka kratkog navoja) i neke sitnice, al to cemo sve posle razrade i utvrdivanja prilikom stelovanja..
uploadfromtaptalk1460197184317.jpg 358.83K 28 downloads
uploadfromtaptalk1460197202212.jpg 265.3K 32 downloads
uploadfromtaptalk1460197214285.jpg 350.02K 36 downloads
uploadfromtaptalk1460197225089.jpg 265.15K 36 downloads
Dakle, cekamo plastike hladjenja
#108
Posted 10 April 2016 - 08:13
uploadfromtaptalk1460272021813.jpg 285.05K 23 downloads
Ovo su majstori izgleda skidali macolom, nema trika da sraf prodje
uploadfromtaptalk1460272069370.jpg 277.16K 24 downloads
Radila je turpija i bijaks
uploadfromtaptalk1460272106662.jpg 298.58K 24 downloads
I na kraju, blago ubedjivanje, cisto da ne bude da ga nisam tukao..
uploadfromtaptalk1460272153745.jpg 290.83K 24 downloads
Amort je bio bas nagrabusio, ostali su parcici navoja u donjem ojacanju, koje kao da je pravljeno za NASA-u, otupeh burgiju..
uploadfromtaptalk1460272224415.jpg 298.06K 23 downloads
uploadfromtaptalk1460272235998.jpg 249.32K 23 downloads
Mali broj obrtaja i obavezno podmazivanje masinskim uljem resavaju problem
uploadfromtaptalk1460272283304.jpg 271.1K 22 downloads
Uspeo sam da prosirim dosed, tako da malo duzi sraf od fabrickog prodje i obezbedi se samokocecom kontra maticom, jer navoji visr ne postoje..
uploadfromtaptalk1460272338638.jpg 286.1K 24 downloads
uploadfromtaptalk1460272368853.jpg 300.28K 22 downloads
Odlican je ovaj fabricki paioli, materijal je posteno ljut
Popodne je stigao i Marko, doneo plastike 'lagdenja, stigle su i jos neke sitnice iz motobajka pa cemo uskoro u montazu na blok i paljenje.
#109
Posted 10 April 2016 - 10:54
Koliko samo merenja sve to zahteva i dorada , a to je dokaz da mi to mozemo da resimo bolje nego inzenjeri u fabrici koji imaju neograniceni budzet za projekciju pojedinih pozicija...mozda bi jos jedno od resenja bio onaj OR kineski vario od 100 mm , sa pripadajucim ventilvarom , ipak nije 5 mm za baciti , tim pre sto je po kliznim stazama identican sa tim Naraku...radi se i u kina i mina verziji , a kod mene , a i kod Cveleta je dobro radio...
Nastavi radove , pratimo te ...pravo je zadovoljstvo citati ovakve majstorije gde se resavaju ozbiljni tehnicki problemi ...
#110
Posted 10 April 2016 - 16:55
U pravu si za ovaj naraku vario, bas me je iznenadio svojim standardnim precnikom, i ja sam mislio da je nesto veci... sad, Marko je sve pazario shodno budzetu i gledacemo da izvucemo maximum iz postojeceg, pa ako zaskripi doci ce neki veci
Danas je pocelo finale, i odmah da se ogradim, nista nisam ja uradio, sem montaze auspuha i pripreme i stele karba..
Cimnuo sam blok pri montazi na skut i ostao u tom polozaju
UKOCIO SE!! Bar da me ukocilo sa prednje strane...
Uglavnom, redom, Mare je doneo plastike, montirao ih da bi mogao da se posvetim auspuhu, montiran nosac i odradjena pozicija spuha. Odlucio sam se da koristim bakarno-azbestne prsten dihtunge za izduv koje je dao Airsal uz cilindar, i ako ni cilindar ni auspuh nemaju predvidjeni upust za taj prsten, to mi je najbolje resanje a plus mi je blok na stolu, mnogo je laksa montaza.
Znaci, sklopljne plastike, postavljen tocak, naduvana guma..
uploadfromtaptalk1460303187066.jpg 250K 34 downloads
Postavljen i nastimovan nosac, montiran auspuh sa prstenom od 2,5mm
uploadfromtaptalk1460303232853.jpg 331.74K 38 downloads
uploadfromtaptalk1460303246832.jpg 316.72K 42 downloads
Montirao sam Atheninu pecurku sa kolenom od 45*, staje taman pod ram i plastike... trenutak kada je blok vencan za ram... ja sam ostao da sedim i komandujem...
Dopunili smo ulje u prenos, 110cl
uploadfromtaptalk1460303337258.jpg 307.41K 41 downloads
Postavljanje nove sajle zadnje kocnice i prestelavanje pozicije grebena
uploadfromtaptalk1460303398818.jpg 337.58K 43 downloads
Dalje nisam vise slikao,momci su mi doneli skut u krilo da se poigram sa postavkom karba..
Minareli, j**o ga izumitelj, lakse je proturiti konac u iglu bez naocara nego skinuti ili zaokrenuti karb na ovoj Apriliji..
Postavio sam sajlu gasa, naspanovao, sajlu sauga prebacio sa phbn-a, pilotka je 36, igla w16 i glavna 100 za prvo paljenje..
Prekontrolisao brzinski sumu instalacije, da li je sta povezano, da li ima varnicu, u infuzionu flasicu zamesali 200gr corbe i prisrafili deklo...
Momci imaju snimke, pa cemo ih jos malo sacekati, ja sam vec kod kuce, u lezecem stavu
#111
Posted 10 April 2016 - 17:31
I kod mene je ista situacija bila prilikom montaze auspuha. Iako na auspuhu, a ni cilindru nema upust za prsten-dihtung, montirao sam ga iz razloga jer mi je olaksao manje prepravljanje nosaca. I nakon 2000km dihtuje super. Posle kada sam razmislio malo, ako bi teoretski kalkulisali rezonantnu duzinu auspuha, onda bi trebali po logici uvrstiti i taj podatak o debljini prstena za parametar duzine izduvnog kanala u cilindru (u nasem slucaju), jer se ipak dese neke minimalne promjene u kalkulatoru...opet kazem, cisto teoretski ako bi se gledalo. Bitno je da radi posao.
Cekamo prve taktove!
#112
Posted 10 April 2016 - 17:38
#113
Posted 10 April 2016 - 17:43
I za kraj, jedan video pun gas... malo su teze rolnice ali hvata rezonancu
#114
Posted 10 April 2016 - 18:27
čestitke za start mašine
#115
Posted 11 April 2016 - 01:41
Inace nek je sa srecom i sredi malo i estetiku
#116
Posted 27 April 2016 - 23:33
radi pa se hladiii
#117
Posted 08 May 2016 - 18:23
Visak instalacije je skinut haha
#118
Posted 08 May 2016 - 21:39
#119
Posted 17 April 2017 - 23:32
Ispusteno gorivo iz rezervoara i napravljena sveza mesavina, dotegnute sajle gasa i sauga, zamenjena svećica, dihtung pod auspuhom, zamenjena matica kvačila, postavljen dihtung izmedju bloka i dekla, postavljeni novi šrafovi dekle... i krenuli smo u neku osnovnu štelu karba i prenosa...
Na žičanoj gljivi dizna 95, igla w16 2 zub odozgo pilot 36 i šraf na 2 do 2,5 krugova... rolnice 5gr, remen je stok minareli i potrošen, dakle neodgovarajuci za morini 123 ali ok, sledi nam razrada pa i nije toliko presudno.. oprugice kvačila su one bele iz seta navijene na 1 krug, to je po radioničkom obrtomeru nešto ispod 6000rpm, lepo grize ovo artek zaista.
Zamešali smo skoro 4% mesavine, ako izuzmemo rad u mestu na leru od mozda 45min sveukupno, agregat ima 0km voznje pod oterećenjem.
Prvi dojmovi
Ide, ali predebeo, lizne rezonancu i prokine, premasna smeša i ptebogat u niskom spektru, svećica ngk9 pokazuje znake zalivanja sa ugrejanom mašinom...
Posle malo igrarije, rešio sam da uvrenem ngk 8. Glavnu smo prosetali do 92ke, u trećem ili četvrtom krugu i pilotku spustamo na 34. Pokalzalo se kao dobitna kombinacija.
Nismo ga cepali pun gas duže od par sekundi, taman da lizne rezonu, nema smisla akati cilindar tek predstoji razrada. Ono sto sam mogao da primetim da se sa lakoćom podigne do 8500rpm, to je na ovom snimku u prolazu... 1/3 do 1/2 gasa.
Odlučujem se da podignem iglu za jedan zub i tako da prosledim Tanoku da se vozika 100km do ozbiljije stele karba i prenosa.
Evo i jos jednog snimka gde se primeti razlika kako zaliva u ugrajanom stadijumu, nisam drzao pun gas vise od par sekundi posle starta, obrtaji i start su smesno niski za ovaj setup, ali mi je bilo bitno da proverim da su stabilni, da isporučuje snagu i da je ok glavna dizna za razradu. Donji spektar je predebeo ali i bolje zbog razrade...
Marko Tanok je preuzeo skuter i želimo mu puno sreće u daljem sklapanju projekta.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users