Jump to content


Aprilia SR1 - Komarac



118 replies to this topic

#101 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 April 2016 - 20:34

Malo da se uzbiljim, i nastavim sa radom. Ne red je dosao famozni prenos. Posto ovde konkretno imam 3 novine, nepoznanice, krenuo sam sve da prvo premerim i ustanovim da li je sve kompatibilno zbog daljeg slaganja...
Variomat je naraku v2, precnik je 95mm. Osnovno mi je da izmerim razmak u rasirenom stanju, odnosno kada izbacuje remen do vrha, da bi utvrdio za koju sirinu remena je projektovan.

Attached File  uploadfromtaptalk1459622795078.jpg   272K   35 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459622811995.jpg   286.97K   37 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459622829089.jpg   231.83K   35 downloads

Subler kaze malo preko 17,5mm, znavi da bi imali punu iskoriscenost i izlaznost remena do vrha variomata, mora se preci na remen minimum 17,5mm sirine, ovde fabricki 16,5vise nema sta da trazi..

Dalje, spakovao sam variomat na radilicu sa fabrickom caurom iz centra bendixa, i poredjao sve komponente bez i jedne podloske za stelovanje i bez matice.

Attached File  uploadfromtaptalk1459623113312.jpg   293.28K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459623129909.jpg   358.63K   24 downloads

Ostalo je prostora da se krunica za zupcanik kurble pomeri jos tacno 2,2mm do ivice nutova na radilici, znaci za jos toliko imam prostor da stelujem remen. Mozda ce ovde trebati i neki remen 18mm sirine, naravno ako nalovimo odgovarajucu duzinu.

Attached File  uploadfromtaptalk1459623233015.jpg   177.66K   27 downloads

Presao sam na mere remenice. Ovo je suzuki morini S 9e ili nesto slicno, nemojte me drzati za reč ima na slikama utisnut naziv..

Mera skupljenih remenica kaze 17mm. Idealno uz variomat :)

Attached File  uploadfromtaptalk1459623501173.jpg   296.55K   24 downloads

U rasirenom stanju subler pokazuje punih 29mm, mereno na istom mestu, sa unutrasnje strane zaravnjenih vrhova, one mere gde su remenice povijene ka spolja nam ne trebaju.

Attached File  uploadfromtaptalk1459623613927.jpg   330.75K   25 downloads

Posto su remenice premerene bez centralne opruge, bitno je znati i koliko mesta ima sa unutrasnje strane izmedju kvacila i lezista opruge. Ovde pravim poredjenje u odnosu na piaggio opruge koje zelim da koristim, otprilike su duzine 90mm a u pocetnom sabijenom stanju na piaggio agregatima su na 44mm i tu pocinju da rade.
Dakle imamo meru od ivice kvacila do lezista opruge sa rasirenim remenicama

Attached File  uploadfromtaptalk1459623851963.jpg   276.28K   24 downloads

I ona je 32,5mm

Attached File  uploadfromtaptalk1459623887937.jpg   304.2K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459623900453.jpg   303.27K   24 downloads

Zatim mera remenica u skupljenom stadiumu

Attached File  uploadfromtaptalk1459624106367.jpg   276.82K   24 downloads

Koja iznosi 44,8 milimetara

Attached File  uploadfromtaptalk1459624149527.jpg   310.7K   24 downloads

Dakle, imamo slicnu situaciju kao na piaggio remenicama (134) novijeg tipa. Posto znamo da su race opruge (90mm duzine, fi 50) debljine zice izmedju 4 i 4,4mm, a imaju 5 navoja, jasno je da ce u skroz sabijenom polozaju imati izmedju 20 i 22mm te da se uklapaju u dimenzije skroz otvorenih remenica (32,5mm) i da je ovde presudno spakovati sto siri remen, mozda cak i 18,5mm zarad bolje izlaznosti i vece krajnje brzine!

Nisam uspeo da skinem poklopac torq-a, time cu se svakako pozabaviti pre ugrdnje zbog provere stanja i podmazivanja pa cu naknadno i premeriti uglove i duzine kanala.

Premerio sam i sirinu poklopca zbog koriscenja razlicitih opruga, jer je ovo artek kvacilo projektovano da primi piaggio/kymco/honda oprugu fi50, bez obzira sto je projektovano za minareli.

Attached File  uploadfromtaptalk1459624804482.jpg   279.49K   24 downloads

Ovde cu imati mali problem, precnik je 44,5mm jer i morini kao i minareli koristi oprugu fi 47.

Attached File  uploadfromtaptalk1459625031333.jpg   253.95K   25 downloads

Trebalo bi napraviti ili prepraviti piaggiov dosed opruge ili napraviti kompletno nov poklopac torka, posto ovde piaggio opruga nema pravilan sed i landara..

Attached File  uploadfromtaptalk1459625527340.jpg   231.88K   24 downloads

Jos jeedna bitna stavka za montazu morini remenica je duzina unutrasnjeg doseda do lezaja, posto je morini nesto duza od minareli pa tako i od minareli primarne osovine, imamo situaciju da obodi remenica potpisuju malu deklu i dosed staticne remenice gnjeci semering na deklici primara.

Attached File  uploadfromtaptalk1459625284426.jpg   232.42K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459625306491.jpg   185.53K   28 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459625323488.jpg   351.92K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459625337670.jpg   186.17K   29 downloads

Dakle razlika je 0,1mm ali sasvim dovoljna da pravi problem. Ovde ce resenje biti platnica koja se navlaci na primar preko nutova do stepenika, debljine 0,5 -1mm, tako da se unutrasnji lezaj remenica osloni na nju i odbije remenice od deklice..

Sto se tice kvacila, ne znam da li sam vec pisao o arteku, evo par slika

Attached File  uploadfromtaptalk1459625492325.jpg   325.18K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1459625506811.jpg   281.75K   33 downloads

I piaggio opruga koja se savrseno uklapa u reljefno udubljenje na dosedu kvacila fi 50

Attached File  uploadfromtaptalk1459625640243.jpg   313.88K   31 downloads

#102 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 02 April 2016 - 21:33

Dobra analiza sirine. Jeste li kalkulisali sta za duzinu remena?

#103 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 April 2016 - 22:04

ako je samo 0,1mm problematično, zašto odbiti remenicu 0,5-1mm ?

#104 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 April 2016 - 22:12

View PostMario, on 02 April 2016 - 22:04, said:

ako je samo 0,1mm problematično, zašto odbiti remenicu 0,5-1mm ?
0,1 je razlika u merenju od unutrasnjeg doseda iglicastog lezaja sa strane staticne remenice do semeringa, medjutim zaobljenost ivice remenica pri najvecem obimu je starija, strče više... trebace taman toliko da ne potpisuju malu deklu.

@Lauda
Nisam jos stigao dotle. Imam raznih polovnih remena za probu pa cu uporedjivati.

#105 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 April 2016 - 22:22

jasno... odlično

#106 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 April 2016 - 23:16

Vrlo detaljno i inspirativno...Ovo precizno merenje zna da postedi raznih muka i nedoumica u vezi stelovanja prenosa...

#107 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 April 2016 - 11:20

Nisam imao vremna da izvacim slike, stali smo kod kvacila...

Dakle, artek daje 2 seta oprugica uz pakovanje, crvene (po knjizici) extra tvrde i bele najmekse. Medjutim, debljina zice oprugica mi neodgovara opisu, posto i crvene i bele imaju isti broj namotaja zice a merenjem sam uvideo da su bele deblje za 0,3mm mislim da su u opisu pogresili...

Attached File  uploadfromtaptalk1460193610387.jpg   281.75K   27 downloads

Tip kvacila je kao kod polini 2g, oprugice su na sabijanje, imaju svoju sipkicu-nosac unutar svake pakne, sedaju sa svake strane na sajbnice za m5 sraf i pritezu se sa gornje strane m5 maticom kroz prorez na svakoj pakni. Genijalno resenje, obzirom da se ne mora rasformirati kvacilo da bi se zamenile oprugice, vec se samo otpuste matice i oprigica izlazi napolje...

Attached File  uploadfromtaptalk1460193985134.jpg   278.41K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460194039174.jpg   277.75K   28 downloads

medjutim, sve ima svoje prednosti i mane. Prva i osnovna stvar, nema nikakvog repera u podesavanju, mora se voditi racuna o broju krugova pritegnutosti svake matice/pakne. Druga mana je sto u prorez na pakni ne prolazi mala gedorica zbog spoljnog precnika, mora se koristiti iskljucivo alat koji je dosao uz kvacilo.

Attached File  uploadfromtaptalk1460194064425.jpg   320.91K   25 downloads

Tu se susrecem sa prvim problemom. Alat/sipkica koja je predvidjena za stelovanje je za kljuc 8 i trebalo bi da ima u sebi udubljenje (kao kljuc za svecice) kako bi navoj koji je matica prilikom stezanja vec pretrcala imao gde da pobegne.. u ovom slucaju je bilo zaravnjeno udubljenje u alatu pa nije bilo moguce zavrtati matice vise od 1kruga. To sam resio razbusivanjem rupe sa burgijom za sraf m5 unutar samog alata

Attached File  uploadfromtaptalk1460194275756.jpg   268.46K   23 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460194288075.jpg   294.91K   22 downloads

Dakle, poatavio sam za prvo deljenje bele oprugice i zavio matice do kraja, zatim svaku paknu popustio za po 1,5krug to ce biti oko 75% nategnutosti, pa videcemo sta kaze obrtomer i remen u zadnjim polutkama prilikom probe...

Dalje, izradio sam davno caurice za aplikaciju morini polutki na mina primar

Attached File  uploadfromtaptalk1460194508719.jpg   257.24K   24 downloads

Ovo su dimenzije koje su relevantne ako se neko opredeli da montira a da sacuva semering primara i izbegne potpisivanje male dekle

Attached File  uploadfromtaptalk1460194579985.jpg   253.31K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460194593657.jpg   262.53K   23 downloads

Caurica mora da bude bar 1/10 manja od druge mere (osovine primara) po spoljnjem precniku da bi remenice lagano, bez zapinjanja o iglicasti lezaj sele na svoje mesto.

Ovako izgleda caurica gde treba da stoji

Attached File  uploadfromtaptalk1460195091790.jpg   269.1K   23 downloads

Ovde se radi o debljini od 1mm i taman za ovoliko se remenice odvajaju od deklice

Attached File  uploadfromtaptalk1460195137883.jpg   396.18K   23 downloads

I od bloka

Attached File  uploadfromtaptalk1460195160135.jpg   284.79K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460195189879.jpg   425.23K   27 downloads

Morini i Minareli dele centralne oruge, ja sam vise za piaggio (fi 50) zbog veceg asortimana,medjutim imacu malo problem sa dosedom opruge na remenicu, trebalo bi napraviti kod strugara plasttcni/teflonski umetak, posto originalni piaggio ne odgovara zbog unutrasnjeg precnika koji je kod mina/morini manji..

Posto imam puno piaggio/peuget/kymco opruga, iskopao sam jednu koriscenu koja je jos uvek na meri 100mm i koja ima zicu od 4,1mm pa sam resio da bijaksom blago pobrusim unutrasnji dosed zice i prilagodim je da koliko toliko ima neki stepenik i sedne na ivicu poklopca morini torqa

Attached File  uploadfromtaptalk1460195604100.jpg   334.5K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460195616694.jpg   333.95K   22 downloads

Ovde cemo svakako kasnije odabrati najbolje resenje po pitanju tvrdoce, kao i sto se tice duzine remena.

Remen je malo drugacija prica.
Mina nosi 744 x 16.7, konstatovali smo u ranijim postovima da nam treba sirina izmedju 17,5 i 18 zavisno sta nadjemo na trzistu a da bude odgovarujuce duzine. Probao sam piaggio overrange za kratki blok, 740x18,5 medjutim prekratak je, probao sam i 788x18 od nekog kineza sa 12colskim tockovima ali mi je to predugacko, pa sam postavio 750x17,5 od nekog meni nepoznatog modela i uvideo da sam priblizno na zadovoljavajucoj duzini, mozda bi trebalo oko 760, moram nakopati na R Planetu sta ima u ponudi..

Znaci, za probu je montiran noname remen 750x17,5 na ovim 123mm remenicama i 95mm naraku variomatu

Kvacilo i zvono su sklopljni, primetio sam da imam dovoljno mesta da mogu sa jedno sajbnicom od 0,5mm za stelovanje prenosa da odaljim zvono od kvacila, bez obzira sto se ne cesu, na taj nacin dacu zvonu vise mesta za hladjenje i poravnacu ivicu zvona sa paknama kavcila.

Attached File  uploadfromtaptalk1460196229101.jpg   259.91K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460196241271.jpg   368.65K   20 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460196257275.jpg   330.97K   23 downloads

Bolcnu sa ovim 17,5 remenom poravnao sam sajbnicama donju ivicu, ako se dobro secam 1 od 0,5 i jedna od 0,2

Attached File  uploadfromtaptalk1460196551011.jpg   407.36K   22 downloads

Medjutim, ventivar ima solidno udubljenje i tu bi trebalo poravnati ivicu za nekih 2mm odnosno 4 sajbnice po 0,5...

Attached File  uploadfromtaptalk1460196643188.jpg   292.5K   21 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460196654710.jpg   208.79K   21 downloads

Sve ukupno sam dodao ovoliko

Attached File  uploadfromtaptalk1460196676312.jpg   311.32K   21 downloads

Ovako izgleda nezategnut remen (jos nije upaljen motor) pa ocekujem da ce se zategnuti jos pa cemo uvideti koliko se popeo u polutkama i da li je to adekvatna duzina...

Attached File  uploadfromtaptalk1460196760995.jpg   144.58K   25 downloads

Sve je sklopljeno i spremno za paljenje i prvu razradu, Marko je pribavio 100 oktanski i ipone samurai, medjutim u celom onim ludilu od 8 meseci, zaboravio sam da je skuter dosao bez plastika hladjenja, srafofa dekle i tako nekih sitnica...

Ostalo je da se isteraju gremlini, zalomnjen sraf i ostrugan navoj u dosedu donjeg prihvata amortizera, ispravljanje i prosiravanje unutrasnjeg precnika cevke/nosaca motora, montaza sajle kocnice, montaza sajle sauga i gasa, raspetljavanje instlacije paljenja, itd... ima jos dosta sitnog posla, taman dok motor radi u mestu prvu razradu..

Marko je nabavio i atheninu pecurku sa kolenom od 45*, ovde na slikama je privremno montiran karb sa mojim filterom..

Ostalo je jos posle razrade da se uzme odgovarajuci remen, centralna, rolnice, svecica ( 10ka kratkog navoja) i neke sitnice, al to cemo sve posle razrade i utvrdivanja prilikom stelovanja..

Attached File  uploadfromtaptalk1460197184317.jpg   358.83K   28 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460197202212.jpg   265.3K   32 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460197214285.jpg   350.02K   36 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460197225089.jpg   265.15K   36 downloads

Dakle, cekamo plastike hladjenja :)



#108 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 April 2016 - 08:13

Sumoran dan juce, malo sam isterivao gremline..

Attached File  uploadfromtaptalk1460272021813.jpg   285.05K   23 downloads

Ovo su majstori izgleda skidali macolom, nema trika da sraf prodje :)

Attached File  uploadfromtaptalk1460272069370.jpg   277.16K   24 downloads

Radila je turpija i bijaks

Attached File  uploadfromtaptalk1460272106662.jpg   298.58K   24 downloads

I na kraju, blago ubedjivanje, cisto da ne bude da ga nisam tukao..

Attached File  uploadfromtaptalk1460272153745.jpg   290.83K   24 downloads

Amort je bio bas nagrabusio, ostali su parcici navoja u donjem ojacanju, koje kao da je pravljeno za NASA-u, otupeh burgiju..

Attached File  uploadfromtaptalk1460272224415.jpg   298.06K   23 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460272235998.jpg   249.32K   23 downloads

Mali broj obrtaja i obavezno podmazivanje masinskim uljem resavaju problem

Attached File  uploadfromtaptalk1460272283304.jpg   271.1K   22 downloads

Uspeo sam da prosirim dosed, tako da malo duzi sraf od fabrickog prodje i obezbedi se samokocecom kontra maticom, jer navoji visr ne postoje..

Attached File  uploadfromtaptalk1460272338638.jpg   286.1K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460272368853.jpg   300.28K   22 downloads

Odlican je ovaj fabricki paioli, materijal je posteno ljut :)

Popodne je stigao i Marko, doneo plastike 'lagdenja, stigle su i jos neke sitnice iz motobajka pa cemo uskoro u montazu na blok i paljenje.

#109 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 April 2016 - 10:54

Ah , Aco , svaka ti cast na resavanju problema prenosa ...milion problema , puno sitnica koje treba odraditi ...secam se kad sam ja to radio kod mene , nocima nisam spavao ( plitko spavao ) resavao u glavi tehnicke probleme sa kojima se pre nisam susretao i na kraju sve ispalo dobro , mada moram da priznam da sam imao i dosta srece da je skoro sve bilo ( neocekivano ) kompatibilno ...sada sam iskocio iz toga i kao da nikad nisam radio ...

Koliko samo merenja sve to zahteva i dorada , a to je dokaz da mi to mozemo da resimo bolje nego inzenjeri u fabrici koji imaju neograniceni budzet za projekciju pojedinih pozicija...mozda bi jos jedno od resenja bio onaj OR kineski vario od 100 mm , sa pripadajucim ventilvarom , ipak nije 5 mm za baciti , tim pre sto je po kliznim stazama identican sa tim Naraku...radi se i u kina i mina verziji , a kod mene , a i kod Cveleta je dobro radio...

Nastavi radove , pratimo te ...pravo je zadovoljstvo citati ovakve majstorije gde se resavaju ozbiljni tehnicki problemi ...

#110 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 April 2016 - 16:55

Hvala Miso, najvise prijaju pohvale od starih prekaljenih majstora :)
U pravu si za ovaj naraku vario, bas me je iznenadio svojim standardnim precnikom, i ja sam mislio da je nesto veci... sad, Marko je sve pazario shodno budzetu i gledacemo da izvucemo maximum iz postojeceg, pa ako zaskripi doci ce neki veci :)

Danas je pocelo finale, i odmah da se ogradim, nista nisam ja uradio, sem montaze auspuha i pripreme i stele karba..
Cimnuo sam blok pri montazi na skut i ostao u tom polozaju :D

UKOCIO SE!! Bar da me ukocilo sa prednje strane...

Uglavnom, redom, Mare je doneo plastike, montirao ih da bi mogao da se posvetim auspuhu, montiran nosac i odradjena pozicija spuha. Odlucio sam se da koristim bakarno-azbestne prsten dihtunge za izduv koje je dao Airsal uz cilindar, i ako ni cilindar ni auspuh nemaju predvidjeni upust za taj prsten, to mi je najbolje resanje a plus mi je blok na stolu, mnogo je laksa montaza.

Znaci, sklopljne plastike, postavljen tocak, naduvana guma..

Attached File  uploadfromtaptalk1460303187066.jpg   250K   34 downloads

Postavljen i nastimovan nosac, montiran auspuh sa prstenom od 2,5mm

Attached File  uploadfromtaptalk1460303232853.jpg   331.74K   38 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1460303246832.jpg   316.72K   42 downloads

Montirao sam Atheninu pecurku sa kolenom od 45*, staje taman pod ram i plastike... trenutak kada je blok vencan za ram... ja sam ostao da sedim i komandujem...

Dopunili smo ulje u prenos, 110cl

Attached File  uploadfromtaptalk1460303337258.jpg   307.41K   41 downloads

Postavljanje nove sajle zadnje kocnice i prestelavanje pozicije grebena

Attached File  uploadfromtaptalk1460303398818.jpg   337.58K   43 downloads

Dalje nisam vise slikao,momci su mi doneli skut u krilo da se poigram sa postavkom karba..

Minareli, j**o ga izumitelj, lakse je proturiti konac u iglu bez naocara nego skinuti ili zaokrenuti karb na ovoj Apriliji..

Postavio sam sajlu gasa, naspanovao, sajlu sauga prebacio sa phbn-a, pilotka je 36, igla w16 i glavna 100 za prvo paljenje..

Prekontrolisao brzinski sumu instalacije, da li je sta povezano, da li ima varnicu, u infuzionu flasicu zamesali 200gr corbe i prisrafili deklo...

Momci imaju snimke, pa cemo ih jos malo sacekati, ja sam vec kod kuce, u lezecem stavu :(

#111 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 April 2016 - 17:31

Svaka cast majstori. Tebi Aco zelim brz oporavak! Tacno ti minareli masina ne odgovara...da je piaggio u pitanju, nema sanse da bi se ukocio :)
I kod mene je ista situacija bila prilikom montaze auspuha. Iako na auspuhu, a ni cilindru nema upust za prsten-dihtung, montirao sam ga iz razloga jer mi je olaksao manje prepravljanje nosaca. I nakon 2000km dihtuje super. Posle kada sam razmislio malo, ako bi teoretski kalkulisali rezonantnu duzinu auspuha, onda bi trebali po logici uvrstiti i taj podatak o debljini prstena za parametar duzine izduvnog kanala u cilindru (u nasem slucaju), jer se ipak dese neke minimalne promjene u kalkulatoru...opet kazem, cisto teoretski ako bi se gledalo. Bitno je da radi posao. :)

Cekamo prve taktove!

#112 taNok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 95 posts
  • MestoBeeGee
  • VozimAprilia SR1

Posted 10 April 2016 - 17:38



#113 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 April 2016 - 17:43

Cirka 20-25minta na ler gasu, malo smo kasnije zavrtali, sve ispod kvacila, bez obrtaljke.. bogat je nisko, ovde je sa svecicom za paljenje i ler..





I za kraj, jedan video pun gas... malo su teze rolnice ali hvata rezonancu



#114 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 April 2016 - 18:27

hahah.. ovaj poslednji je vrhunski

čestitke za start mašine

#115 SingeNS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 387 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr Replica

Posted 11 April 2016 - 01:41

Samo treba paziti sa tim prstenom,lako se desi ako se malo jace stegne da se pokrivi taj deo na auspuhu gde dolazi dihtung pa posle bude bas muke za montiranje i sve.
Inace nek je sa srecom i sredi malo i estetiku :)

#116 taNok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 95 posts
  • MestoBeeGee
  • VozimAprilia SR1

Posted 27 April 2016 - 23:33


radi pa se hladiii :)

#117 taNok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 95 posts
  • MestoBeeGee
  • VozimAprilia SR1

Posted 08 May 2016 - 18:23

Posted Image

Visak instalacije je skinut haha :D

#118 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 08 May 2016 - 21:39

Ala jest ga Aca obradio i prikazao u detalje, dodje mi da se vratim na minarelli. :)

#119 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 April 2017 - 23:32

Evo gledam temu i ne verujem, godinu dana prodje... Marko je konačno sakupio vremena da se posveti skuteru a i nama su se u garaži konačno poklopile kockice da se i ova Aprilija malo provoza.

Ispusteno gorivo iz rezervoara i napravljena sveza mesavina, dotegnute sajle gasa i sauga, zamenjena svećica, dihtung pod auspuhom, zamenjena matica kvačila, postavljen dihtung izmedju bloka i dekla, postavljeni novi šrafovi dekle... i krenuli smo u neku osnovnu štelu karba i prenosa...



Na žičanoj gljivi dizna 95, igla w16 2 zub odozgo pilot 36 i šraf na 2 do 2,5 krugova... rolnice 5gr, remen je stok minareli i potrošen, dakle neodgovarajuci za morini 123 ali ok, sledi nam razrada pa i nije toliko presudno.. oprugice kvačila su one bele iz seta navijene na 1 krug, to je po radioničkom obrtomeru nešto ispod 6000rpm, lepo grize ovo artek zaista.

Zamešali smo skoro 4% mesavine, ako izuzmemo rad u mestu na leru od mozda 45min sveukupno, agregat ima 0km voznje pod oterećenjem.

Prvi dojmovi





Ide, ali predebeo, lizne rezonancu i prokine, premasna smeša i ptebogat u niskom spektru, svećica ngk9 pokazuje znake zalivanja sa ugrejanom mašinom...

Posle malo igrarije, rešio sam da uvrenem ngk 8. Glavnu smo prosetali do 92ke, u trećem ili četvrtom krugu i pilotku spustamo na 34. Pokalzalo se kao dobitna kombinacija.



Nismo ga cepali pun gas duže od par sekundi, taman da lizne rezonu, nema smisla akati cilindar tek predstoji razrada. Ono sto sam mogao da primetim da se sa lakoćom podigne do 8500rpm, to je na ovom snimku u prolazu... 1/3 do 1/2 gasa.

Odlučujem se da podignem iglu za jedan zub i tako da prosledim Tanoku da se vozika 100km do ozbiljije stele karba i prenosa.

Evo i jos jednog snimka gde se primeti razlika kako zaliva u ugrajanom stadijumu, nisam drzao pun gas vise od par sekundi posle starta, obrtaji i start su smesno niski za ovaj setup, ali mi je bilo bitno da proverim da su stabilni, da isporučuje snagu i da je ok glavna dizna za razradu. Donji spektar je predebeo ali i bolje zbog razrade...



Marko Tanok je preuzeo skuter i želimo mu puno sreće u daljem sklapanju projekta.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users