Variomat je naraku v2, precnik je 95mm. Osnovno mi je da izmerim razmak u rasirenom stanju, odnosno kada izbacuje remen do vrha, da bi utvrdio za koju sirinu remena je projektovan.



Subler kaze malo preko 17,5mm, znavi da bi imali punu iskoriscenost i izlaznost remena do vrha variomata, mora se preci na remen minimum 17,5mm sirine, ovde fabricki 16,5vise nema sta da trazi..
Dalje, spakovao sam variomat na radilicu sa fabrickom caurom iz centra bendixa, i poredjao sve komponente bez i jedne podloske za stelovanje i bez matice.


Ostalo je prostora da se krunica za zupcanik kurble pomeri jos tacno 2,2mm do ivice nutova na radilici, znaci za jos toliko imam prostor da stelujem remen. Mozda ce ovde trebati i neki remen 18mm sirine, naravno ako nalovimo odgovarajucu duzinu.

Presao sam na mere remenice. Ovo je suzuki morini S 9e ili nesto slicno, nemojte me drzati za reč ima na slikama utisnut naziv..
Mera skupljenih remenica kaze 17mm. Idealno uz variomat


U rasirenom stanju subler pokazuje punih 29mm, mereno na istom mestu, sa unutrasnje strane zaravnjenih vrhova, one mere gde su remenice povijene ka spolja nam ne trebaju.

Posto su remenice premerene bez centralne opruge, bitno je znati i koliko mesta ima sa unutrasnje strane izmedju kvacila i lezista opruge. Ovde pravim poredjenje u odnosu na piaggio opruge koje zelim da koristim, otprilike su duzine 90mm a u pocetnom sabijenom stanju na piaggio agregatima su na 44mm i tu pocinju da rade.
Dakle imamo meru od ivice kvacila do lezista opruge sa rasirenim remenicama

I ona je 32,5mm


Zatim mera remenica u skupljenom stadiumu

Koja iznosi 44,8 milimetara

Dakle, imamo slicnu situaciju kao na piaggio remenicama (134) novijeg tipa. Posto znamo da su race opruge (90mm duzine, fi 50) debljine zice izmedju 4 i 4,4mm, a imaju 5 navoja, jasno je da ce u skroz sabijenom polozaju imati izmedju 20 i 22mm te da se uklapaju u dimenzije skroz otvorenih remenica (32,5mm) i da je ovde presudno spakovati sto siri remen, mozda cak i 18,5mm zarad bolje izlaznosti i vece krajnje brzine!
Nisam uspeo da skinem poklopac torq-a, time cu se svakako pozabaviti pre ugrdnje zbog provere stanja i podmazivanja pa cu naknadno i premeriti uglove i duzine kanala.
Premerio sam i sirinu poklopca zbog koriscenja razlicitih opruga, jer je ovo artek kvacilo projektovano da primi piaggio/kymco/honda oprugu fi50, bez obzira sto je projektovano za minareli.

Ovde cu imati mali problem, precnik je 44,5mm jer i morini kao i minareli koristi oprugu fi 47.

Trebalo bi napraviti ili prepraviti piaggiov dosed opruge ili napraviti kompletno nov poklopac torka, posto ovde piaggio opruga nema pravilan sed i landara..

Jos jeedna bitna stavka za montazu morini remenica je duzina unutrasnjeg doseda do lezaja, posto je morini nesto duza od minareli pa tako i od minareli primarne osovine, imamo situaciju da obodi remenica potpisuju malu deklu i dosed staticne remenice gnjeci semering na deklici primara.




Dakle razlika je 0,1mm ali sasvim dovoljna da pravi problem. Ovde ce resenje biti platnica koja se navlaci na primar preko nutova do stepenika, debljine 0,5 -1mm, tako da se unutrasnji lezaj remenica osloni na nju i odbije remenice od deklice..
Sto se tice kvacila, ne znam da li sam vec pisao o arteku, evo par slika


I piaggio opruga koja se savrseno uklapa u reljefno udubljenje na dosedu kvacila fi 50
