Jump to content


Sachs 503


76 replies to this topic

#21 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 20 March 2016 - 06:30

Juce konacno sklopljen motor, umesto da stavlja deblje dihtunge majstor se odlucio za varijantu da polutke radilice gde naleze lezaj obradi tj. skine za 1mm na strugu da bi se anulirao taj mm debljine lezaja, krivo mo sto nisam to slikao ali ne mogu da mu stojim nad glavom...Celo popodne juce proveo u montazi agregata na ram, tacnije u stelovanju tkzv. kvacila. Naime taj motor ima rucicu dekompresora na upravljacu koja u isto vreme odvaja i kvacilo pri paljenju, kod mene je dekompresor izbacen i stopliran, tako da sajla povlaci samo polugu kvacila. E sad sajla je stara i losa ali posto ima specifican zavrsetak koji ide na polugu nisam mogao da se zezam da je trazim novu vec nesto kratio i sredjivao. Uglavnom mislim da sam je lepo ubo, videcemo. Ostaje mi danas da tocak lepo nacentriram i lance napakujem ( ima dva, pogonski i drugi manji kao na bicikli za pedale), i da popodne kod komsije odnesem nov auspuh koji sam kupio da mi zavari na njemu ulaz u motor sa starog posto ovaj od Tomosa ne pase, veci mu je ulaz i rupe se ne gadjaju. Mogao bih to i sam da odradim sa aparatom za varenje ali mislim da je bolje i sigurnije sa CO2, i onda svecano paljenje...Po preporuci majstora kupih Stihl ulje za dvotaktne motore, crvene boje pakovanje 100ml i rece mi da u pocetku pravim 3% mesavinu, ne znam je li neko koristio to ulje...A da, sto se tice klipa moj originalni je oznake C i fabricka dimenzija mu je 37,98mm, ovaj polovan koji sam kupio je oznake E 38mm, majstor mi rece da je morao solidno da ga smirgla/polira da ne bi lepio , kako ce da bude videcemo. Kariku je narucio i ugradio novu, nisam je video a nebih sad da skidam cilindar da proveravam da li je nova ili ne, cena oko 400 dinara, rece da pase od motorne testere Stihl 011, to je 38x1,5 ovakva https://www.mofakult...sachs-503-ab-ac, ako neko zna od cega jos pase voleo bih da znam...

#22 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 20 March 2016 - 08:20

To ulje ja koristim na Tomosu vise od 5 godina. Stvarno mi se pokazalo odlicno, jeste mineralno ali Tomos i ne trazi nista bolje. Ne ostavlja naslage na klipu a i ne dimi mnogo.

Ja sipam uvijek tu jednu bocicu na 5 litara, odnosno 2% i nisam imao problema do sad... Ti slobodno pravi jacu mjesavinu u toku razrade...

#23 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 20 March 2016 - 18:52

Da, sada sam napravio 3% dok se razradi, malopre ga konacno upalih, upali iz druge malo sam ga probao , lepo prebaca u drugu, auspuh ima lep zvuk samo mi se ne svidja malo zvuk iz motora kao da se cuje vrlo blago lupkanje, sutra ga vozim kod majstora da ga on poslusa i nasteluje malo karb pa cu da ga slikam da se vidi kako sada izgleda

#24 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 21 March 2016 - 15:18

Evo par slika mopeda :)
Attached File  IMG_20160321_133238.jpg   1.01MB   9 downloads
Attached File  IMG_20160321_133254.jpg   917.32K   13 downloads
Attached File  IMG_20160321_133224.jpg   660.94K   12 downloads
Attached File  IMG_20160321_133151.jpg   967.97K   13 downloads
E sad, sinoc sam nesto cackao oko lanca i skinuo filter vazduha, upalio motor i tek posle par minuta primetim da radi isto kao sa filterom?? Koliko znam trebao bi da se ugasi...Kod majstora jutros svracah ali sam u zurbi zaboravio to da mu kazem, za stelovanje karba rekao mi je da provozam 100/200km dok nalegne motor pa da dodjem, mada on kaze da moj karb (Bing 112337) nema sraf za stelovanje smese vazduha i benzina vec samo ler sraf, sto i jeste tacno...Evo slike karba, vidi se i mala naprslina kod srafa za stezanje karba za lulu pade mi na pamet da li tu ne uvlaci vazduh?Attached File  IMG_20160321_133336.jpg   769.45K   15 downloads Jutros posle nekih 5 km voznje svecica crna i masna, zaboravio sam da slikam, i gasio se par puta po gradu kad je vruc i kad radi na leru...Ja kapiram da kad je hladan on lepo radi ali kada se zagreje ugasi ga sta: previse vazduha ili premalo vazduha? Ako radi isto sa i bez filtera onda znaci da negde vuce fals vazduh, ali mokra svecica mi sugerise da je prebogata smesa..Ajde dajte neki savet od cega i u kom pravcu da krenem jer nemam zivce da moljakam majstora i da mi servira neke price jer vidim da samo hoce da me otkaci, hteo bih sam da to odradim ...Evo slike filtera za vazduh, znam da je los...
Attached File  IMG_20160321_145924.jpg   781.2K   10 downloads i
plovak okrenut naopacke, mislim da je lepo u ravni mada mi balavi na spoju one donje solje, pravio mu neki dihtung od klangerita ali ne drzi, moze li od gume?Attached File  IMG_20160321_145714.jpg   611.25K   12 downloads

#25 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 21 March 2016 - 15:28

I da dodam snimak kako radi bez filtera


#26 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2016 - 15:43

pa zapuši rukom karb i ako se ugasi onda ne vuče falš

#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2016 - 15:45

to što radi sa filterom isto kao bez znači da je filter odlično propustan... imaš debelu diznu i dosta goriva, zato se ugasi kad je topao, tada mu treba manje goriva...

ok je to razrađuj, šta paničiš

#28 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 21 March 2016 - 17:52

Pa vidi se pri kraju snimka da sam prstom zapusio karb i odmah je krenuo da se gasi, a sto se tice filtera star je i prljav pa sam mislio da ne vrsi funkciju...Ma ne panicim, nego znas kako je kad od babe oces devojku pa ne moze :)...A sto je svecica mokra i crna? Mislim da ono srafce na karbu sa strane je ipak za smesu a ler mu je gore na lulici na ulazu u karb, i ja sam veca budala od onog majstora koji mi rece da on to nema...

#29 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2016 - 20:32

pa nije sigurno, skini klipic pa pogledaj u karb, ako je to šraf koji svojom pozicijom drži klipić u dnu onda je ler... kao i kod APN-a, i taj Bing nema ništa na sebi....

#30 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 March 2016 - 07:08

Izgleda da si u pravu evo karba iznutra
Attached File  IMG_20160322_065427.jpg   283.72K   7 downloads
Razlika u visini klipa od max odvijeno do max zavijeno je 2,15mm, dakle sraf samo podize klipce, a ja sve ove godine mislio da tu stelujem smesu ccc...Iglica mi je bila na drugom polozaju odozgo, ima ukupno 4, da li da menjam na 1. polozaj da osiromasim smesu jer , ponavljam svecica je bila crna i masna? I kako se uopste na ovom karbu steluje smesa da ne bude prebogata ili siromasna?

#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 March 2016 - 07:16

šteluje se kao i kod svakog, menjanjem glavne dizne, ...

to ti je majstor uvrnuo veću dok si u razradi.. pređi tih 150km pa posle šteluj na siromašnije

#32 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 March 2016 - 07:36

Nije majstor nista dirao oko karba, karb je bio kod mene, karb je takav dosao iz CH, ja sam njemu samo agregat odneo i nista vise...Dakle kupovinom drugih dizni se vrsi stelovanje, ok...A mokra svecica, tu trenutno ne mogu nista dok ne promenim diznu? Ranije mi je svecica vecinom bila ok, braonkasta i suva...U pitanju je Bosna 75

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 March 2016 - 07:39

vidi izmenjena je i neka postavka mašine, cilindar-visina, zakrivljenje čela klipa, stepen kompresije, auspuh...

logično je da treba karburator ponovo setovati.. kod tebe se kao i kod APN -a prvo šteluje pun gas sa glavnom diznom i posle otklon srednjeg gasa sa iglicom

#34 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 March 2016 - 08:11

Stepen kompresije jeste jer je bolji klip i nova karika, kao i nov auspuh cija je ulazna cev u motor mislim 26 ili 28mm, a originalan ima 18mm, zadnji lonac je fi70 a originalan 55mm itd...Oko cilindra i cela klipa nista nije dirano, jedino ako mislis da ona prerada lezajeva ne utice ?

#35 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 March 2016 - 08:48

utiče sve što sam ti napisao gore....

stepen kompresije nije stanje klipa i karika, već odnos zapremine motora prema zapremini kompresionog prostora, a njega definišu C parametar tj. visina ivice klipa od gornjeg ruba cilindar kada je on u GMT, i on se podešava visinom postavljanja cilindra, i naravno tu igra ulogu i klip, koliko mu je visoka ivica i koje zakrivljenje čela klipa... 1,8mm ili 2,2mm ili 3mm itd... dalje zapremina glave , prečnik i debljina zaptivača....

ono što ti misliš , i što majstori mere je atmosferska kompresija i provera stanja motora, i to se uglavnom primenjuje kod 4T motora, kojima nije otvoren izduvni kanal kod sabijanja, meri se u Bar jedinicama ili PSI Paskalima... dakle to nema veze sa stepenom kompresije


to što je izduvna grana veća, rezultuje kao manji podpritisak i menja parametre agregata... isto tako rastojanje pregrade, otvori na njoj, tip i vrsta prigušivača, da ne ulazimo u to... matematika je malo ozbiljnija..

bitno je da shvatiš da se karburator podešava prema postavci agregata i vrsti periferija... filter-auspuh..
ako ti nije sve originalno 100%, onda karburator može da ne radi kako ga je fabrika projektovala

dakle nabavi neke manje glavne dizne i prouči ovu temu... mada tebe u principu podešavanje pilot dizne ne interesuje jer je nemaš... ali sve ostalo je isto...

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

#36 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 March 2016 - 09:01

Bas sam juce iscitao ovu temu koju si predlozio, ok je mada se vise bazira na modernijim karbovima...Dobro, vozicu ga ovako neko vreme dok ne prodje 100-200km, u medjuvremenu da nabavim manje dizne, predpostavljam da su iste kao za Bing na Tomosu, to cu jos izguglati, samo mi reci u kom smislu menja parametre agregata veza izduvna grana, znam da je auspuh kod dvotaktnih motora sastavni deo agregata i da je kompleksna tema, ali teoretski uopsteno da li siri auspuh smanjuje ili povecava performanse?

#37 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 March 2016 - 09:14

smanjuje poerformanse na nižim obrtajima i povećava na višljim, što u tvom slučaju može a ne mora biti kontraproduktivno

#38 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 March 2016 - 09:19

Hm, juce kada sam ga vozio imao sam suprotan osecaj, da lepse povlaci i brze prebaca u drugu a da se kao gusi preko polovine gasa....mada, treba razrade pa cemo videti, hvala na savetima :)

#39 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 March 2016 - 09:49

to je zbog predebele dizne... pa subjektivni osećaj ume da zavara

#40 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 28 March 2016 - 13:54

Evo nakon ovog loseg vremena danas malo provozah motor, karburator sam sredio, zamenio torpedo i napravio nov dihtung na solji i sada je suv kao barut, lepo radi na leru ali imam problem sa auspuhom. Tacnije, auspuh je nov i to od APN-a http://www.motobikes...laser_1535.aspx i pri polasku lepo prima gas medjutim maksimalna je samo 30km/h...Da pojasnim, ovaj moped i fabricki je deklarisan na nekih 30-40km/h jer u Ch ga mogu voziti deca od 14 godina, medjutim pre zamene radilice i klipa moj je gurao nekih 40km/h, s tim sto sam tacno znao da je to max po zvuku motora, moze ici brze jedino uz kit od 70cc, veci karb i ostalo, takav je motor...sada kada dodajem gas na 30km/h osecaj je kao kada cetvrtom brzinom dajes gas a trebao bi biti u drugoj, dakle nema ubrzanja a motor naltene ne menja zvuk...Dakle, fabricki auspuh ima 18mm lulu i fi55 telo auspuha, dok ovaj od APN-a ima 28mm i 70mm, takodje i prigusivac je drugaciji, evo mog prigusivaca koji je ostao od orig. spuhaAttached File  IMG_20160328_134804.jpg   535.87K   5 downloads strana ka motoru
Attached File  IMG_20160328_134843.jpg   78.27K   5 downloads ka izlazu. Da vratim auspuh ne mogu jer sam ga vec sekao i vario mu flansu, tako da mi ostaje da ga nekako preradim, jedino mi pada na pamet da nadjem neku cev precnika oko 50mm, da skinem postojeci prigusivac i tu cev zajedno sa originalnim prigusivacem ubacim i zavarim nekako, s tim sto bih morao napraviti i neku vrstu cepa koji ce sa 70 sputiti na 55mm...Da zakljucim, sustina je da je presirok auspuh za ovaj motor i to remeti rad i snagu istog, sta bih mogao tu da uradim?





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users