Jump to content


Aprilia sr 50 2006. karburator



954 replies to this topic

#1 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 29 November 2015 - 19:12

Predstavio bih svog ljubimca ali je trenutno rasklopljen pokusavam da ga sredim za sledecu sezonu posto sam ga kupio na kraju ove sezone. Evo jedne slicice kako sad izgleda. Sve plastike sam skinuo iskrpio i sredio i kod majstora su na farbanju, inace osnovna boja mu je srebrna sa crnim delovima plastike. Prvo sto sam uradio bilo je da sredim struju koja je bila u ocajnom stanju, zice su bile prevezivane tako da mu je svetlo radilo preko akumulatora. Predpostavka je bila da je crkao regler ili namotaji pa se od toga krenulo. Skinu sam magnet i premerio namotaje koji su bili ispravni od 6 namotaja koje ima jedan je za paljenje odnosno za bobinu on je i najveci i daje i najveci napon bela i zelena zica iz namotaja. Dva namotaja su za punjenje akumulatora plava i zuta zica. Tri namotaja su za svetla siva zica i drugi kraj je na masi. Iskljucivanjem zica iz namotaj osim za bobinu ustanovio sam da svi namotaji daju napon. Prikljucivanjem svih zica napon za svetla je nestao bez prikljkucenog reglera, to je bio znak da je doslo do kratkog spoja u instalaciji koji sam jedva pronasao a bio je tako banalan. Opcioni dzek za osvetljenje tablice bio je spojen jedan kraj u drugi ni sam ne znam zasto je fabrika ostavila tako da to moze da se uradi jer je jedan muski a drugi je zenski i tacno ulaze jedan u drugi. Posle tog razdvajanja sve je sa instalacijom i naponima bilo uredu. Za sada ovoliko pa cu Vam i dalje prikazati i sa Vama se konsultovati oko nekih delova. Nisam do sada sredjivao ni jedan skuter osim Tomosa koji je bio lagan za rad. Dosta sam stvari ukapirao procitajuci veliki deo Vaseg foruma.

Attached Files



#2 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 29 November 2015 - 19:33

Pozdravljam projekat!
Jel namjeravas raditi nesto na agregatu ili ga sredjujes da bude u serijskoj postavci? Na slikama se nazire neki rezonantni auspuh? Sta ima sve od dijelova ili je sve serijala?

#3 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 29 November 2015 - 19:53

Ne nameravam nista raditi od tjuninga rekao bih da je cilindar 50cc auspuh je standardni serijal. Skuter mi je potreban leti za svakodnevnu voznju po gradu za posao i odlaske u grad da se zavrse neki poslici tako da mi serijala odgovara u potpunosti. Vozio sam ga svega 20 kilometara pre rasturanja. Dobro pali sto bi rekli na prvi zub lepo radi u leru ali mu je mnogo gasa bilo potrebno da krene. Pokazcu Vam koje su opruge na kvacilu i kako to izgleda. Meni nije potrebla neka velika brzina krajnja 60 max 70, mnogo mi je bitno da fino polazi i da moze da se vozi sa manjim gasom, naravno i potrosnja.

#4 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 29 November 2015 - 19:57

Odlicnu masinu si pazario...
Samo napred u svojoj zamisli, ako imas gde da radis na toplom onda ce do proleca biti gotov!

Nas ovde na forumu kao prvo interesuje masina i tuning kao sto vidis...Ja se eto nadam da ces ga malo i tunirati jer za malo ulozenih novaca ovaj piaggio moze jako lepo da ide!

#5 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 29 November 2015 - 20:05

Mogu celu zimu da radim motor mi je u toploj prostoriji. Vidi ne bezim ja od nekog lakog tjuniranja brzine nije nikad na odmet cak je nekad i potrebna da te izvuce iz neke situacije ali eto imam malo vise godina tako da sam vise oprezan od Vas mladjih. Inace volim motore i evo vozim motorcice vec 30 godina.

#6 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 29 November 2015 - 20:07

Sa malim ulaganjima na tom agregatu mozes da izvuces dosta. Ne pricamo o krajnjoj brzini nego o ubrzanju i momentu sto bi mozda tebi i odgovaralo...svako ima svoj ukus. Nama je svakako drago da imamo jos jedan projekat, pa bila i serijala, da se prati.

#7 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 29 November 2015 - 20:09

Da li neko od Vas zna gde bih mogao da nabavim one plastike kod nogu od tunela levu i desnu, dosta su u losem stanju a vec su krpljene i fali nekih parcica tako da ih ne mogu dovesti u ispravno stanje. Napravljene su od polipropilena da su od ABS-a mozda bi ih i sredio, i centralne nozice bih rado stavio ali ne mogu da ih nadjem.

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 November 2015 - 22:28

Drago mi je da vidim još jednu SRku Mk3 sa Piaggio mašinom. Možeš opušteno ostati na stock 50 cilindru ukoliko je u top stanju, to je vrlo srčana mašina, sa odličnim sistemom prenosa, sve što je fabrika upakovala apsolutno je za respekt, jedina slaba tačka je serijski auspuh, umesto njega treba da nađeš neku rezonu tipa LeoVince ZX ili Technigas Trek ili za malo para jedan Piaggio SC08 koji je sasvim upotrebljiv za serijalu, odlično čupa na startu i raspoloživ je do nekih 9k obrtaja a ujedno tih i neupadljiv. Dobro uštelovana Pia mašina sa rezonom može da dobaci blizu 90kmh, realno 85kmh bez nekih dodatnih troškova, izuzev potrošnih delova prenosa, rolnica, remena, opruga kvačila i centralna.
Pogledaj na KupujemProdajem, ima tamo dosta njih koji prodaju odlične polovne delove i plastike za SRku.

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 November 2015 - 00:10

Da se pozdravimo i u temi. Uvek se obradujem kada dobijemo clana kome je projekat u piaggio grupaciji. Prvo, cestitam na kupovini i neka dobro sluzi.

Sto se tice same teme, drago mi je da se jedan stariji kolega prihvatio sredjivanja malog dvotockasa. To je garant da ce tema biti i edukativna i ozbiljna. I ako nam ime foruma ne odaje takav utisak, prevashodno smo tehnicki orjentisani i tu smo da razmenimo znanja i resimo probleme. Molim te da, koliko budes u mogucnosti, dokumentujes tok radova ( plastike, farbanje, mehaniku, elektriku ) i podelis kasnije sa nama utiske iz exploatacije kako bi imali uvid u desavanja i resene probleme.

Svi prolazimo (ili smo prosli) kroz period kada pozelimo nesto jaci motor, pa se iskreno nadam da cemo za neku sezonu i ovaj projekat videti kako prelazi bar u lagani tuning :)

Ima dosta nelogicnosti koje se mogu videti u fabrickoj postavci el instalacije ali je u odnosu na neke druge marke milina za raditi. Dosta slicnih modela je izaslo iz iste kuhinje pa otud i razne varijacije i puno kompatibilnih delova.
Sto se tice plastika i oklopa, najjeftinija solucuja je svakako predlog kolege GoggySo.

#10 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 30 November 2015 - 00:33

Sto se tice dokumentovanja radova to mogu sad da pocnem jer sam plastike vec iskrpio i poslao na farbanje, osim ove dve koje trazim, kad budu stigle sa farbanja slikacu ih pre i posle nalepnica koje sad spremam da radim posto sam stampar uradi cu ih sam. Pre mesec dana sam poslao zahtev za regisraciju na forum koja mi nije prosla pa sam po isteku mesec dana ponovo poslao i evo sad je proslo. Do sada sam zamenio ulje u kocnicama ulje u prenosu i kocione plocice prenje i zadnje. Drugar mi je poklonio rolnice nove on kaze da su 6gr. ali ja kad ih izmerim na vagici svih 6 pokazuje 30 gr tako da su izgleda 5gr da li ce to biti ok. Kupio sam i nov kais micuboshi 811 x 18,5.

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 November 2015 - 00:48

Probaćeš, možda budu ok al mislim da će možda ipak biti malo lakše od potrebnog, no svaki skuter je priča za sebe pa tako i težina rolnica nije po definiciji već kako se pokaže. Lakše rolnice donose nešto bolji start i mašina će se u međuubrzanju vrtiti na višim obrtajima, dok sa težim bude relativno obrnuto... da ne detaljišem oko štelovanja prenosa, postoje ovde teme u kojima je sve to detaljno opisano. Ovo sa nalepnicama me baš zanima, čekam da vidim ideje i realizaciju.

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 November 2015 - 00:54

Remen je kvalitetan, isao je u neke modele kao prva ugradnja.

Rolnice definitivno treba birati po gramazi prema setupu, odnosno ciljanim obrtajima na kojima variomatski prenos treba da vrsi razmenu stepena prenosa. Teze rolnice nizi obrtaji, lakse rolnice visi obrtaji. Sto se tice sadasnje postavke (ako je sve standardno, serijsko) nema potrebe preterivati sa odstupanjima u gramazi. Najveci problem predstavljaju blokade na variomatu, izduvnoj grani auspuha, auspuh i limic na karburatoru. Serijski dolaze 6,5gr rolnice, a bez nekih prepravki, sa skinutim blokadama bilo bi ok da se ugrade 6gr rolnice. Kao sto sam napomenuo, auspuh je taj koji diktira raspolozivost cilindra i broj obrtaja, a seriiski je predvidjen za malu potrosnju i limit do 50kmh, samim tim daje malu snagu i radi u dosta niskom rezimu, od 3000 do 8000, maximalno 9000 obrtaja uz veliko mucenje. Sa niskom gramazom premasices radni rezim i motor ce se zavrteti vislje od 8000 a nece imati ubrzanja jer ce variomat duze ostati u nizem stepenu prenosa.
Dakle, za seriski setup ok je da se rade odstupanja od 0,5grama napamet, za sve drugo je najbitniji osecaj u voznji i probanje vise razlicitih setova uz pracenje preko obrtomera.

Dodao bih jos, da bez obzira da li su poklon, svi delovi treba da budu kvalitetni, evropski, najbolje italijanskih proizvodjaca. Jednostavo, jeftini delovi (istocnjacki) ne traju dugo i vise stete naprave..

#13 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 30 November 2015 - 01:12

Sto se tice serijale nije na motoru sve serijsko. Ovo sam zatekao. Auspuh serijski sa skinutim blokadama cak je i otvaran na vrhu pa ponovo zavaren, podloska na variomatu normalno skinuta, dizna u karburatoru 78, ipak je ovo vozio mlad momak. Nalepnice ce da budu original kao sto su bile kad je proizveden. Od iskustva u voznji ovog motora imam samo 20 km. Kad preslisam sve sklopove i vidim sta je za menjanje onda idu konsultacije sa vama oko delova.

#14 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 30 November 2015 - 01:34

Mogu vam reci da sam za ovih mesec dana na forumu procitao dosta toga oko radova na motoru narocito deo oko variomatskog prenosa i vidim da je to igranka bez prestanka. Nadam se da cu ja lakse proci, mada citaju sve te postove krv polako pocinje da vri, ipak godine je malo hlade. Tehnicko znanje oko mehanike mi nije strano, nekada davno kad je bilo to hit sam sam sastavio yuga kupujuci deo po deo a i generalnu motora sam sam uradio.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 November 2015 - 02:11

Nemoj da te brinu godine, evo konkretno Aca i ja ne spadamo u omladinu već naprotiv, nalistali smo se kalendara. Godine nisu limit za ljubav prema dvotočkašima. Prošli smo i mi razne faze, ja konkretno sam u mladosti turpijao APN, Automatic, Electronic 90 je bio poslednji od Tomosa, pa je nastupio period čačkanja auta, i na posletku sad je tu skuter, u početku samo kao letnje prevozno sredstvo do posla i nazad, pa polako stari crv tuninga počeo da se budi... i eto nas sad ovde, razmenjujemo iskustva kako izvući što bolje performanse iz svog ljubimca.

#16 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 30 November 2015 - 04:26

Nadam se da ces srediti ovu apriliu kako treba . Skini viljuske i proveri i zameni ulje i semeringe , jer je skuter imao havariju . Masina je tu skoro radjena ali me nista ne bi cudilo s obzirom ko je vozio skuter .
Mislim da je na njemu Malossi varijator i kvacilo koliko se secam . Iz tog auspuha je samo katalizator izvadjen .

#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 November 2015 - 15:17

Koliko si dao za SRku?

#18 Depe

    Uninhibited dating, no boundaries

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 30 November 2015 - 17:12

Sta je od ovih delova dobro ili moze da prodje a sta za zamenu, ako trebaju slike iz nekog drugog ugla napravicu ih. Nadam se da je sve vidljivo jer sam smanjio slike da zauzmu sto manje memorije koja je ogranicena.

Attached Files



#19 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 November 2015 - 17:49

Molim te, prvu sliku (variomat) slikaj ponovo, sa unutrasnje strane.

Zvono je malo poplavelo, sto je normalna posledica grejanja usled koriscenja tvrdjih oprugica kvacila na standardnom setupu.

Poslednja slika je ventilvar, vidi se da remen nije koristio povrsinu blize srcu, odnosno nije sedeo na bolcni sto u praksi daje los start i kretanje iz "druge-trece brzine".. treba pribaviti set sajbnica za stelovanje polozaja remena.

Treba premeeriti precnik kvacila, na oko se ne vidi. Novo je 105 (+- 0,5)mm, dozvoljena tolerancija je do 103,5mm..

#20 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 November 2015 - 18:04

Neobicni tragovi na povrsini variomata.

Ja bih promjenio zvono, sa onim koje nema ovako sirok spektar boja. Biti ce bolji start.

Federi na kvacilu su crveni leovince, oni dolaze uz auspuh i jako su tvrdi. Obavezno ih skinuti dole i staviti originalne. Start ce biti jaci, ljepse ce kretati sa manje vibracija i na niskim okretajima gdje serijski auspuh ima momenta.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users