Jump to content


Prerada paljenja kod minarelli bloka


21 replies to this topic

#1 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 January 2011 - 22:05

Ajmo opet isto al ima i malo slika....U pitanji je i prerada anker ploce na minarelliju [tu spadaju i 2t kinezi] i malo pomeranje paljenja na ranije,u ser. verziji tacka paljenja je na 14*[ili12-nek me Mario ispravi] a pomeranjem na 17-18-19* se dosta dobija ..a zahvat se pokazao kao odlican uz bar base kit i ostalo sto sleduje uz njega...
To je prosirenje rupe za srafove za oko 3mm u desno na gornjoj i isto toliko u levo na donjoj ...
Uputstvo kod montaze TP cdi-a...
Posted Image

EDIT- merio sam obim ploce u visini rupa i izlazi 330mm tako da je 1mm pomeranja oko 1.1* ...

Posto ja to nisam slikao kod mene, ovo je prerada na Zoksijevom skutu a posle uspesno uradjenog posla je bilo i malo

Attached File  slika0076.jpg   98.65K   33 downloads

Attached File  slika0077.jpg   80.28K   46 downloads

Magnet je morao na prvo skidanje matice kod vulkanizera jer su braca kinezi jaki na "pistolj" u pm...Nije bilo teorije da se to odradi na licu mesta remenom za skidanje filtera ulja,sto zbog loseg pristupa-sto zbog tvrdo zategnute matice...
Attached File  slika0078 (1).jpg   87.72K   35 downloads
Onda je stupio na scenu moj home-made radapciger...

Attached File  slika0079i.jpg   70.99K   58 downloads
Al i tu bese muka...jbg prvo skidanje je vrlo zeznuto...mislio sam da ce neki sraf da pukne ...al malo pomogo i gumeni cekic...

Attached File  slika0078 (1).jpg   87.72K   35 downloads

Attached File  slika0080.jpg   90.38K   62 downloads
Evo ih najzad dole...

Attached File  slika0081v.jpg   120.22K   66 downloads


E onda je vec bilo lakse...biax i raznorazni nastavci su lepo odradili poso...
Ovo sam ja udubljen u radove ...

Attached File  slika0082.jpg   137.81K   60 downloads


Attached File  slika0084.jpg   150K   68 downloads

O utiscima kolko valja ce sam vlasnik da pise...Mada je naj*** na povratku kuci jer ga uhvatio pljusak... :)
Uradjena jos jedna anker ploca za Plamenog...
"Evo ih tvoji namotaji,ja moj deo posla zavrsi-imas mogucnost stela predpaljenja od 14* u fab. verziji do 20* kad je ploca pomerena do kraja ulevo...dok ne nastelujes karbi prenos nek ostane u fab. poziciji...

Attached File  DSC00541-1.jpg   343.55K   79 downloads
Attached File  DSC00542.jpg   322.2K   109 downloads
Evo na mojim blokovima probano...
Saljem ti ih danas...
k
Attached File  DSC00543.jpg   262.16K   86 downloads

#2 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 31 January 2011 - 11:08

Cvele, ja uradio tako sve potvom savetu...prvo konstruisao radapciger i bez po muke skinuo magnet, proglodjao bjaksom anker plocu za 3 mm, sve vratio i radi... sat posla. Inace vise sam sklon ovakvim prostim ,a dobrim resenjima, nego kupovini nepotrebnih delova, kojima nas belosvetske firme gule( to moze na zapadu, imaju love, a slabo znaju da improvizuju ko mi ,nisu bili prinudjeni). Tu prvenstveno mislim na TP kajlu, boost botlle i slicno...bolje je te pare prorerati kroz rezervoar...

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 January 2011 - 11:36

samo ne smeš zaboraviti da se povećanjem predpaljenja dobija na obrtnom momentu na nižim obrtajima recimo do 10k, ali postaje smeša siromašnija, dakle za isti setup karburatora treba malo jača dizna i/ili igla

#4 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 31 January 2011 - 11:57

Napomena:

Kod base setapa se pomeranje namotaja radi na levo - ADVANCE.
Kod midrace setapa se pomeraju namotaji na desno - RETARD.

#5 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 31 January 2011 - 12:13

ja sam čuo da retard ima smisla samo iznad 12000 okr... do 10500 advance..

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 January 2011 - 14:44

ivan je u pravu

Posted Image
Posted Image
Posted Image

#7 Muhi

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimPiaggio Zip SP

Posted 31 January 2011 - 15:13

a pa cek na base setup-u radim kao sto je gore na slici desno pomerim gornju rupu tako i donju?ili na levo?
i jel se 3mm meri od desne strane standard rupe ili od sredine ili od leve stranice standard rupe?ja bi pre rekao ako se pomera u desno da se meri 3mm od desne strane standard rupe ako sam dobro shvatio? :)

#8 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 31 January 2011 - 15:25

za advance treba ploču pomaknuti u lijevo... ali ja bi probao 1-2mm 3mm je puno, nije 3mm= 3°

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 31 January 2011 - 19:18

Ovo za 3mm je dobro odradilo posao, a sto Mario kaze, za ponovno setovanje karba ja cu se igrati na prolece, kad ga kupim ( mislim uzeti MIKUNIJA, tajvanca sa E- saugom ,da samo zamenim moj 16 mm sa 19 mm ). Onda cu stelovati dizne i rupu na air boxu, pa ako zapne, pitacu za savet :)

#10 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 31 January 2011 - 20:11

View PostMuhi, on 31 January 2011 - 15:13, said:

a pa cek na base setup-u radim kao sto je gore na slici desno pomerim gornju rupu tako i donju?ili na levo?
i jel se 3mm meri od desne strane standard rupe ili od sredine ili od leve stranice standard rupe?ja bi pre rekao ako se pomera u desno da se meri 3mm od desne strane standard rupe ako sam dobro shvatio? :)
Dobro si shvatio-samo prati sliku i ne mozes da za**bes...


View Postivanm, on 31 January 2011 - 15:25, said:

za advance treba ploču pomaknuti u lijevo... ali ja bi probao 1-2mm 3mm je puno, nije 3mm= 3°
Ivane merio sam obim ploce pa radila i matematika i ispada da je 1mm pomeranja oko 1,1* ....330mm je obim ploce po sredini vec postojecih rupa...

Samo je bitno ne preterivati sa uglom,tu do 20* je sasvim dovoljno...evo kako izgleda mapa varijabilnog paljenja kod HPI -a...na 10000ob je bas na 20* a posle sledi pad ....
Attached File  curva01.jpg   42.25K   29 downloads

:0takoje:

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 February 2011 - 09:42

Ma, nema greske, Ova 3 mm odradjuju posao, to je nesto manje od 3 stepena
Nego, voleo bi da nam Mario malo pojasni, ako na visokim obrtajima damo kasnije paljenje (RETARD), kako pri tim obrtajima smesa stigne da izgori(zar nije cilj pretpaljenja da damo smesi vremena da izgori?)?
Jos nesto: kako smesa postaje siromasnija sa povecanjem pretpaljenja? Zar to nije konstanta koja ulazi u motor, ili se nesto menja prilikom zapaljenja iste, na ranijem uglu paljenja?
Unapred :0takoje:

#12 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 01 February 2011 - 10:28

na visokim okretajima postiže se efekt preranog paljenja, zato se stavlja u nazad da se na taj način postavi u normalu.. za niže okretaje stock paljenje je prekasno i zato se stavlja na ranije..
najbolje je variabilno paljenje koje se samo štela s obzirom na okretaje..

#13 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 07 March 2013 - 21:45

Tema postoji pa mozemo da nastavimo....ali pre toga c/p sa komsiskog foruma

http://www.mojskuter....html#msg533434

#14 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 July 2013 - 22:21

Cak i na 50cc se ubrzanje popravilja posle prerade -lik koji je za pohvalu, sta sve nije probao i preradio na PRC skuterima Posted Image

0-35mph =56km/h
-ugao 13* -15,41sek i
-ugao 20* -13,31sek ...znaci brzi za cele 2sek :0takoje:



#15 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 21 July 2013 - 23:24

Da li mi netko moze objasnit zasto se ovo odnosi na minarelli i PRC blok, i da li je moguce isto ovo napraviti na bilo kojem skuteru?

#16 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 22 July 2013 - 02:42

Moze,kod ostalih se kupuje kajla za magnet jer ne mogu rupe da se razbuse

#17 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 July 2013 - 11:26

Ok, hvala na odgovoru, to me je zanimalo :0takoje:

#18 djolerr

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 195 posts
  • Mestolazarevac

Posted 30 October 2014 - 12:45

Ja sam razbusio nitne na magnetu i zakrecem magnet ceo a sredina stoji fakticki se dobija kao kajlu da pomeras,tako da ne gubim na jacini varnice.motor yamaha aerox

Edited by djolerr, 30 October 2014 - 12:46.


#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 October 2014 - 13:31

na jačini varnice se svakako ne gubi, jer je kod minarelija, anker ploča takva da nosi i namotaj za nabijanje i pick-up..

pa ako tako gledamo njenim zaokretom je učinak identičan kao i sa kajlom,...

meni je to sa nitnama dosta riskantno rešenje. jer znamo da magnet mora biti 100% u balansu...

#20 djolerr

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 195 posts
  • Mestolazarevac

Posted 30 October 2014 - 18:09

a da to sam zaboravio pomera namotaj za nabijanje i pick-up..kod mene je srce magneta i magnet fest nema lufta,tako da nmz da ispadne iz balansa,jedino moze da bude problem sa odvijanjem safova,a to ce vreme pokazati,posto sam prepakovao magnet od kineza na yamahu (yamahin se raspao ) srce je razlicito tacnije konus pa sam stavio srce od yamahe a magnet od kineza i reko aj taman da prosirim rupe i da mogu da pometam ugao paljenja,nzm kad anker plocu pomeram dali moze bez skidanja magneta da se zakrece,,

Edited by djolerr, 30 October 2014 - 18:10.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users