#1
Posted 04 January 2011 - 22:14
. E pa sad ima da se raspisem da vam ne bude dosadno... Od aprila 2007 kad sam sklopio prvi 70cc se dosta toga promenilo nabolje sto se tice kineza i delova koji su dostupni a usput sam dosta toga naucio.Normalno bilo je tu gresaka kod nabavke delova al i to je skola... Hurrican mi je dopao u ruke u trampi za fokus+200e sto je bilo ok i ceo set-up sam prebacio na njega a u medjuvremenu dosta toga dodao i promenio...Malossi gus se pokazao odlicno i evo nadam se da ce i posle ovog mog zadnjeg "struganja" po njemu da istera bar jos 10000 dok mi ne dosadi[ili rikne]...a preso sam s njim oko 10000.... Ko sto stoji u potpisu u 12/09 sam ga obradio na 186/129 uz skidanje 1mm sa cela cilindra na strugu jer sqwish nije nikako mogao ispod 1.6 cak i sa najtanjih dihtungom izmedju cilindra i bloka[papir od sveske]...SaD je klip u GMT poravnat sa ivicom cilindra i Sqwish je 1mm sto je [skoro]idealno za gusani AC cilindar... Koristeci kalkulator koji je Mario postovao izlaze ovi uglovi -186/129 ... U odnosu na onaj prvobitni setup zamenjen odlicni mikuni 16 sa jos boljim dellorto 19 DS... Resized to 88% (was 800 x 600) - Click image to enlarge Zbog zamene je morao i airbox da se malo preradi pa je uz postojecu cev dodana jos jedna....
Resized to 69% (was 1023 x 768) - Click image to enlarge
Odlicni NEXT R je zamenjen sa s6 pro replicom... Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge E onda sam vec imao dva x-a u jednacini-novi karb -novu rezu i bas sam ga naj*** dok sam sve uspeo da nastelujem jer replica bas TRAZI obrtaje da radi ko sto treba...Medjutim i pored pocetnog zadovoljstva kvacilo je bilo najveci problem...Bez obzira na olaksavanje i stavljanje najtvrdjih opruga iz pakovanja za 112mm nije bilo dovoljno visokih obrtaja za dobar start[uz next je bilo ok jer ima siri powerband]...A replicu moras bas da ubodes kad ulazi u rezonaciju... Stigla je zamena za serijsko kvacilo- MF+s6 zvono... Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge Al kako nikad nije sve jednostavno- sa novim kvacilom i oprugama koje dolaze uz njega je bio problem previsokih obrtaja cak i sa slabijim iz pakovanja i to u opustenom polozaju...Hvatalo je sigurno na preko 8000 sto je bilo suvise...Resenje sam naso u TP oprugama za Piaggio ser. kvacila a one su malo duze i sa najtvrdjim iz pakovanja sam dobio ono sto mi treba-start na oko 7200-7500... Variomat je ostao malossi multivar+zuta centralna+onaj "moj" spring slider...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge Radio sam malo i oko struje-namotaje je sad moguce pomeriti za jos 7-8* na ranije paljenje i tako dobiti jos snage na srednjim i visim obrtajima...Na koliko ranije nisam siguran -proba ce pokazati,al mi Mario nesto rece da je do 20-ak * ok... Skut jos nije sklopljen[sve je na blokovima] jer imam u planu da odradim kratki usis mesto one "surle" materijal je spreman al je jos ladno i rano za radove i probu... A da ne zaboravim-rad zadje polutke sam pokusao da "popravim" tako sto sam "ispravio" kanale a koliko ce da valja-videcu..sad otprilike izgledaju ovako.. Ima jos planova...
http://i298.photobuc...ican-mojbok.jpg
http://i298.photobuc...ican1-moj-1.jpg
#2
Posted 04 January 2011 - 22:17
Danas sam dobra tri sata potrosio oko nove prirubnice...Nije jos gotova al je ostalo samo varenje.Donja strana je obradjena na strugu da je ne bi rucno ravnao 7 dana ... Bar je duplo kraca od One ser. surle...
Rezevoar za ulje je izleteo napolje posto i tako dzaba zauzima i to malo mesta ispod kade,a morale su malo i plastike
pod noz da bi bilo mesta za novi smestaj karba...
#3
Posted 04 January 2011 - 22:18
Mogo sam i to da uradim...tehnika "spejsovanja" i to daje odlicne rezultate uz malo struganja po izduvu...Al cek prvo da isprobam ovo sto sam napravio...
E evo ga c/p iz FAQ....
Ovo su fabricke mere;
a posle malo struganja je ovako...
AC GUS MALOSSI-MINARELLI
Ugao izduvnog kanala
Proračun ugla otvorenosti kanala - konverzija iz [mm] u [deg]
Unesi hod klipa S= [mm] 39,2 R= [mm] 19,6
Unesi dužinu klipnjače od centra do centra: ako ne znaš upiši 0 (nula) L= [mm] 80 L= [mm] 80
Razmak između gornjeg ruba klipa u GMT i vrha cilindra: ako ne znaš upiši 0 (nula) C= [mm] 0 C= [mm] 0
Udaljenost najviše tačke kanala od ruba cilindra E= [mm] 21 E= [mm] 21
Vrednost T ne treba unositi: T=R+L+C-E T= [mm] 78,6
Rezultat ugao otvorenosti traženog kanala iznosi a= [deg] 186,0
Ugao primarnog prelivnog kanala
Proračun ugla otvorenosti kanala - konverzija iz [mm] u [deg]
Unesi hod klipa S= [mm] 39,2 R= [mm] 19,6
Unesi dužinu klipnjače od centra do centra: ako ne znaš upiši 0 (nula) L= [mm] 80 L= [mm] 80
Razmak između gornjeg ruba klipa u GMT i vrha cilindra: ako ne znaš upiši 0 (nula) C= [mm] 0 C= [mm] 0
Udaljenost najviše tačke kanala od ruba cilindra E= [mm] 30 E= [mm] 30
Vrednost T ne treba unositi: T=R+L+C-E T= [mm] 69,6
Rezultat ugao otvorenosti traženog kanala iznosi a= [deg] 129,1
Ugao prelivnog sekundarnog kanala
Proračun ugla otvorenosti kanala - konverzija iz [mm] u [deg]
Unesi hod klipa S= [mm] 39,2 R= [mm] 19,6
Unesi dužinu klipnjače od centra do centra: ako ne znaš upiši 0 (nula) L= [mm] 80 L= [mm] 80
Razmak između gornjeg ruba klipa u GMT i vrha cilindra: ako ne znaš upiši 0 (nula) C= [mm] 0 C= [mm] 0
Udaljenost najviše tačke kanala od ruba cilindra E= [mm] 32 E= [mm] 32
Vrednost T ne treba unositi: T=R+L+C-E T= [mm] 67,6
Rezultat ugao otvorenosti traženog kanala iznosi a= [deg] 113,9
Proračun hoda kllipa iz poznate kubikaže i prečnika klipa
Radna zapremina motora eng. Displacement V=[ccm^3] 68
Prečnik klipa eng. Bore B=[mm] 47
Rezultat hod klipa iznosi S=[mm] 39,19433637
Samo da napomenem sta je uradjeno,skinuto 1mm sa cela cilindra[na strugu],izduv podignut za 1.5mm i prosiren na 35mm[biax],prelivi nisu radjeni ali su tajminzi otisli u + zbog kracenja cela ....sqwish ce naknadno da se podesi a zavisice od debljine dihtunga izmedju cilindra i blokova..
P.S. -nadam se najboljem...
edit-sqwish podesen na 1mm+nove karike...kompresija ubija...bar na kurbli...
Ps. Sad mu tajminzi dodju ko na s6 sreet race[gus]....
#4
Posted 04 January 2011 - 22:19
Aj malo da piskaram...
Ova dva dana sam potrosio [po 3-4sata] na montazu karba,seckanje kade ispod sedista,novi smestaj akomulatora,nov smestaj pumpe i svih mogucih creva za dovod goriva....Pipkav i dosadan poso u pm...http://www.skuteri.org/forum/public/style_emoticons/default/hammer.gif
Jbm ti sta pomeranje usisa zna da napravi
Prvi problem je bio nabaviti odgovarajuce crevo za dovod vazduha iz air-boxa jer za sad nece da legne pecurka[bilo bi mnogo x-ova u jednacini stelovanja]....naso neko 40mm za dovod vazduha[rebrasto] i leglo ko budali samar uz malo silikona na i oko spoja u airboxu...
Izmerio sam najzad sqwish i iznosi 1.25mm uz kompresioni odnos od 12,9:1 sto je za AC gus sasvim dovoljno...sve preko toga bi bilo suvise i vec sad se na kurbli oseca doobar i mnogo jaci pritisak...doduse i karike su nove jer je zazor na matorim bio veci od 0.8mm...
Karb stoji vrlo sexy ,ugao je malo manji od 40* i nadam se da nece da mi pravi probleme prelivanjem..U svakom slucaju sad mi je pristup do njega bolji jer sam ostavio "prozor" sa poklopcem na kadi ispod sedista tako da ce i rucni saug mnogo lakse da se povlaci...
Sutra sledi paljenje.....
#5
Posted 04 January 2011 - 22:21
Ajd malo da podignem temu...
Pa mnogo toga se isprobalo, stelovalo mada zbog manjka slobodnog vremena sve to bilo polovicno a takav rad strasno mrzim...
Prvo mi na zivac islo sto je gus posle struganja poprimio neki blago tupavi,anemicni zvuk i sto sam imao problema da ga ubodem pravom diznom...a trazio je u odnosu na ser. varijantu[airbox je ipak ostao] 10-15br vecu diznu...sa 75 koja je bila idealna ode na 85-90...a i to nisam stigo da fino isprobam...
Posto mi se cinilo da je mozda i prirubnica problem zbog ipak malo veceg ugla resim da ipak napravim drugu...od serijske..
To je vec delovalo malo bolje,manji ugao i malo povoljniji smestaj...daleko da je kratka ko na pravom mina bloku al je ipak bar 50% bolja nego sto je bila...
ALI....potrefim ja gus da proradi ko sto treba al pocne nesto da lupa na desnoj strani kod magneta...prvo mi pade napamet Rade i njegova radilica sa svim problemima koje je imao ...
... onda se desi nesto drugo...Madness prodaje s6 sport i ja ga uzmem,stanje vrlo dobro, karike i klip jos u toleranciji i mogu da isteraju ovu sezonu...pa jos i MF evo radilica[Marko-Sprint] pa kad je bal ....
Skinem ja blokove pa na sto...provera padne i radilica i sve uz nju u tako dobrom[da ne kazem odlicnom] stanju da mi bilo zao da je skidam i montiram MF ...Jest da bi prim.kompresija bila mnoogo bolja+pune polutke-lepota...Al ce ipak da ostane za sad serijska...MF ne trazi ni leba ni vodu,nauljene i ceka svoj red..
Znaci setup je jos u fazi stela...Meni je bio bitan cerkin komentar kad ga je probala:"Strasno lepo ide,ne diraj ga vise nista" Al ja znam da tu nista nije gotovo ko sto ocu
U ubadanju rada karba i dizne sam izgubio par dana jer je i s6 trazio dosta vecu diznu...na kraju je u njemu 90 i igla skroz spustena...al i to nije konacno...ima tu finog stela jos dosta
#6
Posted 04 January 2011 - 22:24
Malo novosti ...cisto da ima sta da se procita
Stigo lager malossi MHR i ploce za rezanje lamelica,sve to stoji do trenutka montaze MF radilice a morace i blokovi malo pod turpiju jer se prelivni na bloku i na cilindru ne poklapaju bas idealno....http://www.skuteri.org/forum/public/style_emoticons/default/hammer.gif
Resized to 69% (was 1024 x 819) - Click image to enlarge
A stize i Naraku bobina i oseca se bolja i jaca varnica u odnosu na PRC istoimenu....i kontrola svecice pokazuje bolje sagorevanje pa je vrlo blizu idealne....
Ovo na slici je Zoksijeva -ja sam moju montiro
Resized to 69% (was 1024 x 819) - Click image to enlarge
Svecica...kolko se vidi jbm li ga
Resized to 69% (was 1024 x 819) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 819) - Click image to enlarge
Dizna je 82 igla w9 na drugi zub...
I samo za Muhija -polozaj karba na novoj prirubnici...
Resized to 69% (was 1024 x 819) - Click image to enlarge
#7
Posted 04 January 2011 - 22:25
Evo dosadno mi pa da naskrabam po nesto... Poceo sam i ja da se bavim stajlingom i to za pocetak sam promeni kazaljku brzinometra[jer sam staru uspeo da polomim]. Jbg kineska plastika puce ko p**** a samo sam hteo da obrisem prasinu ...Al se setim da u priboru za pecanje imam pun q... antena za plovke i to razlicitih dimnzija...
pa ispade ovako...slika i nije neka al se vidi antena u pm...
Bitan je napredak u stajlingu...
A usput evo i slike polozaja remena u polutkama....remen je 804/17.5 ....idealan polozaj na minarelliju...
#8
Posted 04 January 2011 - 22:26
Malo update...
Najzad sam probao sa ranijim paljenjem jer mi sve za probu bilo spremno jos zimus al se [kao] nije imalo vremena
Nisam hteo da preterujem pa su namotaji pomereni kojih 3mm unazad[za pola debljine glave srafa koji ih drzi] a to je po racunici obima ploce namotaja oko 3* ....
Odma da kazem da se poboljsanje oseti-ide lakse u obrtaje i ima malo vise snage pa cu najverovatnije probati sa malo tezim rolnicama za kojih 0.15-0.2...Samo proba od par km je pokazala da zbog drugacije tacke paljenja mora i malo veca dizna pa sam 82 zamenio sa 85 jer je smesa bila malo siromasnija...
Malo vise informacija bice napisano posle malo vise predjenih km...Prvi utisak je vrlo pozitivan
A dr.Blacky nista nije radjeno napamet Radila je malo matematika[pi x r na 2 ] pa je tih 3mm taman oko 3* ...a i Dr.Mario je bio konsultovan jos jesenas oko prednosti i mana pomicanja...Doduse nisam bas hteo da trcim pred rudu pa sam pustio momke sa MS-a da probaju i ispalo je da valja...A slike bas i nemam jer bi sa 1.3mp tesko mogo da slikam iza magneta
Al ovako sam razbusio rupe na ploci ...TP uputstvo...
#9
Posted 04 January 2011 - 22:27
Ovaj post nema mnogo veze sa garazom al ima sa znojenjem i nadoknadom vode i vitamina B posle cucanja i mrkanja po skuteru...
Stigne mi danas paket iz Apatina[a zna se sta se tamo proizvodi]... Kako mi je u svakom trecem postu omiljeni smajlic to sam i dobio
Fala Nikola D. i Rade A tu su i trubaci da ga zabibere
#10
Posted 04 January 2011 - 22:28
Disem al na skrge U medjuvremenu mi se javio EFZ sa MS-a,doso da obidje rodbinu po Nisu pa da se upoznamo i popijemo koje Normalno i Zoksi je bio tu...A usput momak doneo i malo delova za minarelli....
Ma oce me danas...
Resized to 92% (was 768 x 1024) - Click image to enlarge
#11
Posted 04 January 2011 - 22:29
Stigo dugo ocekivani torque drive Athena[za 33mm osovinu] pa danas bila montaza ....
Da sve ne bude "glatko" pobrinule su se gumice na osovini torqa koje su bile malo deblje pa poklopac nije uspevao nikako da udje...sreca da su odgovarale sa starog koji je sa minarelli ser. polutki pa je montaza uspela...
Razlika u linearnosti kanala je ocigledna....Kod Athene ima dva ugla-33 i 36* a ja za pocetak stavio na 36*...
Posle montaze proverio koliko se otvara i dal nema dodira sa zvonom...
Pala i prva proba a razlika -drassticna Ispeglana matora minarelli mana,obrtaji ko zakovani[ne znam koji su al su dovoljni ],samo su rolnice morale da idu sa tezinom navise pa je sad 5.25 a bile su 4.85...Probao sam sa 5.5 al su teske...Kad se nadje vremena idem u nove probe i kombinacije sa drugim uglom i belom malossi centralnom....
E sad oko problema sa polutkama ...
ednostavno nemam taj problem jer je mesta kod mene sasvim dovoljno za malossi belu + TC...bio sam malo do "garaze" pa merio sve po malo ...i evo rezultata :
Polutke otvorene max. -bela + tc su unutra-
Dobijeno merenje unutrasnjeg razmaka polutke-25mm
Skinuta centralna i tc...otvorene polutke..
Izmereno 25.8mm - 0.8 vise al je to samo zbog toga sto mi je mrdnula polutka kod prvog merenja...
E onda reko ajd da premerim kolko mesta ima na samoj polutci....
Znaci ima 44.5mm mesta za oprugu i "dodatke" ako postoje u sabijenom stanju...Uradim jedno "sabijanja" sa belom + tc i dobijem visinu od 37mm [ to nisam slikao trebale mi obe ruke ] ...Znaci ima mesta kod mene jos celih 7.5-8mm vise ...Mislim da sa oprugama ne bi smelo da ima problema na mina blokovima...
E sad teorija i merenja i praksa znaju da se strasno razlikuju...bitno da si ti popravio max. brzinu
Obzirom da je bela malossi relativno meksa opruga ne verujem da mi krade neki km/h jer jedan od pokazatelja je i to koliko se remen penje na variomatu a ja sa tim nemam problema....
#12
Posted 04 January 2011 - 22:30
SlowRider, on 06 September 2010 - 04:08 PM, said:
Kako u praksi izmjeriti koliki je kut sirenja? Mene interesira tvornicki torq na minarelliju jer ima promjenjivi kut sirenja, interesira me koliki je u ovom djelu sa zutom kruznicom jer tu se osjeti pad okretaja jer prebrzo rasiri polutku:
Evo malo sam merio
Stavis parce papira oko osovine torqa i poravnas sa polutkom...
onda radi malo umetak ih hemiske olovke i povuces liniju uz samu ivicu kanala...
Posle je bilo malo geometrije po tom papiru i uglomer je pokazao strasnu razliku ....
ugao prvi= 47* a ugao drugi = 32*....mozda sam omanuo par * jer nema dovoljno duge linije kod ocrtavanja prvog ugla al opet je razlika strasno velika...
#13
Posted 04 January 2011 - 22:31
Ova sezona je [bar za mene ] gotova...Sredio sam deo podruma da moz da se raducka oko blokova,jes da nije sve pod konac al bice tu jos sredjivanja...Jos kad stigne kupus
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
I prvi deo izaso iz "radionice" ...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Rade Dremel nastavci ko sat...Zoksi je tu da potvrdi...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
A u planu je [najzad] ubacivanje MF evo radilice,struganje blokova,prerada nosaca bloka zbog nove prirubnice.....
edit-najzad sam nabavio i malo bolji mob...radi ok slike...vid makro mod...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
#14
Posted 04 January 2011 - 22:32
Cist alu je...nabavili majstori iz firme...a i cev za usis je od istog materijala i odlicno se vari...vec je jednom preradjivana[ona "surla" orginalna]....i slika radilice i ostalog sto ide uz nju...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
#15
Posted 04 January 2011 - 22:32
Radi "garaza" punom parom ...za sat vremena sve razmontirano....
Ovaj ce nosac pod noz...
Ima tu posla al blokovi ce prvo na pranje....cak ce i spakla da radi...
#16
Posted 04 January 2011 - 22:33
Pa malo se raduckalo....Prednost "garaze" je ocigledna...Kad mi se cefne odradim sat -dva...
Prelivni na blokovima sredjeni,sad se idalno poklapaju sa cilindrom.Za obelezavanje korisceno belilo[korektor] za ispravke teksta +dihtung koji je dosao sa s6 sportom-postavis ga na brezone pa onada ide "mazanje'' belilom...
Finis nisam slikao jer su mi ruke bile strasno prljave...
A sa onim jb*** selen-bisna-blokovima sam naj****...Pa to nece nikako napolje pa je radio sekac ...Jedan uspesno maknut a drugi leti sutra napolje...
#17
Posted 04 January 2011 - 22:34
4um zeza al to nije razlog da se ne raducka ...Bar sam lagere nabacio na radilicu dok cekam "fen"
na pozajmicu...Malo radilica u zamrzivac,malo grejanje lagera u ulju i sve leglo bez mnogo lupanja...Mozda je trebalo malo duze grejati lagere al posto mi merac tem. bio prst a oni sa poliamid kosuljicom, nisam hteo da preterujem[zbog prsta] mada sve do 90-100* je ok...-po teh. spec. lagera sve do 120* je ok...
Samo jos fen da stigne pa idemo dalje...
17 nov. 2010
Ma radim ga u pm... Nekako mi je bitnija tehnicka strana od toga kao izgleda...al tu i tamo ubodem po nesto..onako staracki...
.Nego leze radilica u blokove s merak...Odstajala od sinoc u zamrzivacu,blokovi grejani po 2-3min i nije bilo potrebe za upotrebom cak ni gumenog cekica...samo sam premerio spijun listicima zazor izmedju polutke radilice i lagera i proverio dal je isto sa obe strane...
Centriranje je uradjeno uz par cevi sa pritezanjem maticama da se srednji prsten na lageru '' oslobodi' i dodje u osu sa spoljnim prstenom...
#18
Posted 04 January 2011 - 22:35
Raducka se ...al po malo...
Reseni seleni...nisam naso orginalne pa narucih neke za GY6 blokove al cu u precniku manji ...zato su ubaceni u biksne[fala majstorima iz firme] pa onda u blokove improvizovanim radapcigerom...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Radjeno oko prirubnice...samo planovi oko prerade nosaca padaju u vodu...msm moze al mora da se radi kompletna nova prirubnica u stilu Keislera..nece ni ovako da bude lose...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Resized to 69% (was 1023 x 767) - Click image to enlarge
http://i298.photobuc...ican-mojbok.jpg
#19
Posted 04 January 2011 - 22:37
A kad mi bilo dosadno...ode deklo pod biax...http://www.skuteri.org/forum/public/style_emoticons/default/hammer.gif
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
I najzad stigo fen...ode radilica u zamrzivac...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
http://i298.photobuc...ican-mojbok.jpg
#20
Posted 04 January 2011 - 22:38
Al tako bi stajao i sa Keisler distancerom...
Resized to 69% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users