Jump to content


Dugi i kratki auspusi od Leo Vincea


17 replies to this topic

#1 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 May 2016 - 18:22

Evo ovdje cu okaciti slike "istih" auspuha koji ipak postoje u 2 varijante, model sa kratkom granom, i model sa produzenom granom, sto u konacnici rezultira i sa duzim auspuhom.


Auspusi koji postoje u 2 varijante od proizvodjaca Leovince su sljedeci modeli:

- ZX
- TT
- GP

To su oni koje sam ja zapazio i sa kojima sam imao posla. Sve je slikano na istim agregatima tako da se jasno uocava razlika koja nije bas mala.


Generalno za 50ccm piaggio, kratki auspusi traze najtvrdje oprugice na kvacilu, nemaju sta traziti ispod 7000rpm, imaju uzak powerband, ali zato daju nesto malo vise snage, koja je za nekih 500-1000rpm vise smjestena u odnosu na duze modele koji imaju duzu granu.
Kod dugih auspuha je izrazeniji moment na niskim okretajima i krecu sa meksim oprugicama bez problema, lineranije razvijaju snagu i nesto manje zavrte motor.
Kod specifikacija obicno se kratka verzija veze za prve modelw piaggio agregata, do 2001 godine, i za zipa, a dugi modeli za purejeta.

Kratki ZX


Dugi ZX (zolju zanemarite)




Kratki GP


Dugi GP


Kratki TT


Dugi TT





I sad mi je jasno zasto mi nije bilo jasno kada ti kazu stavi najtvrdje oprugice za leovince auspuh, oni su mislili na kratku verziju, a ja na dugu koja ne trazi tvrde oprugice.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 May 2016 - 09:12

Ovo je bas zanimljivo, uopste nisam obracao paznju... verujem da su ih pravili za kratki i dugi blok, a opet, secam se da je u originalnom pakovanju zajedno sa auspuhom dolazio i set rolnica i oprugica kvacila za svaki model.

Sad trenutno Yooaca na svom huricanu cepa leo tt, i stvarno se zavrti 11k sa sport pro cilindrom. Bas cu da premerim da li i kod minarelija ima razlicitih duzina.

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 May 2016 - 19:02

razlike su u grani, ovi dugi izlaze sa 5cm dužom cevkom, neverovatno

#4 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 May 2016 - 12:31

Ovde na slikama su i razliciti precnici tockova pa to unosi zabunu. Mislim da bi trebalo izmeriti svaki auspuh da bi imali tacne podatke o razlikama. Ovako vizuelno nije bas merodavno. Ima ovde i 10" i 12" i 14" pa auspuh nikako ne moze da zavrsi na istom mestu na svakom tocku.

#5 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 08 May 2016 - 12:46

To je tocno, s tim da su agregati isti, dakle nosac bloka motora je na istom mjestu, nosac auspuha, centar felge.

#6 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 09 May 2016 - 14:59

Ista prica i kod Giannelli auspusima,model za aerox je na primer sa kratkom granom dok za CPI je sa dugacku granu,imao sam i takav i takav i kod kratki oseti se nesto bolji udar kad udze u rezonansi.

Posted ImagePosted Image

#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 09 May 2016 - 21:24

Interesantno, dakle postaje sve zanimljivije.

Naravno, postoje i specijalni namjenski modeli auspuha, koji su zbog specificnosti nosaca motora posebno napravljeni za neke skutere, npr. minarelli auspuh mora biti poseban za Apriliu Area51...




#8 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 June 2016 - 12:47

Jos jedna usporedba dugi i kratki. Ovaj sto je na skuteru pokazuje klasicne nedostatke u startu, trazi najtvrdje oprugice da utrci u rezonancu, a kasnije je dobar.





Interesantno je da ZXR serija izgleda nema varijantu sa kratkom granom sto uvelike olaksava podesavanja prijenosa prosjecnom korisniku.


#9 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 13:14

Danas natrčao na kratku verziju ZXRa za piaggio 50, a ja imam dugu :)

Sumnjam da ovakvi slucajevi postoje i za minarelli, jer se sjecam jednog aeroxa kojeg je bila muka ustelati, sve nesto najtvrdje sa jako uskim powerbandim, a u konacnici je radio kao prekidac ON/OFF

#10 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 15 July 2016 - 12:28

Slucajno naletim na sliku na kojoj su zx za 50cc i zx za 100cc. Potpuno su identicni osim u duzini grane. Kod verzije za 100cc grana je duza.

Posted Image
Posted Image

Momci su radili uporedni test i dosli do zakljucka da je sve isto samo duzina grane nije. Postoji mogucnost da nasi dobavljaci ne razlikuju ta dva auspuha i prodaju i jednu i drugu verziju kao auspuh za 50cc (70cc).

#11 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 July 2016 - 13:07

Interesantno.

Kod piaggio slucaja je grana jos duplo duza nego na ovim primjercima.

#12 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 October 2016 - 19:46

Kod mene je duga verzija leovince sprinty-a,moze li se on na grani malo skratit da bi se izvukli vislji okretaji i veca krajnja brzina.Ovako mi djeluje najjaci na 8800 a u krajnjoj izvrti do 9750 otprilike?

#13 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 October 2016 - 12:28

Neverovatno, Dugi ZX i ZXR su 100% isti auspusi, razlika je samo u topu i finalnoj cevki koja je izbacenija prema vani zbog veceg topa.


Premerio sam ih od pocetka do kraja i 100% su isti.

#14 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 14 October 2016 - 19:15

E kad vi jos imali jedan kratki primjerak da se vidi di je tocno razlika osim u grani...vjerujem da samo u tome i je razlika?

#15 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 October 2016 - 20:14

Nije samo u grani, konusi se vidljivo razlikuju, mala je razlika ali ipak postoji. A zato je razlika u powerbandu i peaku osjetna

#16 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 October 2016 - 11:31

Evo malo sam izbunario i nevjerojatno, sve je isto samo je grana duza kada je u pitanju TT








Ima u prilogu PDF, ima i ZX.

#17 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 October 2016 - 19:42

Svaka cast na dokumentima. Fino ce da popuni sekciju na forumu! :)
Siguran sam da ce vlasnicima LV auspuha biti od koristi kod mjerenja, a i onih koji se odluce na rucni rad.

#18 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 21 October 2016 - 16:19

Evo da i ja na neki nacin pridonesem forumu i stavim mjere koje sam premjerio za leovince sprinter auspuh za piaggio masine.

Zamolio bi nekoga da ga provuce kroz analizer da se vidi gdje je najjaci,ja sam pokusavao ali bezuspjesno.

Nisam zapisao na skici opseg srednjeg dijela,nisam promjer uspio izracunati,opseg je 320mm,za leovince tt se navodi fi 101mm,pa se mozemo ravnati po toj mjeri.

Attached Files


Edited by rade007, 21 October 2016 - 16:32.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users