Jump to content


Peugeot Elyseo 50cc 2T - tuning


606 replies to this topic

#501 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 06 April 2022 - 12:30

Definitivno ne pušta na čepu a ulja je bilo i po felgi par flekica. Znači da je propustio semering na strani kotača i da to treba mijenjati. Kako su mi rekli na jednom drugom forumu ovaj semering se mijenja iz dekla(nije baš logično jer se nalazi sa strane kotača) ali čovjek ima Peugeot skuter i vidim da se kuži. Naručio sam dihtung poklopca getribe, oba semeringa i ulje. Čim stignu dijelovi krećem u zamjenu pa da se konačno vozim na miru, svako malo mi se neki vrag desi.

#502 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 06 April 2022 - 17:17

Kada skines tocak videces,logicno je ako lager tocka nije u ulju,vec ide posle semeringa. Tako da se menja iz dekle.

#503 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 April 2022 - 20:54

View Postmrgood, on 05 April 2022 - 10:03, said:

Lauda taj semering je sa strane kotača iza pakni, ili?
Imas dva semeringa. Jedan je na strani dekla (primarne osovine), drugi na strani tocka (sekundarne osovine).
Da je procurio taj na sekundarnoj osovini onda bi mastio felnu sa unutrasnje strane, a verovatno bi zamastio i pakne od dobosa.

Uglavnom strada vitonski semering na primarnoj osovinu. Ne znam kako je na Elyseo tacno, ali pretpostavljam da je tako.

Zamena semeringa primarne osovine moze da se uradi i bez rastavljanja prenosa, ali treba biti oprezan prilikom cupanja semeringa da se ne osteti lezaj.
Npr. ubuse se 2 srafa koji milimetar u semering i iscupa se napolje.

Ukoliko ti je recimo primarna osovina dobila luft na lezaju, hoce da strada semering i zbog toga. Nekada strada zbog dotrajalosti, nekada zbog drugog problema.

#504 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 08 April 2022 - 10:36

Hvala Lauda! Ma mijenjao sam semeringe na radilici pa znam da treba biti oprezan. Meni je masno oko poluge kočnice a bilo je na felgi nekoliko flekica ulja. Kočnica je cijelo vrijeme normalno hvatala tako da pretpostavljam da nije ovaj od kotača nego semering na primarnoj osovini. Vidjet ću kad stignu dijelovi i kad rastavim.

#505 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 14 April 2022 - 15:36

Danas nakon detaljnijeg pregleda sam ustanovio da je višak ulja iscurio kroz odušak i da ništa ne treba mijenjat. Mene je bunilo to što nisam skužio gdje je odušak ali danas sam pronašao tu famoznu rupu. Vozio sam se od posla do kuće i bilo je samo mrvicu vlažno na odušku. Ja sam bio uvjeren da nemam taj odušak. Taman su mi jučer došla oba semeringa, dihtung poklopca getribe i ulje. Očito sam prilikom ulijevanja ulio malo više a vjerojatno niti nisam uspio ispustiti svo staro ulje jer je skuter bio hladan kad sam to radio a vani 10 stupnjeva. Tako sad imam rezervne dijelove za svaki slučaj :)

Edited by mrgood, 14 April 2022 - 15:37.


#506 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 20 May 2022 - 13:10

Pozdrav ekipa! U zadnje vrijeme skuter dosta sporo spušta gas kada se pusti ručica. Sumnjam na potrošene lamelice jer sam ih stavljao pred cca 3 godine tako da mislim da je već vrijeme za zamjenu. E sad, ja na skuteru imam BGM usis(kopija usisa Stage6 Pro). Budući da ne znam kakve bi tu lamelice išle bez da rastavljam, uspio sam pronaći sliku:

Posted Image

Možda netko zna kakve lamelice da ovdje naručim? Da li postoje neke originalne ili da naučim 10x10 cm karbonsku ploču i da sam režem? Dosta su skupe ove u ploči, Malossi debljine 0.3 10x10 cm košta 315 kuna(cca 42 €).

Edited by mrgood, 20 May 2022 - 13:20.


#507 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 20 May 2022 - 13:13

Jesi proverio prvo da ne vuce fals vazduh negde drugo?
Nije tesko ni lamelice skinuti pa proveriti, onda si siguran 100%

#508 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 20 May 2022 - 13:21

Ma problem je jer moram sve rastavit: karburator mora dole, otkačit sva crijeva, sajlu i kompletno rastavit taj usis. Zanima me samo da li idu lamelice u komadu ili idu ovakve:

Posted Image

I čemu uopće služe ovakve lamelice koje nisu od jednog komada, baš mi to nije jasno jer sam sa svime do sada imao posla ali sa lamelicama baš i ne...

Edited by mrgood, 20 May 2022 - 13:23.


#509 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 25 May 2022 - 09:30

Da li mi zbilja nitko ne može objasniti u čemu je fora sa ovim lamelicama u obliku slova E i da li bi mi takve odgovarale za moj usisni blok?

#510 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 May 2022 - 09:53

Misliš zašto su iz tri lista a ne iz jednog komada ?

#511 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 26 May 2022 - 13:01

View PostMario, on 26 May 2022 - 09:53, said:

Misliš zašto su iz tri lista a ne iz jednog komada ?
Ma da, jer vidim na ovoj slici sta sam stavio da su ove moje iz jednog komada a u opisu piše da su od fiberglasa. Meni se svakako ne isplati uzimati cijelu tablu da bi izrezao dvije lamelice jer tabla košta 42 €. Za te pare kupim kompletno novi usis cijeli isti ovakav.

#512 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 May 2022 - 10:32

pa lamelice koje su iz više listića da ih tako nazovemo su elastičnije, za istu debljinu materijala ranije deluju, ali sa druge strane nisu i brže, pa se kod malo tuniranijih agregata gde se obrtaji javljaju višlje pogodne deblje ili tvrđe, ako su iz jednog komada

#513 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 May 2022 - 13:10

@Mario Nisam to mislio. Nego mi nije jasno kako su lamelice koje ja imam, barem prema slici (jer se ne sjecam kako izgledaju) od jednog komada odnosno kvadratnog oblika a ove kupovne su oblika češlja odnosno velikog slova E.

Da to zornije prikazem:

Posted Image

#514 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 May 2022 - 17:35

Pa upravo to pišem fabričke su u obliki slova E jer ima tri otvora, pa se svaka lakše otvara, dok su ove iz jednog komada nešto tvrđe i brže, za višlje okretaje agregata pogodnije.. Kada su iz jednog komada isto tako zaptiva tri otvora kao i ova u obliku slova E, odnosno iz više listića

#515 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 07 June 2022 - 11:53

Znači oblik je apsolutno nebitan? Pa to je odlično, onda si naručujem gotove lamelice. Jedino što ne znam da li će dimenzije pasati na ovaj moj BGM Intake komplet(Stage6 kopija).

Edited by mrgood, 07 June 2022 - 11:56.


#516 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 07 June 2022 - 15:04

Možeš to sa dobrim oštrim makazama seći

#517 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 July 2022 - 10:42

Nije bila stvar u lamelicama nego u gumi koja spaja karb sa usisom. Popustile šelne. To sam dotegnuo i naštelao smjesu.
Jučer sam promijenio pakne na zadnjoj kočnici i zamijenio ulje na prednjoj. Staro ulje je bilo užasno, crno i gušće od novog. Prednja kočnica ne propada, fino koči ali mi se čini da ima veći hod do točke kočenja nego ranije. Skroz zakoči tek na cca zadnjoj trećini hoda, znači nešto preko polovice. Mekša je nego prije. Ne znam da li je to tako normalno ili treba hvatati odmah pri vrhu?

#518 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 11 July 2022 - 10:53

ima vazduha još, treba odzračiti... ako je dobro urađena, mora hvatati odmah na prvoj 1/4 hoda

#519 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 July 2022 - 12:32

E hvala Mario! Danas popodne ću se time pozabaviti. Čitao sam da neki kažu da je bolje odozdo uštrcavati ulje sa špricom kroz šaraf za odzračivanje i da onda zrak izlazi gore u posudicu. Ovo je bolje jer zrak prirodno ide prema gore. Po meni se ovako najlakše riješiti zraka u kočionom sistemu. Ako ne bude išlo klasičnim putem probati ću ovako sa špricom.

#520 sstorm

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • MestoN. Sad
  • VozimSenda X-treme

Posted 11 July 2022 - 12:52

Tako ćeš ubaciti još zraka u sistem.
Jednom sam napisao kako to radim sa špricem pa ću samo kopirati:

.. metodu koja 100 % radi bar za mene: Redovno se napuni sistem odgore, pumpajući i sve to, i onda sa špricem na kojem stavim mali komadić creva, izvlačim vazduh odnazad na sisicu. Znači par puta napumpam kočnicu pa je zadržim, i dok držim odvrne se sisica vrlo malo i izvlači tim špricom vazduh napolje. Kad nategneš špric do kraja, zatvori se sisica i pustiš kočnicu pa ponovo pumpaš i zadržiš, otvoriš, vazduh izvučeš.. i tako sve u krug.. Bitno je dolivati tečnost po malo svaki put u posudu da ne ostane bez nje i ne povuče vazduh jer se onda naravno sve mora ispočetka.


Kočnica bude tvrda posle toga i ne treba ništa da se odzračuje tj. ovo mu dodje kao prisilno odzracivanje.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users