Jump to content


Aprilia sr factory ditech 2008


69 replies to this topic

#21 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 29 July 2016 - 19:48

Zna li neko kako premeriti tps senzor,neki lik mi je rekao da postoji opcija.Ja sumnjam da je do toga jer je zadrzao greske,a i na drugom diteku mi je nekada propadao gas.

#22 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 July 2016 - 22:40

Malo mi je to sumnjivo, retko se desi da pokaže greške oba senzora, obično bude jedan i to povremeno na određenom otklonu. Ajde proveri stanje kontakata u štekeru na ECU, zna tu da oksidiše pa ECU pogrešno očitava senzore, a usput i sam šteker od TPS-a i instalaciju.

Evo ti rastavljen TPS i pinovi.

Attached File  TPS%20new%20sm.jpg   55.12K   18 downloads

#23 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 29 July 2016 - 22:41

Sve sam proverio i naprskao kontakt sprejem.
Sa Tps-om sa neispravne nije htela da upali ni ova ispravna,sto znaci da je sigurno crkao.

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока

Edited by malialitehnicar, 29 July 2016 - 22:43.


#24 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 July 2016 - 23:00

Ovo su podaci iz service manuala Peugeot TSDI, mada je to sve isto, PureJet, ditech, TSDI..

Throttle unit
Diameter 20 mm
Check between terminals:
1 and 2 R= 1000 ±40% Ω
1 and 3 R= 2000 ±40% Ω
1 and 4 R= 1000 ±40% Ω
Connection:
pin 1: to ECU pin 15, potentiometer power return
pin 2: to ECU pin 7, N° 1 potentiometer information
pin 3: to ECU pin 10, N° 2 potentiometer information
pin 4: to ECU pin 18, ECU power supply to throttle unit

Ako si siguran da je krivac TPS, potraži negde na KP ili slično polovan, naravno ako je moguća provera ispravnosti.
Ima njih dole u Srbiji (Leskovac, Ćuprija..) koji se bave prodajom polovnih delova za PJet/Ditech..

#25 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 29 July 2016 - 23:03

Hvala provericu

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#26 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 July 2016 - 08:17

Ima li tragova otvaranja TPS-a okolo stekera gdje je zaliven? Usporedi jesu li stekeri na tpsu u istom polozaju, jer ne smije biti zakrenut.
Nalovio sam 2 neispravna tpsa do sada i sa jednim ne pali nikako i odmah blinka check lampica, sa sa drugim upali, ali sa prvim dodavanjem gasa se upali lampica i izgubi trajno gas koji pada na ler.

#27 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 30 July 2016 - 09:35

Nije otvaran nijedan.Ovaj sa novog diteka sigurno ne radi jer sa njim jedvaaa upali i radi samo na leru ne reaguje na gas,a kada sam stavio sa starog na novi prekida i tako to.

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#28 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 30 July 2016 - 18:22

Premerio sam protokomer i pokazuje dozvoljene vrednosti.Ne znam sta dalje da radim.

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#29 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 July 2016 - 19:27

Vrlo je jednostavno dalje, ali trazi mnogo vremena ako nisi u tome.

Moras se uvjeriti da imas ispravne ostale dijelove.

#30 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 31 July 2016 - 00:21

Pa kupio sam ga tako da ga moram srediti koliko god vremena trazi :) Trebao bih sutra kupiti tps,jer je sa nje definitivno crkao.

#31 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 01 August 2016 - 18:38

Zamenio sam tps,i ne prijavljuje nijednu gresku,i propadanje gasa je nestalo posle par km,medjutim motor se posle nekog vremena ugasi,zablokira radilica,ali ne klip,jer cim stanrm ja ga zaverglam i on se vrti upali.Pomislio sam ds kompresor zalepi i zablokira radilicu,kada sam ga skinuo radi provere i vratio motor vise nije hteo upaliti,nema nijednu gresku,svecica dobra,goriva ima itd.

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#32 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 August 2016 - 19:52

E vidis, ja te nisam bas shvatio jos od prije.

Znaci imao si problem sa TPS-om, rekao si da je drugi SR odradjen kako treba.
Uzeo si drugi tps i opet si imao djelomicno resen problem.

E tu sam zablokirao jer mi nista nije vise bilo jasno.

Sad si opet uzeo tps, kojo ispada da je 100% ispravan, da li je to neki treci tps?




E sad pitanje, kako moze da zablokira radilica, ali ne i klip? Kako je to moguce?

Na koji nacin si skidao kompresor? Jesi li ga rastavljao?

#33 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 01 August 2016 - 23:12

Stavio sam tps sa starijeg diteka koji super radi,medjutim kada sam ga stavio na ovog izbacivao je gresku i prekidao gas,onda sam kupio treci ispravan tps koji je radio lepo,ali posle par km voznje skuter se samo ugasi,deluje da bas onako zabode.Kasnije sam skinuo deklu i gledao samo se radilica postepeno koci i stane,i cim de ugasi ja ga mogu upaliti pa mi de zbog toga ne cini da je klip zalepio...takodje sam skinio i auspuh pa pogledao kolko sam mogao i nema tragova lepljenja niti bilo cega.Motor sam uspeo upaliti tako sto sam izdzekao tps,verglao i opet udzekao i sada radi,ali je i dalje ostao problem gasenja.
Takodje uvideo sam da pumpa za ulje ne radi,ali ja sam od samog starta u rezervoar sipao 2.5% mesavine.
Na pumpi dobijam napon 12 v,proverio sam je na starom diteku i skljoca kada dam kontakt i zavrnem gas.


Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#34 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 August 2016 - 10:06

INJECTION SE NE SMIJE VOZITI NA MJESAVINU, ako je uljna pumpa van funkcije = garantovano LEPLJENJE s kompleksnim posljedicama!

Ali nadam se da ti je uljna pumpa citavo vrijeme bila spojena i da si imao pogresnu pretpostavku :)


Nema mi nikakve logike da ISPRAVAN tps sa starog diteka postane neispravan na novome, a samo si ga prebacio.
Da li je sad taj tps neispravan i na starom ditechu?

Meni kao pjurdzetisi je to nepojmljivo i tu se gubim jer se gubi slijed u dijagnostici.
Sto se tice gresaka, on ce ih poizbacivati i kad je neka treca stvar,tako da treba biti mudar.

Kad ti skuter zabode, onda ostane bez goriva, ili zalije svijecicu. A posto se tebi gasi, izgledno je da ostajes bez goriva, i tu bi mogla biti pumpa problem.
Da li pumpa ima glasan i ujednacen bez oscilacija zvuk?
Imas situacije kada pumpa posustaje sa radom, i ne isporucuje dovoljnu kolicinu goriva.


Ako radilica stvarno koci onda to moras kao primarnu stvar resiti, nadam se da ne mislis na kocenje u onom momentu kada se aktivira kompresor, ili pak kada zapocinje faza kompresije.

Injection kad lepi, onda mu skoro redovito gornja strana klipa prema usisu dobije riseve, a ako te mrzi skidati mozes baciti oko kroz usis.
Kad si gledao situaciji kroz ispuh, nadam se da si obratio pozornost na karike, koje moraju imati malo slobodnog hoda na klipu, jer ako su kao zavarene, zalepile su. Radi se o jako malim pomacima, a ja dodatno ispitujem na malo dodirujem kariku ako nisam siguran u prvi metod.

Jesi li se uvjerio da uljna pumpa sigurno ne radi?
To je zapravo tesko napraviti, jer motor ostaje bez podmazivanja, iako mu sipas mjesavinu.
Jer ti kada naspes mjesavinu, to ulje dolazi samo u kompresioni prostor iz injektora i uprskava celo klipa, sve ostalo, ukljucujuci cilindar, karike, klip sa strana, lezaje, eadilica, kompresor, RADI NA SUVO!!!


Provjera uljne pumpe se izvrsava tako da izlazno crijevo bude napola puno (od izlaza pumpe, do polovine), obavezno prozirno, i odspoji se da se mogu vidjeti pomaci kada motor radi. A prilikom testa je pozeljno okreniti na maksimum uljnu da se primjeti brzi tok.
Dok se sve to radi, na postojeci prikljucak ulja na bloku se spoji sprica sa uljem i pomalo se dozira iz vana da motor ne zalepi.
ALI sanse da ti ne radi uljna pumpa su jako jako male. ALI zato postoji mogucnost da je crijevo presavijeno, zapuseno s necim, da izlaz iz rezervara nije protocan (tu sam imao slucaj kad je zalepio, ni kap nije izlazila zbog neke smole).





Sad si ga zabiberio, a injectione najcesce jos vise obatale ljudi, a najvise sam se nagledao kvarova zbog nestrucnosti, jer nije problem u njima koliko u nepoznavanju, zato ih i vozim ko niko i iz ovog horora pravim uzivanciju :)

#35 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 August 2016 - 10:21

Generalno, sledi detaljan pregled termogrupe da se vidi ima li tragova lepljenja. Dalje, provera sistema podmazivanja i stanja air kompresora, isto kao i klipa u cilindru, ne sme biti riseva na telu unutar cilindra air kompresora i na klipiću kompresora. Svakako treba prebaciti i AC pumpu sa ispravne stare SRke na novu da se utvrdi dali sa tom pumpom radi korektno.

#36 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 03 August 2016 - 18:06

Evo pokusacu jos jednom pojasniti,imam dva diteka stari i novi(tip),novi ditek nikako nije hteo upaliti i onda sam stavio TPS sa starog,tada je upalio i radio,ali je gas propadao,dok taj isti tps savrseno radi na starom diteku odakle je skinut.Posto TPS sa novog diteka ne radi ni na jednom skuteru odlucio sam se kupiti treci TPS koji je 100 % ispravan i na novom diteku radi odlicno i ne ispisuje nijednu gresku,tako da je ta prica tako zavrsena.Sada sam dosao do toga da imam ispravan motor,ali pumpa za ulje ne radi nikako.Pregledao sam termo grupu nema tragova ostecenja niti lepljenja,skidao sam sve.
E sada prica o uljnoj pumpi:
-Cantrica ulja puna,na crevu kod uljne ulje izlaci,na dzeku ima 12 v,pumpa probana na starom diteku i radi(zavrnem pun gas i cekam par sec),direktno spojio kontakte na pumpu i idalje ne sljaka,mehuric stoji na jednom mestu u crevu.
Dakle imam napon,imam dovod ulja,ispravnu pumpu,a ipak ne radi.Ko koga tu keca?
poz

#37 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 03 August 2016 - 18:44

Cek cek cek cek

Pa ti imas novog SR-a sa APRILIA MORINI AGREGATOM, da mi je samo znati odakle si tog IZBUNARIO, odnosno odakle je dosao majketiga. Vidjao sam ih iskljucivo u SAD-u, nisam upamtio zapadnoeuropskog...
Jos mi je nesto bio cudan zvuk agregata na snimku, "meksi" od piaggio agregata, a mogao si da okines i jos koju sliku agregata, ima nas koji se interesiramo :)

Sa tim Aprilijama SR nikada ne mozes biti siguran sta imaju jer se ugradjivalo po 7, SEDAM AGREGATA NA ISTI SKUTER, recimo aprilia SR2.



E ovo za TPS mi je smijurija, ne znam sta da kazem.


Ti onda imas elektronsku uljnu pumpu kao na starom ditechu SR2 kao sto i sada kazes.

A vidi tu ti je jednostavna situacija, treba da uzmes 12V i minus, i to spoji na uljnu pumpu, ali moras da na prekide spajas kao zmigavac i onda bi se pumpa morala oglasiti sa onim zvukom kuckanja i kapljice ulja bi morale da izlaze.


Ako pumpa radi, preostaje ti da islitas uticnicu u kojoj su 2 zice, i u jednoj mora stalno biti 12V pod kontaktom, a druga ti okida masu u momentu kada drzis gas 10sec. i vise u impulsima.


Ako hoces pojednostavniti situaciju, onda prebaci ecu sa stare SRke, posto imaju iste agregate. A da je piaggio agregat ne bi mogao to napraviti posto on ima mehanicku uljnu pumpu.

#38 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 03 August 2016 - 23:52

Pa uvezen je iz Austrije,obicaj mi je da islikam kad zavrsim,glupo se hvaliti nekompletnim uzitkom :)
Tako je elektronska pumpa potpuno ista sa ovom sa starog.
Napisah vec,pumpu sam isprobao na starom diteku i radi,vratio sam je na novi i direktno spojio i nece.
Znaci dobijam napon,pumpa radi,ali opet nista.
Kompovi su skroz isti bez obzira i na digitalnu tablu na novom?

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#39 malialitehnicar

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts

Posted 04 August 2016 - 00:08

Samo izgleda da je radilica dobila trunku lufta usled rada bez ulje pumpe nisam ja puno vozio ali dovoljno jbg.Ne cuje se,r ne zvoni ,ali se oseti na msgnetu.

Послато са HTC One_M8 уз помоћ Тапатока



#40 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 August 2016 - 08:22

Ako stavis komp sa stare SRke, morao bi da upali samo neces imati kod kljuc sto je manje bitno za provjeru.

Nakapaj mu malo ulja kroz usis.





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users