Rieju Toreo 50 -> 90 4T
Mario
09 Apr 2013
nadalje sam krenuo da rasklapam redom, pa ide prvo variomat i kvačilo, ne znam zašto ovo nisam prvi dan skinuo, ali evo..
i imam šta da vidim, variomat u fazi raspadanja, evo šta je proizvodilo zvuk propalih ležajeva

ovo mi je treći variomat koji menjam na servisima 4T motora, ne mogu da verujem da ih toliko unište, jednostavno kada slider-i popuste, krene sve u debalans, i čaura se potrošila -klima bolcna u njoj, malossi rolnice su skockane najverovat nije jer sam vario vozio sa blokadom, pisao sam negde ranije da mi je ovde fora bila da blokiram vario sa 4 ili 5mm prstenom i tako obrtajima dobijem nešto bolju krajnju...
kako god evo još nekih slika.. dešava se ovo i boljim brendovima, tako da kod kine i nije iznenađujuće


dalje sledi skidanje magneta i paljenja.. ovde mi je sumnjivo masno, mora biti da je semering malo puštao

uhh nisam ni ja siguran


sa druge strane prema variomatu deluje ok

pa morala je dekla sa strane paljenja da se skine da se to detaljno proveri, usput da se baci pogled u unutrašnjost..
i evo ima malo i plastičnih zupčanika.. ne znam šta je ovo, ako nije pogonski za uljnu pumpu

semering deluje ok... mada ja bih ga menjao, nije mi jasno ako je u ovako dobrom stanju kako je tamo masno sa spoljne strane... da nije malo karter gasa bilo, možda je bio motorić malo više forsiran.. ovde definitivno nema nikakvog ekstra hlađenja ulja, a ja sam uvek držao na maksimumu nivoa... vozilo se uglavnom mineralno ulje ...

dalje spremam alat za skidanje silen blokova iz kućišta.. brezon debljine 10mm, i dva šteka.. ovde je silen dimenzija 28x10 i širine 20mm, 20-ka štek je 27,6mm, taman...

potrebno je obratiti pažnju da ivice štek-a nailaze tačno na ivice silen-a, inače ulazi u gumu, pa ništa nismo radili... i da se ispravim sa druge strane je ipak 32 štek dočekao silen jer je njemu dovoljan unutrašnji promer da ne brinem kada krene da ulazi sa druge strane....


ovde sam još proverio ove šrafove sa strane variomata, godnji imbus drži plastičnu letvicu vođicu lanca, a donji šraf je očigledno za ispuštanje ulja i sa druge strane... tačnije ovaj je za ispuštanje ulja, dok je sa starne magneta filter mrežica...

i imam šta da vidim, variomat u fazi raspadanja, evo šta je proizvodilo zvuk propalih ležajeva

ovo mi je treći variomat koji menjam na servisima 4T motora, ne mogu da verujem da ih toliko unište, jednostavno kada slider-i popuste, krene sve u debalans, i čaura se potrošila -klima bolcna u njoj, malossi rolnice su skockane najverovat nije jer sam vario vozio sa blokadom, pisao sam negde ranije da mi je ovde fora bila da blokiram vario sa 4 ili 5mm prstenom i tako obrtajima dobijem nešto bolju krajnju...
kako god evo još nekih slika.. dešava se ovo i boljim brendovima, tako da kod kine i nije iznenađujuće




dalje sledi skidanje magneta i paljenja.. ovde mi je sumnjivo masno, mora biti da je semering malo puštao

uhh nisam ni ja siguran




sa druge strane prema variomatu deluje ok


pa morala je dekla sa strane paljenja da se skine da se to detaljno proveri, usput da se baci pogled u unutrašnjost..
i evo ima malo i plastičnih zupčanika.. ne znam šta je ovo, ako nije pogonski za uljnu pumpu

semering deluje ok... mada ja bih ga menjao, nije mi jasno ako je u ovako dobrom stanju kako je tamo masno sa spoljne strane... da nije malo karter gasa bilo, možda je bio motorić malo više forsiran.. ovde definitivno nema nikakvog ekstra hlađenja ulja, a ja sam uvek držao na maksimumu nivoa... vozilo se uglavnom mineralno ulje ...

dalje spremam alat za skidanje silen blokova iz kućišta.. brezon debljine 10mm, i dva šteka.. ovde je silen dimenzija 28x10 i širine 20mm, 20-ka štek je 27,6mm, taman...

potrebno je obratiti pažnju da ivice štek-a nailaze tačno na ivice silen-a, inače ulazi u gumu, pa ništa nismo radili... i da se ispravim sa druge strane je ipak 32 štek dočekao silen jer je njemu dovoljan unutrašnji promer da ne brinem kada krene da ulazi sa druge strane....




ovde sam još proverio ove šrafove sa strane variomata, godnji imbus drži plastičnu letvicu vođicu lanca, a donji šraf je očigledno za ispuštanje ulja i sa druge strane... tačnije ovaj je za ispuštanje ulja, dok je sa starne magneta filter mrežica...



Pita
10 Apr 2013
Ne mogu da verujem šta je ostalo od variomata... 
ostaje da se pronađu ti 28mm spoljni fi silen blokovi negde u prodaji...

ostaje da se pronađu ti 28mm spoljni fi silen blokovi negde u prodaji...
Mario
10 Apr 2013
deluje bezazleno, ali na slidere treba dati akcenat... kvalitetniji slideri će sačuvati vario, ovi su se raspali jer su od loše plastike...
kymco ima identične ovakve u prodaji... a mislim da se malossi za multivar vrlo malo razlikuju...
kymco ima identične ovakve u prodaji... a mislim da se malossi za multivar vrlo malo razlikuju...
Black Adder
10 Apr 2013
Nemoj da te brine nedostatak biksne ili ležaja u maloj pesnci, sve to radi kako treba. Takva je konstrukcija kod 4t motora. Varijator se oštetio kao direktna posledica lufta u slajderima, kalota je zveckala i pojela klizače. 28icu silen mislim da imaš u Kaću
ALIEN SM
10 Apr 2013
Heh, ovakav vario...nema gde nije ostecen...sta je - da je , bacis i stavis drugi...
Mario
10 Apr 2013
tako će i biti, nema mi druge, hvala ljudi na savetima....
black , daj odaj nam tajnu šta je taj plastični zupčanik, šta pokreće, da ne rasklapamo iz radoznalosti
black , daj odaj nam tajnu šta je taj plastični zupčanik, šta pokreće, da ne rasklapamo iz radoznalosti

Black Adder
11 Apr 2013
Baš tako, pogon za uljnu pumpu, ali mislim da mora da se skine, ima ispod njega šraf koji drži deklo
Mario
22 Apr 2013
ove nedelje se podosta radilo na 4T mašini, rešio sam da ga završim po svaku cenu..
evo slike stare fabričke glave levo i nove naraku desno..

na slikama se vidi da su ventili nešto veći, kao i da je kompresiona zapremina velike glave nešto veća.. to dokazuje činjenicu da nije sve jedno kod nekih modela gde se jednostavno vraća fabrička glava na 70 ili 75cc tuning set... zbog većeg prečnika klipa serijska glava postaje premalena, tačnije njen kompresioni volumen postaje nedovoljan i stepen kompresije biva preveliki...
sad jedino da je fabrika tih cilindara planirala da im klipovi, ako već pakuju sa seijskim glavama, budu sa nešto nižim čelom ili da je C parametar projektovan tako da klip ne ide do ivice GMT-a već nešto niže pa da stepen kompresije bude i dalje odgovarajući...

evo i izduvnog kanala levo kod serijskog cilindra, desno kod naraku 90cc tuning-a, vidimo da se značajno ne razlikuju otvori.. ako zanemarimo da je ovaj serijski prljav jer ima u sebi par hiljada km...

međutim, ono što se vidi je da na serijskom cilindru postoji otvor koji služi za ubacivanje vaduha u izduvne gasove... opet katalizator i euro norme, slično 2T ubrizgavanjima...

ovde se vidi i kako taj ventil izgleda, veoma je sličan lamelicama na usisnom sistemu kod 2T motora..

toga naravno nema na naraku-90 glavi... ovde vidimo kanal i ventil kod obe verzije, prljava je stock 50cc


mera prečnika izduvnog kanala na serijskom cilindru je 17,5mm dok je kod naraku-90 cilindra ona za 1mm veća, tačnije 18,5mm, što opet nema neke posebne veze jer je grana serijskog auspuha između 18 i 19mm u prečniku..
evo slike stare fabričke glave levo i nove naraku desno..

na slikama se vidi da su ventili nešto veći, kao i da je kompresiona zapremina velike glave nešto veća.. to dokazuje činjenicu da nije sve jedno kod nekih modela gde se jednostavno vraća fabrička glava na 70 ili 75cc tuning set... zbog većeg prečnika klipa serijska glava postaje premalena, tačnije njen kompresioni volumen postaje nedovoljan i stepen kompresije biva preveliki...
sad jedino da je fabrika tih cilindara planirala da im klipovi, ako već pakuju sa seijskim glavama, budu sa nešto nižim čelom ili da je C parametar projektovan tako da klip ne ide do ivice GMT-a već nešto niže pa da stepen kompresije bude i dalje odgovarajući...


evo i izduvnog kanala levo kod serijskog cilindra, desno kod naraku 90cc tuning-a, vidimo da se značajno ne razlikuju otvori.. ako zanemarimo da je ovaj serijski prljav jer ima u sebi par hiljada km...


međutim, ono što se vidi je da na serijskom cilindru postoji otvor koji služi za ubacivanje vaduha u izduvne gasove... opet katalizator i euro norme, slično 2T ubrizgavanjima...


ovde se vidi i kako taj ventil izgleda, veoma je sličan lamelicama na usisnom sistemu kod 2T motora..


toga naravno nema na naraku-90 glavi... ovde vidimo kanal i ventil kod obe verzije, prljava je stock 50cc


mera prečnika izduvnog kanala na serijskom cilindru je 17,5mm dok je kod naraku-90 cilindra ona za 1mm veća, tačnije 18,5mm, što opet nema neke posebne veze jer je grana serijskog auspuha između 18 i 19mm u prečniku..


Mario
22 Apr 2013
pošto kod izduva nema nešto posebno da se pametuje, bar ne dok se aplicira serijski auspuh, prešao sam na analizu usisnog sistema...
seijski cilindar je ni manje ni više katastrofalno odliven, a još gore je što zaptivač-fiber stoji u ekscentru

evo i naraku glave sa usisne strane, zapazićemo da i kod ovog tuning cilindra rupe za brezone nosaći usisnog grla i karburatora ne stoje u centru..

evo i kako mi je fabrički fiber napukao... i ovde se zaptivna gumica izvukla, da li je primao falš vazduh ovde... dugo sam razmišljao kako je ovo moglo da se desi...

jedina logika je da je motor bio preopterećen i da je sedište usled klackanja mašine u vožnji guralo karburator na dole, a pošto se ovaj kompetno veša na brezone preko ove zaptivke, moguće je da je pukla jer je od tvrdog materijala, i dosta je krta..

ovde vidimo koje su razlike u odlivku, kada bi sada krenuli da radimo sa nekim tuning-om serijskog cilindra, bilo bi posla na njemu... a evo i činjenice, zašto neki 4T rade bolje a neki lošije... ja konkretno sa ovim mojim od prvog dana nisam nešto zadovoljan bio, a poslednjih godina sam se susretao i sa žustrijim i agresivnijim, stock 4T skutema...
seijski cilindar je ni manje ni više katastrofalno odliven, a još gore je što zaptivač-fiber stoji u ekscentru

evo i naraku glave sa usisne strane, zapazićemo da i kod ovog tuning cilindra rupe za brezone nosaći usisnog grla i karburatora ne stoje u centru..

evo i kako mi je fabrički fiber napukao... i ovde se zaptivna gumica izvukla, da li je primao falš vazduh ovde... dugo sam razmišljao kako je ovo moglo da se desi...

jedina logika je da je motor bio preopterećen i da je sedište usled klackanja mašine u vožnji guralo karburator na dole, a pošto se ovaj kompetno veša na brezone preko ove zaptivke, moguće je da je pukla jer je od tvrdog materijala, i dosta je krta..


ovde vidimo koje su razlike u odlivku, kada bi sada krenuli da radimo sa nekim tuning-om serijskog cilindra, bilo bi posla na njemu... a evo i činjenice, zašto neki 4T rade bolje a neki lošije... ja konkretno sa ovim mojim od prvog dana nisam nešto zadovoljan bio, a poslednjih godina sam se susretao i sa žustrijim i agresivnijim, stock 4T skutema...


Mario
22 Apr 2013
ovde su i razlike usisnog grla serijskog 50cc i ovog koji je kupljen za 125 i 150cc 4T motore...

na ovom serijskom se vide tragovi mojoh brušenja od ranijih godina jer sam na osnovu prečnika karburatora, završavao i prirubnicu na istu meru...

i evo razlike, serijska glava ima prečnik na usisnom kanalu 18mm dok naraku-90 ima prečnik 21mm isto kao i ova velika prirubnica


i sve je to lepo, i ovaj tuning karburator u ovu prirubnicu lepo ulazi, ali je on ipak prečnika 24mm, i naravno ovako ne može da se sklapa

usledile su još neke pripreme, demontaža brezona sa stock-a, kao i blindiranje ventila prvo tkaninom itd... (evo Zoksi-jeve tkanine na delu opet)

posao dalje teče sa biax-om na red došla prirubnica, aluminijum je prvo sam radio čeličnom frezom i kasnije rotacionim brusnim papirom, lako ide, ne treba velikih obrtaja...


na ovom serijskom se vide tragovi mojoh brušenja od ranijih godina jer sam na osnovu prečnika karburatora, završavao i prirubnicu na istu meru...


i evo razlike, serijska glava ima prečnik na usisnom kanalu 18mm dok naraku-90 ima prečnik 21mm isto kao i ova velika prirubnica


i sve je to lepo, i ovaj tuning karburator u ovu prirubnicu lepo ulazi, ali je on ipak prečnika 24mm, i naravno ovako ne može da se sklapa


usledile su još neke pripreme, demontaža brezona sa stock-a, kao i blindiranje ventila prvo tkaninom itd... (evo Zoksi-jeve tkanine na delu opet)


posao dalje teče sa biax-om na red došla prirubnica, aluminijum je prvo sam radio čeličnom frezom i kasnije rotacionim brusnim papirom, lako ide, ne treba velikih obrtaja...

Mario
22 Apr 2013
ovde sam se poslužio nekim komadom mesing-a koji je tačno 24mm u prečniku da mogu da kontrolišem kako napredujem sa otvaranjem prirubnice


sa strane karburatora je i ok, ugrubo , ali fora je da ceo prolaz bude 24mm, sad koliko mogu sa ovom pravom osovinom fi 24mm da prekontrolišem, ostalo je već procena okom u samoj krivini...

ovde sam markerom obeležio koliko duboko ulazi, i proveravao sa druge strane.. itd..

a dobro je što mesing ostavlja lagane otiske u aluminijumu pa je lako uočljivo gde još treba doterati meru



i ovde sam završio posao, nastavljam dalje naredni dan..




sa strane karburatora je i ok, ugrubo , ali fora je da ceo prolaz bude 24mm, sad koliko mogu sa ovom pravom osovinom fi 24mm da prekontrolišem, ostalo je već procena okom u samoj krivini...



ovde sam markerom obeležio koliko duboko ulazi, i proveravao sa druge strane.. itd..

a dobro je što mesing ostavlja lagane otiske u aluminijumu pa je lako uočljivo gde još treba doterati meru






i ovde sam završio posao, nastavljam dalje naredni dan..
Mario
23 Apr 2013
naredni dan je usledilo prvo uzimanje otiska sa prirubnice na usis naraku-90 cilindra... poslužio sam se starom već poznatom metodom, grafitna mast i posle toga tačkice sa šilom , koje kasnije povezujemo nekim markerom dobro vidljivim...
vidimo da je prirubnica za 4T 150 skutere debelo u ekscentru, tačno toliko koliko se i dalo primetiti da su brezoni nešto niže od same ose otvora


sledi priprema cilindra odnosno zaštita papirnom trakom.. ne želim da mi se aluminijumska prašina zavlači po oprugama i ventilima....

prvo brušenje sam odradio sa čeličnim frezerima, na manjim obrtajima... aluminijum lepo nosi, a i treba obratiti pažnju ako se pregreje meki materijal koji napadam, počne aluminijum da se stapa u noževe čelične freze, pa je muka povaditi ih, a u tom slučaju freza više ne nosi nikako... dakle mali obrtaji

uslediće i provera sa mesingom poznate debljine fi 24mm.. i uzimanje otisaka, pa korekcije

i još nekolicina doterivanja rotacionim brusnim papirom, gradacije oko 80 ili 100

i kasnije grubo poliranje gradacijom 600 ili 800

evo i nekih rezultata


u ozbiljnije poliranje ne planiram da ulazim, ovo je usisna grana, površina treba da je samo glatka


vidimo da je prirubnica za 4T 150 skutere debelo u ekscentru, tačno toliko koliko se i dalo primetiti da su brezoni nešto niže od same ose otvora


sledi priprema cilindra odnosno zaštita papirnom trakom.. ne želim da mi se aluminijumska prašina zavlači po oprugama i ventilima....



prvo brušenje sam odradio sa čeličnim frezerima, na manjim obrtajima... aluminijum lepo nosi, a i treba obratiti pažnju ako se pregreje meki materijal koji napadam, počne aluminijum da se stapa u noževe čelične freze, pa je muka povaditi ih, a u tom slučaju freza više ne nosi nikako... dakle mali obrtaji

uslediće i provera sa mesingom poznate debljine fi 24mm.. i uzimanje otisaka, pa korekcije



i još nekolicina doterivanja rotacionim brusnim papirom, gradacije oko 80 ili 100


i kasnije grubo poliranje gradacijom 600 ili 800

evo i nekih rezultata





u ozbiljnije poliranje ne planiram da ulazim, ovo je usisna grana, površina treba da je samo glatka



Mario
23 Apr 2013
pošto nisam našao da kupim fiber-zaptivku od 150cc 4T skutera , ne preostaje mi ništa drugo nego da pokušam da pobrusim i popravim ovu staru koja je već napukla po ivici...
u prvom naletu sam i nju doveo na meru 24mm tačno u prolaznoj kvoti usisne prirubnice prema usisu na cilindru... i kasnije sam zamešao nešto dvokomponentnog bison tečnog metala... nadam se da ću imati neki rezultat, u svakom slučaju vredi pokušati

nju ostavljam da se suši bar 24h, i prelazim na montažu cilindra... nešto ranije sam proverio radilicu i ležajeve, i deluju ispravni , ok... uljnu pumpu nisam skidao, nemam razloga, ona je funkcionisala ispravno... pa mogu polako da pripremam cilindar za montažu.. .ne gubim vreme više, krenulo je sunce, mlađi članovi porodice me već forsiraju kada će biti motor za vožnju itd...
evo naraku-90, lepo sam ga prekrstio.. vidimo da ima jednu hromiranu kariku koja ide prva, jednu crnu koja je samo okaljena i ona ide druga, kao ovu rebrastu uljnu kariku sa svoje dve tanke pomočne ivične karike, te tri se pakuju na treće mesto...

u literaturama se govori da nove karike treba proveriti, na zazoru, tako što ih uvrćemo u cilindar na tačnom rastojanju.. recimo 5mm od gornje ivice i poravnamo klipom da bude 100% podjednako...
zazor prve karike treba da bude dijametar klipa x 0,004 , dok zazor druge karike treba da bude dijametar klipa x 0,005, gde je u mom slučaju to
1-karika. = 52mm x 0,005 = 0.26mm
2-karika. = 52mm x 0,004 = 0,21mm
ukoliko je zazor manji preporučuje se brušenje ivica karika, pošto je kaljeni čelik turpija će vrlo slabo nositi ovaj materijal, ali zato brusni kamen hoće i treba biti pažljiv.. smatra se da će temperaturna dilatacija karika, koje mogu da puknu i oštete cilindar, biti kada je cilindar preoptećen bez adekvatne razrade...
ja ove zazore nisam dirao, i želim da cilindar razradim adekvatno, sa pravilnim temperaturnim oscilacijama.. te očekujem ove zazore posle pređenih 500 km razrade.. ovo je aluminijumski cilindar sa hilznom od gus-a, nema nikasila... takođe se nazire deblje honovanje, adekvatno gus-evima...


klip je vrlo interesantan, ima na sebi rupice za hlađenje, ima i fabrički ne deluje mi ništa posebno inovativno, ali zato ima grafitni sloj po sebi, pa je time poboljšano klizanje, hh kao da nema 5 karika na sebi... ovo je već tuning ...

pošto sam karike podesio da im sastavi budu na 120 stepeni jedno od druge, krenuo sam od prve kojoj je gore ostale su dole, rećićemo u mercedes znak ... sledi ubacivanje..
kupio sam ovaj alat, iako je cilindar sa donje strane konusan, dakle ne bi bilo problema i da ga nemam..
u prvom naletu sam i nju doveo na meru 24mm tačno u prolaznoj kvoti usisne prirubnice prema usisu na cilindru... i kasnije sam zamešao nešto dvokomponentnog bison tečnog metala... nadam se da ću imati neki rezultat, u svakom slučaju vredi pokušati


nju ostavljam da se suši bar 24h, i prelazim na montažu cilindra... nešto ranije sam proverio radilicu i ležajeve, i deluju ispravni , ok... uljnu pumpu nisam skidao, nemam razloga, ona je funkcionisala ispravno... pa mogu polako da pripremam cilindar za montažu.. .ne gubim vreme više, krenulo je sunce, mlađi članovi porodice me već forsiraju kada će biti motor za vožnju itd...
evo naraku-90, lepo sam ga prekrstio.. vidimo da ima jednu hromiranu kariku koja ide prva, jednu crnu koja je samo okaljena i ona ide druga, kao ovu rebrastu uljnu kariku sa svoje dve tanke pomočne ivične karike, te tri se pakuju na treće mesto...

u literaturama se govori da nove karike treba proveriti, na zazoru, tako što ih uvrćemo u cilindar na tačnom rastojanju.. recimo 5mm od gornje ivice i poravnamo klipom da bude 100% podjednako...
zazor prve karike treba da bude dijametar klipa x 0,004 , dok zazor druge karike treba da bude dijametar klipa x 0,005, gde je u mom slučaju to
1-karika. = 52mm x 0,005 = 0.26mm
2-karika. = 52mm x 0,004 = 0,21mm
ukoliko je zazor manji preporučuje se brušenje ivica karika, pošto je kaljeni čelik turpija će vrlo slabo nositi ovaj materijal, ali zato brusni kamen hoće i treba biti pažljiv.. smatra se da će temperaturna dilatacija karika, koje mogu da puknu i oštete cilindar, biti kada je cilindar preoptećen bez adekvatne razrade...
ja ove zazore nisam dirao, i želim da cilindar razradim adekvatno, sa pravilnim temperaturnim oscilacijama.. te očekujem ove zazore posle pređenih 500 km razrade.. ovo je aluminijumski cilindar sa hilznom od gus-a, nema nikasila... takođe se nazire deblje honovanje, adekvatno gus-evima...


klip je vrlo interesantan, ima na sebi rupice za hlađenje, ima i fabrički ne deluje mi ništa posebno inovativno, ali zato ima grafitni sloj po sebi, pa je time poboljšano klizanje, hh kao da nema 5 karika na sebi... ovo je već tuning ...


pošto sam karike podesio da im sastavi budu na 120 stepeni jedno od druge, krenuo sam od prve kojoj je gore ostale su dole, rećićemo u mercedes znak ... sledi ubacivanje..
kupio sam ovaj alat, iako je cilindar sa donje strane konusan, dakle ne bi bilo problema i da ga nemam..


Mario
23 Apr 2013
laganim kuckanjem preko drveta, sve ulazi na svoje mesto.. klip, karike kao i cilindar sam nauljio sa WD40 ..

sve ide polako... na redu je bolcna i segeri, koje pažljivo ubacujemo u kanale.. i proveravamo da li se okreću i da li su dovoljno stegnuti, jer može lako da se desi da se deformišu, ako malo silujemo ili ako su od slabije elastičnog materijala... ovde bih napomenuo još da je donja karika po samoj ivici cilindra kada se ubacuje bolcna i da lako može da ispadne is cilindra... konkretno meni se desilo 2 puta dok sam ciljao bolcnu kroz klipnjaču... veoma je blizu bolcne i treba paziti.. ali pošto je cilindar konusan na ustima, lagano može da se vrati natrag... opet wd40 radi posao....

idemo dalje, cilindar laganim pomeranjem na dole i blagim oscilacijama ide prema bloku, provlačim lanac i priprema zaptivač glave...

ovde ćemo obratiti pažnju gde dolaze one čaurice između cilindra i glave

opet laganim pokretom i oscilacijama nailazi i glava, opet treba obratiti pažnju da lanac provučemo kroz otvor

ovaj deo je završen


sve ide polako... na redu je bolcna i segeri, koje pažljivo ubacujemo u kanale.. i proveravamo da li se okreću i da li su dovoljno stegnuti, jer može lako da se desi da se deformišu, ako malo silujemo ili ako su od slabije elastičnog materijala... ovde bih napomenuo još da je donja karika po samoj ivici cilindra kada se ubacuje bolcna i da lako može da ispadne is cilindra... konkretno meni se desilo 2 puta dok sam ciljao bolcnu kroz klipnjaču... veoma je blizu bolcne i treba paziti.. ali pošto je cilindar konusan na ustima, lagano može da se vrati natrag... opet wd40 radi posao....

idemo dalje, cilindar laganim pomeranjem na dole i blagim oscilacijama ide prema bloku, provlačim lanac i priprema zaptivač glave...




ovde ćemo obratiti pažnju gde dolaze one čaurice između cilindra i glave

opet laganim pokretom i oscilacijama nailazi i glava, opet treba obratiti pažnju da lanac provučemo kroz otvor


ovaj deo je završen

Pita
24 Apr 2013
Lepo je pratiti pedantan rad...sve ovo je svakako novina, pogotovo što je 4T..
sad shvatam šta će ti alat za uvlačenje klipa u cilindar, pa to čudo ima 5 karika eeejj...pa ti drži to prstima ako možeš...
sad shvatam šta će ti alat za uvlačenje klipa u cilindar, pa to čudo ima 5 karika eeejj...pa ti drži to prstima ako možeš...
Mario
24 Apr 2013
ahah , evo kolega probio led... već sam se uplašio da će mi i ovaj projekat biti monolog...
vidi nije problem ubaciti klip sa karikama u cilindar sa donje strane gde ima konusa....
vidi nije problem ubaciti klip sa karikama u cilindar sa donje strane gde ima konusa....
skunkkiller
24 Apr 2013
pa ovo su već ozbiljni završni radovi, izgleda da ćemo ovog vikenda čuti neki novi zvuk u okolini

Weseli-90
24 Apr 2013
Ja samo cutim i pratim...meni sve ovo nepoznato, ne znam ni sta bi rekao
vrlo me zanima na kraju koja ce razlika biti
