Jump to content


Apn 6 - Renaissance


286 replies to this topic

#221 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 08 June 2019 - 20:03

Moraće da se stave Caber nove...

Kad su se pojele za toliko km....Koji je to kavalitet... A platiš pošteno...jbg....

Hvala na komentarima!

Edited by sigmaal, 08 June 2019 - 20:04.


#222 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 08 June 2019 - 20:08



Video: cilindra, glave, klipa..

Edited by sigmaal, 08 June 2019 - 20:08.


#223 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 11 June 2019 - 15:41

Moram uneti korekcije za merenja starih karika/ 1600 km.
Dolazili su neki gosti, žurio sam i merio stranu gde ulazi klin. I eto...

Tačne mere (mereno u vrhu cilindra):
zazor L : 0,5mm
" donje: 0.45 mm
Mogle bi još malo da se teraju..Ali bolje da to odmah promenim. Posle može da se zaboravi.

Zazori novih Caber karika: 0,3 mm obe.

Edited by sigmaal, 11 June 2019 - 15:41.


#224 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 June 2019 - 17:18

eto nije tako strašno... uneo si pometnju među znalce i poznavaoce materijala iz stare škole....

dakle caber ok.. ima da poguli cilindar, ali nebitno je, sledeći potez je svakako bušenje...

malo mirniju razradu apliciraj kada ih budeš spakovao... inače umeju da razvale dosed u klipu, pa će da zvecka, pogotovo kada je reč o trošnom i ovalnom cilindru...

#225 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 June 2019 - 19:24

Ma da, ja nisam dobro pročitao , izvinjavam se ...eto , to je na novim , kad se stavi 0.3 to je ok ...Mario ima koncept mirnije razrade za razliku od mene koji sam pristalica forsirane razrade koja jako kratko traje samo da se prilagode cilindru , ja bi to stotinak km maksimalno, postepeno pojačavao do punog gasa , na malko masnijoj mešavini ...malo je nepovoljno što su velike vrućine , bitno je samo da se ne pregreje ...kad se vrši razrada zimi može i duplo kraće..ne bi ja to nešto predugo ... :biker_scooter: .

Iako je najbolje premeriti klip i cilindar , ako već nemaš subitor i mikrometar , nije loša ni čisto vizuelna kontrola ...sme da se vidi dokle je išao klip , na gornjoj ivici cilindra sme da se vidi dokle su išle karike , ali ne sme nokat da zapne...ako je tako - mekan cilindar ...

Uvek bi trebalo izbegavati bilo kakvo struganje klipa po obodu , time mu se povećava tolerancija prema cilindru što ugrožava ugradbeni zazor , tako mu se skida poneka stota , ako se pretera zna da zvecka ...

#226 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 11 June 2019 - 20:22

Moram reci da je Mario 100% upravu za mirniju razradu.Razradio sam tako malossi sporta i po skidanju cilindar je zaista bio kao da je tek izasao iz radnje.
Athenu sam isto tako razradio i na "inspekciji" je bila i dalje u top formi...

Sent from my SM-J610FN using Tapatalk

#227 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 June 2019 - 22:15

Ja apelujem zbog polovnog već pomalo ovalnog cilindra, te starog klipa a novih tvrdo kaljenih caberg karika...

#228 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 12 June 2019 - 11:21

View PostMario, on 11 June 2019 - 17:18, said:

uneo si pometnju među znalce i poznavaoce materijala iz stare škole....
Moja greška... Bitno je uočiti je na vreme.
Brzeljanje je gadna stvar, najbolje je kao onaj srednji bik u Đoletovom vicu. ;)

Momci hvala na savetima!

Svakako sam mislio da postupim po Mariovom savetu, strpljivo i laganini. Greota je da se satre Tomosov cilindar, to nije kinezara iz MB.
A i prošle godine sam bušio na 38,5!

Sinoć sam bio mas'an do lakata, sklopio. U karburator spakovao delove iz manjeg seta za reparaciju Bing 12- mala privreda. :icon_scratch: (plovak, klipić, igla, pilot dizna.,..)
Proverio slavinu (OMG Ital) i filter - sve prohodno. Vazdušni filter čist, nauljen lagano.

U 00.30 odguram do parka, da ne tandrčem ljudima pod prozorima. T spolja 27C - dobro za 'lađenje. :0takoje:
Pustim da radi na leru 25 min. Pa malo ohladim. Pa onda lagani gasić ( do 2200 o/m), čisto da vidim kako ga prima.
Kad ono podmukivanje, manjak goriva, gore nego sa starim, originalnim delovima.

Nagnem motor u levo 30 step. od vertikale - malo pojačava ler.
Nagnem u desno za isti ugao - malo pada ler.

Malo na pumpicu, dolijem u ločić, mnogo bolje prima. I zvuk motora se menja.
Doljiem malo više i čujem da počinje da se guši. Sve na leru.
Ako ostavim nalivenog da radi, posle 5 sec opet podmukivanje.

Aha...Dubioza...

E sad šta da radim?
- Da li da vratim stare delove od karba?
- Da li da podignem plovak, jer to daje bolje rezultate?
- Da li je moguće da me je*e slavina za gorivo, da nema dovoljan protok?

Edited by sigmaal, 12 June 2019 - 11:24.


#229 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 14 June 2019 - 20:20

I moj cilindar je kao prvog dana , posle desetak hiljada ...no svako ima svoju koncepciju pa neka je se pridržava i radi kako misli da je najbolje ...najbitnije je ne pregrejati ...

Moj odgovor na dubiozu ...

1. možeš ici metodom eliminacije , vraćaš jedno po jedno dok ne natrefiš sta je ...
2.Ja plovak ne bi dirao , on je fabrički baždaren , to ako nisi dirao pre, a bilo je dobro , ne diraj...
3.Ako ima dovoljno goriva za pun gas i dobro radi na punom gasu , slavina te ne zeza , - ne diraj ..najlakše - skineš crevo0 sa karba i vidiš protok ...

Ja bi tako ...

#230 Djomla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 493 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimFocus i Bandit

Posted 14 June 2019 - 22:06

https://dane.co.rs/kontakt/

Ovde rade tehnicki na zute table - Zrenjanin :0takoje:

Edited by Djomla, 14 June 2019 - 22:18.


#231 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 15 June 2019 - 16:07

View PostDjomla, on 14 June 2019 - 22:06, said:

https://dane.co.rs/kontakt/

Ovde rade tehnicki na zute table - Zrenjanin :0takoje:

:superiska:

Sad samo da rešimo prevoz do ZR...Ili da pičimo noćom kad nema Marsovaca...

#232 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 June 2019 - 17:45

Bliže ti je od Čoke, i ovde se radi pisao sam

#233 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 15 June 2019 - 17:58

View PostMario, on 15 June 2019 - 17:45, said:

Bliže ti je od Čoke, i ovde se radi pisao sam
Nisam video. Ne znam gde si pisao?
Na pretrazi mi ništa ne izbacuje. Ali nema veze, dobra je informacija za moguću varijantu.

Edited by sigmaal, 15 June 2019 - 18:05.


#234 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 June 2019 - 18:14

U bele table, prva informacija je potekla od mene

#235 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 16 June 2019 - 13:29

View PostALIEN SM, on 14 June 2019 - 20:20, said:

I moj cilindar je kao prvog dana , posle desetak hiljada ...no svako ima svoju koncepciju pa neka je se pridržava i radi kako misli da je najbolje ...najbitnije je ne pregrejati ...

Moj odgovor na dubiozu ...

1. možeš ici metodom eliminacije , vraćaš jedno po jedno dok ne natrefiš sta je ...
2.Ja plovak ne bi dirao , on je fabrički baždaren , to ako nisi dirao pre, a bilo je dobro , ne diraj...
3.Ako ima dovoljno goriva za pun gas i dobro radi na punom gasu , slavina te ne zeza , - ne diraj ..najlakše - skineš crevo0 sa karba i vidiš protok ...

Ja bi tako ...

Mislim da je ipak problem u nivou goriva u lončetu. Promena zvuka i broja obrtaja, kad naginjem motor, mi liči na to.

Merio sam težine plovaka:

Original BING
:Attached File  P_20190616_134702.jpg   1.31MB   10 downloads

Mala privreda iz MB
Attached File  P_20190616_134857.jpg   1.37MB   10 downloads

Nepoznato kupio pre 10 god
Attached File  P_20190616_134952.jpg   1.47MB   9 downloads

Mislim da ipak tu treba da se radi neka kalibracija, podešavanje.. Razlika je oko 1 g.

Probaću to malo da podešavam na ovom iz MB.

Edited by sigmaal, 16 June 2019 - 13:30.


#236 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 June 2019 - 18:18

Jako je bitno da ne zapinje, i da je dužina iglice odgovarajuća, odnosno dobro podešena. Koliko sam ja uspeo da zaključim sa ovim aftermarketima, loše odlivena plastika je pravila problem...

#237 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 17 June 2019 - 23:58

Motor je radio 4 x 20-30 miduta na leru, sa pauzama od po 20 min i više. Povremeno i lagano sam dodavao gas do 2500 o/m.

Od osnove do plovka visina je bila 5.8mm, a ja sam pomerio plovak ka špicu (na gore) za 0.5 mm.
Iglicu plovka sam stegao (preko papira), u male mengele i zatim lagano, spiralno, podigao plovak.

Rezultati su obećavajući, znatno bolje radi na leru i prima gas. Naginjanje motora više ne menja broj obrtaja i zvuk.
Mada mi se čini da bi trebalo još malko gore.

Danas sam prešao 16 km, sve kratke relacije, po 2 km pa pauza.
Još ću malo testirati u ovom položaju, a potom probati još malo dići. Da vidimo rezultat.

Edited by sigmaal, 17 June 2019 - 23:59.


#238 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 18 June 2019 - 21:21

Lepe vesti!
Podigao sam iglicu još malo, tako da je sada na 6.8 mm od donjeg kraja iglice (1 mm više od fabričke postavke).
I pogledajte rezultat:
Attached File  DSCF6332.JPG   802.95K   12 downloads

u odnosu na ovo ..
https://svet-skutera...post__p__150091
d*pe i oko.
Što bi reko Lala crncu - dobio je boju! :mmhappy3:

Da znate originalna dužina iglice na BING 12 je 42.25mm.
Ona iz MB je 42,38, pa sam je malo dijamantskom turpijom doterao.

U Zrenjaninu sam se čuo sa majstorom sa tehničkog, šta može a šta ne. Detalje ću napisati ovde https://svet-skutera...e/page__st__120 .

Edited by sigmaal, 18 June 2019 - 21:21.


#239 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 June 2019 - 22:07

Najzad

#240 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2019 - 09:52

View PostMario, on 18 June 2019 - 22:07, said:

Najzad

Jeste, najzad... Ali sam sve sam sam morao da eksperimentišem...

I ako sam više puta postovao fotke svećica, niko nije imao volje da ih protumači.
I da napiše makar: "Papane, podigni nivo goriva u lončetu!".

Greške sam tražio na pogrešnim mestima.
To me je koštalo cele sezone vozanja na tankoj smesi, verovatno su se zato i karike prevremeno ofucale. Sva sreća da nije klip zalepio.
Kad premenrim cilindar kod Roberta znaću na čemu sam, i koliko će me koštati sledeća specijala.

Ali, svaka se škola plaća.
Iskreno se nadam da će moje iskustvo nekome koristiti, da se ne prođe kao ja.
Zbog toga i pišem u ovoj temi, za poslednje Tomos Mohikance..





10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users