Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#261 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 28 March 2012 - 16:09

neverovatno..ja bih sad pojeo tu gumicu od muke!

#262 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 28 March 2012 - 21:43

evo setovao sam danas i malo testirao, naravno pošto smo završili sve što je bilo profesionalno primljeno na popravke...

-95 dizna mi radi dobro sa iglicom na srednjem položaju, deluje kao da ima najviše snage, međutim malo zatrokira na pola gasa, ništa strašno....
-95 dizna radi odlično sa spuštenom iglicom na predposlednjem položaju, motor tečno prima gas, po zvuku se naslućuje kao da je rezonanca malo tanja, maksimalna se ne prepoznaje, Krsta kaže da ide-ubija... on je danas i ovih dana test driver.. međutim NGK BR8ES je smrt bela...
-98 dizna radi odlično sa spuštenom iglicom na predposlednjem položaju, motor tečno prima gas, imam osećaj kao da nije tako odlučan kada se naglo odvrne gas, međutim kada je u rezonanci drži se čvrsto za volan... Krsta kaže ide-ubija, ne može da prepozna razilku, cager udara u patos.. svećica još uvek sumnjivo bela, malo tamnija, zvuk se malo podebljao u rezonanci

Sutra ostaje da vidim eventualno sa hladnijom svećicom, i eventualno sa 100 diznom, tu smo negde, nijanse su u pitanju... Filter je još uvek otvoren Airbox , 22mm rupetina, sa Malossi red sponge sunđerom, i MHR žuto paljenje nije na full racing početnom položaju, pa je predpaljenje malo manje, na svim obrtajima...

#263 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 28 March 2012 - 21:49

Kako ide? Ide-ubija
A sad? Ide-ubija..
ahahahah ;)

#264 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 28 March 2012 - 22:00

Mante se od tih smrt belih i sumnjivo belih svecica Posted Image ....mene strah Posted Image ne popustaj ispod 98-100 al uz malo ladniju svecicu...

#265 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 28 March 2012 - 22:05

znači opet se 98-ica najbolje javlja samo treba doterati nijansu..Sad si bar siguran da nema đubreta u karburatoru koje ometa rad..

i krsta i danika odvale po gasu i uvek ide dobro...Krsta čak ni ne skonta obrtaje ili ni ne gleda uopšte, ko da je to bitno.. :)

#266 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 29 March 2012 - 22:07

danas je bilo opušteno, natankovao i polako, solo u radionici...

dakle NGK BR9 ES je prehladna i puca kao petarda... nema ovde dovoljno temperature a predpostavljam ni kompresije za ovu svećicu, vratio sam se na BR8 ES koja radi besprekorno...

od podešavanja u dve tri faze nemam nikakvih boljitaka, jednostavno karburator mi je u razroku na ovom cilindru sa ovim paljenjem i ovom količinom vazduha, ako uvrnem 100-ku ne mogu više da spustim iglu, a na punom gasu treba dosta vremena da se probije snaga, dakle to ne valja,... meni se učinila 95 dizna najbolje na srednjem položaju igle, mada tu preliva na manjim otklonima kada mašina još ne ulazi u rezonancu, ako pak uvrnem 98 i spustim iglu skroz , onda imam koliko toliko dobar prelaz, i naravno uvek smrt belu boju.. ... hm ona merenja sam radio sa 98 diznom i sa drugim zarezom na igli, pa nije zalepio...

ajd nema veze rešim da uvrnem lulicu , imam prečnika 17,5 od originalnog mina airbox-a... i idemo ponovo setovanje, 90 dizna naliva , igla na srednjem položaju... 88 dizna je već tu negde, malo još preliva na igli, pun otklon deluje ok... reših da setujem paljenje na 2.25 početne pre GMT kako piše MHR, to je 24,9 stepeni i postepeno umanjenje sa porastom obrtaja...

malo se popravilo ponašanje na srednjim otklonima, jasno je veće predpaljenje traži više goriva,,. na punom gasu deluje ok... uradio sam test vožnju

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

kao što i vidimo na slikama, svećica je siva , nikakva, pred smrt, a diznu deblju ne mogu da uvrnem.. motor se žestoko greje, jasno je da je na oko 12k obrtaja ovde još preveliko paljenje, ili da ovaj karburator to ne može da napoji....

reših da spustim paljenje na 1.3mm pre GMT što iznosi 18,9 stepeni, i prema mapi umanjenje sa porastom obrtaja.... i ovde se 88 dizna javila kao debela, reših da uvrnem 85... za divno čudo imam nekoliko 85-ica, i kontrolom sa iglom lepo može da se vidi razlika, rećićemo da imam 84, 85, 86.. klasika, BGM , Motoforce, i Stage6 , proiuzvođači prave male razlike, evo još jedan primer da treba raditi sa istim brandom dizni, recimo jedno pakovanje od istog proizvođača, jer je ostalo sve malo različito.... i tako deluje ok... 86 dizna, igla na srenjem položaju, šraf mi je čini mi se na tačno 1,5 našao kao idealno setovan za pilotku... po dvorištu deluje ok, snage ne primećujem da fali, videćemo narednih dana, kako se ponaša na putu, i boji li svećicu više ili vozimo i dalje smrt bele elektrode ...

#267 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 29 March 2012 - 23:37

joj naježim se kad vidim ovakve elektrode, al šta ćeš...mislim da fali malo voštenja po Čoki da svećica poprimi boju..nisi joj dao prilike čoveče...

S druge strane karburator govori u svoje ime, ako si diznom tik ispod trokiranja onda nema šta, sigurno si na debljoj smeši i nema bojazni...Interesantno mi je ovo paljenje, takvu igračku još nisam posedovao a pruža toliki spektar dodatnog štelovanja...do jaja.. :)

#268 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 October 2012 - 23:24

jedva nađoh temu, ode mi tri strane dole.. pah bokte mazo

da se nadovežem na celu ovu peripetiju oko malog karburatora, na kraju sam pronašao šta je problem... prekinula mi se jedna žica za napon bimetala el sauga... i vozio sam sve vreme sa uključenim saug-om, tj dodatna saug dizna se sabirala na celokupnu smešu, i naravno kvarila celu skalu isporuke goriva ovog malenog mikuni-ja

Posted Image

jednostavno kineske bakarne licne su dolijale vibracijama.... i kada sam već sve rasklopio odlučio sam da zalemim žice za zvučnike koje imaju više tanjih licni, pa mi je to delovalo logično da će biti izdržljivije... a prelaze sam uradio od nekoliko slojeva termo bužira koji se sakuplja na temperaturi fena, te sam improvizovao nekoliko stepenastih prelaza

Posted Image

Posted Image


dalje sam razmišljao da bi mogao imati nešto duže vreme sauga, recimo 20 sekundi mi je baš kratko, po mojoj proceni ovako sa termostatom bi saug mogao biti aktivan nekih 1,5 do 2 min, a inače je ovde malo drugačija situacija, jer se saug koji je predviđen da radi na nekim ispravljenim impulsima sa generatora napona, preko reglera, u mom slučaju napaja direktno sa akumulatora koji prži konstatnih 13V jednosmerne struje, nije ni čudo što tako brzo leti iglica napolje..

povodom toga sam već ranije kod nekih setupa uzaludno pokušavao sa kojekakvim keramičkim otporima pa i sa cekas otpornom žicom.. međutim ovde je relativno veliki protok struje u startu pa se to sve greje bezveze, a i neisplativo je, velike su kocke tih otpornika, još i njih da fiksiram, a evo šta vibracije uradiše...

reših da ubacim dve diode 1N4008 koje su za protok struje do 1,5A i to u provodnom smeru gde nam PN spoj jedne diode umanjuje napon za tačno 0,7V koliko je pad napona na svim PN spojevima.. i tako upucam dve diode, jednu u jednom drugu u drugom smeru, i umirim ovaj akumulator za 1,4V pa će mi ubuduće saug raditi na 11,6V ukoliko ga pržim sa sveže napunjenog akumulatora...

evo slike i njih sam upakovao u termo bužir.. ehh ima ga sada, dok sam bio u školi u Kikindi...morali smo na praksi da ga "zajmimo" jer toga na selu nema pa nema....

Posted Image

i evo sada već merenje otpora nije toliko relevantno kao kada proveravamo bimetalni saug bez diod-a.. On bi trebao u hladnom stadijumu da ima oko 10-20 Ohm-a, a kada se ugreje nešto preko 500, a ovako izvezan ima ni manje ni više nego 250 Ohm-a u hladnom stadijumu... jasno je već da neće povući veliku struju..

Posted Image

Posted Image


pa sledi testiranje... brzine izlaska iglice .. i uvideh da mi je potrebno celih 5 min da iglica izađe do mere na slikama

evo hladnog stadijuma

Posted Image

evo ga i posle 5 min, kada više ne izlazi

Posted Image


dioda se tek blago greje i to samo u prvom minutu

Posted Image


sklopio sam karburator i ovom prilikom rešio da ubacim lulicu na airbox, imam jednu minareli tip 17,5mm, i našla mi se dizna 83 kao odgovarajuća...sledi setovanje karburatora..

#269 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 October 2012 - 23:48

ovde se vidi koliko je sada oštar na setovanju pilotke... to znači da je piloka u granicama, i da je i ovako mnogo vazduha, dok je za razliku dok je saug bio neispravan bilo večito nalivanja na leru, i nepravilnog kretanja motora.. odziv nije bio ni blizu ovako dobar....





na kraju sam ipak morao izvaditi jednu diodu jer mi je vreme sauga bilo malo predugačko, te sam sa samo jednom diodom uspeo da dobijem oko 12V jednosmernog napona, zaboravio sam u kalkulacijama da je i pumpa prisutna u kolu potrošnje, a kako mi je to sve bilo povezano na prekidač i zadnja sijalica fara, pa je i sveže napunjen akumulator manjkao za nekih 0,5 - 0,6V.... od početnih 13,2V.. i tako jedna dioda se nešto više grejala, recimo da još može rukom da se drži, i to prvih 30-45 sekundi dok bimetalu ne počne da raste unutrašnji otpor.. sve u svemu ok je...

motor sam fino vozio... uvek mi se odazivao na gas valjano, ponekada sam imao situaciju da se na leru ugasi, dok je u bilo kakvoj vožnji sve funkcionisalo ok... i to je jedan znak da je pilotka baš pod konac, čak za nijansu slabašna...

#270 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 02 October 2012 - 02:53

xax, mora da je stari bio van kuće kad si ovako vitlao po dvorištu inače ništa od potvrde štela. I dalje se podešava karburator na uvo a obrtomer samo za potvrdu, stara škola i navika. btw, u nekim manualima sam nalazio da je otpornost sauga u vrednostima 5-9 Ohm-a.
:joks:

#271 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 00:41

moj matori odavno baždaren, tako da tu nema problema... jedino ako baš popodne spava, onda lete sekire... :)

i tako bliži se dan, jedine trke ubrzanja koja se kod nas u državi organizuje, pa još da ima i skuter kategorije, gde evo mi učestvujemo više godina za redom, a daće bog pa ćemo jednog dana imati i ekipu i posetiti susedne države... Sloba iz Kamenice se uveliko sprema, meni Airsal onako ok ide,, međutim hteo bih ponovo da spakujem MHR-a, odavno sam ga već vozio.. i na inicijativu drugara, hvala im za to, ipak odlučim da se upustim u sve ponovo...

Airsal leti dole, blok je na stolu... Odlično je stanje, obzirom da je ovo 4-ti klip u ovom cilindru i da je kod prethodnog vlasnika već dobio malo ožiljaka...


Posted Image Posted Image

Posted ImagePosted Image

Posted Image Posted Image

i ne bio Airsal ako ne bi imao bar malo otisak kod izduva, ali za ovo Pita snosi odgovornost, kada je cepnuo bez uključene pumpe za vodu :)

Posted Image Posted Image

Posted ImagePosted Image

#272 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 00:56

Narednih dana sam spakovao MHR-a, podesio squish na 0,55 nema nešto posebno slika, ne tajim već sam se jednostavno posvetio poslu, te se nisam setio da uslikam.. Cilindar je dorađen i toga već ima u prethodnim stranicama, u njemu je novi klip tek razrađen, koji sam početkom prošle sezone posle farbanja spakovao... tako da su ti delovi svi došli na mesto... paljenje sam vratio na 2,25m pre GMT kako MHR kaže za ovaj cilindar, pre toga sam vozio nešto laganije predpaljenje, na Airsalu.. itd..

Moja prva ideja, kada sam radio distancere za motor, se sada uklopila... nemam više TM24 karburator, na ovaj način mogu spakovati YSN 21 racing, iz BGM pakovanja, dobra kopija dellorto 21-ice radio već sa njime... Ovako okrenut prema napred može sa kratkim usisom da se spakuje i ne smeta

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



tih dana sam montirao i doppler nosač volana i taj drag volan.. sa kojim baš i nisam nešto oduševljen..

naime radi se o tome da je ta kandža za recimo 2-3/10mm jača u meri od osovine volana, i da se veoma lagano stavlja, ali i da sa tim imbusima ništa spektakularno ne može da se stegne.. sad može, ali meni to deluje nesigurno, i evo reći ću vam, ako se malo nasili može volan da promeni pravac u odnosu na točak, jer jednostavno proklizi... osovina koju su dali je fi 6mm i ona prolazi kroz kandžu na jednom mestu koje bi trebalo da bude kao osgiruač, a to mesto naravno nije na mestu gde je rupa na osovini T račve.. pa sam tu kasnije probušio kandžu na 8mm koliko je i na osovini i dodatno učvrstio šrafom kao i kod fabričke izvedbe...

slažem se ja da se lovi na težini, i da je sve od nekih aluminijuma, ali mi ovi detalji gde se upravlja motorom, ne idu u razum, da i to rade od mekih materijala, sad budi pametan pa stegni te imbuse da drže kako valja i da ne proklizi navoj u aluminijumu...

Posted Image Posted Image


evo kako je to neki naredni dan završeno

Posted Image

#273 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 October 2012 - 16:44

Hehe, znaci , ipak ga je Pita malo koljucnuo , tog tvog airsala ono u maju u NS-u?

#274 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 03 October 2012 - 20:52

Sto je desna rucica kriva ?

#275 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 23:26

@Alien, jes' vido, džaba sam ja trčao i vikao,, sastavio pun gas bez pumpe.. Airsal-u malo treba.. mada ko zna koliko puta me je za** bavao taj maleni mikuni, no sve u svemu, kod mene nije zakočio... a ko prizna pola mu se dodaje ....

@Zoksi ehh moraš ti da vidiš sve... sa desne strane se overila dva puta.. jednom odmah posle farbanja, još predprošle zime, prolazi neki od majstora iz velike radionice kroz moju, vrv tražio nešto i zakačio, te se Aprilija pošto je bila na klocni prizemljila... tada je i napukla malo farba.. naravno niko to od njih meni neće da prizna, klasika nemamo pojma.. a drugi put je moja ćerka overila prošle godine kada smo radili pripreme za drag...

#276 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 23:39

Narednjih dana sam izmenjao prenos, imao sam Malossi primarni +14%, a sada stavljam BGM sekundarni +19% ali od LC-a koji je za nekih 5% jači od AC sekundara koji je kod mene fabrički... Istina je da me te vibracije baš nerviraju kada dostigne remen krajnji položaj, i kada se kvačilo i primarna osovina vrti na najvećim obrtajima, te sam hteo da uhvatim nešto više krajnje bez tih vibracija... recimo u nekom drugom prenosnom odnosu za iste obrtaje remenice i kvačila uopšte...

I ovde počinjem da jurim neki mali zazor koji osećam u zadnjem točku, prvo sam pomislio da mi je propao ležaj 6203 kroz koji prolazi sekundarna osovina, a kasnije uviđam da je propao torrington igličasti u ovoj Stage6 deklici prenosa... Pošto nju sada na brzinu nisam mogao menjati rešim da vratim originalnu Minareli deklicu... i to je urodilo plodom, točak nema ništa klimatanja...


Posted Image Posted Image

međutim od prevelikih vibracija u prenosu zadnje remenice, dobijam da se opet odvrću šrafovi iz daklice, pa sam zbog toga morao ostati na putu, jednostavno odvrnuli su se do same remenice...

vratio sam ponovo stage6 u kojoj je taj torrington malo oštećen i malo klimata, dok ne rešim drugačije



#277 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 23:48

Narednih dana se nekako stvorio moj matori u radionici, i tamo vamo- unakrsnih pitanja kako radiš, šta radiš.. i naravno dobio sam sevanje.. "kakav 21 karburator, šta si uopšte i kupio tog Mikuni-ja kada ne stavljaš" na moje objašnjavanje, da sada nemam vremena da ga uklapam, a i stock nosač motora ne dozvoljava njegovu montažu nikako, on samo maše rukom, to je sve bezveze... ehh

imao sam subframe od Aerox-a koji sam davno prekrojio za SR-ku jer je ona u rami malo uža, i samo priheftao, u nadi da ću jednog dana i njega upotrebiti.. i evo Mikuni TMX30 koji mi je na polici sa sve pratećom opremom, treba nekako uklopiti sa subframe-om... naravno produženje sada opet pada u vodu, ovo mi je sad domaći zadatak, ima još 10 dana do trke...

ovako nekako mogu da ga uklopim

Posted Image Posted Image


imam ovo usisno grlo motoforce i ovde mogu da ubacim komad hamburškog luka koji se koristi za povezivanje radijatora centralnog grejanja, i da se nastavim sa komadom armirane gume za hidrauliku..

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


na kraju sam ipak našao neku kvalitetniju gumu koja je duplo armirana, i narezao dva prstena na komadu luka da bi sastav bio nešto sigurniji.. ovde je jedini problem što je prohodnost tog luka 28-29mm tako da to nije neko krajnje rešenje... nastavljam sada ovako

Posted Image Posted Image

trebalo je obraditi i originalnu motoforce gumu da bih dobio željeni ugao

Posted Image Posted Image

#278 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2012 - 23:56

Sledi finalno varenje subframe-a ko ponovna montaža

Posted Image Posted Image

Posted Image

ovako stoji, čini mi se da ću moći raditi sa ovim uglom, proverio sam kod sedanja na motor se rama spušta toliko da ne dodiruje poklopac karburatora

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



#279 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 October 2012 - 00:04

Na red dolazi sedište, opet krojim plastiku, ovoga puta samo toliko da sajla prođe...

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

i to je to, palimo, palimo... karburator je u stock izvedbi glavna dizna 190, pilotka 40, powerjet 80, igla na sredini

Posted Image



#280 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 October 2012 - 11:54

I tako nisam mnogo ni vozio, nešto malo po dvorištu, u prenosu su rolnice od 5,05g i crvena centralna, kao i podešeno kvačilo za Airsal-a i nekih 10500 obrtaja, motor preliva na leru i na pilotki, dosta dobro povuče i diže na zadnji već na 11500, i uvidim da mi zadnji točak ne stoji kako valja...

jednostavno od varenja se subframe malo deformisao, i zadnji točak nije u osi... nema mi druge tu smo izgubili jedan ceo dan, seci, pa meri.. proveravaj tri puta...

Posted Image Posted Image


imam jedan veliki uglomer koji koristimo za obeležavanje većih predmeta metala, pa je on poslužio i uz pomoć libele (vodomer-a), sam iscentrirao motor da stoji 100% vertikalno, i podesio uglomer da stoji na centru gume.. itd zagledali smo 10 puta sa svih strana i merili.. moram priznati, ovo je teška rabota, nikad nisi siguran je li sada dobro ili nije..

Posted Image

ovako je ok, sledi ponovo varenje, ali oprezno-kratko i uz hlađenje vazduhom..





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users