#281
Posted 04 October 2012 - 12:09
Već sam i razmišljao da je bezveze i pokušavati podesiti karburator ovde u dvorištu, a izlazak iz grada je smoran, imam nekih 1km dve ulice, dok ne uspem da dobijem put gde mogu da testiram, u ulici me već svi mrze itd, mada vodim računa koliko odvrćem gas...
Pilotku sam spustio do 20 a fabrička je bila 40, i imam još uvek prelivanje.. i tako rešim da se posvetim plovku i nivou goriva u karburatoru... Ovde je onaj mali ispust odlično projektovan i sa parčetom cevi uvek može da se vidi koji je nivo goriva u lončetu, metodom "spojenih sudova"...
evo kako to kod mene izgleda sada
kada sam podesio da plovak sa svojim zarezom zatvara nešto ranije igličasti ventil goriva
ovako izgleda skopljen
sve pilotke koje su u upotrebi se završavaju na 30, i 17,5 mi funkcioniše, i podesiva je ali slabo umiruje motor, tako da sam na 22,5 pilokti ostao, i 245 glavnoj dizni...
#282
Posted 04 October 2012 - 12:27
ii disk je sa jedne strane u nuli, a sa druge osciluje 3/100 mm... po navodima starog strugara koji dolazi kod nas povremeno da radi, ovaj materijal ne vredi ni napadati sa vidija nožem, jer je toliko tvrd da će biti iskidan, a i nije sigurno da mi sa nožem struga možemo da poravnamo u nulu, velika verovatnoća je da ćemo samo pogoršati stanje...
ovi diskovi se rade na magentnoj brusilici, gde cnc mašina prevede neki brusni kamen i tako izvuče nulu... i pošto sam proverio onaj rms koji imam na polici, taj se šeta 1/10mm .. huh, odlučim se da vratim ovaj Stage6 natrag i očekujem da se jednog dana poravna od same upotrebe
sledi nabavka ovih silen blokova, jer su na subframe samo predvideli neke šrafove, meni je to malo bezveze da udara u ramu.. i najbolja pomoć je kod obližnjeg vulkanizera koji proizvodi ove blokove od neke gume za traktore..
pa pošto nije imao u dimentiji visine 50mm koliko sam ja tražio, izradio mi je dve gumene podloške debljine 10mm pa je tako 40+10 moja dimanzija, ali sam morao produžiti osovinu 8mm sa navojem, pa je bilo i nešto varenja
sve u svemu ok je...
#283
Posted 07 October 2012 - 12:22
sledi postavljanje magneta.. obavezno je severni pol okrenuti prema senzoru, u fabričkim šrafovima baš nema mesta za montažu te sam morao malo sa 6mm burgijom da proširim rupe u glavama... Sam Koso sam montirao tako što sam prekrojio fabrički Koso nosač koji ide u pakovanju i njega fiksirao šelnom za samu kandžu volana, nije neko ekstra rešenje, ali nije ružno a usput nisam ništa bušio u samoj kandži volana, pisao sam gore da se ježim koliko mi to slabašno deluje, tačno me iritira bilo kakvo slabljenje tog alu komada..
evo slike
sledi povezivanje.. meni ovde treba kontinualni plus, njega imam na kontakt bravi, i treba mi plus sa kontakt ključa, njega i masu isto imam na samoj bravi, odnosno konektoru koji povezuje kontakt bravu...
ostalo je povezati impuls sa cdi-ja koji ide prema bobini, za to sam sproveo jednu posebnu žicu, i signal sa reostata koji meri nivo goriva, to imam u instalaciji koja ide prema fabričkoj tabli... kabel za merenje temperature mi je već sproveden, njega sam koristio i ranije dok sam merio sa malim stage6 obrtomerom, konektori su identični.. i to je sve od meni potrebnih informacija sa ovog sata, brzina, obrtaji, temperatura i gorivo.. ostalo za svetla i migavce me ne zanima....
evo sklopljen, prednja maska zatvorena
#284
Posted 07 October 2012 - 12:54
Šta imaš na kraju od prenosa, jel ostao primar od LC-a 5% i taj BGM sekundar što si ranije ubacio ili imaš nešto drugo??
Povezivanje Koso sata mi je misterija...al da vredi - vredi svaku paru i neosporno je da je takav sat neophodan na ovakvom setupu!!
Nigde nisi pisao kako si se rešio vibracija iz prenosa, ja znam zato što smo pričali...Velik deo ovog projekta je posvećen rešavanju vibracija iz prenosa, počev prvo od optimizacije prenosa za OR komponente pa sve do propalih ležajeva, odvrnutih šrafova itd itd...Sve je to apsolutno razumljivo na ovakvom setupu i meni lično je ovo velik nauk da posebno obratim pažnju na vibracije i posledice koje se javljaju na 12-13.000+ rpm...
Ono što mene interesuje je da li ovaj innerotor od Malossi-a ima univerzalnu krivu paljenja koja je predodređena za sve MHR cilindre 70,77,86cc, a samo se razlikuje u setovanju početnog položaja?? u ovom slučaju rekao si da je početni položaj 2,25mm pre GMT, šta bi bilo za MHR 70cc koristeći isti ovaj MHR innerotor?
#285
Posted 07 October 2012 - 14:11
vozio sam se ovih dana dosta, bio si probao i ti.. lepo ide, voma je zarazno, za čas ubode 100ku i to po ovim malenim ulicama, ne treba ni odvrtati pun gas, strašno je i kočiti, a ni asfalt nije nešto posebno ovde su ulice od onih betonskih kvadrata...videću još malo da doteram karb do druženja pa ćemo testirati...
prenos je sada BGM sekundar +19% u odnosu na Aerox-a a primar je originalni fabrički, to je identično AC=LC tako da sada imam +24% u odnosu na fabrički ili 9% duži od prethodne varijante kada sam vozio malossi primar sa fabričkim AC sekundarom..
vibracije čuvam za kraj, zaista sam osedeo više od njih.. ali evo konačno rešio... za kraj
za MHR paljenje imam tablicu podešavanja za različite tipove cilindra, mislim da se tvoj i moj ne razlikuju po pitanju početne tačke, već onaj od 86, što je i logično tamo je drugi hod klipa, iskopiraću tu MHR knjižicu negde mada mislim da to već negde imamo na forumu...
#286
Posted 10 October 2012 - 13:08
dalje proverio sam koji je ugao karburatora dok je na motoru, i iznosi 44 stepena.. isto tako sam improvizovao ugao na stolu, i krećem u ponovnu analizu nivoa goriva... tiha dana mi se učinilo da ponestaje goriva na punom gasu, kao da snaga jenjava, ali isto tako ukoliko preteram sa nivoom goriva ne uspevam da dobijem dobar odziv jer mi se kako mi se čini gorivo spira niz grlo direktno i bez prisustva vazduha...
preostaje da to sve proverim
evo ugla od 44 stepena, i usput sam skinuo rezervoar sa gorivom i postavio ga na policu, pošto imam slavinu ,tako mi je bilo najjednostavnije da odradim punjenje i nekoliko uzastopnih ispitivanja
ovde vidimo i kokliko sam morao umanjiti gumu usisnog grla, jednostavno na 11000 je radila dobro-odlično.. kod promene prenosa na 13000 je karburator ispao iz rezonance talasnog prostiranja, i osetno je manja snaga... međutim sa ovim grlom je veoma tesno i moram se spakovati sa velikim uglom nagiba.. ali zauzvrat lepo radi na 13000+ obrtaja...
evo koje su razlike isto podešenog plovka i ventila kada je ugao 44 i kada je ugao 0 stepeni
i ovde uvidim da je na plovku potrebno i podesiti i početni položaj, ne samo položaj zatvaranja ventila, jer samim time umanjujem radius kretanja i pri uglu od 44 stepeni, nemam dovoljno otvoren polovak za dotok goriva koji je potreban motoru na punom gasu
to je taj graničnik, evo koliko dozvoljava plovku da se otvori kada je u stock varijanti...
i njega sam pokrivio toliko da plovak bukvalno dodirne dno lončeta kada je otvoren odnosno u položaju za najveći dotok goriva
pošto sam ustanovio da mi se 235 i 245 dizne dobro javljaju, i da su sve ostale prevelike usledilo je i testiranje powerjet dizni, trenutno je u njemu 80, na slizi položena, imam ih u rasponu od 75 do 100.. za početak sam spakovao 90 power-ku, sa 235 diznom i podignutom iglom, kao i 25 pilotkom
da bih kroz nekolicinu vožnji ustanovio da mi je 245 bolja i agresivnija od 235 dizne... a 255 već velika i ne dobijam sa njom ništa više...
#287
Posted 10 October 2012 - 13:24
jednostavno sledila mi se krv, gotovo zalepio sam ga i moram ponovo da otvaram.. pošto sam gurao neko vreme, imao sam vremena da izduvam glavu i smirim živce.. .pozvao sam kuma Zoliku te smo odšlepali SR-ku natrag u radionicu... sledi rasklapanje i kontrola štete...
ii evo šta se desilo, slomio je kraj karike i zaglavio se u kanalu.. na klipu nigde tragova lepljenja.. dakle smeša je dobra...
dugo sam razmišljao šta je dovelo do ove havarije i kako mi se to desilo i evo postavke...
MHR pravi klipove sa sastavom karike gore, tačno nasuprot izduvnog kanala (isto kao originalni ELKO klipovi nekada) i to je ok, za cilindre sa dva boost kanala koji imaju stub po kome ovaj sastav trči (MHR Team 1 cilindri).. Kada su izbacili novi projekat TEAM 2 sa 3 boosta, ovaj sastav je počeo da ide preko centralnog boost kanala, i oni nisu imali projekat za nove klipove, već su samo napisali u knjizi Team2 da je obavezno oboriti spoljne ivice sastava karike za 45 stepeni..
Što sam ja i uradio na prvom klipu međutim, meni se to nije baš toliko svidelo jer je to dodatno mesto gde može da duva kompresija, i kako se karika troši taj zazor biva više i više uočljiv.. Na novom klišpu sam isto oborio ivice karika ali svega nešto malo reklio bi se 20-ak stepeni, misleći da je to sasvim dovoljno.. Imao sam neki lagani prizvuk karike kada je motor još hladan, i mogao sam već ustanoviti da karika na mestu prelaska preko bosta zapinje.. eli eto davno sam sklopio prvi put ovaj cilindar pa se neke stvari i zaborave.. kako god pukao je tačno ispust karike koji prelazi preko malenog štifta u klipu, i uspeo da mi potpiše cilindar .. majku mu...
evo kako se zaokrenula u klipu.. naravno ovaj klip je sada već za penziju.. o kariki i ne pričamo
#288
Posted 10 October 2012 - 13:39
prvo sam prešao sam vodenim brsnim papirom, očistio naslage aluminijuma od klipa, i ostavio otisak gde su pregovi, jer je brusni papir matirao te linije i time dao tačan otisak gde raditi..
i tu sam rešio da sa biax-om i dijamantskim frezerom malo popravim te bregove u nikasilu, tek koliko da to bude u ravni.. veoma zaj** na rabota, živce na ler, imam samo ovaj cilindar i ako ne odradim kako valja ide u smeće...
preostaje da se nadam da će udubljenja popuniti čađ, a meni ostaje još fabrički klip koji ima malo otisaka kod izduvnog kanala, i on se malo potpisao ranijih godina, mada se to u vožnji nije osetilo... njega sam doterao sa vodobrusnim papirom 800 gradacije i tankim uljem,, isključivo horizontalni pokreti su u pitanju...
evo sklopio.. laknulo mi je kada sam ugledao da se stvarni sastav karike ne nalazi na mestu oštećenja.. vidimo da je karika kod ovog prvog klipa malo trišna, zapravo ja sam je prvih dana previše otvorio na 0,15 kako knjiga kaže, a sada je na nekih 0,3mm zazora
#289
Posted 10 October 2012 - 13:50
međutim sa ovim klipom je situacija nešto drugačija... squish mi je podešen identično na 0,55 ali opet.. napajanje gorivom je nešto drugačije.. ovde se javio manjak goriva na srednjem otklonu u odnosu na prethodni klip, i tačno je bilo da sam morao pomeriti iglu za još jedan podeok gore, i dati mu nijansu više goriva, .... moguće je da je zakrivljenje čela klipa nešto drugačije te da su uglovi uprskavanja smeše malo drugačiji...
lepo radi ... imam međuubrzanje na 13200.. krajnju nisam merio, probije brzinu do 115 i tu se već opuštam jer su mi ogromne vibracije u prenosu kod zadnje remenice, kada remen pređe u najviši stepen prenosa... Za trku mi to sada nije potrebno,,,
evo boja svećice...
SR-ka je spremna, najbolji rezultat koji sam dobio je 6.32s na 100m, pri izlaznoj brzini od 86Kmh, osećam da se sve vreme malo propinje, ali opet ne iznenadi toliko u startu, ukoliko se nagne vozač preko volana pri kretanju...
#290
Posted 10 October 2012 - 19:17
Ok, svako ko već sklapa ovakav setup podrazumeva se da će bar pročitati uputstvo ali u principu ne bi smelo ništa da se podrazumeva...Po meni, morali su rešiti novo dizajnirani klip sa sastavom karike koji ne trči preko kanala i gotovo ! ! !
šteta za cilindar, što kažeš jedan je na motoru a na polici nema rezervnog.. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/sad.png
Nego, vidim da su ti sve ivice kanala u cilindri baš dobro oborene...to tako dolazi od proizvođača ili je tvojih ruku delo??
#291
Posted 10 October 2012 - 20:37
#292
Posted 10 October 2012 - 21:02
ne znam šta bih rekao, za sada osećam blagi gubitak snage kada se motor ugreje, koji može biti od dva faktora, predebela smeša na karburatoru i gubitak kompresije kada kada se cilindar malo raširi.. mada nije to tolika dilatacija pričamo o temperaturi motora recimo 40C i 65C.. pre će biti da je debeo na karbu.. preostaje mi to da ispitam...
#293
Posted 11 October 2012 - 00:04
malo da pojasnim jer pričamo na dva jezika...
-početak snimka Daniel se vratio sa kalibracije Koso = GPS identično mere
-objašnjavam mu da sa Koso-m izmeri deonicu 402m, sa laganom brzinom, nevezano za vreme i da upamti gde je to na putu, pa kada se vraća da mu 402m bude taman gde ja stojim i snimam...
-tako je uradio... 402m je kod nekog drugog malenog isključenja.. i odatle kreće posle kamiona
-skočio mu je u startu, ne mnogo ali se čuje da je skidao gas
-obrtaji su krenuli da rastu već na pola deonice, dakle pun prenos je izvukao već na 200m i krenuo da diže obrtaje 13-14-15k
-čuju se vibracije iz prenosa...
-rezultat na 402m je 16,12s sa izlaznom brzinom od 120Kmh
nije loše a moglo je i bolje...
#294
Posted 11 October 2012 - 01:14
#295
Posted 11 October 2012 - 10:33
ovde je uspeo da zadrži motor da se ne propinje na zadnji točak, međutim čuje se da više ne podiže obrtaje u drugoj deonici, što smo i sami ustanovili, da ugrejan motor ne reaguje na zadnjih 1cm otklona ručice gasa.. dakle predebela je smeša...
rezultat je vrlo sličan
vreme 16,16s sa izlaznom brzinom 118Kmh, dakle dobili smo nešto u startu, a izgubili u krajnjoj jer motor ne podiže obrtaje u krajnjem stepenu prenosa.. vibracije su očigledne.. jednostavno ubijajau...
da ne zaboravim da se zahvalim Daniki, na pomoći oko merenja i snimanja, on je jedan od onih koji ima grč u zglobu kada se nešto meri-proba.. živeli
#296
Posted 11 October 2012 - 17:34
#298
Posted 15 October 2012 - 10:33
u celoj priči ja sam do tada još malo doterao karb da ne preliva i promenio usisnu prirubnicu jer mi je ova kratka bila u granicama nošenja celog karb-a... ali sam i pogubio nešto u performansama.. tako da se slobodno može reći da je bilo i boljih trenutaka .. ali nebitno, drugar se izvozao nekih 10-ak km dole gore, utiske prenosi on...
#299
Posted 15 October 2012 - 13:30
#300
Posted 15 October 2012 - 23:02
Provozah se ja baš tako nekih 10tak kilometara i baš sam uživao u vožnjici...Probao sam ga na svim otvorima ručice gasa i mogu reći da je motor uvek spreman,bio na pola,1/4 gasa ili punom gasu uvek dobro prima i skače u maximalnih 13.200 rpm..Ono što mi se posebno svidelo je da je voziv na 1cm otvorenosti ručice gasa gde postiže 11.500rpm i nekih 80kmh po satu, ekonomična vožnja koliko god to apsurdno zvučalo za ovaj setup...
Maximalnu brzinu koju sam izvukao je bila 118 kmh uz uspravljen položaj tela i bez nekog posebnog zaleganja i držanja punog gasa na dužem pravcu...znači to je ono pukneš pun gas i držiš do kraja sve dok ubrzava, kad već počne polako da ubira 1 po 1 kmh tu već puštam gas a to je ta brzina od 118kmh..
na samom startu nisam smeo da odvrnem pun gas jer skače kao jarac...Tek tamo 5-6 kretanje iz mesta sam uspeo da odvrnem 1/2 - 3/4 gasa i tad mi je prednji točak bio u vazduhu prvih 5m....
Dalje, probavao sam ga na kojoj najvećoj brzini i dalje diže prednji točak pri odvrtanju punog gasa i to je 30kmh...na pun gas ode gore
16 user(s) are reading this topic
0 members, 16 guests, 0 anonymous users