Jump to content


Piaggio NRG mc3 by rade007



  • This topic is locked This topic is locked
869 replies to this topic

#21 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 06 October 2016 - 06:32

A dobro,vidjet cemo,ja cu svakako javljati kako se odvija situacija i kako motor ide naspram prije.

Nasao sam linearne polutke,kuplung i zvono za pristojne novce,pa mozda kupim.Moj je kuplung na donjoj granici potrosenosti i nije bas u bajnom stanju,pa bi ga svejedno bilo dobro zamjeniti. :)

#22 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 09 October 2016 - 11:03

Kupio sam linearne polutke 134 i rabljeni kuplung,jer je moj u banani na kuplungu su neki federi 1.8 debeli s farbom.Namontirao sam,jos samo treba isprobati :)

Attached Files



#23 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 October 2016 - 09:29

Polako se razraduje motor,odradio je jedno 5-6 puta na leru po pola sata,napravio i par voznji po 2-3km i jednu duzu od 30km,drzao sam ga pretezno u spektru od oko 7tisuca i par puta kratko pun gas.
Stavljene su linearne polutke i s njima su okretaji na punom gasu oko 8500.sa starim polutkama su bili 7500okretaja,rolice su trenutno 6.1 unutra.
Ovo je boja svjecice na svim spektrima,jedino je do 1/4 gasa bogatija.

Attached Files



#24 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 17:17

Svecka ima idealnu boju, ali svakako nemoj zavrtati pun gas. Razradjuj u razlicitim otklonima gasa bar 500km, bez da predjes vise od pola gasa.

#25 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 October 2016 - 18:33

Tek sad kad je termostat gore i kad motor postize radnu temp,pocela je svjecica pokazivati pravu boju,ovo je sa lulicom 17,5 umjesto 19mm i iglom dignutom za zub.
Razbusit cu orginal diznu sa 0.7mm borerom jer ce mu bez lulice vjerovatno trebat nijansu bogatije...

#26 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 18:39

Da da, povecanjem precnika lulice pomeras celokupan spektar, i ler i iglu i glavnu diznu. Malo je to nasumicno tako borerom, da ne kazem neozbiljno, pribavi set dizni na 2 broja razlike i bar jos 2 igle koje su u spicu malo ostrije od ove koju trenutno vozis.
Iskreno, ja ne bih povecavao otvor vazduha, gotovo da se ne oseti dobitak snage a dosta se poremeti ceo radni spektar karburatora i dok se ne nasteluje, samo je potrosnja osetna.

#27 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 October 2016 - 21:59

Ma ja sad imam lulicu 17,5,koliko znam trokutasti airbox u orginalu ima 19mm otvor za ulaz zraka a weber 12om ima 68 diznu,ja bi ju razbusio na 70 ali samo ako ce biti potrebno,najljepse mi se javljao na skroz spustenoj igli,zraku na ravno krug i pol i falilo mu je tocno ta 2 broja da ne bude bijela kava nego nijansu tamnije.
Da mogu nabaviti set dizni od 55 do 75 isao bi se igrat sa montiranjem lulice i smanjivanjem dizne sve do stupnja gdje bi bio primjetan pad performansi.Probao sam s lulicom 14mm i nije bilo nekog velikog pada performansi,je ali to pripisujem toma da je trebala jedno 5-6 brojeva manja dizna...zato me to zivo interesira.

#28 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 22:14

Sa 17,5 na 19mm trebace mnogo vise od 2 broja razlike. Jel taj airbox ima u sebi jos neku blkkadu, tunel ili lavirint kuda prolazi vazduh? Neki uski deo sa rupicama?

#29 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 10:27

Koliko znam nema,ima na prvoj stranici slika airboxa pa mozes tamo pogledati.
Sa starim postavkama je smjesa bila skoro idealna na punom gasu,pogotovo ako je igla isla za utor vislje,na 19mm rupi orginal.

#30 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 11:32

Sto znaci da bi recimo, za 17,5mm dellorto mogao da ostavis usisnu lulicu od 17-18mm i vozio bi se na manjoj dizni nego kada je lula 19-20-22mm...

Ne poznajem trokut box, na free-ju imam stari veliki tip, polu trokut, ima u sebi (imao) je redukciju, lavirint sa 3 rupe 10mm, to sam povadio.. na zip-u imam mali box, novi tip kao nrg mc4, runner3 itd. On u sebi ima 2 komore, zid izmedju filtera i prve komore ima (imao ) rupu 14mm. Ja sam je razbucao na 22, pa mi sada jedinu preperku predstavlja ulazna lulica koju po potrebi menjam.
Ono sto sam shvatio u praksi je da svi ti airboxi imaju ogromnu zapreminu, te dosta vazduha a za napajanje usisa u svakom trenutku. Precnik usisne lulice utice u manjoj meri na rad kada govorimo o nekim vrednostima pribliznim precniku difuzora, ali ako od te vrednosti extremno odstupamo onda je situacija suprotna. Sa 17,5karbom i 12 lulicom nema snage. Sa 20mm i preko ogromna je potrosnja, nista specijlano se ne dobija na ubrzanju (mereno u sekundama) niti dobro ustelovan karb donosi nesto sitno vise obrtaja. Razlika u dizni je preko 12brojeva.
Najidelaniji odnos snage i potrosnje, a da je lako podesiv karb (pilotka igla sraf smese) dobijam sa precnikom 17-18mm za 17,5mm karb. Naravno, nisu isti airboxi, ali posto se sastoji od jedne velike komore bez pregrade, verujem da ce se dosta slicno ponasati kao ovaj moj.

#31 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2016 - 13:00

Taj airbox sta imas, trokutasti, u donjem desnom cosku prednji treba ta pise "High performance airbox" je usitinu najbolji airbox po pitanju performansi. Nema nikakve pregrade i isporucivao je se do 2003 god,a nakon toga kad su stigli katalizatori i nove eu norne, onda su ubacivali ove male sa pregradom koja ima 2 rupe jednu vecu a drugu manju.
Prednost mu je sto proizvodi i manje buke.

#32 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 13 October 2016 - 13:11

Meni Aprilia najbolje radi sa 14mm rupom na airboxu sve vece od toga je bio problem sa stelovanjem i potrosnjom. Start odlican i krajnja vise nego dovoljna.

#33 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 13:12

Evo ovako decki,orginal ulazni precnik na filteru high performanse(trokutasti) je 19mm,u filteru postoje dva otvora preko kojeg frgazer usisava preko filtera i nalaze se u poklopcu filtera jedan ima mjere 26x26 a drugi 26x23mm,dole prilazem slike da razredni moze vidjeti,posto nema takav filter.

Razredni-mislis da bi smanjio potrosnju a ostale mi iste performanse ako bi se sa lulicom spustio na nekih 14mm a stel frgazera prilagodio tome?

Attached Files



#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 16:33

Ti trenutno vozis weber12om? Mogao bi da vozis i 12mm lulicu, toliki je i precnik difuzora karba. Nesto se pogubi sitno na snazi, u smislu oseti se za dlaku slabije ubrzanje ali se potrosnja drazticno redukuje, jer brat bratu trebace ti 10 brojeva manja dizna, tuplja igla i mozda cak i manja pilotka za 2 broja.

Ponavljam se, najidelnije u smislu odlicninih performansi a normalne potrosnje je kada lulica i karb imaju isti/slicni precnik.
Ovaj airbox nema veliki volumen, dosta je kraci put vazduha od pocetne lulice do karba u odnosu na onaj "mali" novijeg tipa pa ne znam kako ce se ponasati, treba probati ako imas volje i vremena. Ali svakako moras imati opremu, komplet dizni, igle, pilotke. To su drasticne promene u protoku vazduha pa je neophodno dobro se posvetiti ozbiljnoj steli karba. I jos jedan savet, spremi A4 u kvadratice i pisi sve podatke za odredjeni setup karba, tako ces moci da se vratis na najbolju kombinaciju posle mnogobrojnih pokusaja. Evo, ja se 3 godine igram sa raznim precnicima na razlicitim setupima na svom skuteru, uvek se nauci i uvidi nesto novo, a da nisam belezio ko bi to sve popamtio :)

#35 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 17:32

Da,da weber je gore,sve orginalne postavke karba su,samo je u airboxu lulica i protocni malossi filter.

Koje okretaje gađati sa ovim auspuhom,mislim da je isti kao dugi leovince tt,s teskim rolicama mi je bio momentalniji kad se vrtio 8200,sad sam na 5.1 gram i vrti od starta do 100km/h po satu 9200 i imam osjecaj kao da malo prevrtava,na krajnjoj dode do 9500-9700,svi tupe o 4.8 rolicama sa tim setupom ali to je deranje u prazno...?

#36 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 13 October 2016 - 17:49

S TT-om idu 4.8gr rolice i serijski centralni ako je serijala variomat, a ako je multivar 5.5gr i ljubicasta centralna. (Ako je polini 5.0gr i ljub ili polini 23kg centralna) Opruge na kvacilo crne mada bi uz kratku verziju mogle i bijele.

#37 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 18:06

A rolnice? Rolnice 19x15,5 :D
Salim se malo, nema kobsta da tupi, svaki motor, agregat, auspuh, vozac (tezina), remen, opruga i milion drugih stvari su drugaciji, pa cak i da se nadju 2 identicna agregata sklopljna u dlaku i sa identicnim komponetama u prenosu i identicno pijedenim remenovima i istim pritiscima u gumama, nece biti potrebne iste rolnice, jer recimo neciji setup u Zagrebu dobro radi na 30`c i 990mb a u Beogradu sve to isto prevrtava na 20`c i 1013mb... a o vetru i uzbrdicama da ne govorimo...

Vidi, moras sam, to ti niko ne moze reci napamet, to sto ti drugi savetuju nekubodredjenu pocetnu referencu, vec si sam pronasao. Nisi daleko od rezultata, obzirom da medjjubrzanje vrti sitno nize od krajnjih obrtaja ( na krajnjoj brzini), sto je naravno dobro.

Obrtomer imas, treba ti pravac, ravan deo puta od bar 500m - 1km. Prvo i osnovno, kada podesis karb, oprugice kvacila vrati na standard, nema veze sto ce da bude losiji start, bitno ti je da kvacilo dobro uhvati i ne klizi. Obelezis ravan deo puta vidljivim markerima ili recimo, imas neke postejece markere, bandera, kuca, drvo.
Possravis neke rolnice, pa stopericu u ruke i pun gas, meris u sekundama za taj predjeni put do nekih recimo 70-80km/h po cajgeru, tu se obicno prenos zavrsava i sve ostslo do krajnje brzine se nakupi porastom broja obrtaja motora na snagu. Zato kazem, trebace duze od 500m. Onda se vratis i probas druge rolnice, i tako sve dok ne dobijes najbolji rezultat, odnsno najmanje sekundi.

Strasno je nerelano po osecaju raditi, milion puta sam doziveo da ljudi dodju na servis sa pricom "e ide ubija" a u stvari se samo "dernja", ali opet to je sve subjektivni osecaj, dok ne probas nesto bolje, uvek imas osecaj da ovo sad ide odlicno, a u stvari i ne znas jer nisi probao. Isto tako i sa stelom karba, ista je fora, sekunde ne lazu!

Ne znam u kom kraju zivis i koliko i kako koristis skuter. Kada se pronadjes sa tezinom rolnica, ide stela oprugica kvacila, ali sve jedno, i kada dovedes sve na neki zadovoljavajuci nivo, trebalo bi da proveris kako ide u brdo, jer situacija ce biti kao da imas saputnika ili kao da ti je neko dodao 50kg. Ako ti je mesto takvo da ima puno uzbrdica gde ces ti stalno prolaziti, onda mozes od tog idelanog setupa prenosa (za koje si izmerio sekundama na ravnom najbolji rezultat i zapamtio obrtaje u medjjubrzanju) da odstupis malo i postavis jos malo lakse rolnice, tako da ti obrtaji u ubrzanju na uzbrdici budu priblizni onima koje si imao na ravnom. Naravno, na ravnom ce se osetiti blago prevrtavanje ali to je sve stvar kompromisa.

Pre pocetka stelovanja, bilo bi dobro da imas novu, svezu centralnu oprugu, kao i oprigice kvacila kasnije. Materijal se brzo zamori od grejanja pa rezultati nece biti isti posle 2-3 uzastopna startovanja, pa samim tim i unosis x nepoznatu prilikom stelovanja.


#38 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 18:09

Gore je serijski novi centralni orginal piaggio,orginal vario,oprugice 1.8(6300okretaja),trenutno 5.1 rolice i vrti se oko 9200,startniji i brzi je motor bio sa 6.1rolicama(9soma start i kroz ubrzanje 8200-8500).Mislim da bi sa 4.8 bilo debelo prevrtavanje i sigurno 9500 ili vise okretaja kroz ubrzanje.

#39 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 18:14

View PosteSPe, on 13 October 2016 - 17:49, said:

S TT-om idu 4.8gr rolice i serijski centralni ako je serijala variomat, a ako je multivar 5.5gr i ljubicasta centralna. (Ako je polini 5.0gr i ljub ili polini 23kg centralna) Opruge na kvacilo crne mada bi uz kratku verziju mogle i bijele.
A gde to pise, piaggio vam tako rekao? Ili ste vi sve to probali, recimo na gileri? A vidis, on vozi 12mm karb, znaci nije isto, nema tu snagu, prevrtavace...

Pokusajte da se klonite informacija tipa ove rolnice i ove oprugice sigurno. Ustedecete sebi zivaca i novaca i oper cete doci na pocetni polozaj gde sami morate da zasucete rukave i jednostavno isprobate vise varijanti dok ne dodjete do rezultata :)

#40 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 18:25

Nisam vidio post razredni,tako je imam referentnu tocku i po toj tocki(mostic na 250m od starta) je motor bolje isao sa tezim rolicama ali je bilo dosta oscilacija u okretajima kroz ubrzanje.Nisam ni trazio da mi netko kaze trebas te i te rolice,nego samo gdje je auspuh najjaci.Blizu sam i mislim da cu se naci na oko 5.3 do 5.5 grama u ubrzanju.Kvacilo nista ne proklizava i ima brutalan udarac od samog starta(zahvaljujuci podloski na bolcni).Nemam orginal oprugice ali imam jedne s kojima je startao oko 4500-5000 okretaja kao i orginal.Sa stelom frgazera sam isto blizu savrsenstva jer sam sa 1l goriva presao oko 25 km sa dosta rada u leru.

Postoji li sansa da se od duge verzije leovincija napravi kratka,navodno treba skratiti granu za 5 cm,da dobijem vise snage na visljim okretajima i vecu krajnju te da se cijeli prijenos prestela za vislje okretaje?





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users