A rolnice? Rolnice 19x15,5
![:D](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/icon_biggrin.gif)
Salim se malo, nema kobsta da tupi, svaki motor, agregat, auspuh, vozac (tezina), remen, opruga i milion drugih stvari su drugaciji, pa cak i da se nadju 2 identicna agregata sklopljna u dlaku i sa identicnim komponetama u prenosu i identicno pijedenim remenovima i istim pritiscima u gumama, nece biti potrebne iste rolnice, jer recimo neciji setup u Zagrebu dobro radi na 30`c i 990mb a u Beogradu sve to isto prevrtava na 20`c i 1013mb... a o vetru i uzbrdicama da ne govorimo...
Vidi, moras sam, to ti niko ne moze reci napamet, to sto ti drugi savetuju nekubodredjenu pocetnu referencu, vec si sam pronasao. Nisi daleko od rezultata, obzirom da medjjubrzanje vrti sitno nize od krajnjih obrtaja ( na krajnjoj brzini), sto je naravno dobro.
Obrtomer imas, treba ti pravac, ravan deo puta od bar 500m - 1km. Prvo i osnovno, kada podesis karb, oprugice kvacila vrati na standard, nema veze sto ce da bude losiji start, bitno ti je da kvacilo dobro uhvati i ne klizi. Obelezis ravan deo puta vidljivim markerima ili recimo, imas neke postejece markere, bandera, kuca, drvo.
Possravis neke rolnice, pa stopericu u ruke i pun gas, meris u sekundama za taj predjeni put do nekih recimo 70-80km/h po cajgeru, tu se obicno prenos zavrsava i sve ostslo do krajnje brzine se nakupi porastom broja obrtaja motora na snagu. Zato kazem, trebace duze od 500m. Onda se vratis i probas druge rolnice, i tako sve dok ne dobijes najbolji rezultat, odnsno najmanje sekundi.
Strasno je nerelano po osecaju raditi, milion puta sam doziveo da ljudi dodju na servis sa pricom "e ide ubija" a u stvari se samo "dernja", ali opet to je sve subjektivni osecaj, dok ne probas nesto bolje, uvek imas osecaj da ovo sad ide odlicno, a u stvari i ne znas jer nisi probao. Isto tako i sa stelom karba, ista je fora, sekunde ne lazu!
Ne znam u kom kraju zivis i koliko i kako koristis skuter. Kada se pronadjes sa tezinom rolnica, ide stela oprugica kvacila, ali sve jedno, i kada dovedes sve na neki zadovoljavajuci nivo, trebalo bi da proveris kako ide u brdo, jer situacija ce biti kao da imas saputnika ili kao da ti je neko dodao 50kg. Ako ti je mesto takvo da ima puno uzbrdica gde ces ti stalno prolaziti, onda mozes od tog idelanog setupa prenosa (za koje si izmerio sekundama na ravnom najbolji rezultat i zapamtio obrtaje u medjjubrzanju) da odstupis malo i postavis jos malo lakse rolnice, tako da ti obrtaji u ubrzanju na uzbrdici budu priblizni onima koje si imao na ravnom. Naravno, na ravnom ce se osetiti blago prevrtavanje ali to je sve stvar kompromisa.
Pre pocetka stelovanja, bilo bi dobro da imas novu, svezu centralnu oprugu, kao i oprigice kvacila kasnije. Materijal se brzo zamori od grejanja pa rezultati nece biti isti posle 2-3 uzastopna startovanja, pa samim tim i unosis x nepoznatu prilikom stelovanja.