Jump to content


Gilera Runner SP 50 Black Soul



343 replies to this topic

#201 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 29 December 2016 - 21:25

I ja vec 2 sata cekam snimak,al nikak pa nikak...nesto ga mob prci...

#202 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 29 December 2016 - 22:49

Eo snimak napokon uploadan, nazalost naopako je pa vas molim okrenite ekrane naopacke :D :P



Na snimku se ne vidi 103 po satu jer je ova cesta s dosta malih uzbrdica i na kraju ide poveca uzbrdica pa nece preko 94 ,a i bura jako dere. Bitno.je da smo brzi 2sec do 60 i start je odlican. Sutra rijesavamo okretaje i onda ide finalni video :D

#203 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 December 2016 - 00:19

I mene izludjuje fonce, evo sta vidim:

#204 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 30 December 2016 - 18:33

Ja stavio video nitko nista ne komentiira haha Gđica Gilerica von Runner kaze da uopce niste klaviri :D

I tak napokon pogodili karb i onda dosa na red prijenos. I naravno kako je gđica Gilerica von Runner prava "zicke" opet nas je zafrkavala. Znaci bez evo slidera koje god rolice uzeli spustali su okretaji (multic i ljub cent) centralna od 5.3 do 7.2 + kombinacije i na kraju polini 26kg. I na kraju uzmemo polini hi speed s 5.3 gr rolicama i zavrti 9900 i momentalno spusti na 9000 i tu vrti. I tako uz dosta nejasnoca i cak s tcom je spustao okretAje. Zatim uzmemo oem bolcnu i tc i 6.3gr rolice i vrti cca 9800okr. Zaboravio sam napomenuti da nam s multi bolcnom i 5.7 gr rolicama nije spustao okr al nije imao moment. I onda smo se sjetili posto ja nemam multi podlosku od 6mm nego oem od 5.5da je to mozda problem. I onda po nekoj logici ako imamo bolcnu serijsku i oem podlosku sto iznosi 49.25+5.5=54.75 , multi podloska je 6mm a bolcna 49 sto iznosi 55mm. I onda je ideja posto vjv s 49 bolcnom pre kasno dode u prevrtavanje pa ih spusti da skombiniramo oem bolcnu i onda bi to priblizno bilo malossi bolcni i podloski.

#205 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 December 2016 - 19:01

Mislim da problem lezi u karburatoru, kad je sve dobro nastimano ne sme da ima pad obrtaja pogotovo ne ako je u igri aftermarket variomat.



#206 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 30 December 2016 - 19:29

Poslali smo boju svjecice i sve je kako treba s karburatorom. Danas sam isto provjerio i nema greske! Moze bit karburator nezz kako podesen al ako nes u prijenosu zeza nece ni tad drzat okretaje.

#207 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 30 December 2016 - 22:07

Mislim da je problem na relaciji pobrusena usna multivara,orginal podloska do uljne i multivarova bolcna,odnosno da remen dize iznad projektiranog maximuma.To cemo sutra malo detaljnije istraziti...

#208 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 30 December 2016 - 23:27

Ma karb je ustelan 100%, tu problem samo prijenos radi i tjt.
Ne sumnjam da ce se to rijesit.
Ako se rijesila ona muka oko prirubnice i kabra, onda je ovo macji kasalj :D

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#209 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 30 December 2016 - 23:52

Zahvaljujem se :D Vec smo raspravili problem tako da sutra bi trebalo bit rijeseno :)

#210 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 December 2016 - 00:15

Setujte karburator, istjerajte to kako znate bez diranja prijenosa. Nema stajanja u zavrsnici :D



Po meni je barem 2/3 posla setovanje prijenosa na ovakvom setupu, izuzet cemo gubitak zbog falsiranja, ali vidit cemo na kraju :D


Sta kaze ventilvar sa oznakom PMN 01 po posljednjim mjerenjima?


Podloska iza kalote nema nikakvog utjecaja na performanse, ali centrira remen.

#211 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 31 December 2016 - 00:33

Hehe karb je setovan za Nobela :D Frende sto mislis occe li diht masa rijesit problem hahaha

Malo salovanja mora bit hehe pa da slazem se prijenos je tu sigurno 2/3, dere on ekstremno visoko sto nas je iznenadilo cak i vise neg sto triba. Bendiks se postrugao hehe

#212 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 December 2016 - 00:48

Vidjeti cemo za diht masu, ima da cutis inace ce ti projekat biti za djubre :D



Slikaj trag na ventilvaru, i slikaj gdje struze po bendiksu.


Kad struzu nogare u krivini, sto ne bi i bendiks na ravnini :D :D :D

#213 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 31 December 2016 - 01:07

Sta su ovo sve neke fine guze pa osuduju diht masu hahah :D

Posted Image
Eo remen ,a ventilvar ce dario poslat meni se izbrisalo.
Pa da struganje ti je sad in i fensi, stO nisi znao :P

Edited by eSPe, 31 December 2016 - 01:08.


#214 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 December 2016 - 07:49

Ma ventilvar obecava,remen je u mjeri 18.2mm i ide dosta visoko.
Dajteh jasno mi je za centriranje,samo je ovdje postrugana usna variomata i mislim da mu to omogucava da remen ide vislje nego bi trebao u kombinaciji sa krivom podloskom.
Prva slika multivar bolcna,druga bolcna od serijskog:


Attached Files



#215 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 December 2016 - 08:13

Ja sam ove slike već gledao, ide preko slova, dajtech kaže u njegovim temama da je to pun pogodak...

Majstorski posao, video ja nisam prokomentarisao, ali sam odgledao... pad obrtaja je zbog nedovoljne snage u max prenosu i ako tako gledamo, ako mašina nije ispala iz rezonance znači da je centralni power band upravo tu gde su se obrtaji zadržali na kraju...

Ima sad tu još faktora, tipa neadekvatna centralna opruga, jer da je njena sila u svim otklonima ok, onda izlaznost ne bi bila u sprezi sa nižim već sa centralnim obrtajima, dakle ako prevrti onda neće isterati ili obrtnuto, trebalo bi da spusti prenosni odnos ukoliko nije snaga u sprezi sa tim otporom koji ima...

Najčešće je tako, ljudi uglavnom pobegnu od tog pravilnog seta nadajući se izlaznosti remena, "bitno je da potpisuje slova"

Sve inače postavljamo na platformi da je termogrupa ispravna i karbos dobro poštelovan...

#216 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 December 2016 - 10:21

Ovaj zeleni marker je bas lep (a dje ga nadje). Vidim da je na 1 slici ispostovan maksimum variomatskog prijenosa. A na drugoj je trag za 1.5mm nizi.
1 slika ne prikazuje benefite strugane usne variomata, toliko omogucavaju staze rolica na svakom multivaru, i dzaba si krecio ako mislis dobiti vecu izlaznost kracenjem bolcne ili struganjem usne,dakle to nek te ne zamara, jer multivar nema staze do kraja i one su ogranicavajuci faktor maksimuma prijenosa.
Tako da je to sasvim ocekivano, a neocekivano je da remen struze od bendix na karbosu, jer je on udaljeniji i manji od PJ, ali su ostecenja neznatna naspram PJ.



Sto se tice prve slike, tu ide bas do maksimuma (jos bi malo isao sa 18.5, ali to ne traje dugo), i hoce se desiti pad okretaja pred kraj iz razloga (nema dovoljno snage zbog predugog prijenosa, a opet sumnjam da ces to ispeglati setovanjem karbosa, ali ako ces pazariti jaci spuh i onda setovati karb, to razumijem, i ako vec agregat nema snage, onda mu prilagodi prijenos da ga postenije uvede u rezonancu), sto multivar nema staze do kraja variomata, i onda se one krecu linearno 3/4 puta a onu zadnju 1/4 samo naglo prebaci u maksimum, i tu ugusi agregat, i onda se samo naglo prebace u maksimum. Naravno u sprezi sa trenutnim remenicama je otprilike tako.

Tu se mora i sprijeciti taj nagli prijelaz.


Recimo ako ti duva vjetar u prsa, zaboravi da ces ga izvrtiti na maksimumu, desiti ce se pad okretaja, ali opet, on ne bi smio biti tako velik, dakle centralna mora drzati okretaje na okupu u bilo kojem trenutku.
I tu se treba usmjeriti da centralna opruga ne popusti bas do kraja kada variomat zavrsava, vec da ga odrzava u rezonanci. Dakle mogao bi se ubaciti TC, ali bolcna nek ostane od multivara.


Tu bi dobro doslo jedno jasunce da se lakse izgura visoki prijenos, jer cini mi se da ovo leolonce ima uzak powerband gdje prijenos moras ubadati u promil.


I bit ce to sve malo bolje kad dodje ljeto, mi Oskarovci se drzimo multivarove bolcne, a TC samo iznimno ubacujemo (ja kad idem u planinu, gdje su kratki i ostri zavoji i gdje mi ne treba visoka brzina), inace ga pokusavamo zamjeniti laksim rolicama.



Pedesetice sam redovito terao da precrtavaju PVM 01, secate se one karbosice sa Yasuni Z, kad bi isterao prijenos do kraja, samo bi ga jos zavrtio, na 10300 sta dodje 100gpsa. Koji sam ja seter karbosa bio ne mogu da dodjem k sebi, a mecio sam tu masinu svaki dan stoju jer nisam mogao verovati (po satu 112)
Poslje kad bi zajasio neki base 70 piaggio lc, samo bi osjetio bolje ubrzanje, a krajnja je par kmh bi bila visa jer bi ga zavrtio iznad 10300.
I bio je jedan momak sa Black Soulom i ZXrom (dugi) + multivar, trudio se da me odbije, ali nikako mu nije uspjevalo, on je imao 92kmh gpsa, a ja ga redovito sisao u krajnjoj. Da li ovo govori koliko je bitan auspuh?


Naravno, remen ti takodjer moze utjecati na rezultate i ponasanje prijenosa (osjetno). Ne smije biti ubiven (mlohav, da izgubi onu zilavost), i mjera mora biti odgovarajuca, preporuka je 811, makar je njega teze ubosti, nego recimo 820 malossi koji ne trazi toliko truda, ali zato daje kraci prijenos, pa sad ako masina moze potjerati visoke rpm, taj kraci prijenos ce se djelomicno neutralizirati, ali ce drecati, za Oskara.

PJ 50 takodjer gonim, 96kmh gpsa posto njega nateram do 10000rpm, a kad sam imao produzenu getribu za 7% onda sam okretao stoju.













Sa stok peugeotom sam imao problema kakvih vi imate, njemu staze u variomatu idu skoro 1/2 puta, a ostatak samo prebaci na maksimum, i bas se osjeti kao da prebaci cak 2 brzine na vise i skroz mi ubije masinu.
Setovanje karba nije pomoglo, prosao sa 10 brojeva dizni.
To je izgledalo ovako, sve je ok do 40kmh(rolice tada dodju do kraja staze), kada naglo padaju okretaji za nekih 2000rpm, ko da je crko, i onda se tusi do 60kmh (rolice naglo propadnu do unutrasnjeg zida, nekontrolirano) kada krece razvrtavanje malo po malo, i na 70kmh tek imam punu snagu, i na 78kmb zavrsava sa maksimalnim okretajima.
Probao sam sve i svasta (bolje da ne nabrajam jer ce biti gomila teksta, sve sta mozes zamisliti), medjutim resio sam, da ga dokrajcim sa jako tvrdom centralnom. Tu sam ga ispeglao skroz do 75kmh, a izgubio sam 3kmh.





Da donesem jedan zakljucak sa kojim sam visestruko upoznat, kod serijala i 70 base setupa.

Ja cu sa neustelanim karbosom i dobro podesenim prijenosom postici vise nego onaj sa karbom pod konac i neustelanim prijenosom. Pod ne ustelan ne mislim da naliva, da muce, nego da "kopiram" i tako se provozam za pocetak.

Naravno, to ne znaci da ne podesavam karb jer ne radim "copy paste", ali uvidjam da to prolazi u toj klasi, mozda nije pogodjeno 100%, ali radit ce dobro, i sta je paradoksalno, dugo.
Mene jos niko nije uvjerio u suprotno, a ja sam se potrudio da sebe uvjerim tako kako sam napisao.


Slazem se, da sve iznad sport klase vec trazi ozbiljan pristup karbosu jer tu dolazi jako do izrazaja njegova precizna podesenost.

Podrzavam podesenost karbosa pod konac, a osecam da se prenos zanemaruje (opcenito misljenje), ali to ce pokazati rezultati.

#217 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 December 2016 - 11:00

Pa na nama je da isprobamo sve kombinacije,tako da mozemo podesiti prijenos bas na tih 9200 i vidjeti sta se dogadja.Jucer smo ostavili kombinaciju produzena bolcna,ljubicasti i tc i rolice 6.3gr. Vrti zakucanih 10 000 okretaja na ubrzanju bez pada okretaja.

Nemoguce je podesiti prijenos bez pada okretaja na ovom setupu,Probali ljubicasti i plavi polini 26kg,obadva sa i bez tc-a i rolice od 5.3 do 7.2,sve moguce i nemoguce kombinacije.Tek kad smo ubacili bolcnu od serijskog smo eliminirali pad okretaja.

Da ne pricam o setupu karba i koje muke smo prosli sa njim i fals zrakom kojeg smo imali.Svjecica je savrsena na svim otklonima i po osjecaju skuter ide najbolje u ovoj kombinaciji.Nema sanse da je pad okretaja radi loseg postelanog frgica.Koliko sam ih se nagledao sto imaju na kitu nabacenu diznu napamet,igla stavljena u bezveze poziciju i seraf na krug i pol, jer im je netko tako rekao.
Vi koji ste na ms-u mozete otvoriti tuning i tehnicki dio pa se uvjeriti koliko napamet setupa ima pa nemaju ovakve probleme i zavrzlame...

Znaci neki banalan problem imamo i mi smo uporni decki pa se nedamo smesti.Dacerovs je vec pripremio posiljku za Sukosan,salje mu neku piksu za popraviti navoj i jednu sajbicu 0,5mm iz mog steka,da podbaci pod serijsku podlosku i da to bude kako mora biti.

dajteh-Teram i ja jednu pedesetku koja je pod oskar medaljom,pa sa slabim auspuhom guram 95gps-a i idem do 60gps-a kao dobro postelana base 70tka,ako ne vjerujes otvori video svog nrg-a purejet-a i mog karbosa pa ih pusti usporedno...
ali to nije bitno,bitno je da ovaj runner zadaje velike glavobolje i puno problema.Odustat cemo kad auzrajsamo navoje ili izlizemo glave serafa...ili naravno kad dobijemo stabilne okretaje i 100+ gps-a :)

#218 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 December 2016 - 13:06

ahah... eto tuner-i tvrdoglavi.... bravo

#219 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 December 2016 - 14:07

Sad do 60 gpsa da 50ccm ide kao 70, tu si ga malo suknuo jer to jos nisam vidio, a da nije nesto extremno, recimo velika razlika u ukupnoj kilazi, ili da je mnogo naturpijano :D
Ali da 50-tka ide brze od dosta 70-tki tu se vec slazem jer je 95kmh respektabilno, imas Oskara za uspjeh.



U svakom slucaju nema sumnje da ce te resiti i drugi veliki posao koji podrazumjeva setovanje prijenosa, karbos ste odradili detaljno.

Naravno, ako duvaju cesto nepovoljne struje vazduha, onda razumijem pribjegavanje duzoj bolcni, odnosno kracenju prijenosa.
Makar dok sam ja bio u njegovim krajevima, a natucao sam par hiljada sa vise razlicitih skuterceta, vozio sam max. dug prijenos i isao sam za Oskara. Bice da ga koci razbijanje hladnog vazduha, cujem da i mnogo zavija vetar na snimci, i nesto sira zimska oprema, zato sam pomenuo da bi po ljeti trebalo biti bolje, jer na stoji je dosta kriticno posto se masina nalazi po pitanji raspolozivosti sa desne strane vrhunca krivulje.

#220 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 December 2016 - 14:17

A kombiniramo,slazemo,probavamo.
Cak vratit serijski variomat i oprugu pa probat,pa cak i serijsku centralnu koja je brutalno tvrda,tako da vidimo koji dio prijenosa nas muci,ako je prijenos uopce...

Sto se tice 50ccm za oskara,lijepo otvoris moju temu na mobu,svoje videe na netu i pustis usporedno u isto vrijeme,nemam sta skrivat ni izmisljat,kad sam ja gledao bilo je 1-2km/h razlike na onom lazljivom satu...





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users