#41
Posted 20 March 2012 - 22:55
Benzin i dizel idu gore...stalno...gas ih prati u stopu ali je ipak još uvek duplo jeftiniji...Nešto se bojim da će u bliskoj budućnosti gas poskupeti i izaći iz tih okvira da je duplo jeftiniji i da će vožnja na gasu kao najisplativijem gorivu pasti u senku...ne bih da budem skeptik jer i ja se vozim na gas ali...
#42
Posted 21 March 2012 - 09:46
#43
Posted 21 March 2012 - 20:43
Mehanika je gotova, cevovodi su zavrseni, ostalo je samo da sutra ugradim na bocu ventil za punjenje...
Boca DEFINITIVNO mora u gepek, naknadna merenja i mozganja su pokazala da ni secenje kadice ne bi pomoglo...
Sve je problem, jako je malo mesta za sve, smestaj isparivaca problematican, on mora biti u uspravnom polozaju, ne sme se poloziti ( onda ne bi bilo nikakvih problema ), i mora biti okrenut u smeru voznje zbog inercijalnih sila koje deluju na njega...to sam jedva resio , dva dana se zezam sa tim, ni sad nije bas najsrecnije resenje za njegov smestaj, al` tako mora... to je zato sto je namenski od auta, a nije onaj mali za male motore...
Nemam vise snage, sutra pisem dalje i postavljam slicice...
Nastavak sledi,,,
#44
Posted 23 March 2012 - 21:39
875]
SKUTER JE GOTOV!
Svi radovi su zavrseni , nista jos nije probano, sutra je najverovatnije prvo punjenje gasa , pa stelovanje i proba...smorio sam se od posla , nista nije bilo jednostavno, i ja radim prvi put, neiskusan , kao znam kako bi trebalo, juce je 6- 7 radnih sati potroseno, na prepravke, jer nisam bio zadovoljan polozajem isparivaca... to je trazilo raspustanje bakarnih cevovoda i sve ponovo formiranje istih...moja je stecna okolnost sto sam frigomehanicar, pa imam i cevi i alata za rad, pa je to unekoliko olaksalo sve to...ali, idemo redom...
Pocinjemo od pocetka...rekao sam da boca nikako ne moze u prostor ispod sedista, da ne ponavljam gore receno , pa je morala u kofer...to sad izgleda ovako...
ovo je radna verzija, kasnije cu uslikati i finalnu...
protiv pomeranja je ucvrscena pocinkovanom trakom , onom za rigips, to sam imao, a moze i drugacije...boca bi trebalo da stoji u odnosu na vertikalu kad je otvor gore, pod uglom od 30 stepeni , ali onda kad se ugradi multiventil koji jos povecava visinu za nekoliko santimetara, nema sanse da sve to stane u kofer, bar ne pod tim uglom ( resenje bi bilo kupovina veceg kofera koji nije za ovaj skut , pa bi sve to bilo jako ruzno)...zato je boca dobila ovaj, lezeci polozaj, s tim da ostaju najvaznije funkcije multiventila, jedino funkcija pokazivanja nivoa goriva nece biti ispravna...no, to je manje bitno...
polozaj isparivaca ...
Sa njegovim smestajem sam imao najvise problema, u stvari problem je sto je malo veci, a mora da stoji kako mora, ne sme polozeno , mora uspravno, mora u smeru voznje zbog inercijalnih sila koje deluju na njega, moraju biti pristupacni elementi za stelovanje i mesto za srafljenje cevovoda, mora biti omoguceno skidanje dekla varijatora bez smetnji od cevi...bas na to mesto je dosla cev od sasije, pa sam dva dana mozgao kako to da resim, samo da je za dva santimetra drugacije stajala , ne bi bilo nikakvih problema...na kraju , obrni, okreni, uspeo sam da mu nadjem iole odgovarajuci polozaj, ucvrscen je sa prohromskim flahom za cev od sasije i dodatno osiguran, a drzi ga i prikljucna bakarna cev...pri tome je jako vazno da se svi elementi gasne instalacije pricvrste direktno na sasiju, ne sme biti nikakvog kontakta sa oscilatornom grupom zadnjeg tocka i to me je sa isparivacem najvise i namucilo...on je uzeo deo prostor od Air boxa, pa je morala da sedne gljiva , manje sam srecan zbog toga, ali opet, sa druge strane, tu bi trebalo da se dobije 3-5 % snage, sto je znacajno za kompenzaciju gubitka perfomansi, ako ih bude...
Idemo dalje... kako sam resio mesac gasa, diznu...
ovo levo je mesac gasa od automobilskih motora koji se zabusuje u karb u difuzor pre zaklopke za gas i difuzija vazduha povlaci plin i mesa se u usisnoj grani...to je toliko veliko da nema gde da se zabusi u ove nase karbove...ovo desno je sisica koja se kod vakumskih sistema ubusuje u usisnu granu i sluzi za prenosenje vakuma u isparivac...slozicete se sa mnom da je ona sa svojim navojem m-6 i kalibrisanom rupom sasvim dovoljna za napajanje motora od 70 ccm...
Prigusnica- sa njom regulisemo kolicinu gasa koja ulazi u motori time stelujemo u stvari snagu...posto je ova desno prevelika ( za napajanje automobilskih motora ) a i zahteva creva veceg precnila koja bi se jako tesko spakovala u ionako tesan motorski prostor, ja sam se opredelio za prigusnicu- ventilcic( onaj levo ) koji moze da se kupi u svakoj prodavnici akvaristicke opreme ( ja imam akvarijum , pa ih imam ), cena 25 din...
Koleno , izlaz iz isparivaca, da bi ga redukovao napravio sam gumeni cep na jako tesno ubacen, tu i tako nema nekog pritiska...
Ovo je radna verzija, a u finalnoj sam u gumu ubacio sisicu, oa crevo , pa ventil na crevo i sa druge strane ventila opet crevo koje je otislo na mesac na karburatoru...
na red je doslo busenje karba ...TNT je dobio rupu m-5 ...
pri tom se mora paziti gde se busi, inace ako se povredi neki kanal ( benzinski ili vazdusni ), sleduje mu kanta za djubre...
narezivanje navoja m-6...
uvrnut mesac gasa, sve osigurano tecnim metalom, naravno krpica protiv metalnih opiljaka da ne udju u motor je jos uvek tu...
ovo je polozaj boce, osigurana je protiv pomeranja i na nju je prikljucen odvod plina prema motoru...
ono sto ce se videti, odvod gasa prema motoru
uz to ce se videti u crnom buziru snop kablova od elektronike...
prikljucenje na isparivac...
posle sam to prepravio, nije mi se svidelo sto je previse blizu deklu varijatora, nije mu smetalo , ali ipak , nije bilo dobro, ono gore sto se vidi je gljiva i kad se spusti sa nogu, malo je lupkala po isparivacu...to je bio glavni razlog zasto sam mu promenio polozaj i potrosio 6-7 radnih sati...nista ne sme da se dodiruje u voznji...
ugradjen ventil za punjenje na boci...
resio sam da ga ugradim u koferu...
da ne busim dodatnu rupu za prikljucak, jbg. , nek` gledaju pumpadzije...mozda je to reklama za neki posao...
evo i polozaja gasnog ventila sa filterom...
iznad oscilatorne grupe, ne smeta nicemu, tu na zalost nije bilo mesta za isparivac, sve je smetalo za malo...
Ovde se malo moram zadrzati da objasnim sta sam morao prepraviti...u gasnom priboru ima tri gasna ventila, jedan na boci, jedan na isparivacu i gasni ventil sa filterom...ovaj zadnji je neophodan zbog filtera, a ja sam izbacio onaj na isparivacu i bakarnu cev , dovod gasa u isparivac , direktno spojio na njega ( to je samo jos jedan sigurnosni element ) , zato sto mi je smetao, i bez njega sam imao problema sa smestajem isparivaca...benzinski ventil nemam, moze bez njega, s obzirom da imam slavinu od APN-a, pa kad potrosi gorivo iz karba, zatvorim je i prebacim preklopni prekidac za voznju na gas i vozim...za sad ostaje ovako, ali cu ga sigurno u buducnosti ugraditi, ujedno i kao oasiguranje protiv prelivanja karba, jer kad sa iskljuci kontakt, automatski prekida dovod goriva , ma kakva slavina bila...
Dosta za danas, sutra shema elektronike i povezivanje, a ako Bog da ( i posao dozvoli ) prvo tankovanje gasa i stelung, pa cemo videti...
Nastavak sledi...
0
#45
Posted 23 March 2012 - 22:18
#46
Posted 24 March 2012 - 00:02
Ali eto daj Boze da nisam u pravu i da gresim i da ne dodje do toga.
#47
Posted 24 March 2012 - 11:33
Taman sam se spremio da probam , da vidim sta sam uradio, kad dodje zena i uze mi squt, treba joj...Naravno , kroz celu ovu ideju je bila skepticna i pokusavala je da je sabotira na razne nacine, al` ja sam bio uporan i isterao sam svoje ( makar sam jaci, ako nista drugo )...Stalno se plasi kako to nije sigurno, plin je to i sva moja obrazlozenja da je cak sigurniji od benzina zbog visestrukih zastitnih mehanizama ne pomazu...na kraju sam joj rekao da ako se vec toliko boji , neka obuce malo deblje gace i da nece biti problema, hehe...
ELEKTRONIKA
Sistem koji sam ugradio je elektronski komandovan, za razliku od vakumskih sistema ...malo sam se plasio kad su mi dali ovaj sistem, jer je za mene bio nepoznanica, dok za vakumske sisteme nemam tih problema...no, bitno je da su oba sistema predvidjena za rad sa karburatorom i pazljivim citanjem , a i konsultacijama sa ovima sto rade autogas , saznao sam sve...evo sheme povezivanja...
Shema je prilicno jasna, na onoj crvenoj gde je glavno napajanje elektronike, nisu ucrtali da ide preko brave, ali to je uradjeno odmah kako treba...jedina nejasnoca je bila ona braon zica skroz desno , koja vodi na bobinu, ali ni na plus, ni na minus, a sitnim slovima pise min 5, max 10 spir...a, nema nikakve povratne zice bilo gde? U konsultaciji sa ovima sto rade autogas , kazali su da se ona namota na kabel od bobine i bandazira izolir trakom i to je to...tako sam i uradio...
Nastavak sledi...
#48
Posted 25 March 2012 - 20:49
Jutros sam morao da uradim prepravku...ono malo crno crevo i crveni prigusni ventil su sa svojim presekom nedovoljni za napajanje motora...stalno sam imao progutavanje gasa prilikom turiranja, to je bio visak vazduha...na benzinu je lako, kad se usteluje dizna i polozaj igle , to je to...
ovde je sve drugacije, mora se udesiti kolicina vazduha sa isparenim plinom, a parametri koji se steluju su kolicina plina na prigusnici i kolicina vazduha na gljivi , na kraju je gljiva zamotana oko 2/3 sa trakom i tako motor najbolje radi ( na tome je nastelovana kolicina plina i ler gas...
U igru je vracena prigusnica koju sam kupio kod Bugara, navuceno je jedno kratko parce creva na koleno od isparivaca , pa prigusnica, pa ono armirano crevokoje sam navukao na onaj veci mesac gasa koji ide na autonobilske karburatore, a na gljivi sam sa cela probusio rupu m-10 i taj mesac ubacio unutra , a sa unutrasnje strane gljive ga osigurao sa tesno navucenom gumom...
prigusnica...
sa prigusnice na gljivu sa cela
vidi se uvrnut mesac gasa...gljiva je dve trecine zamotana , to je dovoljno vazduha...
evo jos jednom polozaja elektronike
mesto joj je u gepeku , zasticena je od kise i svega drugog...
i kako sve zajedno izgleda kad se otvori gepek...
zavrsen skuter koji ide na autogas...
Za mene projekat jos nije zavrsen, bice tu jos stelovanja, a najradje bi ga oterao kod nekoga ko ima test za izduvne gasove da se prema njemu podesi motor, jer to je jedino pravo i merodavno stelovanje...
Od radova mi je ostalo da malo povecam doziranje uljne pumpe na sajli, boju svecice sam kontrolisao , suva , braon boja, mozda bi mogla za zericu da bude tamnija, ali nije losa ni ovakva...
Sutra , ili za dan , dva o jos nekim smernicama , ako se ko odluci i o cenama opreme...
UZDRAVLJE...
#49
Posted 25 March 2012 - 21:11
Jednio si dzabe busio karburator (ako sam dobro razumeo)..
Samo da vidimo kolko ce da trosi i kako ce da ide (neki uporedni snimak, bi bio dobar)..
EDIT: Popravio sam ti post.. Sad nije na desnoj strani tekst.. Kada kopiras tekst, kopiraj izvorni(kliknes edit, pa odatle), jer tako ostaje normalna forma teksta..
#50
Posted 26 March 2012 - 11:49
Evo, nastavljamo dalje, k`o sto sam obecao...
Jutros je pala prva ( komercijalna ) voznja na autogas i to je prelomni trenutak od kad sam poceo da stedim i da se vise i jeftinije vozim sto je i bio cilj ovoga projekta...jutro je bilo prohladno, oko desetak stepeni u garazi, upalio je posle treceg anlasovanja od po dve - tri sekunde, ler gas malo nizi , dok se nije ugrejao za tridesetak sekundi, posle normalan...ipak , to nema nikakvog sauga, a radi...u voznji ( gradskoj ) se ponasao normalno, bez nekog forsiranja, ne primetim neku bitnu razliku u odnosu na benzin...malo je povecana buka na usisu zbog gljive , ali to je stvar navike...
Sta kaze racunica? Sve sto se racuna mora biti u grubo, nije ni potrebna neka jako precizna, da je jeftinije- jeste, a koliko , zavisi kako u kom trenutku... na to ne mozemo da uticemo...trenutno je voznja na oko 60% od cene benzina, ako se sipa benzina za 750,00 din. , ja sipam gasa za oko 400, + moguce malo veca potrosnja, pa izadje da se potrosi gasa za oko 450,00 din. ...Dakle, usteda postoji...Racunica kaze da sto je veca cena goriva po litru, ( a , stalno raste ) pre ce se oprema isplatiti...pri sadasnjem stanju stvari od oko 1.3 evra po litru , cena opreme je oko 85 litara benzina...sa tim se moze preci oko 2000 km ( u grubo i zbog lakseg racunanja), ali sm za to vreme potrosio i oko najmanje 100 litara gasa, koji je ( bezmalo duplo jeftiniji, i tek od tog trenutka sam otplatio opremu i pocinjem da stedim...to znaci izmedju 2500i 3000 predjenih kilometara...napominjem da je sve ovo jako gruba racunica i na mnogo toga se ne moze uticati...( sve ovo je bez cene ugradnje uredjaja )...
Da bi zaokruzili temu, evo i neke smernice ako se neko upusti, dobar deo sam opisao...
Svako treba dobro da razmisli koji prostor da `zrtvuje` za ugradnju, sa svim manama i prednostima jednog i drugog, to smo vec opisali, da ne ponavljamo...
Posto od srpske privrede nema nista, jedino mesto nabavke je bilo kod Bugara na Najlon pijaci u NS-u , a verovatno i na Bubanj potoku u BG-u...
Naravno da moze to sve mnogo jeftinije i jednostavnije da se uradi sa malom plinskom bocom za domacinstvo, pa da se kod strugara izreducira, ali po mom misljenju , to je stednja na pogresnom mestu zbog visestruke vaznosti multiventila...
Gasni i benzinski EM ventil trebalo bi da je ugradjen na sasiji sto dalje od auspuha, jer u slucaju prokapljavanja, curenja gasa ili benzina postoji opasnost od paljenja na vreloj cevi...
Svi elementi gasne instalacije moraju biti krutom vezom spojeni na sasiju bez mogucnosti dodira sa oscilatornom grupom...
Mnogo bolje je nabaviti mali isparivac koji je namenski predvidjen za male motore , nego ovaj od auta- laksa je ugradnja zbog manjih dimenzija, ako je ko zainteresovan ima u Cacku , Lovato, kod Radovic company po ceni od 4800,00 din...
Napomena je da je boca koju sam ja kupio PREVELIKA da bi se ugradila u kadicu ispod sedista, ne moze cak ni lezeci, a ne pod uglom od 30 stepeni pod kojim bi trebalo...dakle, i kad se ugradi u kofer ( a ni tu ne moze pod uglom za koji je predvidjena ) mora se ugraditi u lezecem polozaju i tu se gubi funkcija preciznog pokazivanja goriva, ali to je najmanje sto se moze izgubiti...ostale funkcije multiventila ostaju ocuvane...
Mislim da je dobra moja ideja da se motor podesi na uredjaju za izduvne gasove, odnosno kad je najmanja emisija CO i No, zato sto to garantuje da je dobro ustelovan odnos gasa i vazduha, sto opet garantuje optimalnu temperaturu izduvnog gasa, da ne bi bila toplotno preopterecena termo grupa...
Tada ce i sagorevanje biti potpuno i cisto sa najmanjim depozitom na svecici , glavi i izduvnom kanalu...
CENA OPREME
Da ne racunam sto sam se dva- tri puta vozikao tamo- ovamo ( entuzijazam nema cenu ) ovo sto sam ja uzeo kod Bugara je kostalo 110 evra...
Boca 35 , multiventil 20, isparivac 30, elektronika 10, EM ventil oko 10, ostalo su sitnice, cevi , creva, mesac, prigusnica , uglavnom , sve za onu gore sumu...na to nije lose dodati jos oko desetak evra za benzinski ventil sa filterom...Znaci , sve komplet, oko 120 evra, jednokratna investicija...cenu ugradnje ne spominjem, to ne znam
PERFOMANSE I POTROSNJA
Da li se sta promenilo- ne znam , jos je suvise rano, prvi dan u gradskoj voznji je dobro prosao, a to vece kad sam zavrsio stelovanjem, maksimalu nisam mogao da ocitam,kazaljka brzinomera ne radi kako treba od zimus, ostaje zaglavljena do kraja do oko stotke, nekad se vrati , pa se opet zaglavi, to govori i koliko je precizna, ali po osecaju je sasvim dobro, no , videcemo...
Eto, to je to, ko se resi na ovo, neka se spremi na resavanje mnogih problema najvise je problem sa smestajnim prostorom za opremu , jer malo je mesta za sve ...prvi macici se bacaju u vodu, siguran sam da bi sada drugi bio malo laksi, jer znam sta me ceka...No, svaki squt je na svoj fazon, ovako je bilo kod mene, ne znaci da kod nekog drugog nesto ne bi bilo drugacije , lakse ili , cak teze...
UZDRAVLJE...
Edited by ALIEN SM, 26 March 2012 - 11:55.
#51
Posted 26 March 2012 - 13:27
Mene zanima, kada budes doveo podesavanje do finesa, kako se motor ponasa, da li je slabiji ili jaci, elasticniji ili tvrdji, da li je u kombinaciji sa rezonantnim izduvnim auspuhom dobar ili bolji sa klasicnim, ili kako... bice ovde jos raspleta, sve u svemu svaka cast kako si sve odradio, i meni je gadan kofer natrag, ali ako ne moze drugacije onda tako... ja bi mozda i ukrojio kadicu nekako samo da uglavim bocu ispod sedista, ali gubi se mogucnost popravke i stelovanja, jer se kadica cesto skida.. tako da je to jos za razmisljanje..
#52
Posted 29 March 2012 - 20:26
#53
Posted 07 April 2012 - 20:27
ej a sta atest i registracija, kako sad to?
hoces lepiti LPG nalepnicu?
#54
Posted 09 April 2012 - 16:24
Samo da uhvatim vremena, nastavljam da piseem dalje, ponesto se iskristalisalo...
Za sada , evo kako izgleda svecica vozena na gas...
Boja nije losa, polako ce se ocistiti kompresioni prostor, celo klipa i izduvni kanal, bice zanimljivo videti kako to izgleda kad prodje malo vremena...
Najbitnije je to da uljna pumpa dobro radi svoj posao, nema problema sa podmazivanjem, pre par dana sam presao oko 35 km u cugu u gradskoj voznji , nije bilo nikakvih problema...
Za sada jedini problem koji imam je ovaj sa KM satom, broji kilometre, ali igla brzinomera se zaglavljuje i sve manje radi...u nedelju sam potrosio koji radni sat da to rastavim i pokusam da popravim...na kraju po kap penetrirajuceg , retkog ulja u mesta gde sam mislio da treba i sve lepo radi- kazaljka se lepo bez otpora vraca iz krajnjeg polozaja na nulu...montirao sve, probna voznja , kad ono sve isto, opet se zaglavljuje i nista od celog posla ( dzaba sam krecio )...
ovde nesto zaj***, ne znam sta...
podmazao leziste ovog belog sto se vrti i tako gore isto, ona oprugica se ne sme dirati, ali, eto od celog posla nista...ostaje tako do daljnjeg...
Kupio bi mozda novi sat u Motomaniji, nije neka cena 950 ,00 ali , izgleda da su oni do 60 km/ h, taj necu...
Nastavljam da pisem cim uhvatim malo vremena...
#55
Posted 09 April 2012 - 17:12
#56
Posted 11 April 2012 - 09:04
Od rana jutra zvoni telefon k`o lud, svi nesto hoce,zurim da zavrsim ves masinu koja je u servisu do 12 sati k`o sto sam obecao musteriji...usput zavrsavam najnoviju Gorenjsku na kojoj sam menjao elektroniku, treba covek da ostavi lepih novaca za to, pa se meni zuri...poneko mi udje u radnju, nekom nesto treba, neko nesto da pita i na sve to udje mi baba ( moja mati ) , spala joj drzalja sa omiljene joj motike sa kojom hoce da okopa luk, pored jos dve- tri ispravne...al` nije to - to...
Na sve ovo je jos dosao komsija od preko puta na casicu razgovora, dokon covek bez osecaja za tudje vreme otkinuo mi vise od pola sata i jos je bio brz...
Kad sam to malo razredio ( a sam sam u servisu ), popijem kafu na brzaka, odem do garaze da neke stvari probam, kad ono- NEMA SKUTA !!! dok sam ja kafenisao , dosao junior , iskoristio priliku , mazno skut i otisao da se voza !!! JBSMMTR!!!
Kad je vec tako , ajd` odem na neki teren, odradim neku glupost za sat vremena , ubijem 2000, 00, nije lose , kad sam se vratio - odlicno, skut je u garazi, e sad cu malo da mu se posvetim...cim sam ga pipnuo , oglasio se alarm, naoruzan je, upravljac je zakljucan, a kljuca nigde!!! Maloga nema , negde je zbrisao ...kad se vratio posle par sati pitam ga za kljuc , jbg, ostao mi u dzepu... eto, proslo i vreme , a i mene volja da bilo sta radim...
Pa, kako da u takvim uslovima bilo sta uradim , a kamoli i da napisem , kad me svi j***...ako se ovako nastavi PUSKU , pa u FRUSKU...
#57
Posted 11 April 2012 - 11:48
#58
Posted 11 April 2012 - 21:46
#59
Posted 15 April 2012 - 18:14
Ja sam se upravo vratio sa ( tradicionalnog, obaveznog ) rucka od drage mi taste, zenu sam eliminisao u komsiluk, pa imam ( malo ) vremena da ponesto napisem...
Hteo sam uskrsnje pre podne da pisem , ali da bi neke stvari sam sebi potvrdio o kojima hocu da pisem, proveo sam u jednocasovnoj voznji squtom...nije ni to lose , nema guzve u saobracaju , nema ni puno ljudi, pa se lepo moze...
Izlaganje ce se sastojati od nekih konstatacija i poredjenja sa iskustvima koja imam na kolima, kao i na nekim iskristalisanim iskustvima za ove dve -tri nedelje...
Do sada sam tri puta sipao gas i presao oko 300 km, s tim da nikad nije sipano puno, a vozeno je i na benzin...
Za VELIKI PETAK ( neradni dan za drzavne organe ) ja sam kao radio , a nikog zivog ( od musterija ) nije bilo, sto je bilo i za ocekivati , za razliku od prethodnih dana...Ali bilo je `mojih` , koji su dolazili na casicu razgovora... iz svega toga je izaslo i nesto dobro, evo kako ...U to ` radno` vreme stelujuci skut na 200 m od moje radnje moj drugar Milos R. kupuje cigarete, ( ako ga se secate iz one price o njemu u Chatu, kako sam hteo da mu nabildujemo skut za cerku ...) mahnem mu rukom da dodje do servisa i dodje posle par minuta...Uz rakiju ( praznik je i nista se ne radi vise ) pokazem mu sta sam radio na squtu i kroz pricu kazem da bi trebao da oteram da se podesi na moto - testeru na izduvne gasove , kaze, pa imam ja u firmi ( radi u el. distribuciji kao mehanicar), ja ga duzim , mogu da ti donesem, pa steluj...eto , to stize od nedelje, pa cemo videti...
Pre podne sam presao oko 20 km gradske voznje,prilicno je dobro ustelovan, posle sam prebacio na benzin da bi uporedio perfomanse...to je tu negde...tesko je osetiti neku razliku, a ne mogu ni da premerim zbog kvara brzinomera...
E , sad neke stvari...na gas teze pali kad je mrtav- hladan ( jutarnje paljenje), trazi nekoliko anlasovanja, na popustenoj rucici gasa upali , pa se ugasi , pa tako koji put i onda pod nekim gasom upali , pa se mora malo drzati rucica gasa dok se malo ne ugreje...kao da mu nedostaje saug ( koga nema )...napominjem da kod vakumskim sistemima ( ko ga ima na kolima - zna ) ima elektricni saug gde se na pritisak prekidaca sa strane visokog pritiska na stranu niskog pritiska prebaci elektricnim putem mala kolicina gasa koja olaksava paljenje...sve mislim da je to jos stvar stelovanja i da cu to udesiti...ipak, mala prednost je mozda zbog ovoga ( postojanje sauga) na strani vakumskih sistema...pa, ipak, ja sam cele zime palio Yuga na plin i na -20 bez koriscenja tog sauga i uvek je upalio posle dva -tri okretaja motora...zbog svega ovoga , akumulator na squtu mora biti u top stanju, da bi izdrzao nekoliko pokusaja paljenja, mislim da na kurblu nema sanse da upali na plin...to ce se dodatno proveriti kad sve bude ustelovano...
Poredeci na kolima , Yugo savrseno radi i na plin i na benzin, nema nikakve razlike cak ni na ler gasu , dok na skutu je na benzinu sve OK...bolje ne moze biti, na gasu jos nije tako...zadnja proba je pokazala da vec nije tako lose, perfomanse su priblizne...ono sto sam radio ovih dana je to da sam odmotavao gljivu da bi motoru dao maksimalnu kolicinu vazduha koju moze da svari pomesanu sa plinom ...tu su eksperimenti neophodni , radi se o volumetriji gasova ( njihovom zapreminskom odnosu ) , nista nije kao kod benzina...sada je gljiva odmotana do oko polovine, sto nije lose , ne prigusuje ga na benzinu...pokusacu jos, pa cemo videti...javljam se uskoro da kazem sta sam uradio...
#60
Posted 15 April 2012 - 18:22
Iskreno na celu ovu pricu,deo da palis motor/auto na gas na -20 je vise nego minus u neupucenost.
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users