Jump to content


Tuning freeja Miloševog druga



503 replies to this topic

#121 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 March 2011 - 21:08

onda je debalans na radnom kolu, radilica, magnet, variomat, ventivar..

probaj da eliminišeš variomat sa sve rolnicama i remenom nađi neku čauru ili platne pa nadomesti, jer magnet sigurno dobro postavljen ?

#122 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 March 2011 - 21:08

jeste,skidao sam ga prekljuce...

A probao sam vec bez variomata,ostavio sam samo bolcnu,onaj tocak za zubcanicima i poklopac variomata(onaj lim na koji idu slajderi),i cini mi se da i onda trese pod vecim obrtajima,ali nisam siguran,morma ponovo da probam...uglavnom,ja mislim da nije variomat u pitanju...a ako je radilica onda sam ga ugasio...de da nadjem posle 10.000din http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif

#123 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 March 2011 - 21:14

eee nije baš 10000, proveri ti sve prvo, skini magnet pa postavi ponovo na kanal kajle, dobro pritegni...

#124 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 March 2011 - 21:20

ma pritego sam vazdusnim pistoljem,upao je lepo 100%...

A ako je ova otisla u debalans el joj ima spasa,ili mora nova?

Ali provericu jos jednom svaki sraf,nosace itd...

#125 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 March 2011 - 21:33

I ko uopste moze da mi proveri radilicu,el to rade svi ovi sto buse cilindre itd,ili moram da je saljem ko zna gde?

#126 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 28 March 2011 - 22:13

Potreban je specijalan alat, ležišta od alatnog čelika, i komparateri, kojima se meri odstupanje radilice po osovinama. Ako sumnjaš, više se isplati uzeti novu, jer dok nadješ majstora koji ima potreban alat, prodje i vreme i novac. Ja bih radije premerio osovine radilice, da se nisu tu pojele, mada obično prvo popuste ležajevi. Nije svaka ugradnja ležaja i uspešna ugradnja, i sam Mario može da ti potvrdi.

#127 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 March 2011 - 22:18

View PostBlack Adder, on 28 March 2011 - 22:13, said:

Potreban je specijalan alat, ležišta od alatnog čelika, i komparateri, kojima se meri odstupanje radilice po osovinama. Ako sumnjaš, više se isplati uzeti novu, jer dok nadješ majstora koji ima potreban alat, prodje i vreme i novac. Ja bih radije premerio osovine radilice, da se nisu tu pojele, mada obično prvo popuste ležajevi. Nije svaka ugradnja ležaja i uspešna ugradnja, i sam Mario može da ti potvrdi.

a kako to da proverim?

Radilica presla 1200km,ne vidim razlog da prolupa,jedino one pomesane rolnice ako su joj naskodile...

EDIT:Al ja sam ove lezajeve ugradio pre 800km,i do sad je isao super,i kad sam skinuo uljnu pumpu preko 80 je malo vibrirao,ali je dotle isao normalno(bas sam tad odrao kawasakija http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif ),i kad sam stigoa kuci reko da skinem variomat da proverim dal je sve dobro sklopljeno,i onda je sve pocelo...a u pocetku rolnice nisu nikako mogle da budu pomesane,posto uospte nisam probao druge,nisu se 3.7 i 4.3 priblizavale na manej od 3m http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1lol.gif

To sam pomesao tek posle,nkaon 20skidanja dekle,ali je i dotle on vibrirao...takod a ne verujem da su rolnice tu imale uticaja...

#128 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 March 2011 - 22:45

možeš te osovine premeriti mikrometrom, ali nije to izvor vibracija, trebali bi da usvojimo prvo da se vibracije javljaju od nekog dela radnog kola koji je u debalansu... ako si razvalio ležajeve, ili ti se pojela osovina radilice na dosedu, to još nije razlog da trese ako je radno kolo centrirano odnosno u balansu...

ležajevi ako su C4 moraju biti postavljeni da nisu pretegnuti, može to i kuckanjem da se uradi kako si ti radio sekiricom, a može i alatom i izvlakačima, pa polako dok sredine ležajeva ne budu u mirnom stadijumu u centru radnog kola kuglica.. tada ima malo kliktanja, i to je za C4 ispravno postavljeno...

#129 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 March 2011 - 23:05

pa moji imaju malkice lufta...e sad nzm dal je moguce da je neki metalni deo blizu drugog,pa da to zveci?

EDIT:Ma najbolje da ja napravim jedan snimak ubrzanja,pa vi ocenite dal je to zvecanje ili vibracije.

EDIT2:Ali sam sad 2.smena,tako da do vikenda nista http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/sad.png prvo cu sve da isproveravam,i ako se nastavi masina ide na sto(mada ja i nemam radni sto http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/rolleyes.gif )

EDIT3:A secate se kad sam probao da skinem sajbne sa variomata,pa sam napisao da se sve trese od obrtaja?Imam neki osecaj da to ima neke veze...a vibrirao je bas isto kao sad...mada se sve vratilo u normalu kad sam vratio sajbne,ali sad se isto trese i sa njima i bez njih...

EDIT4:A da nema mozda neke veze kako se okrene variomat?Mislim dal u smeru kazaljke na satu,ili suprotno,dok radilica miruje,posto kad sam probao sajbne isto sam skidao variomat,i bez njih je isto vibrirao(a nema razloga),pa kad sam ih skinuo prestao je,pa da nisam mozda opet pogodio pravo mesto?Msm nema nikakve logike,ali mi ne pada nista drugo na pamet,rasklopim variomat,vratim ga kako je bio(rolnice nisam cak ni vadio,nisam ni poklopac skidao,ni slajdere),i on posle toga trese ko blesav...
Al ako treba napravicu jedan snimak kako sklapam variomat,pa vi potvrdite dal je dobro...al nema sanse da ga nisam dobor sklopio,pa nije mi prvi put,letos sam 100puta skinuo kad sam ga stelovao...

A ono sto kazem da je nemoguce nastelovati ga...verovatno on ne ode u nenormalne obrtaje kao sto sam ja mislio,nego izgleda mnogo vibrira,pa mi se tako cini,jer sad vidim da ga drzim na malom gasu,idem 20kmh,i samo malkice dodam gasa,i on pocne odma da trese,znaci na ivici rezonance...

#130 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 19:56







Evo,napravio sam neke snimke...ne cuje se bas da vibrira,ali se cuje da radi na dobrim obrtajima...sto znaci da je nesto u debalansu...A i ide malo losije nego pre,gde je izlazio oko 90 sad izlazi 75...

Skidao sam sad opet variomat,proverio nosace motora,prodrmao sam sve sto mi je bilo do ruke,i sve je super...sto znaci da ne ostaje nista drugo osim radilice http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/sad.png

Bas se razmisljam dal da rasturam masinu...a vratio sam sve kako je bilo,sad sam sipao i sveze,cisto gorivo,ponovo uljna radi svoj zadatak itd...

Aj dajte jos neki predlog sta da radim,pa ako ne upali...na sto :rolleyes:

#131 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 22:05

Pazljivo sam uporedjivao stari i novi snimak,i ucinilo mi se da na novom radi na malo manjim obrtajima...Sad sam stavio test rolnice 3.5g(100% iste),i variomat od drugog freeja,i opet isto...ali sam primetio da se vibracije preko 80-90 potpuno gube,kad ode u prevrtavanje...el moze,ako ode radilica,da ne trese na malim i velikim obrtajima,samo na nekim odredjenim(u mom slucaju bas oni koji su mi potrebni kroz ubrzanje)...napravio sam jos neke snimke:







A i meni nije jasno,ako je bilos ta u debalansu,kako moze samo na nekim obrtajima da trese?Inace,secam se jos letos,kad sam tek sklopio masinu,dok je bio sa 6g rolnicama itd,na malim obrtajima je isto tako vibrirao,negde izmedju 10 i 20kmh,secams e kad ubrzavam na 10 pocne,i na 20 prestane,a kad usporavam obrnuto...ali se to izgubilo kad sam nastelovao masinu...a sad kao da su se te vibracije samo premestile na vece obrtaje...

Neznam dal da probam samo lezajeve radilice da zamenim,pa ako i dalje bude tako da skupljam polako pare za novu radilicu,a dotle da ga vozim tako dok ne prolupaju ti novi lezajevi,i onda promenim ceo komplet...

#132 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 29 March 2011 - 22:09

Kod tebe ne moze bez varija da se upali, tako...?

#133 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 22:13

pa da,jer onda ne mogu da okrenem radilicu...jedino sa onim velikim zubcanikom...ali ja mislim da nije do njega,nemoguce da sa dva ista varijatora potpuno isto trese...

EDIT:A pre kad se malo izivljavam,pun gas,ovo ono,ja stavim jendu nogu na filter vazduha,drugu na auspuh,a sad sam probao to,i od vibracija izbugim osecaj u nozi,ko je probao nekad da drzi onu slajfericu sto trese za onaj donji deo gde se kaci smirgla zna o cemu pricam :rolleyes:

#134 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 29 March 2011 - 22:19

Ja bih, da mi to koljemo kume... Tj. masina sa rama... Rasklopi sve, proveri sve delove, stavi nove lezajeve, lepo sklopi...
Ako tad bude vibriralo, onda je nesto zajebanije...

#135 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 22:45

pa ako otvorim moze samo radilica da bude...a nzm kako nju da proverim...jedino da probam samo lezajeve da promenim,ali ako onda bude vibrirao opet bi morao lezajeve da kupim,jer bi te upropastio kad razdvajam blokove...ja mislim da ne moze nista osim radilice da bude,jer sam probao 2 variomata,proverio magnet itd...nema sta drugo...a zbog lezajeva ne moze da vibrira...ali me buni to sto se na vecim obrtajima gube vibracije,ako je nesto u debalansu ono mora stalno da trese,a ne samo na odredjenim obrtajima...

#136 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 29 March 2011 - 22:52

Ne mora da znaci da ce da trese na svim obrtajima... To je neka visa fizika, mehanika, i tako te zajebane nauke...

Kao na kolima kad ti nisu izbalansirani tockovi, i onda ti na odredjenoj brzini pocne tresti volan, ti jos malo ubrzas i on prestane...

Ono moze da vibrira a da ti ne primetis, recimo zato sto vibrira na vecoj ucestanosti, pa to upiju silen blokovi... navodim primere...

Probaj radilicu od free serijale...

#137 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 22:58

uh,nebi serijalu da rasturam,jer bi morao ponovo lezajeve da kupujem,a ona sto sam izvadio iz serijale je prolupala,tj.ima dosta lufta(mada moze da radi),ali nisu blokovi rolnice,pa da isprobavas razne kombiancije,za svako otvaranje blokova moraju u novi lezajevi,jedan ceo dan itd...najbolje bi bilo da ispitam radilicu,i ako je onda kupim novu...
Ali ja jednostanvo ne vidim nikakav razlog da tek tako ode radilica...

#138 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 March 2011 - 23:15

ne vidim ni ja razlog da tek tako ode radilica, možda probaš magnet sa onog drugo free-ja da prebaciš...

..., vibracije se javljaju skladno talasnoj dužini na kojoj se nalazi kontra teg, ako je on na recimo 3cm od centra osovine onda se njegove vibracije javljaju kao rezonantne i osećaju se veoma jako na L/2, L/4, L/8, L/16 itd gde je L lamda odnosno jedinica za tasnu dužinu, a frekvencija rezoniranja talasne dužine L=300/f gde je f frekvencija u Hz hercima... i tako imamo harmonični rast frekvencija na kojoj će određeni teg na određenom rastojanju vibrirati na recimo 2000, 4000, 8000, 16000 itd, a osetićemo ga u spektru na kojem je njegov efekat najjači... isto je i kod balansiranja točkova auta i odnosno kod klatna kao osnovni primer..

proveri pre rasklapanja sve.. variomat, rolnice, remen, magnet... sve što ima ciklično obrtanje sa osovinom radilice

#139 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 23:23

remen sam probao da promenim,variomat isto,rolnice isto,ostao jos magnet...aj probacu i njega,a ako ne uspe onda nema sta drugo...sa strane prenosa je sve provereno...

#140 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 March 2011 - 23:31

a ako bi npr stavio TREKa,onda bi smanjio obrtaje,i mozda bi ispao iz tog dela vibracija,el bi to onda resilo moj problem?Ali ope tnije to resenje,jendostavno on mora sa replicom da radi...a kako to cemo tek da vidimo,vidim ja da cu muke da vidim s njim...

El ona RMS sa punim polutkama potpuno ista kao ova moja motoforce evolution race?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users