Jump to content


vespa et4 300cc



325 replies to this topic

#81 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 February 2017 - 16:32

Ajd mozemo da otvorimo i novu temu o ovome :)

Ovako to radi. Opruga ima tvrdocu kada skuter sedi na tlu, recimo potisnu od 90kg. Visinom opruge odredjujemo visinu vozila (isto je i na motociklima i na automobilima) ili njihovom potporom. Ukliko je opruga na amortizerima koji imaju stelujuce platforme (to su posebno projektovani amortizeri sa duzim telom od njihove klipnjace (cizma je duza od hoda stuba), tada mozemo pomerati visinu opruge. Ovde gore na slici, recimo da su opruge naspanovane na najvislju poziciju na koju amortizer moze da se izvuce. Ukoliko zelimo da skratimo amortizer otpusticemo donju platformu tako da se kompletno obe opruge spuste zajedno sa stubom amortizera za recimo 1cm, za toliko ce i vozilo na koje montiramo te gevinde da bude blize tlu.

Kada su opruge bile na naspanovane na istegnuti amortizer i montirane na vozilo, njihova moc je bila fabricki projktovana na 90kg. Kada smo popustili platforme za 1cm nize, komplet amortizer se skratio za 1cm a duzina opruge je ostala ista, samim tim i kilaza opruge na sabijanje je i dalje 90kg.

Plinski (gasni amortizeri) imaju tu moc da su extremno tvrdi na izvlacenje (reebound) tako da ta "labavost" o kojoj teoretski pricamo se zapravo nece desiti. Recimo da podignemo vilicu od tla tako da je tocsk u vazduhu, amort nece dozvoliti da se spusti do kraja i da opruga bude labava (to su ti kratki trkacki amortizeri - suprotno od offroad koncepta).
Helper opruge su obicno kratke u sabijenom stanju a budu nesto duze kada su opustene. Obicno su manje kilaze na sabijanje od primary opruge i njihov zadatak je iskljucivo da drze napetu glavnu oprugu u trenutku kada je amortizer rasterecen - skroz izvucen.

#82 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 February 2017 - 16:43

Aaaa vidim gde nastaje zabuna u racunanju :)
Opruga je projektovana da bude naspanovana samo dok se ne izduzi amortizer do kraja, svako spanovanje preko toga nece produziti amortizer ali ce uciniti oprugu tvrdjom, to je jasno. Medjutim, nikada necemo imati potrebu za tim, amortizeri treba da budu ti koji odredjuju tvrdocu i ponasanje na drumu.
Dakle, nasuprot pretvrdnjavanju, od pocetnog polozaja kada je amort izduzen, opruga ima neku odredjenu tvrdocu. Kada skuter sedne na tlo, ona ci imati istu tu tvrdocu, bice samo sabijena za tezinu skutera.

Ako bi popustilu platforme, kompletno sve ide dole, i opruge i amort i ceo skuter, ali posto gornji deo amorta prati oprugu, mi nju ne sabijamo, samo je spustamo, spustamo visinu vozila a opruga zadrzava svoju projektovanu tvrdocu :)

Ovo su amortizeri za piste i takmicenja, nema ovde izduzenja i veruj mi tacno su projektovani za duzinu opruge, nece se nikada dogoditi da tocak padne dole i opruga landara. Ako se to desi, to je znak da je reebound amortizera lose setovan.

Vidim sta su pisali ali ne mogu da poverujem da su to napisali, ovo je cista fizika :)

#83 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 February 2017 - 16:50

znam kaj pričaš,al ja ti velim ono kaj imam doma i kaj znam kak funkcionira...
znači kad na dragsteru npr otpustim oprugu za 1 cm,on ostane stajat kak je stajal,ne spusti se ništa,kad sjednem onda nešt sitno ali zato kad se vozim tak amortizer mi se više sabija,mekši je i skuter je premekan..a kad ga našpanam za 1 cm više,kad sjednem potone nešt sitno ali se amortizer manje sabija i ne dolazi do graničnika.

sama opruga ni na jednim amortizerima nije dosta tvrda da bi se napravilo to o čemu ti pričaš,imam i taj bitubo štelajuću spreda na dragsteru,imam i straga yss koi ima 5 stupnjeva otvrdnjivanja,na prvom zubu di radi samo opruga mekan je i pliva,nemoguće za vozit,tek na 3. tj srednjem zubu mi radi kak trba (znači skuter i mojih 75 kila..
bitubo sam moral otpustit iz početnog položaja kak je došel iz tvornice jer mi je bil prekrut,a da ga otpustim do kraja lupa mi u graničnik..
isto se dešava i sa stražnjim bitubo amortizerima i onim yss kaj sam uzimal itd..velim ti ono kaj sam isprobal a ne da sad nekaj napamet zaključujem.

#84 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 February 2017 - 17:05

Oke, ok, ja tebi verujem i ne osporavam ono sto si probao, samo ovde pricamo o gewindama (stelujuce platforme sa helper oprugama) ovi straznji sa slike.
Preload na klasicnim amortima ide samo u jednom smeru od napete opruge na otvrdnjavanje i tamo ima samo jedna opruga. Da ne smaram vise, preneces nam utiske i donecemo konacan sud kad dodju bitubo :)

#85 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 February 2017 - 18:10

to ti i ja pričam da imam takve bitubo za vxr i da imam takav na dragsteru,koi imaju samo štelanje sabijanja tj tvrdoće opruge,a nemaju štelanje povrata..
a to kaj ima 2 opruge dođe na isto ko da ima jednu,jer te 2 rade zajedno isti poso ko i ova jedna..
moreš ti nju otpustit do kraja i skuter bude sjel niže,to je logički,ali bude neupotrbljiv jer bude premekan čak i za cestu..pliva ko gumeni čamac na valovima..pa ti je džabe da ga spustiš ako skače i lupa u graničnik..

npr bitubo stražnji za dragster i sp180 nedaju se otpustit tolko da opruga bude u luftu,dok ovi za vxr se daju pa se more bez brige rastavit..dok na ovima za bb moraš imat stezaljku za oprugu da bi ju stisnul tolko da moreš dohvatit šaraf di se otšaravi gornji nosač da se more izvadit opruga..
znači taj za bb amortizer je uvijek skroz rastegnut i kad ga skroz otpustiš..dakle šaraf služi samo za otvrdnut dodatno oprugu..a također ima ovu kombinaciju manja + veća opruga

#86 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 22 February 2017 - 21:48

Ne steluje se povrat već intertnost klipnog sistema, to ide ili količinom ulja ili pritiskom vazduha-gasa.. Pa je onda po meni prava kombinacija inertnosti sa napregnućem opruge dobitna ...

Tako će se inertniji sistem javiti kao usporenje kako u sabijanju tako i u povratku...

#87 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 February 2017 - 21:53

to sam i mislil,al mi je ovak jednostavnije bilo napisat :D
uglavnom,stela se samo opruga

#88 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 22 February 2017 - 22:15

Nisam samo siguran da li je inertnost ista u oba smera, moguće da na klipu ima u jednom smeru nepovratni ventil pored obostranog, pa da su u kompletu npr u povratu sporiji... kako god jasno je..

#89 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 25 February 2017 - 12:23

evo jos malo tuninga na "ovjesu" :D


Posted Image

#90 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 February 2017 - 19:54

napravljen je T komad za senzor temperature,vlasnikov caca je pravi mestar od aluminija..

Posted Image

Posted Image

#91 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 26 February 2017 - 21:47

Uh kako je ovo lepo,TIG cini cuda :)

#92 mako

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • MestoKriževci (Cro)
  • Vozimrunner sp180

Posted 27 February 2017 - 09:30

Nebude crijevo sklizalo dolje kad nema rubove na zavrsetku?

#93 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 27 February 2017 - 10:27

Ili makar pruge urezane ?

#94 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 27 February 2017 - 11:58

nebude jer je vanjski fi veci nego unutarnji na crijevu,a dost je dugi kraj na koi ide crijevo..
stavljal sam vec takve komade pa nije nikad skliznulo

#95 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 27 February 2017 - 12:20

Da, poželjno je da ima rub ili "navoj", ali drži i ovako, ja imam isto homemade sta mi zavario bata Greda, pa drži ko zavareno i nigdje ne pušta ;D

#96 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 27 February 2017 - 13:53

ma dobro je to sve,jos budem zaljepil crijevo sa diht masom tak da nema gde da ide

#97 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 February 2017 - 22:44

View Poststeeef, on 27 February 2017 - 13:53, said:

ma dobro je to sve,jos budem zaljepil crijevo sa diht masom tak da nema gde da ide

moje iskustvo je takođe da oće skliznuti ako nema nekog navoja da ga zadrži...još antifriz sam po sebi klizav

#98 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 03 March 2017 - 12:27

stigli amortizeri i volan sa lulicom..
uspjel sam samo ovu sliku napravit,postar je doso taman kad sam krenul kod doktorice pa nisam stigel ni pregledat detaljno..


Posted Image

#99 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 04 March 2017 - 22:46

raspakovo bitubose,valjda sutra ih budem uglavil..

Posted Image

lulu i volan

Posted Image

i special tool :D

Posted Image

#100 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 10 March 2017 - 23:23

tok tok tok tok :D








20 user(s) are reading this topic

0 members, 20 guests, 0 anonymous users