#81
Posted 22 February 2017 - 16:32
Ovako to radi. Opruga ima tvrdocu kada skuter sedi na tlu, recimo potisnu od 90kg. Visinom opruge odredjujemo visinu vozila (isto je i na motociklima i na automobilima) ili njihovom potporom. Ukliko je opruga na amortizerima koji imaju stelujuce platforme (to su posebno projektovani amortizeri sa duzim telom od njihove klipnjace (cizma je duza od hoda stuba), tada mozemo pomerati visinu opruge. Ovde gore na slici, recimo da su opruge naspanovane na najvislju poziciju na koju amortizer moze da se izvuce. Ukoliko zelimo da skratimo amortizer otpusticemo donju platformu tako da se kompletno obe opruge spuste zajedno sa stubom amortizera za recimo 1cm, za toliko ce i vozilo na koje montiramo te gevinde da bude blize tlu.
Kada su opruge bile na naspanovane na istegnuti amortizer i montirane na vozilo, njihova moc je bila fabricki projktovana na 90kg. Kada smo popustili platforme za 1cm nize, komplet amortizer se skratio za 1cm a duzina opruge je ostala ista, samim tim i kilaza opruge na sabijanje je i dalje 90kg.
Plinski (gasni amortizeri) imaju tu moc da su extremno tvrdi na izvlacenje (reebound) tako da ta "labavost" o kojoj teoretski pricamo se zapravo nece desiti. Recimo da podignemo vilicu od tla tako da je tocsk u vazduhu, amort nece dozvoliti da se spusti do kraja i da opruga bude labava (to su ti kratki trkacki amortizeri - suprotno od offroad koncepta).
Helper opruge su obicno kratke u sabijenom stanju a budu nesto duze kada su opustene. Obicno su manje kilaze na sabijanje od primary opruge i njihov zadatak je iskljucivo da drze napetu glavnu oprugu u trenutku kada je amortizer rasterecen - skroz izvucen.
#82
Posted 22 February 2017 - 16:43
Opruga je projektovana da bude naspanovana samo dok se ne izduzi amortizer do kraja, svako spanovanje preko toga nece produziti amortizer ali ce uciniti oprugu tvrdjom, to je jasno. Medjutim, nikada necemo imati potrebu za tim, amortizeri treba da budu ti koji odredjuju tvrdocu i ponasanje na drumu.
Dakle, nasuprot pretvrdnjavanju, od pocetnog polozaja kada je amort izduzen, opruga ima neku odredjenu tvrdocu. Kada skuter sedne na tlo, ona ci imati istu tu tvrdocu, bice samo sabijena za tezinu skutera.
Ako bi popustilu platforme, kompletno sve ide dole, i opruge i amort i ceo skuter, ali posto gornji deo amorta prati oprugu, mi nju ne sabijamo, samo je spustamo, spustamo visinu vozila a opruga zadrzava svoju projektovanu tvrdocu
Ovo su amortizeri za piste i takmicenja, nema ovde izduzenja i veruj mi tacno su projektovani za duzinu opruge, nece se nikada dogoditi da tocak padne dole i opruga landara. Ako se to desi, to je znak da je reebound amortizera lose setovan.
Vidim sta su pisali ali ne mogu da poverujem da su to napisali, ovo je cista fizika
#83
Posted 22 February 2017 - 16:50
znači kad na dragsteru npr otpustim oprugu za 1 cm,on ostane stajat kak je stajal,ne spusti se ništa,kad sjednem onda nešt sitno ali zato kad se vozim tak amortizer mi se više sabija,mekši je i skuter je premekan..a kad ga našpanam za 1 cm više,kad sjednem potone nešt sitno ali se amortizer manje sabija i ne dolazi do graničnika.
sama opruga ni na jednim amortizerima nije dosta tvrda da bi se napravilo to o čemu ti pričaš,imam i taj bitubo štelajuću spreda na dragsteru,imam i straga yss koi ima 5 stupnjeva otvrdnjivanja,na prvom zubu di radi samo opruga mekan je i pliva,nemoguće za vozit,tek na 3. tj srednjem zubu mi radi kak trba (znači skuter i mojih 75 kila..
bitubo sam moral otpustit iz početnog položaja kak je došel iz tvornice jer mi je bil prekrut,a da ga otpustim do kraja lupa mi u graničnik..
isto se dešava i sa stražnjim bitubo amortizerima i onim yss kaj sam uzimal itd..velim ti ono kaj sam isprobal a ne da sad nekaj napamet zaključujem.
#84
Posted 22 February 2017 - 17:05
Preload na klasicnim amortima ide samo u jednom smeru od napete opruge na otvrdnjavanje i tamo ima samo jedna opruga. Da ne smaram vise, preneces nam utiske i donecemo konacan sud kad dodju bitubo
#85
Posted 22 February 2017 - 18:10
a to kaj ima 2 opruge dođe na isto ko da ima jednu,jer te 2 rade zajedno isti poso ko i ova jedna..
moreš ti nju otpustit do kraja i skuter bude sjel niže,to je logički,ali bude neupotrbljiv jer bude premekan čak i za cestu..pliva ko gumeni čamac na valovima..pa ti je džabe da ga spustiš ako skače i lupa u graničnik..
npr bitubo stražnji za dragster i sp180 nedaju se otpustit tolko da opruga bude u luftu,dok ovi za vxr se daju pa se more bez brige rastavit..dok na ovima za bb moraš imat stezaljku za oprugu da bi ju stisnul tolko da moreš dohvatit šaraf di se otšaravi gornji nosač da se more izvadit opruga..
znači taj za bb amortizer je uvijek skroz rastegnut i kad ga skroz otpustiš..dakle šaraf služi samo za otvrdnut dodatno oprugu..a također ima ovu kombinaciju manja + veća opruga
#86
Posted 22 February 2017 - 21:48
Tako će se inertniji sistem javiti kao usporenje kako u sabijanju tako i u povratku...
#87
Posted 22 February 2017 - 21:53
uglavnom,stela se samo opruga
#88
Posted 22 February 2017 - 22:15
#91
Posted 26 February 2017 - 21:47
#92
Posted 27 February 2017 - 09:30
#93
Posted 27 February 2017 - 10:27
#94
Posted 27 February 2017 - 11:58
stavljal sam vec takve komade pa nije nikad skliznulo
#95
Posted 27 February 2017 - 12:20
#96
Posted 27 February 2017 - 13:53
#100
Posted 10 March 2017 - 23:23
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users