![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
Ovako to radi. Opruga ima tvrdocu kada skuter sedi na tlu, recimo potisnu od 90kg. Visinom opruge odredjujemo visinu vozila (isto je i na motociklima i na automobilima) ili njihovom potporom. Ukliko je opruga na amortizerima koji imaju stelujuce platforme (to su posebno projektovani amortizeri sa duzim telom od njihove klipnjace (cizma je duza od hoda stuba), tada mozemo pomerati visinu opruge. Ovde gore na slici, recimo da su opruge naspanovane na najvislju poziciju na koju amortizer moze da se izvuce. Ukoliko zelimo da skratimo amortizer otpusticemo donju platformu tako da se kompletno obe opruge spuste zajedno sa stubom amortizera za recimo 1cm, za toliko ce i vozilo na koje montiramo te gevinde da bude blize tlu.
Kada su opruge bile na naspanovane na istegnuti amortizer i montirane na vozilo, njihova moc je bila fabricki projktovana na 90kg. Kada smo popustili platforme za 1cm nize, komplet amortizer se skratio za 1cm a duzina opruge je ostala ista, samim tim i kilaza opruge na sabijanje je i dalje 90kg.
Plinski (gasni amortizeri) imaju tu moc da su extremno tvrdi na izvlacenje (reebound) tako da ta "labavost" o kojoj teoretski pricamo se zapravo nece desiti. Recimo da podignemo vilicu od tla tako da je tocsk u vazduhu, amort nece dozvoliti da se spusti do kraja i da opruga bude labava (to su ti kratki trkacki amortizeri - suprotno od offroad koncepta).
Helper opruge su obicno kratke u sabijenom stanju a budu nesto duze kada su opustene. Obicno su manje kilaze na sabijanje od primary opruge i njihov zadatak je iskljucivo da drze napetu glavnu oprugu u trenutku kada je amortizer rasterecen - skroz izvucen.