#21
Posted 17 December 2016 - 23:30
#22
Posted 23 December 2016 - 10:08
#23
Posted 23 December 2016 - 10:26
rekel sam da budem sve kad skinem masinu sa vespe i otvorim,onda bude sve mjereno i usporedjeno..
bice to posle bozica..ali kak izgleda ovog po julijanskom kalendaru
#25
Posted 10 January 2017 - 21:49
ima nekih novosti naspram quasara 250 i starijih 300..
napravili su rupe na zupcaniku faznog koi ide na bregastu i na glavi za faziranje..
na klipnjaci di ide bolcna klipa je mesing piksa ubacena
pa sam vagnul radilicu,magnet,ventilvar i zupcanike kuplunga paljenja (oni budu vjerojatno izbaceni),
da se vidi kolko tezine je skinuto kad prodju liposukciju..
nisam stigel napravit usporedbe bregaste,glave itd..to budem sad jedan dan..
#26
Posted 10 January 2017 - 22:27
#27
Posted 10 January 2017 - 22:31
s tim da sam izgubil vremena na lozenje peci,prislagivanje radapcigera,ispustanje ulja iz masine i par sitnici di sam izgubil jos malo vremena
#28
Posted 15 January 2017 - 14:30
masina je i dalje na dijeti..razlika u kilazi stock gus cilindra i malossi alu cilindra..
Attached Files
#29
Posted 15 January 2017 - 14:39
#30
Posted 15 January 2017 - 15:39
#31
Posted 15 January 2017 - 17:03
#32
Posted 15 January 2017 - 22:20
#33
Posted 16 January 2017 - 22:09
s lijeva na desno: leader,quasar,polini bregasta
leader bregasta,lift usis - 5.3mm
ispuh - 4.2mm
leader bregasta ima najmanji overlap,najmanji lift i najtanje bregove u ovim mjerenjima i komparaciji..
ali je i najteza haha
quasar bregasta,lift usis - 5.4mm
ispuh - 5.2mm
za razliku od leader bregaste ima veci overlap,lift nije puno veci na usisu ali zato pregovi su puno siri i tuplji..definitivno je pravi tuning dio za leader masine a nadje se polovna za 3-4x manje para naspram cijene polini il malossi bregaste..
ona je ipak nest laksa od leader bregaste
polini bregasta,lift usis - 6.35mm
ispuh - 6.1mm
bregovi su za razliku od quasar bregaste nest uzi i na vrhu vise u spic,znaci da se voli ganjat u okretaje..malossi glava vec dolazi sa spakovanim tvrdjim federima ventila koi jesu predvidjeni za vece okretaje,tak da ova kombinacija bude i vise nego dobro klapala..
uz veci lift ventila,ima i veci overlap nego quasar bregasta..
takodjer je i nesto laksa nego quasar bregasta
iskasapil sam pera na ventilvaru..iskasapil ih pilom,da tokar ima manje posla pa samo da poravna to kae ostalo od pera haha
sad je 64gr laksi,jos koi gram bude izgubil kad se potokari..
#34
Posted 16 January 2017 - 22:52
Mislim da smo se pisali da je Quasar usisni breg lift 5.45, al mozda su i odstupanja pri merenju.. Bitno je da se vide razlike u konceptima i sta su velike firme napravile a sta se sve moze uraditi sa manje novca.
Da dodamo da Malossi prodaje "powercam" za leadere po uzoru na stok quasar bregastu pa eto i tih brojki...
U celoj racunici ovog projekta Malossi glava sa velikim ventilima i titanijumskim oprugama je must have a Polinijeva bregasta je savrsena za ovu aplikaciju i prosto je bolesno koliko vise pruza.
Sto se tice dijete, podrzavam, u odlicnom pravcu vodis projekat. Bukvalno svaki gram se racuna i mnogo znaci na obrtnim delovima, ako sve bude po planu (olaksavanje magneta, izbacivanje prensnog mehanizma paljenja, olaksavanje radilice i balansiranje zajedno sa klipom) ovaj quasar sa dugim hodom a uz pomoc polini bregaste imace sve predispozicije da se zavrti visoko visoko. Najbitnije je sto ces mu olaksavanjem pokretnih sklopova omoguciti da brze dostigne radni opseg jer su ovakve "race" bregaste sklone losim performasama u niskom rezimu i popularnom rough ideling-u.
Sta kazu papiri u vezi setovanja ventila koje su prilozili Malossi za glavu i Polini za bregastu? Ima li neke razlike ili su se drzali piaggiovog koncepta .1/.15?
Sa velikim zadovoljstvom pratim i pomazem projekat!
#35
Posted 16 January 2017 - 23:17
stelanje ventila na malossi glavi je standard,ko i na piaggio usis 0.1 i ispuh 0.15
moment stezanja malossi glave je takodjer ko na piaggiu..
radilica je na olaksavanju kod covjeka koi se bavi bas s tim,kad se olaksa balansirana bude skupa sa klipom..magnet takodjer bude balansiran kad se olaksa..
da,sve te sitnice od ventilvara,pa olaksana radilica i magnet,izbacen anlaser i zupcanici paljenja,izbacivanje dekomopresora,sve zajedno bi moglo bit fino olaksanje tj smanjenje opterecenja radilice,a s tim i vise konja na kotacu
neznam dal sam stavil,mjerenja sa malossi glavom i mjerenja sa malossi glavom i cilindrom
mjerenja su sa svim stock dijelovima osim glave i cilindra..
#36
Posted 16 January 2017 - 23:53
Mislio sam iskljucivo za stelu ventila Malossi vs Polini ali pretpostvaljam da su se zadrzali na piaggiovom konceptu.
Postovao sam ja ove screenshotove u nekoj temi, zaboravio sam vec...
Da lakse objasnimo onima koji nisu upuceni sta Steef zeli da dobije. Poenta se najbolje vidi u razlici na ovom primeru, recimo leadera
uploadfromtaptalk1484605770999.png 337.14K 24 downloads
uploadfromtaptalk1484605787328.png 258.93K 24 downloads
Kako? Zato sto je u igri veliki precnik ventila sa Malossi glavom, povecana sitno kubikaza i povecan stepen kompresije i naravno, najbolje od svega bregasta! Na grafovima za quasar agragate evidentan je porast snage agragata ali se powerband nije znacajnije pomerio, krajnji obrtaji ostaju priblizno isti:
uploadfromtaptalk1484605965795.png 246.95K 23 downloads
uploadfromtaptalk1484605981562.png 257.74K 23 downloads
Zato sto malossi pravi svoju "powercam" bragastu po uzoru na quasar i uz kit za quasar ne isporucuje bregastu. E sad posto znamo koliko je lift povecan iz razlike quasar/leader, na garfovima za leader agreagte jasno se vidi koliko se dobije snage sa uptrebom malossi/quasar bregaste, ali ono sto je najbitnije, powerband ili radni opseg se pomera na vise za citavih 1000-1500rpm.
Graf za leader 200 ocitavaju sitno manje rpm posto znamo da je radilica na 200ccm sa duzim krakom i sa izmenjenim polutkama nalik zamajcu. Graf za leader 125 ocitava najvece rpm bas iz razloga manje mase obrtnih delova. Svi su tu negde oko 22ks na tocku.
Graf za quasare isto tako ocitavaju 22-23ks na tocku ali ako uzmemo u obzir da je to na nekih 1500-2000rpm nize, jasno je da cemo razlikom u liftu polini bregaste dobiti nazad tu razliku na krajnjim obrtajima, pa je za ocekivati da ce se quasar 300 sa svim dodatnim olaksanjima zavrteti preko 10500rpm.
Takodje, ako vidimo iz grafa leadera konjazu izmedju stok bregaste i malossi/quasar jasno je da ces ovim polini dodati 3-4ks na quasar 300 agregat. Potseticu da je 23ks na tocku oko 30ak ks na radilici agragata.
Posto su malossi testovi radjeni na stok walbro precnika 33mm sa difuzorom 29.5, jasno je da ces uz optimalan remap ecu-a i povecan precnik usisa na 36mm gadjati preko 35ks!!!
Postoji negde podatak za malossi 218ccm leader (onaj prvi graf 125ccm) sa dellortom phf34 gde su izmerili 34ks na agragatu. Evo ga i video, ko razume italijanski cuce konjazu.
#37
Posted 17 January 2017 - 00:22
usisno tijelo sa beva 350 ima prečnik 38mm
gledal sam sve te grafove,stavil sam samo ovaj kad se radi 300 mašina..
logički je da najveći skok ima 125 mašina kad je u startu najslabija
btw, stalno zaboravljam da ide gore elektricna vodena pumpa,serijska ide van,tak da jos mako rasterecenja radilici posto ne bude trebala terat vodenu
#40
Posted 17 January 2017 - 10:55
Uglove bi mogli izmeriti jedino na radilici kada je bregasta pravilno uzupcena, a reperi bi nam bili pocetak otvaranja i kraj zatvaranja svakog ventila, mereno mikrometrom. Kako nemamo precizan uglomer i postolje za miktometar na klackalici glave, merimo samo bregove na bregastoj.
Ukupna visina brega se meri po obimu zajedno sa vrhom brega. Druga visina je merenje po obimu polukruga kada je breg van merenja sublerom. Oduzimanjem ove dve visine dobijamo "lift", odnosno duzinu hoda kojom breg pritiska klackalicu i samim tim i ventil.
Duzi hod donosi vece punjenje i praznjenje cilindra i utice na "duration" odnsno duzinu otvorenosti ventila mereno u uglovima punog kruga. Jasno je da donosi povecanje snage. Overlap odredjuje razliku u uglovima izmedju usisa i izduva i omogucava da praznjenje cilindra bude izvreseno pre nedgo sto punjenje otpocne - za stok i niskoturazne agregate male potrosnje u svakodnevnoj exploataciji. Izmenom overlapa za veci razmak dobijamo da praznjenje cilindra traje i posle pocetka pujenja (izduvni ventil ce biti otvoren odmah nakon explozije i expanzije gasova i ostace otvoren duze a usisni ventil ce vec biti otvoren i u isto vreme ce krenuti punjenje cilindra. Fanomen se naziva ispiranje. Pritisak ce opadati i dozvoliti agregatu da dozivi vece obrtaje i oda vecu snagu, nus pojava je manjak obrtnog momenta i explozivnosti na niskim obrtajima.
Obzirom da se sve naknade dorade i "race" bregaste proizvode podbrijavanjem dodnjeg dela kruznice profila brega (nasuprot vrhu brega) u trajanju od grubih 180* dobijamo da se klackalica priblizi bregu za odredjenu meru za koju je breg podbrijan. Kako se bregasta rotira sa novom merom, sada ce breg biti visi nego prethodno za onu istu meru podbrijavanja i za toliko ce i duze pritisnuti klacaklicu, prosto receno povecacemo "lift".
Evo nekih screenshotova konverzacije izmedju Majstora i mene prilikom merenja.
1. Mera je ukupan profil brega.
2. Mera je razlika u donjem delu kruznice i osovine bregaste (zbog mogucnosti naknadnog podbrijavanja).
3. Mera je obim polukruga donjeg dela profial brega - polukruga kruznice bez vrha brega.
uploadfromtaptalk1484646613599.png 41.16K 19 downloads
uploadfromtaptalk1484646622067.png 36K 19 downloads
uploadfromtaptalk1484646631467.png 51.43K 20 downloads
Iz prilozenih dimenzija se jasno vidi da najdeblju kruznicu ima leader, i da su sve kasnije varijante pravljene na osnovu leader bregaste, sto potvrdjuje moje verovanje.
Od leadera je prepravkon i podbrijavanjem nastala quasar, a polini je svoju pravio podbrijavanjem quasar bregaste.
Kasnije mi je Steeef i potvrdio tu teoriju jer se na slikama jasno vidi da je za osnovu polini brege koriscen odlivak piaggia, a vidi se zbog specificnog krsta (+) koju kako kaze Majstor Steeef imaju samo modeli quas 250-300ccm.
uploadfromtaptalk1484646834913.jpg 99.07K 19 downloads
Mislim da bi trebali otvoriti jednu novu temu i poglavlje o ovim stvarima, ima dosta korisnih informacija. Jos jednom, veliko hvala kolegi Steeefu na pruzenim informacijama i fotografijama!
10 user(s) are reading this topic
0 members, 10 guests, 0 anonymous users