Jump to content


Uticaj i parametri stelovanja karburator


68 replies to this topic

#1 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 17:58

Off (diskusija oko karba) prebacena iz teme - Pomoc oko Peugeot SF3 LC"

Kolike mudrolije. Da ti skratim muke... Stavi 60 diznu , ljubicasti centralni 6-7g rolice. Uzmi oba paketa pa ako treba napravi 3x6 i 3x7 i imas za sljdeci servis jos jedan paket. Ali mislim da SF ti ima blokadau na CDI-u ali nisam ti 100%. Proguglaj

Edited by Lauda, 24 February 2017 - 22:00.
Naslov


#2 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 February 2017 - 18:12

View PostSuhy, on 24 February 2017 - 17:58, said:

Kolike mudrolije. Da ti skratim muke... Stavi 60 diznu , ljubicasti centralni 6-7g rolice. Uzmi oba paketa pa ako treba napravi 3x6 i 3x7 i imas za sljdeci servis jos jedan paket. Ali mislim da SF ti ima blokadau na CDI-u ali nisam ti 100%. Proguglaj
I ti zaista mislis da si mu pomogao sada?

#3 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 24 February 2017 - 18:13

View PostSuhy, on 24 February 2017 - 17:58, said:

Kolike mudrolije. Da ti skratim muke... Stavi 60 diznu , ljubicasti centralni 6-7g rolice. Uzmi oba paketa pa ako treba napravi 3x6 i 3x7 i imas za sljdeci servis jos jedan paket. Ali mislim da SF ti ima blokadau na CDI-u ali nisam ti 100%. Proguglaj
Potpis :)

#4 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 24 February 2017 - 18:17

Suhi jel znas nesto za premier ligu veceras? :D Sala mala, to moze da mu je pocetni pokazatelj, ali ovde je poenta da sam covek nauci kako da posteluje motor. Opet svaki motor se razlikuje, pogotovu ako na primer uzme polovan auspuh koji je malo ulubljen to je vec drugi parametar stelovanja zar ne?

#5 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 24 February 2017 - 18:40

@Yooalexandar
Hm,tocno i netocno. Mislim da se sigurno moze rec koja ce mu dizna otprilike trebat i priblizno rolice posto ipak govorimo o serijali sa auspuhom i tu sigurno nema nekih velikih odstupanja. Isto tako sigurno ima ljudi koji su vozili sf3 i stelali ga pa zasto ne napisat covjeku sto.su imali da se moze orijentirat , a ne sad da mora nezz koliko rolica i dizni kupovat. Ovo sto tvornica propisuje 10% je opcenito i zato kazem da treba uzet broj dole i broj gore jer ce sigurno tu negdje bit.
A sto se tice stalnog citanja mislim da se to najbolje moze usporedit sa skolom.. Svi smo.bili skolarci i uvijek je bio jedan profesor koji izbrblja sto se treba obradit i ide dalje, a ima i onih profesora koji se bas trude objasnit da svima bude jasno i to je onda pravi profesor. Znaci sto zelim rec je da se ne moze očekivati od pojedinca koji se nikad nije susreo s tim da citajuci nesto odma sve shvati, znaci jednostavno nije moguće jer znamo svi da se praksa jako razlikuje kd teorije.. Ipak je ovo forum i trebali bi pomagat jedni drugima ,a pogotovo ljudima koji su pocetnici pa koliko.god puta on pitao pitanje koje se vec tisuciti put vrtilo na forumu.
Da naglasim, ne zelim.nikog napadat nit pisem ovo.ciljano na nekog nego opcetino!

#6 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 18:52

Luda : Da pomogao sam mu u financijskom smislu. Kao da dijetetu das tenesice i neka ih zaveze a nikada vidio to nije. Sada bu znal kaj treba , a dalje kaj ce mixsat ne zanima me. Pametni poslusaju savijet.

Bacas novce na set dizni a vozis serijalu... daj 4-5br vecu diznu a ne set kupovati.

Edited by Suhy, 24 February 2017 - 18:54.


#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 19:23

Deco moja, mnogo mudrolije ima ovde, eh kada bi vi samo znali...

@ Suhy, @ eSPe prvo i osnovno, mnogo malo kilometra imate u rukama i jos manje stelovanja karburatora da bi se na ovaj nacin ophodili i pisali. Niti jedan skuter nije isti, pa tako ni ovaj koji ima Tecnigas Trek na sebi a ni sam vlasnik nije siguran da li je skinuo blokadu snage iz grane auspuha (a to ume da bude razlicito i za 5-10br glavne dizne) niti su vremenski uslovi isti u Hrvatskoj i Srbiji (vlaznost vazduha). Znaci, napisati "sigurno" ne moze niko i svakako mu treba set dizni, ako mu ne treba nek ih kasnije proda. Takodje, rolnice i njihovu tezinu, nece znati niko napamet jer je auspuh taj koji diktira br obrtaja na kojem ce se agregat vrteti, sami tim i gramazu rolnica. Ne vidim razlog kupovine ljubicastog centralnog za stok variomat i stok agregat i kakva je to onda usteda? Forum je otvoren za sve i pojedinac prvenstveno treba da ima zelju da bude prisutan u skoli i da ima zelju da nauci, a to direktno podrazumeva citanje tema o stelovanju, gledanje slika, aktivnu konverzaciju o problemu itd.
Po 100ti put vas molim da ne propagirate tetrapak tuning niti copy-paste, mi nismo takav forum niti se bavimo time.

#8 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 24 February 2017 - 19:30

To sam I pokusavao da kazem, pitanje je I tezina samog vozaca na primer, tu je vec minimum gram razlike u rolnicama, zatim kakvim putevima vozac ide, da li je pravac ili ima uzbrdica, sve to utice na stelung, zato sam I napisao da to moze da se uzme kao odokativan parametar, ali je to daleko od toga...

#9 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 19:57

Razredni : Volio bih objašnjenje oko gustoce zraka... Zivim u Zagrebu na more sam putovao 10x minimalno. Kroz Gorski kotar , Liku , Plitvicka jezera , Velebit pa sve do Vrlike , Brist , Ploče. Nisam imao potrebe za podesavanjem karburatora niti jednom. Po tebi za svako podnozje treba prestelavat skuter ?
To znaci tipa kada mi iz Zagreba saljemo NOVI skuter u Split, covijek si ga treba stelat karburator dolje ?
Pjasni mi to malo

#10 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 24 February 2017 - 20:19

I mene to zanima.. Evo primjer iz moje struke: kabine kod putnickih zrakolova se stavljaju pod tlak kao da je zrakoplov na visini od 6000-8000ft da bi se unutra udobno osjecali stari i mladi, zdravi i bolesni. Ja sam npr isa do Raba ,krenio sam ujutro oko 5h gdje je temp cca manja od 15°C ,a kad sam dosao na Rab bila je preko 25°C. Sto sam ja onda trebao na Rabu stat i stelat karburator?

Edited by eSPe, 24 February 2017 - 20:19.


#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 20:28

Naravno da nece biti iste performanse agregata na 930mb i na 1013mb kao i na 20c ili 35c i svi znaju da za najvece moguce performanse je potrebno stelovati smesu karburatura uvek i za svaku priliku. Kada je dobro postelovan karburator to se moze uraditi i na putu minimalnom korekcijom srafa za extra vazduh.
Ako si putovao toliko veliku razdaljinu naravno da si i ti primetio te razlike, ali te mozda nije doticalo da stanes i cackas sraf... recimo dovoljno je da se ujutru vozis kroz grad i imas 5kmh na kranjoj brzini vise nego sto si imao sinoc na istoj deonici... ne kazem da je obavezno prestelavanje za svako podnozije ali ko hoce da ima dobre performanse taj ce to i uraditi a nekome ne smeta sto ce van Zagreba masina ici sporije 5kmh a kada se vrati u Zg onda ce ici brze. Ali, problem ce biti ako nekome preporucimo diznu br60 pa je recimo na ivici siromasnosti i kada prvi put izadje van grada i vozi malo duze dodje do havarije.

Stok skuteri dolaze sa blokadama i oni su fabricki projktovani da uvek idu 45kmh i naravno da ce oni tu normu ispunjavati i zimi i leti.

Bitno je da kolege shvate da su 2t agregati mnogo osetljiviji na promenu stehio smese.

Ako clanu pocetniku preporucimo da upuca "tu i tu" diznu bez bilo kakvog objasnjenja a on recimo zivi u Leskovcu gde je sada 10c manja temp nego kod tebe u Zagrebu i jos je vaduh bogatiji kiseonikom jer je Leskovac u šumi a Zagreb na avenijama i betonu, pa kolega pocetnik zalepi nikasil cilindar, ko ce da mu objasni i nadoknadi štetu?

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 20:30

View PosteSPe, on 24 February 2017 - 20:19, said:

I mene to zanima.. Evo primjer iz moje struke: kabine kod putnickih zrakolova se stavljaju pod tlak kao da je zrakoplov na visini od 6000-8000ft da bi se unutra udobno osjecali stari i mladi, zdravi i bolesni. Ja sam npr isa do Raba ,krenio sam ujutro oko 5h gdje je temp cca manja od 15°C ,a kad sam dosao na Rab bila je preko 25°C. Sto sam ja onda trebao na Rabu stat i stelat karburator?
Jel mozes molim te da mi objasnis kakve veze imaju kabine putnickih aviona sa stelovanjem karburatora u ovoj temi? Molim te ozbiljno jer ce za sprdnju uslediti ban.

#13 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 24 February 2017 - 20:36

Ja se ne sprdam nego navodim primjer, ako hoces mogu ti i objasnit rucicu smjese pa ce ti bit jasnije (ovo je cesce kod manjh zrakoplova s klipnim motorima)..

Al nebitno skroz ,ja se drzim svog prvog posta gdje sam iznio moj stav. Svadat se nemam namjeru tkd moj prvi post je moje misljenje..

#14 nikolina

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 24 posts
  • MestoTopola
  • VozimSpeed fight 3

Posted 24 February 2017 - 20:45

Extra. Sve sam čuo sem gde imaju dizne...

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 February 2017 - 20:47

View PosteSPe, on 24 February 2017 - 20:36, said:

Ja se ne sprdam nego navodim primjer, ako hoces mogu ti i objasnit rucicu smjese pa ce ti bit jasnije (ovo je cesce kod manjh zrakoplova s klipnim motorima)..

Al nebitno skroz ,ja se drzim svog prvog posta gdje sam iznio moj stav. Svadat se nemam namjeru tkd moj prvi post je moje misljenje..
Kakve veze avioni imaju sa nasim forumom? Primjer koji si naveo je totalno konfuzan. Ne brkaj babe i zabe.
Ja ne vidim tvoje misljenje osim sto si drveni advokat Suvog pa potpisujes sve, jel tako?

Razredni je na fin nacin objasnio ono sto vas je interesovalo. Ukoliko nemate odgovore potkrepljene nekim konkretnim tehnickim cinjenicama, vezane za tematiku koju se bavimo, molim vas da ne spamujete temu.

View Postnikolina, on 24 February 2017 - 20:45, said:

Extra. Sve sam čuo sem gde imaju dizne...
Imas MotoBike na primjer.

#16 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 20:55

Predpostavljamo da je serijski skuter ispravan kako je navedeno sa 56 diznom. Kada je skuter ispravan ima dobru smjesu znaci crvenkasta smeda svijecica. Namontirao je auspuh Tehnigas , podici ce rolicama okretaje sa 6000 na 8000. Sukladno tome diznu za 5 brojeva sto je cak i previse. Ali od viska nece nista biti. Skuter ce voziti najnormalnije. Ne izvlace svi najmanji atom snage i da bude ustelano u picinu dlaku. Forum je da si ljudi pomogno i ako vec imas sablonu stelanja podijeli je. Za uciti 2t tuning postoji knjiga i obrazovna ustanova. Ovako ljudima se samo izbijaju novci iz djepa ,a na kraju krajeva i izgube zivce jer neznaju sto je dobro a sto lose i kako se kaj radi. I dovode se u nedoumice.
Ovo Leskovac-Zagreb ako nekome cvikne zbog zraka na takvoj relaciji to nije dobro ustelano. Da se razumijemo ima vise modela "Dobre ustelanosti"
Za stazu treba biti da kida na zadnji sto znaci da svijecica treba biti pred cvikanjem i tek to bi onda dovelo do ovoga sto ti govoris da cvikne zbog razlike u zraku , ako bi se utrka odrzavala u Zagrebu i u Gorskom kotaru. Govoreci da je u Zagrebu skuter podesen sa odgovorajucom diznom te sa istom ide u zonu (Gorski kotar) gdje je 20 stupnjeva manje.
Ali za street upotrebu pravilno podesen karburator je da izdrzi sve vremenske uvijete isao ti u Ameriku ili samo do Kafemata. Pa kaj bi bilo u Dubaju Tamo su noci razlika dan i noc 40 stupnjeva pa sve bi im pocrkavalo.
Krajnjem korisniku treba maksimalno olaksat jer on ne zeli da brine o icemu. Kupio je skuter ,kupio auspuh , potrazio pomoc, kazes mu sto kako di u najkracim crtama .

#17 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 21:01

View PosteSPe, on 24 February 2017 - 20:36, said:

Ja se ne sprdam nego navodim primjer, ako hoces mogu ti i objasnit rucicu smjese pa ce ti bit jasnije (ovo je cesce kod manjh zrakoplova s klipnim motorima)..

Al nebitno skroz ,ja se drzim svog prvog posta gdje sam iznio moj stav. Svadat se nemam namjeru tkd moj prvi post je moje misljenje..
Ne treba hvala, otac mi je proveo radni vek kao AMS mehanicar u JAT-u, ali ja verujem da ti je to struka i da si mnogo upuceniji u materiju od mene.

Dakle, kakve veze ima uticaj kabine pod pritiskom na stelovanje karburatora?

Nemoj iznositi stvari koje nemaju dodirnih tacaka sa temama, pravimo nepotrebni spam i nastavljamo diskusiju bez osnova.

Jel ovo tvoj prvi post na koji se pozivas:

" Hm,tocno i netocno. Mislim da se sigurno moze rec koja ce mu dizna otprilike trebat i priblizno rolice posto ipak govorimo o serijali sa auspuhom i tu sigurno nema nekih velikih odstupanja. Isto tako sigurno ima ljudi koji su vozili sf3 i stelali ga pa zasto ne napisat covjeku sto.su imali da se moze orijentirat , a ne sad da mora nezz koliko rolica i dizni kupovat."?

Napisao sam ti vec, pogresno tvrdis, nista nije sigurno dok se ne proba, imas premalo iskustva u stelovanju karburatora da bi tvrdio. Ja se secam tvog predstavljanja na forumu i muka koje si imao, da li se secas i ti? Da li secas da nisi mogao da koristis diznu iz copy paste faze od setupa anabelasa i da smo ti pricali i tada da je to pogresno. Zasto si ti onda kupovao dizne za stelovanje i mucio Daria preko wattsupa i vibera ako to moze tako odokativno da se uvrne dizna?
Kako mozes sa sigurnoscu da tvrdis koju diznu covek da stavi, sta ako je i njemu, recimo ispucala prirubnica, ilu nacet semering pa zalepi cilindar?

#18 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 21:10

View PostSuhy, on 24 February 2017 - 20:55, said:

Predpostavljamo da je serijski skuter ispravan kako je navedeno sa 56 diznom. Kada je skuter ispravan ima dobru smjesu znaci crvenkasta smeda svijecica. Namontirao je auspuh Tehnigas , podici ce rolicama okretaje sa 6000 na 8000. Sukladno tome diznu za 5 brojeva sto je cak i previse. Ali od viska nece nista biti. Skuter ce voziti najnormalnije. Ne izvlace svi najmanji atom snage i da bude ustelano u picinu dlaku. Forum je da si ljudi pomogno i ako vec imas sablonu stelanja podijeli je. Za uciti 2t tuning postoji knjiga i obrazovna ustanova. Ovako ljudima se samo izbijaju novci iz djepa ,a na kraju krajeva i izgube zivce jer neznaju sto je dobro a sto lose i kako se kaj radi. I dovode se u nedoumice.
Ovo Leskovac-Zagreb ako nekome cvikne zbog zraka na takvoj relaciji to nije dobro ustelano. Da se razumijemo ima vise modela "Dobre ustelanosti"
Za stazu treba biti da kida na zadnji sto znaci da svijecica treba biti pred cvikanjem i tek to bi onda dovelo do ovoga sto ti govoris da cvikne zbog razlike u zraku , ako bi se utrka odrzavala u Zagrebu i u Gorskom kotaru. Govoreci da je u Zagrebu skuter podesen sa odgovorajucom diznom te sa istom ide u zonu (Gorski kotar) gdje je 20 stupnjeva manje.
Ali za street upotrebu pravilno podesen karburator je da izdrzi sve vremenske uvijete isao ti u Ameriku ili samo do Kafemata. Pa kaj bi bilo u Dubaju Tamo su noci razlika dan i noc 40 stupnjeva pa sve bi im pocrkavalo.
Krajnjem korisniku treba maksimalno olaksat jer on ne zeli da brine o icemu. Kupio je skuter ,kupio auspuh , potrazio pomoc, kazes mu sto kako di u najkracim crtama .
Slazem se po pitanju stelovanja skutera i 2t agregata uopsteno, medjutim kada je rec o korisniku koji je dosao na forum da pita za pomoc nemamo tu praksu da radimo copy paste jer sam vec naveo nnogo razloga koji mogu da prouzrokuju kvar agregata, ti i espe ste se uhvatili vazduha i temperature a ima i onih za koje mi nismo sigurni da li su ispravni na tom skuteru koji se treba nastelovati.

Interesuje me kada si ti stelovao seriski peugeot sa tecnigas trek auspuhom pa znas tacno kako se ponasa?

Dakle ovako, jos jednom, mi smo tehnicki forum koji se trudi da neguje majstorski ispravne nacine rada, stelovanja i tuninga. Kome se ne dopada moze slobodno da sebi otvori svoj forum i tamo razvija nove teorije koje su poznate vec 50godina, uvodi clanove u zabludu o kraticama u stelovanju ili vodi diskusiju kao na facebooku. A da, zaboravio sam, vec si to probao pa nije uspelo, mozda zato sto si vodio ljude u pravom smeru.

#19 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 24 February 2017 - 21:12

Ahhh pa eto ga, dao si si sam odgovor..
Lakse je kad ti neko.tako pojasni stvari nego kad citas jer je to.previse informacija.
I kad si vec kod anabellasa na kraju je zavrsilo.na istoj postavci kao i kod njega..
A ako ti mislis da sam ja "mucio" daria ,odakle si ti to molim te zakljucio? Ja i dario mozemo kad nam pukne popit litru biloga i druzit se..
I inace kupio sam dizne jer mozda nisam imao tu diznu?


Posto vidim da ovo postaje ciljani napad na pojedince ,ja se nemam.namjeru svadat! Svima zelim.ugodnu vecer.

Edited by eSPe, 24 February 2017 - 21:13.


#20 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 21:19

View PosteSPe, on 24 February 2017 - 21:12, said:

Ahhh pa eto ga, dao si si sam odgovor..
Lakse je kad ti neko.tako pojasni stvari nego kad citas jer je to.previse informacija.
I kad si vec kod anabellasa na kraju je zavrsilo.na istoj postavci kao i kod njega..
A ako ti mislis da sam ja "mucio" daria ,odakle si ti to molim te zakljucio? Ja i dario mozemo kad nam pukne popit litru biloga i druzit se..
I inace kupio sam dizne jer mozda nisam imao tu diznu?


Posto vidim da ovo postaje ciljani napad na pojedince ,ja se nemam.namjeru svadat! Svima zelim.ugodnu vecer.
Da samo je razlika u tome sto si ti prihvatio savet i kupio set dizni da bi imao sve, kao sto si i prihvatio savet da stelovanjem dodjes do odgovarajuce, a da to nisi uradio ne bi otkrio gde se krije fals vazduh i mozda bi i ti zalepio klip i cilindar. Zato kazem, ti si radio po pravilu i na taj nacin utvrdio sve nepravilnosti svog skutera, posteno se oznojio kao i Dario i na kraju dosao do rezultata. Zasto sada nekom drugom clanu savetujes kontra?

Nije ovo atak na pojedince, mi ovo tretiramo kao atak pojedinaca na forum a to naravno nije pozeljno. Prijatno vece i mi vama zelimo i da se vratite ujutru u nekim veselijim temama.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users