#1
Posted 06 January 2011 - 21:06
#2
Posted 01 March 2011 - 10:06
Ova ideja mi je delovala sasvim pristojno, imaš motor koji je ekološki, štedljiv, a imaš i 2T mašinu koja može biti po recimo specijalnim zahtevima tuningovana, pa eto i užitak i uštede, na istoj karoseriji.. U svakom slučaju kod nas nema ni uzbrdica ni planina, pa funkciju punjenja nema nekog smisla koristiti... Ali relacije od kuće do posla u sezoni bez brige može da pređe koja je u momo slučaju 14 Km u oba smera..
evo link koji sam nakopao ako nije to baš ona u pitanju
http://www.motopuls....moto-pulsa.html
kasnije sam viđao i neke kineze da to proizvode, odnosno skuter sa čistim elektromotorom... definitivno je ideja da se elektromotor nalazi u glavčini zadnjeg točka i mislim da ideja kao ideja nije loša te da može da se preradi svaki već postojeći skuter ukoliko imamo odgovarajuću felnu odnosno blok, koji iziskuje prihvat za elektromotor...
#3
Posted 01 March 2011 - 11:51
Ima ih na stranim sajtovima,neki cak i pristojno izgledaju, maksimalne brzine su od 30- 35 km/h, autonomija do 30-ak km, naravno besumni su, ima tu i raznih cena ne secam se vise, treba pogledati, ja sam cak i razmisljao u tom pravcu, ne znam koliko bi mi se isplatilo da imam tako nesto, posto mi je sada MATIC glavno prevozno sredstvo, vredan radnik servisa sa kojim obavim 80 % posla i u sezoni dnevno prelazim po 10, 20, nekad i 30 km dnevno (kolima samo kad moram i kad nosim kabasto i tesko)
Ne znam koliki su troskovi eksploatacije takvog vozila, mislim da nisu veliki ako se baterija puni nocu, pitanje je koliki je radni vek akumulatora i njegova cena, sto svakako treba uzeti u obzir prilikom kalkulacije kolika je cena po predjenom kilometru. Takvo vozilo mora biti i servisno pokriveno zbog lakseg odrzavanja, a smatram da je lako za odrzavanje zbog jednostavnosti konstrukcije
U tim vozilima je buducnost i ja smatram da svako ko moze da se uklopi za svakodnevne potrebe (pijaca, grad, posao, skokni tamo- vamo )bi trebalo da razmislja u tom pravcu. Tehnologija E- prevoznih sredstava je danas daleko odmakla i kad jos tome dodamo da je kod nas struja (jos uvek )socijalna kategorija, moze se stvarno jeftino voziti... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1oda.gif
Inace, Mario, dobro je da si pokrenuo ovu temu, kurentna je, aktuelna i svakako potrebna, sigurno da neko ima da kaze nesto, a u predstojecim godinama bice toga sve vise i vise... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/smile.png
#4
Posted 01 March 2011 - 12:32
#5
Posted 01 March 2011 - 12:37
Elektro skutere ne treba potcenjivati, najveca mana do sada su im bile baterije koje su bile kabaste i kratkotrajne, to se sve polako menja.
#6
Posted 01 March 2011 - 13:04
#7
Posted 01 March 2011 - 17:47
http://www.foxoglasi...glas-22423.html
http://www.foxoglasi...glas-22421.html
#9
Posted 01 March 2011 - 22:24
#10
Posted 02 March 2011 - 11:05
ove kineske bicikle viđam i po gradu, a viđam i one što izgledaju kao skuter, odnosno bicikle sa oklopima nekog mini skutera... to mi sve deluje nekako previše slabašno i kinesko.. ali da ih ima i da se vrte to je tačno
evo šta sam pronašao za biciklove... ovaj Fire ide 45Kmh i prelazi po 80km sa jednim punjenjem, u pitanju su litijum jonske ćelije koje su značajno skuplje od klasičnih olovnih akumulatora sa gelom i od nikl metal hidridnih...
http://www.artas.hr/...li_primjeri.htm
ja sam mislio pošto smo ipak skuter orijentisani na neke izvedbe skutera.. ovakvih kakve vozimo..
#11
Posted 02 March 2011 - 19:21
http://www.mychinamo...ns-Ebike-review
Sudeći po ovoj temi sa linka, kod njih je priča sa električnim skuterima odavno već svakodnevica, da ne kažem obaveza. Izgledaju, ako je po slikama, identično kao naši 2t dvotočkaši, a bez obzira na to što su na struju i tamo ima tunning frikova http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif
"800W, 48V, 20amps. It's faster than anything you'll buy at carrefour or the standard ebike shops but if you want to spend more money, all these custom shops can customise to your specs, up to 3000W motor, 84V or two banks of 48V for longer range etc..."
Maksimalna brzina ovog belog retro modela sa slika je 47kmh mereno GPSom, autonomija do 45km u solo varijanti, odnosno 35km sa dvoje na skuteru. Vreme punjenja do 7 sati.
Zaključak u najkraćem - braća Kinezi su (opet) ispred nas. Za njih je ovo uobičajeno, gotovo obavezno sredstvo transporta u velikim gradovima kao što su Šangaj ili Peking. Pogotovo ako se ima u vidu da će 2t mašine uskoro potpuno biti proterane sa ulica kineskih megalopolisa. Da, da, spremaju se uveliko da ih potpuno zabrane (ukoliko već nisu).
A da stvar sa strujom kao pogonskim gorivom za dvotočkaše nije nimalo naivna, svedoči i pominjani KTM, ali i BMW, koji je jesenas na auto sajmu u Pariz predstavio upravo ovo:
http://www.bmwblog.c...oter-e-concept/ http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/ohmy.png
Vrhunski retro dizajn, MINI brend vrišti iz svakog komada izlivene plastike, smartphone friendly, standardna kućna utičnica za napajanje...
Budućnos' je već počela, što reko' onaj
P.S. Kinezi ne bi bili Kinezi kad ne bi prodavali i kitove za konverziju skutera sa standardnog na električni pogon. Možda to ne bi bila loša ideja za bizmis???
#12
Posted 02 March 2011 - 20:04
#13
Posted 02 March 2011 - 20:44
Nego, zaintrigirala me tema, pa malo googlam:
http://scootercommun...spx?PageIndex=2
I jedna lepa tema o preradi stare vespe:
http://www.aeva.asn....ts.asp?TID=2172
A evo i malo hibrida koje je Mario pominjao. I to italijanskih:
http://www.aspesitalia.com/modelli/
Nego, pade mi nešto na pamet... Kad budemo sredili Hussara, ostaće ceo jedan ram viška, točkovi i sve ostalo... A negde po garaži mi se muva i stari elektro motor od veš mašine i dva-tri akumulatora... A? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1jee1.gif
#14
Posted 02 March 2011 - 21:59
Bilo jednom u Top Gearu predstavljanje Tesla automobila, bio je i na promociji letos u BG ako se dobro sećam. Ne da su se zahebavali na tu temu nego ......
Naime sve je OK, dok radi, tek jedan je otkazao za vreme testa, morao na dopunjavanje posle 170km iako mu je autonomija skoro 250 ili i više, drugi isterali pa riknule kocnice, posle punjenja vratili prvi ali je i njemu nesto otkazalo, tek prvi dan testa su zavrsili bez oba auta, kako god bilo. A tek putovanje, secam se da su se zezali da bi im trebalo recimo 3 dana da stignu do nekog mesta z Škotskoj što inače predju konvencionalnim kolima za par sati.
OK, slažem se da je "zelenije" gorivo, ali odakle dolazi struja? Pa iz termo i nuklearnih elektrana koje tek zagadjuju okolinu i utiču na globalno zagrevanje. Znači povećana potreba za električnom energijom će rezultovati povećanom emisijom dima i toplog vazduha te pojačanom globalnom zagrevanju .....
Msm, sa razvojem tehnologije, punjivim baterijama i akumulatorima dugotrajnog kapaciteta verovatno će se razviti "upotrebljivi" modeli električnih vozila, ali koliko ja vidim, jok u moj vek da to bidne
Pre sam za alternativu, alkohol, vodonik, ajde i hibrid, ali elektromobil, nešto sam sumnjičav
#15
Posted 02 March 2011 - 23:36
http://postimage.org/image/163712j7o/
http://postimage.org/image/1638olvpg/
#16
Posted 03 March 2011 - 01:20
#17
Posted 03 March 2011 - 10:01
#18
Posted 03 March 2011 - 10:05
Mozda budem furao mišeline i tada ali vrv one sa stolicom između točkova
#19
Posted 03 March 2011 - 10:12
#20
Posted 03 March 2011 - 10:18
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users