Jump to content


Akumulatori



121 replies to this topic

#81 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 November 2016 - 18:02

E stvarno su akumulatori teska djubrad ...moj je sa prvim malo hladnijim danima poceo da strajkuje ...kupljen u Martu , eto 7-8 meseci i gotovo ...na nesrecu , zaboravio sam da odem na sestomesecnu kontrolu i izgubio garanciju od dve godine ...a kad sam ga kupovao razgovarao sa trgovcem i kazem da nema sanse da izdrzi ni celu godinu , da ce sa prvim hladnim danima da zataji , on kaze da zato postoji garancija i ja eto, zaboravio za desetak dana ...pa, sta sad ...ako se na prolece ne oporavi . opet novi ...svake godine po jedan ...

Na pokusaj jutarnjeg paljenja samo umorno zavrti sa padom obrtaja i gotovo ...nema nikakve sanse ...do tada kurbla resava sve probleme i po najhladnijem ,,,kljuc u bravu, kontakt, saug, jako nagazim i uvek upali ...posle toga u toku dana ni ne pokusavam na dugme , nece, nego kurblam i iz dva tri pokusaja uvek upali ...ti akumulatori jednostavno ne drze struju i gotovo ...

#82 Miroslav'91

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 530 posts
  • MestoAleksandrovac-Bg
  • VozimSprint Exactly

Posted 10 November 2016 - 00:01

Jbg, mali su to ipak akumulatori, ne moze se nista posebno od njih ocekivati. Ja sam pre 3 nedelje kad sam krenuo za Bg izvadio aku iz skutera i ostavio u kuci gde nije hladno i za prosli vikend sam ga dopunio 10ak minuta pre paljenja. Skuter nije hteo da upali a akumulator je vec oslabio nakon nekih 15-ak sekundi verglanja (3 puta sam pokusao da upalim). Kupljen pre 2 meseca, jaci nego fabricki (6Ah, oko 120A startne struje), isto ima garanciju od 2 god pod uslovom da ga nosim na 6 meseci na proveru. Kurbla je zakon, prvom prilikom cu je ponovo montirati :D.

#83 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 November 2016 - 00:33

Eno moj Yuasa fabrički iz Stroma 12aH radi kao sat od 2009 god... neverovatno ali istinito...
A ovi Unibat 6 aH što sam kupovao za Apriliju menjaj na svake 2 sezone...

#84 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 November 2016 - 10:13

Pa , dobro Pitoslave, al` ipak je to veci Accu, oni su manje osetljivi , a ovi mali su bas djubrad ...ne znam kako kod drugih ,a li kod mene ni jedan nije mogao da posle dan-dva stajanja u garazi u toku zime upali ...i tako godinama sa bilo kojim ...i kad nisam vozio zbog ekstremnih uslova ( sneg i hladnoca ) povremeno sam palio na kurblu i odradi u mestu nekoliko minuta i po gasenju malo sacekam i na ponovni pokusaj opet nece , umorno vrti , ni ne napuni se...prikljucim na kola , on ima kapacitet i zavrti , ima brzinu i upali ...al` ne mogu sa sobom nositi hidrocentralu od 45 Ah, jbg ...

#85 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 November 2016 - 10:58

ja imam veoma pozitivna iskustva sa LP -om (land power) , došao mališa na skuteru starom 3-4 god, kapaciteta 4Ah, a vrti življe i duže (što je najvažnije) nego novi Unibati od 5Ah...

pričam o Unibat-ima sa gel-om, dok o kiselinskim imam posebno mišljenje, to su kinezi sa nalepnicama i traju plafon 1 sezonu

#86 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 November 2016 - 11:38

Da se dopišem.. ja sam predprošle godine kupio Vartu 9Ah, to je po PS-u za PJ. Na prvu loptu me iznervirao jer je i nakon formiranja (sipanja kiseline u servisu i kao formiran je) bio ko mrtvo magare dok ga nisam propisno napunio. Od tada ja ne znam da imam aku u skuteru, a nemam kurblu, znači aku je jedina uzdanica, ako zakaže, gurka. Naravno, squt je u garaži, hladno skoro kao i na dvorištu, ali uvek ima dovoljno snage da pokrene anlaser i naravno uz to gomilu elektronike PJeta koja nije zanemarljiva. Pri tome, imam loš regler, neznam koji po redu već, koji puni samo dok je na leru sa 13,5V dok čim pipnem gas, napon pada na 12,8V i tako sve vreme vožnje, ne puni ali i ne prazni jer regler drži taman toliko koliko je dovoljno da sve radi. Dok je bio živ RMS regler, punjenje je bilo na 14,3V na bilo kojim obrtajima, al izdržao je jednu sezonu.
Hoću reći da i u uslovima lošeg punjenja, ova Varta stoički podnosi sve već 3 sezone, dokle će, videćemo.

#87 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 November 2016 - 12:03

Ja sam pre tri sezone uzeo landpower 4Ah za freeja, za neku smesnu cifru, regularno u prodavnici. Vozen je 2 sezone (i zime) na freeju, kasnije je prebacen za zipa, mnogo puta je bio pozajmljivan na raznorazne skutere koji prolaze kroz garazu.. eto ga, zapoceo je četvrtu sezonu bez ikakvih problema, a znao je da ostane na skuteru prekrivenom snegom i po 5-7 dana bez paljenja.

Druga strana mača je isti taj landpower ali od 14ah, kupljen i formiran za stranku u servisu, trajao je 20ak dana... neka fabricka greska, regler je ispravan, sve je ok, aku je poslat na ispitivanje pod garancijom.

Hocu da kazem, nikad se ne zna, ne mogu da se zakunem vise ni u jedan.

#88 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 11 November 2016 - 15:33

Moj unibat gel od 7ah traje evo vec 2-3 sezone a mozda i duze, ne secam se kad sam ga kupio..

Al vazna stvar je da motor uvek u garazi na toplom, ne punim aku po mesec dva, jednom sam cak ostavio upaljen kontakt ceo dan pa mi pumpa ispraznila skroz aku al se vratio u zivot nakon punjenja i ne primecujem da je opao kapacitet.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk



#89 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 November 2016 - 16:01

Najbolji akumulator ikad koji sam imao je onaj neki koji nije kiselinski niti klasicnog oblika, nego je onaj SPIRACELL 8Ah crno-crveno kuciste i izgleda kao da je spojen od 6 valjaka..

Trajao mi je 7 godina, pokretao je iskljucivo 70ccm malossi sport LC, stalno je bio xenon ukljucen. Koristio sam ga za paljenje velikih motora, a i malih preko kablova kad bi komsiji iscurio 9Ah kiseli za purejet, jedan kraci period na VXR-u, i evo jos je ziv sad ce mu 8 godina, ali je malo oslabio, sad je taman za 50ccm.


Sad ja ne znam jel to zbog Yamaha paljenja i reglera, ili je jednostavno aku tako dobar. Imao je extra udarnu struju.



Ovi svi ostali kalasicni, za mene su cisto djubre jer nabacao sam ih se na desetine komada, evo sad ih imam po 9Ah 5 komada a izvana ko novi, mnoge sam ja ispratio od dobrog stanja do za djubreta, u kratkom periodu, cim malo stegne hladnoca (kao sada recimo) oni momentalno kao da izgube 50% svojih vrijednosti, a mnogi i crknu 100%. I jos resis da ga formiras po PS-u, a ono opet labavo, nije to to.



Nije mi relevantan neko ko kaze moj aku je extra, a potrosac mu je anlaser od 125W i masina pali na čvoku. Kad neko ko nosi xenon, jaci anlaser 250W i vise, razne aktivine potrosace kaze, E taj je dobar! Onda mi je to vec interesantno. Jer, ja se povedem za ovima koji ne trose nista, a mnogo im traje, pa skupo placam pogreske nakon kratkog perioda. Isto kao kad neko kaze da je dunlop gt301 dobra guma, taj da ode na jednu putesestviju za mnom, odmah si moze unaprijed dok ima popusta pazariti mrtvacka kola unutar 4h od polaska na voznju.





Volio bih opet uzeti taj spiracell, ali nema ga nigdje za lijeka, nema sanse da ga nadjes.

#90 Miroslav'91

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 530 posts
  • MestoAleksandrovac-Bg
  • VozimSprint Exactly

Posted 12 November 2016 - 13:44

Imao sam i ja taj spojen od 6 crvenih valjaka na NSR-u, odlican je bio, 4 ili 4,5 Ah. Bas sam hteo ovde da napisem ali nisam mogao da se setim koji proizvodjac je bio u pitanju.

#91 pizon100

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 84 posts
  • MestoPancevo
  • VozimLiberty 125 2000g

Posted 12 November 2016 - 17:54

Jel ima neko predlog koji punjac da kupim za akumulator od 9A?

#92 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 November 2016 - 22:15

Najbolje onaj koji može da zadovolji 1/10 kapaciteta akumulatora, dakle da može da izdrži 0,9A kroz period od 12h... Najjeftiniji su ti ti mali kao adapteri od 1-2A, ili ovi za kola do 5A, a najskuplji i ujedno najbolji ovi inteligentni brzi punjači tipa ctek ..

#93 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 November 2016 - 21:47

Bas sam danas isao do komse, uzeo ljetos Unibat aku AGM od 6Ah. Kaze cijelu sezonu pali na cvoku. I sad kad je zahladilo, kraj, samo cujes an an aaaan aaaaa gotov.

U mene 2 slucaja, cijelo ljeto vrte ko ludi, cim je udarila hladnoca, 1 odapeo, a drugi an an aaan aaaan nekako vrti jos ali sta je ovo, sve izgubilo kapacitet????


I pazo sad ovo, izbacim ja AGM novog iz peugeota AC stok, minimalni zahtjevi jer nema ni veliku kompresiju. I vrti on onako, solidno za ovo hladno vrijeme.
I sad ubacujem onaj cuveni spiracell, reko nek se dopunjava posto vise stoji u posljednje vrijeme. Kresem ja, a anlaser se pretvorio u high end, natuniran vrti u crveno. Znaci cujem po zvuku da nenormalno vrti. I kako sam mjenjao diznu, ispraznio skroz lonce namjerno, i sad treba da navuce gorivo. Kako mi se nije dalo ubrzavati postupak doovoda goriva, zajasim ja na anlaser 2x po jedno pola minute. Vrti li ga vrti, ne posustaje, i upali. E tek kad sam opet upalio, vidim da ga je poceo slabiti, nista spajam ga na punjac i opet ispocetka.



Ako neko nadje taj spiracell na internetu molio bih da okaci link, odmah bi ga opet uzeo, a ove sezone sam sve prekopao i nema ga cak niti onaj koji ga je imao niti ne zna ko ima .

#94 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 November 2016 - 22:21

Ja sam do sada imao najbolja iskustva sa LP akumulatorom.
Kupio sam prošle godine LP 12V 6Ah i evo ovu sezonu i prošlu je odradio super.
Sad sam ga dopunio i spakovao preko zime da bude na toplom. Očekujem da će i sledeću sezonu izdržati ok.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#95 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 November 2016 - 09:31

Zeleni LP mi se pokazao boljim od crnog.

#96 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 December 2016 - 10:04

Odgledao sam ceo video ....sve je onako kako sam ja znao do sada ...kad je accu dobar , on pali i pod svetlima ( mada to treba izbegavati ) i leti i zimi ako je sve ostalo ispravno...kako se pravilno ispituje ? jedan dan se napuni da bude 100% pun ...jedan dan se ostavi ( da odmori ) , treci dan se stavi na opterecenje , da vrti kamionski alnaser ili da usija grejace na viljuski za ispitivanje ...ako to ne uradi uspesno , nista od njega u hladnim zimskim jutrima ...

Accu od Yuga 35-45 Ah moze da upali motor od tenka ako ovaj ima ispravan motor , ali mali kapacitet ga ogranicava na mali broj startovanja ...

Za ove nase skutere gotovo da sam siguran da ova djubrad od 4 Ah ma koje marke bila i da su kupljena sad nova u prodavnici i da kad stoje u garazi npr . dan , dva , tri , na temperaturi oko nule , nece upaliti ni jedan skuter na dugme ...oni jednostavno nisu predvidjeni za to ...da li se takav accu moze reklamirati kao neispravan ? Ja npr . hocu u toku zime za nekog lepog dana da se provozam ...nisam duzan da stalno vadim accu iz vozila , na sta bi to licilo kad bi tako kod kola ? Ja na dugme , on ni da bekne ...jel takav accu podleze reklamaciji kao neispravan? Ja kao potrosac i korisnik hocu da on i posle nedelju dana stajanja na npr . nula stepeni, kljuc u bravu i da upali ...Ima li takvog na skuteru ...???

#97 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 December 2016 - 12:22

Bitno je smanjiti otpore i pad napona do anlasera, tu se moze postici mnogo, jer nam u tom slucaju treba manje Ah da motor upali.


-Ciste kleme i cvrst spoj na akumulatoru.
-Cist i cvrst spoj mase na bloku motora
-Cist i cvrst spoj mase na anlaseru
-Cist i cvrst spoj plusa na releju
-Ispravan relej anlasera, ciste kotve u njemu
-Cist i ispravan spoj plusa na anlaseru
-Ispravnost anlasera, lezaj i piksa ne smiju pruzati otpor rotoru, kolektor mora biti cist i ne potrosen, cetkice ako su na 50% slobodno zamjeniti jer je snazan pritisak bitan za smanjenje gubitaka.


Sve ovo u konacnici rezultira vecim okretajima anlasera, dakle treba i njega tunirati.

Naravno, dalje sa anlasera, bitno je da prijenosni mehanizam na radilicu obavlja svoj posao kako treba:
- bendix, obje pikse ne smiju imati veliku toleranciju i ne smiju pruzati otpor
-kod minarellija, zupcanici moraju biti cisti, a onaj kuplung anlasera ne smije proklizavati, i mora biti cist






Kako to cesto izgleda kad se uzme aku od 4Ah, recimo onaj kiselinski:
- kupis ga na proljece i imas 4Ah par dana, brzo padne na 3Ah jer 4 ima u teoriji
-tokom ljeta je sve dobro
- cim malo zahladi on ima 2Ah i primjecuje se otezano paljenje
- kad dodju hladniji dani skuter malo odstoji, dok se prognoza ne poboljsa, tu vec imamo 1Ah
- pokusamo upaliti kompletno zahladjen motor s povecanim otporima jer je sve steglo, i tih 1Ah sto imamo se potrosi samo u ono pokretanje masine, a dalje da nastavi okretati nemamo vise kapaciteta, i tu je kraj :D


Mislim da se moze poboljsati ova sitiacija sa adekvatnijim punjenjem, kontroliranjem nivoa elektrolita, omotavanjem akumulatora da bude izlozen sto manjim vibracijama da se izbjegne trusenje ploca i sulfatizacija.

#98 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 16 December 2016 - 16:25

Nije problem u akumulatoru Ah vec jacina struje u Amperima koju moze dati trenutno na paljenju. Kad idem na kontrolu akumulatora kad jacina nazivne struje padne ispod 30posto od deklarisane akumulator je za zamenu. Kod mene aku moze da trenutno isporuci 720A kad padne ispod 500A zreo je za zamenu, upalice on leti kad je toplo ali zimi hladnoca mu jos smanji Amperazu. Mada ovoj moj aku iz dizelasa i kad je za zamenu veselo ce paliti svakog benzinca.Ja Exide akumulator vozim vec sedma godina u kolima, mada kad sam bio na kontroli izgubio je vec 25posto ali pali jos veselo.

#99 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 16 December 2016 - 18:48

Moj unibat je vec mrtav,a kupljen u avgustu ove godine,jedva pali glinaricu...rece mi neko da ako reklamiram da nece prihvatiti reklamaciju jer je prazan do balcaka...

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#100 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 December 2016 - 19:28

Ako nije redovno održavan u ovl. Servisu i upečatiran i overen servisni list





13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users