#1
Posted 04 September 2017 - 19:08
Kako su stvari tekle ? Od onog trenutka kad je bio procenitelj stete i popisao stetu mogao sam raditi i Alien je popravljen za oko tri nedelje , dok nisam izjurio delove i to sve kompletirao sa mnogo truda i rada To je kostalo sve zajedno oko 12 000,00 , stotinak evra ...to sam uradio od mojih para , sve ocekujuci na racunu pare od osiguranja ...predracun za delove i ruke je iznosio oko 80 000, 00...
Pre neki dan na racun su sele pare , ali ne koliko sam ocekivao , svega 45 600,00 din i dobio od njenog ` osiguranja odluku o likvidaciji stete u tom iznosu ...nezadovoljan iznosom , nazovem advokata koji vodi slucaj moje nastradale zenice i pitam ga po kojim arsinima oni rade ovo sto rade on mi kaze da ce videti sa njima da se tu izboksuje jos para ...oni pokusavaju da eskiviraju , ali to je za njih sica , a i sami kazu u odluci da ako ste nezadovoljni da im se zalite ...oni pokusavaju , pa ako prodje - prodje ...e , pa nece proci , ima da plate sve do poslednje pare ,,,ne interesuje me hoce li oni posle onu koja je napravila stetu da ganjaju ...
Elem , ova ideja je u meni sazrevala vec neko vreme , a kako ja ne radim nista bez valjanog razloga odlucio sam se na ovo iz :
1. Alien mi je u race varijanti postao tezak za voznju , pogotovo sad sa zdravstvenim problemima sa povredjenom nogom , nepodesan za grad , prejako , tezak sam po sebi , par puta zamalo da me povuce iz ravnoteznog polozaja jedva sam se zadrzao da ne padnem preko njega ...
2. Airsalmatic je dobar , na radnoj poziciji vredno radi i zaradjuje , ali posto puno prelazim i trosi ...otprilike na svaka 3-4 dana sam na pumpi za 500,00 sipa se benzin, tako da je ta stavka znatna u budzetu na mesecnom nivou ,,,na to treba dodati i fino ulje koje obojica trose i ponekad , retko, Yugo trazi malo gasa ...( jadnicak ) on je najskromniji ...
Kupio sam ovo ...
To je E- Scooter...na onu sumu sam dodao jos potrebnih novaca i kupio najbolje sto sam mogao u tom trenutku ...racunam da cemo izboksovati jos para od osiguranja , pa tako da ispada da je veliki porodio maloga , doduse u teskim mukama , al to mu je to ...
O cemu se radi ? Danima , pa i nedeljama sam visio na Netu , ne bi li se `obrazovao `, posto nista nisam znao o tome ...na kraju krajeva sam se dobro potkovao , bilo je u opciji i nekih polovnjaka koji su dovezeni iz inostransatva , ali na kraju sam se ipak , odlucio za novo ...novo je novo , sa dve godine garancije , servisno pokriven , sto je sigurno - sigurno je ...
Dogovorim sa covekom iz Subotice sve detalje u dve reci , izuzetno poslovan covek , svaka mu cast , za transport AKS- om , dve hiljade , za njih veliki minus , covek je iz Subotice ekspedovao sutradan , kod ovih neposlovnih majmuna pet dana je stajao u centralnom magacinu u Sapcu dok se nisu smilovali da ga donesu ...covek prekida svaku dalju saradnju sa njima zbog neposlovnosti ...
Bilo kako bilo E- scoot je stigao , otpakovao sam ga , naravno Kinez , ovaj to donosi iz Madjarske , upakovan je propisno , namucio sam se dok ga nisam oslobodio najlona i kartona ...preliminarni pregled ...ima sve sto treba , najvaznije punjac , dobio cak i pedale ( koja budalastina ) ...nema nikakvog uputstva , nedostaju retrovizori ...ne znam da otvorim sediste , ima sarka , ali nigde bravice , obigravam okolo - nema ...nazovem coveka , kaze turis kljuc u bravu, okrenes u levo i otvotis sediste ...tako je i bilo . retrovizori unutra...i uputstvo - manual ...
Iscitam sve to na brzinu , nema tu neke filozofije , sve je prosto i jednostavno ...prikljucim na punjenje da se baterije formiraju , tako kaze , ispod patosa je 5 x po 20 Ah ...sa time je autonomija oko 50-60 km ...punjac je od onih pametnih, ima u sebi kuler , cuje se povremeno njegov rad ...punjenje je od 2-8 sati , a cena punjenja je prakticno zanemariva od 20-50 dinara , znaci , trosak goriva vise ne postoji , placa se kroz mesecni racun za struju , a to se ne oseti , tako dva - tri puta mesecno...
Tezak je oko cetrdeset kila , besuman u voznji sa svom signalizacijom , brzina je od oko 35-40 km/ h sto je vise nego dovoljno za grad , ja sam mogao da biram boju , to je neka metalik plava ...ima retrovizore , nevelik gepek u koji moze da stane ponesto sa pijace , sve je u Kina kvalitetu , al` to je to za te pare ...
Ono sto ovoga izdvaja od ostalih slicnih je ovo ,,,
Ovaj model ima disk - hidraulicnu kocnicu , skuplji je od takvog sa dobosem za 20 evra ...
Prednje vile ulivaju poverenje , nazad su dva amortizera sto je dobro ...
prednji kokpit , nisam palio jos , ne znam kakav je interfejs, sigurno daje sve neophodne podatke o brzini i stanju baterije ...
kadica sedista . ima malo mesta za ponesto sitnica ...
sa leve strane su komande svetla , zmigavaca i sirene ...
sa desne prekidac brzina , ima tri brzine , moze se menjati u hodu ...
Elektricna sema , moze li biti prostije ? Nema namotaja za paljenje , , reglera , alternatora i ostalih zajebancija koja krase nase benzinske turpije ...
Prenos je preko lanca , motor je bez cetkica sa svega 280 obrtaja , sto garantuje dug vek u eksploataciji...da iskren budem , ne znam ni gde je , jos ga nisam video ...
Ima centralni stender i copavu , tockovi su 10 coli , gume su tubeless...
Namenski je za jednoga , ali moze u nuzdi da vozi i dvojicu , nije potrebna dozvola , nema registracije , vodi se kao bicikl, ne traze nosenje kacige ,( ja nikada ne bi vozio bez nje ) ...Osim redovnog odrzavanja , posle 3-5 godina na red dolazi zamena akumulatora sto kosta oko 120-200 evra...
Namera mi je da ga koristim za posao , a i da malo okurazim zenicu posle onog udesa , da je vratim u skuteraske vode...
Sve ovo mi otvara i jos jedan problem ,,,problem mesta za drzanje , u garazi imam mesta pored kola uzduz , jedan iza drugoga , za Aliena i Airsalmatica ...gde cu sa ovim ? Bivsi poslovni je vec mesecima u magacinu servisa , ne vozi se i tu mi smeta ...ako ga spustim u podrum zgrade nikada vise nece ugledati svetlost dana...resicu to nekako ...najmanje jedan je viska...
Od nekih mana koje sam ovako na brzinu konstatovao je da nije za prevelike ljude , cak je i meni nekako mali , verovatno je to stvar navike , mozda gresim , videcu ...
I da , zaboravio sam da kazem da imam tri besplatna servisa u Kini u Pekingu, treci semafor levo kod MOTOBRUS - LI - ja ...
#2
Posted 04 September 2017 - 19:27
#3
Posted 04 September 2017 - 20:58
Poslano sa mog GT-I8200 koristeći Tapatalk
#4
Posted 04 September 2017 - 21:05
Miso,u zdravlje,da te sluzi sto duze I da sto manje kopas po njemu...
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
#5
Posted 04 September 2017 - 21:46
#6
Posted 04 September 2017 - 22:38
Dosta puta sam razmisljao o alternativnim gorivima iz ugla ekonomije ali i iz ugla budućnosti. U kolima je to bio butan, kasnije metan, elektro automobile izgleda nećemo dočekati za ovog naseg doba u smislu normalne potrebe za pojedinca u našoj državi, još uvek je, a mislim da će i u bližoj budućnosti elektro automobil ostati skupoceni luksuz, nažalost.
Nisam iskreno razmisljao o uštedama u ovom našem, dvotočkaškom svetu ali sve češće na oglasima vidjam razne modela E bike-a. Uglavnom su to neki ružnjikavi polu mopedi, bolje rečeno nabildovani biciklovi
Ovaj model liči na skuter i izgleda mi sa slika i da se vozi kao skuter, što je u stvari najveći plus. Čestitam Mišo, da te dugo služi!
Elem, mislim da je najveći minus bešumnost, mislim kao učesniku u saobraćaju naravno. Tu bi bilo dobro poataviti neki zvučnik sa kontrolom na ručici gasa, čisto da glumi grmljavinu. Uvek ce te u saobraćaju čuti, šro j veoma dobro, jer nas nažalost neki put i ne vide. Jos jedna dobra stvar je što svaki put mozeš sam kreirati zvuk pa shodno tome svaki dan mozeš voziti drugi skuter, jedanom cvaja drugi put harley treci dan sprtski 4t i tako u krug...
Lepo je predstavljanje ali ja sa slika bas i ne vidim mnogo, iskreno. Posebno me zanima blok-zadnja viljuska i ceo sklop. Čini mi se da je el motor u sklopu zadnjeg točka? Gde je uopšte predvidjeno ga se montiraju pedale? Daj malo boljih slika.
Masa od 40kg je izuzetno mala, toliko je samo težak ram kod kineza, a gde su još akumulatori, točkovi, el motor... nešto tu nije u redu, proveri ali mislim da je sigurno preko 70ak kg. Meni sa slike točkovi deluju veće, 12cola možda?
#7
Posted 04 September 2017 - 22:55
#8
Posted 04 September 2017 - 23:24
Što se tiče exploatacije.. preko dana vožnja, uglavnom po gradu, svaku noć na punjaču, kao mobilni, punjač okačen na zid ko u pitstopu i samo čeka da se ubode u šteker na ramu, ujutro spreman ko zapeta puška.
Jedino što me nerviralo je što je ipak 35kmh baš sporo, da bar ide 40-50 bio bi savršen.
Neka te dugo i verno služi. Napiši ponekad koju reč o njemu iz iskustva, i daj nam više slika, iz više uglova, neke detalje, slikaj taj displej da vidimo šta sve ima na njemu.
#9
Posted 05 September 2017 - 05:55
#10
Posted 05 September 2017 - 09:28
Tockovi su 10 coli , manji su na oko od Alienovih , koji su 12 coli ...To u kompletu sa postojecim gumama nije za vece brzine od plafon 40 km /h ...vise i ne treba ...
Naravno , iskustvo treba pokupiti , utiske formirati , pa cemo videti kako zadovoljava , uglavnom , veliki je porodio maloga ...
#11
Posted 05 September 2017 - 10:14
Verujem da ćeš biti oduševljen, daj izračunaj koliko potroši struje na tih 50-100 kma X cena struje = ?
#12
Posted 05 September 2017 - 10:35
A, potrosnja struje , nije vredno pomena , ali probacu da izracunam ...
#13
Posted 05 September 2017 - 10:41
Precizno je teško izmeriti, trebalo bi bukvalno pogasiti sve potrošače u kući pa zabeležiti početno i završno stanje brojila, ali nije to sad ni bitno, razlika je zanemarljiva u smislu dali punjač konstantno troši 500w ili, a najverovatnije je da pri kraju punjenja struja punjenja opada do samog minimuma.
#14
Posted 05 September 2017 - 19:08
#15
Posted 06 September 2017 - 09:08
Danas ujutro dodjem i servis , treba nesto da obavim u gradu , izguram maloga na put , nema sauga , nema alnasera , kljuc u bravu , okrenes levo , upali se displej ...spreman za voznju , kad ono na satu 70 km , to je MLS presao sinoc ...baterija pokazuje napunjenost , ali kad se doda gas i pad kapaciteta i slabost ...uspeo sam da predjem jos oko 5 km , obavio sve po gradu , dosao u servis i stavio na punjenje...Na prvom paljenju na satu je imao 4 km ...znaci, sa prvim punjenjem je presao neverovatnih 71 km ...bilo je voznje i sa dvoje i pod svetlima ...
Ja sam prvim utiskom odusevljen , prezadovoljan ,skuterce vredi svaku paru , mislim da cu tesko doci na red kad i moja zenica isproba...troskovi punjenja su prakticno zanemarivi ...ako stignem danas da poslikam neke pozicije da vidite ovo cudo tehnike ...najvise mi se svidja interfejs, pokazuje samo ono sto je neophodno , Kinezi su skloni kiceraju , ali ovde ne ...U digitalnoj formi pokazuje stanje baterije , predjenu ukupnu kilometrazu , max. brzinu , signalizaciju zmigavaca, svetla i u kojoj si brzini ...ne interesuje me kolika je vlaznost vazduha u Sangaju i jel suncano u Pekingu ...
Eto , za svog zivota probao sam sve ...benzin , autogas , struju ...da m i neko rekao ...sve se nosim mislju , da od onog ludaka, debelog , kratko osisanog SAMSUNGA sto ispaljuje rakete okolo iz Pjong Janga kupim par grama U- 238 , , pa u lonce za kafu i ispod sedista ...onda ga ne bi morao puniti 200-300 godina , a i sijao bi kao dioda 2835, hehehe...
#16
Posted 06 September 2017 - 09:34
#17
Posted 06 September 2017 - 09:43
I sve pročitah, jedino nismo čuli koliko ovo zadoboljstvo košta??
#18
Posted 06 September 2017 - 13:45
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
#19
Posted 06 September 2017 - 22:30
Ovo e-skuterče definitivno odgovara Zorki, mislio sam joj pribaviti neki olinjali NRG mc3 pa ga skrpiti, imam fala bogu delova, ali sad sam se predomislio...
#20
Posted 06 September 2017 - 23:56
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users