Ovaj ` novi`, kojeg vozim je vredan radnik mog servisa,dnevno zna da predje i po 10, 20 ili nekad 30 km, vozi se i zimi, odnosno ne vozi se samo kad stvarno nema uslova (sneg, klizavica i slicno).
Posto o legendi nema sta nepoznato da se napise, ja mogu samo da opisem kakav zivot zivi kod mene i kako sam ja zadovoljan sa njime(hvala Bogu da on ne pise kako je on zadovoljan sa mnom, imao bi sta da kaze ).
Kada sam ga kupio pre 6- 7 godina ,izgledao je bolji nego sto je stvarno bio...spolja nije bio los, ali masina se morala raditi...svi znamo da je to kod TOMOSA jeftino. Uz to, karburator je bio onaj ENCARWI, sranje, koje retko kod koga radi dobro (na starom mi je radio dobro ), jos je u njemu bila neodgovarajuca dizna, to sam odmah zamenio...
Po rastavljanju masine, odlucio sam se samo na obradu cilindra, kupljen je novi klip 38,5 sa L karikom i rezona MASTER. Radilicu sam resio da ne diram, posto mi se cinila dobra...Glava je malo spustena zbog jace kompresije i to je bilo to...Par stotina km po razradi, Automatic je leteo,ne znam koliko, tad nisam imao km sat...sve to je trajalo oko 3 meseca, a onda, jednog lepog dana... na punom gasu potpis zadnjeg tocka, blokada, sve se raspalo i bitte, gur, gur do kuce...doduse, ja sam kriv, cula se radilica, trebalo je blagovremeno to uraditi, al` ja od danas do sutra, pa sve do nove generalke...tako to ide, sto ne uradis danas uradices sutra, al` vise...
Na kraju se sve zavrsilo sa obradom cilindra na 39 + novi klip, ali obican...nova klipnjaca sa lezajevima i to je to...tako je vozen do pre par godina kad je pretrpeo laki TUNING...cilindar je uradjen na 39,5 sa L klipom (DS klip, koji je uradjen na 5 stotih tolerancije, ali se pokazalo kao lose, posto ima veliki koeficijent sirenja, pa je po letnjim vrucinama i na punom gasu od 3-4 km znao ponekad da zariba, pa posle pola minuta kad se malo ohladi, smanji gas iteraj kao da se nista nije desilo). Znaci taj klip trazi 6 stotih tolerancije...sada ti problema vise nema, valjda je potrosio tu jednu stotu...Podignut je izduv, spusten usis, sve to lepo prosireno , a izduv i ispoliran...
Sada MATIC lepo ide, sa ovim sam presao prosle sezone oko 5 K km bez problema sa masinom. Dodatno sam kupio karb,onu tajvansku kopiju DELLORTA, koja sasvim pristojno radi posao, retko kad prelije, mozda jednom u tri- cetiri meseca, pa mu ne uzimam to za zlo, jedino imam primedbu na izuzetno otezanu montazu tog karba, ide samo pod jednim uglom u kucicu,blizu je rezervoar i sve smeta,guma se ne moze montirati na air box, pa je malo bucniji na usisu.Saug sam morao da prepravim, pa sam za onu polugicu vezao parce paljene zice, koje se povuce , pa zakaci za dekl i sve to funkcionise bez busenja dekla...kad je hladan, upali iz prvog, treceg, petog puta, al` uvek upali...
Manju primedbu imam na nejakost kvacila, sa njim sam jedino i imao problema, cesto mi popusti matica na radilici koja drzi korpu kvacila, pa onda zatrzava prilikom prebacivanja.Probao sam svasta, al` vremenom popusti...
Otprilike jednom godisnje menjam oba lancanika i lanac, to je onaj kineski koji mora da se skracuje, a tegli se ko blesav, a lancanici se potrose i poviju zubi u smeru voznje, to govori o njihovom kvalitetu. Pre godinu dana sam morao promeniti zbice na zadnjem tocku, stavio one debele i sad je znatno bolje. Napominje da je kod mene zadnji tocak znatno opterecen zbog kofera sa alatom koji je tezak oko 12, a cesto i vise kila, a osa tezine je van zadnje osovine.
Sa drugim cim nisam imao problema, ponekad neka sajla, sijalica, sve se resavalo u hodu.Cesto vozi i dvoje, sediste je duze nego kod novijih automatika, ne znam kakvo je to sa njim sam ga kupio...
Inace, ima sasvim pristojno ubrzanje, pun je snage, niko ne moze da me gura u stranu na semaforu, uspeva da odere one kina -squtere koji su na serijali koji idu do 65km...Posle ovog lakog tuninga ima goriva za oko 20- 30 km manje nego pre, to je cena, snaga dodje iz benzina, pa sada predjem sa rezervoarom od 180- 200 km...jadnicak, cim se ugreje, zna samo za pun gas i nista manje od toga. Ja smatram da je ovih 60 km/h vise nego dovoljno za tu konstrukciju, preko toga bilo bi pogibeljno, i ovako imam primedbu na kocnice koje su slabe, to je boljka malih dobosa.
U sustini, ja sam zadovoljan pouzdanoscu, malom potrosnjom, jeftinim delovima i njihovom dostupnoscu, automatic malo trazi, od mene jos manje dobija, retko kad dobije i kantu deterdzentne vode, al` to mu je sudbina. Njegov posao je da zaradjuje i to momacki i radi za razliku od onog drugog (squta) koji samo trosi, a dostupna mu je sva moguca sminka koja postoji. Jebi ga, ni u moto- svetu nema pravde kao ni u zivotu...
Ajd` da bacim par slicica samo da vidite koliko je jadan (prljav ),a dobar...
http://www.dodaj.rs/...JOz/img2258.jpg
http://www.dodaj.rs/...JOz/img2258.jpg
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/3f/EN/w1q2gqe/1/img2254.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/3H/zK/3dC9FA6M/1/img2257.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/D/U7/4BwqNOzY/1/img2260.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/A/1N/1aCIQZ1y/1/img2263.jpg)