#1
Posted 04 March 2011 - 19:40
Ovaj ` novi`, kojeg vozim je vredan radnik mog servisa,dnevno zna da predje i po 10, 20 ili nekad 30 km, vozi se i zimi, odnosno ne vozi se samo kad stvarno nema uslova (sneg, klizavica i slicno).
Posto o legendi nema sta nepoznato da se napise, ja mogu samo da opisem kakav zivot zivi kod mene i kako sam ja zadovoljan sa njime(hvala Bogu da on ne pise kako je on zadovoljan sa mnom, imao bi sta da kaze ).
Kada sam ga kupio pre 6- 7 godina ,izgledao je bolji nego sto je stvarno bio...spolja nije bio los, ali masina se morala raditi...svi znamo da je to kod TOMOSA jeftino. Uz to, karburator je bio onaj ENCARWI, sranje, koje retko kod koga radi dobro (na starom mi je radio dobro ), jos je u njemu bila neodgovarajuca dizna, to sam odmah zamenio...
Po rastavljanju masine, odlucio sam se samo na obradu cilindra, kupljen je novi klip 38,5 sa L karikom i rezona MASTER. Radilicu sam resio da ne diram, posto mi se cinila dobra...Glava je malo spustena zbog jace kompresije i to je bilo to...Par stotina km po razradi, Automatic je leteo,ne znam koliko, tad nisam imao km sat...sve to je trajalo oko 3 meseca, a onda, jednog lepog dana... na punom gasu potpis zadnjeg tocka, blokada, sve se raspalo i bitte, gur, gur do kuce...doduse, ja sam kriv, cula se radilica, trebalo je blagovremeno to uraditi, al` ja od danas do sutra, pa sve do nove generalke...tako to ide, sto ne uradis danas uradices sutra, al` vise...
Na kraju se sve zavrsilo sa obradom cilindra na 39 + novi klip, ali obican...nova klipnjaca sa lezajevima i to je to...tako je vozen do pre par godina kad je pretrpeo laki TUNING...cilindar je uradjen na 39,5 sa L klipom (DS klip, koji je uradjen na 5 stotih tolerancije, ali se pokazalo kao lose, posto ima veliki koeficijent sirenja, pa je po letnjim vrucinama i na punom gasu od 3-4 km znao ponekad da zariba, pa posle pola minuta kad se malo ohladi, smanji gas iteraj kao da se nista nije desilo). Znaci taj klip trazi 6 stotih tolerancije...sada ti problema vise nema, valjda je potrosio tu jednu stotu...Podignut je izduv, spusten usis, sve to lepo prosireno , a izduv i ispoliran...
Sada MATIC lepo ide, sa ovim sam presao prosle sezone oko 5 K km bez problema sa masinom. Dodatno sam kupio karb,onu tajvansku kopiju DELLORTA, koja sasvim pristojno radi posao, retko kad prelije, mozda jednom u tri- cetiri meseca, pa mu ne uzimam to za zlo, jedino imam primedbu na izuzetno otezanu montazu tog karba, ide samo pod jednim uglom u kucicu,blizu je rezervoar i sve smeta,guma se ne moze montirati na air box, pa je malo bucniji na usisu.Saug sam morao da prepravim, pa sam za onu polugicu vezao parce paljene zice, koje se povuce , pa zakaci za dekl i sve to funkcionise bez busenja dekla...kad je hladan, upali iz prvog, treceg, petog puta, al` uvek upali...
Manju primedbu imam na nejakost kvacila, sa njim sam jedino i imao problema, cesto mi popusti matica na radilici koja drzi korpu kvacila, pa onda zatrzava prilikom prebacivanja.Probao sam svasta, al` vremenom popusti...
Otprilike jednom godisnje menjam oba lancanika i lanac, to je onaj kineski koji mora da se skracuje, a tegli se ko blesav, a lancanici se potrose i poviju zubi u smeru voznje, to govori o njihovom kvalitetu. Pre godinu dana sam morao promeniti zbice na zadnjem tocku, stavio one debele i sad je znatno bolje. Napominje da je kod mene zadnji tocak znatno opterecen zbog kofera sa alatom koji je tezak oko 12, a cesto i vise kila, a osa tezine je van zadnje osovine.
Sa drugim cim nisam imao problema, ponekad neka sajla, sijalica, sve se resavalo u hodu.Cesto vozi i dvoje, sediste je duze nego kod novijih automatika, ne znam kakvo je to sa njim sam ga kupio...
Inace, ima sasvim pristojno ubrzanje, pun je snage, niko ne moze da me gura u stranu na semaforu, uspeva da odere one kina -squtere koji su na serijali koji idu do 65km...Posle ovog lakog tuninga ima goriva za oko 20- 30 km manje nego pre, to je cena, snaga dodje iz benzina, pa sada predjem sa rezervoarom od 180- 200 km...jadnicak, cim se ugreje, zna samo za pun gas i nista manje od toga. Ja smatram da je ovih 60 km/h vise nego dovoljno za tu konstrukciju, preko toga bilo bi pogibeljno, i ovako imam primedbu na kocnice koje su slabe, to je boljka malih dobosa.
U sustini, ja sam zadovoljan pouzdanoscu, malom potrosnjom, jeftinim delovima i njihovom dostupnoscu, automatic malo trazi, od mene jos manje dobija, retko kad dobije i kantu deterdzentne vode, al` to mu je sudbina. Njegov posao je da zaradjuje i to momacki i radi za razliku od onog drugog (squta) koji samo trosi, a dostupna mu je sva moguca sminka koja postoji. Jebi ga, ni u moto- svetu nema pravde kao ni u zivotu...
Ajd` da bacim par slicica samo da vidite koliko je jadan (prljav ),a dobar...
http://www.dodaj.rs/...JOz/img2258.jpg
http://www.dodaj.rs/...JOz/img2258.jpg
#2
Posted 05 March 2011 - 00:51
ovamo što se tiče tuninga, dobio di malo na obrtajima podizanjem iizduvnog kanala i spuštanjem usisnog, ali si i povećao potrošnju, meni se iskreno ovaj tip laser-a ne sviđa jer ima samo diguzor i protivkonus, a ravnog dela uopšte nema pa je kriva ekspanzione posude poremećena.. nije sigurno da običan lonac sa prigušivačima i pravilno skraćenom lulom ne bi isto ili bolje radio od ovoga..
ovo za karburator sam svega par puta imao prilike da gledam, nikad nisam radio, teška muka spakovati ga u tu kadicu.... i čuo sam da se dosta ljudi žali na to kvačilo i na onaj centrifugalni menjač koji posle određenog vremena ne prebacuje lepo iz prve u drugu...
kako god radnik udarnik je vidi se po njemu...
#3
Posted 05 March 2011 - 13:40
#4
Posted 05 March 2011 - 14:13
#5
Posted 19 March 2011 - 16:41
I jos nesto- kosta to par stotina Evra, ko bi jos toliko ulozio u Matika? Ja ne bi sigurno, al` eto ima ko i bi...meni je dobar i gus...ako nista, barem prasta greske... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1lol.gif
#6
Posted 19 March 2011 - 20:05
#7
Posted 19 March 2011 - 20:10
#8
Posted 20 March 2011 - 16:46
#9
Posted 20 March 2011 - 18:02
ovaj sa snimka lepo puni..
#10
Posted 01 August 2011 - 12:04
Kupim ja to, nije skupo , svega 300,00 din, skidanje zadnjeg tocka, oko sat rada sa jos kojekakvim podesavanjima i brisanjem (masnog) lanca itd…ooooooo, pa sad lepo koci, nikad nije tako lepo kocio, lepo se sve nastelovalo, e, to je po`so…
Sve je to tako lepo radilo, do pre nekih nepunih godinak dana, pocelo je slabije da koci hod nozne poluge se povecao, kad se zakoci ostane u donjem polozaju, pa se moralo prstima vracati, a hod je bio toliko veliki da se nije moglo kociti prstima sa nogostopa , vec se moralo petom…Nesto nije u redu, naknadna stelovanja i podesavanja duzine stapa nisu davala bog zna kakve rezultate…
Posto Automatic mora da radi, ne sme da bude ni 5 minuta van pogona, taj problem sam gurnuo u stranu, na taj nacin da sam izbegavao kocenje zadnjom kocnicom osim bas u krajnjoj nuzdi kad sam uspevao kako-tako da stanem…ipak je kod Automatika dobos na samo prednjem tocku slab za neko ozbiljnije zaustavljanje…Takva voznja je bila znatan rizik, tim pre sto stalno vozim k`o ludak iskljucivo punim gasom, po tom me i znaju, a tu je bila i znatna doza srece da mi nikad niko nije izleteo ili naglo zakocio ispred mene…
Pre nekog vremena zadesilo se da je jedno popodne bilo slobodno od posla i resim da skinem tocak i da vidim sta se desilo i sta treba da se uradi da kocnicu stavim u funkciju…Tocak je skinut brzo i lako, ajd da otpakujem , skinem anker plocu na kojoj su pakne , kad imam sta i da vidim…JEDNA PAKNA JE PUKLA, VODILA JE SVOJU POLITIKU UNUTAR DOBOSA, pa kako nije bila ucvrscena izbrazdala je gaznu povrsinu nepravilno i skroz je pohabala…eto, zasto nije kocio tocak i zasto nije moglo da se nasteluje!!!
http://www.dodaj.rs/...AHQ/img2559.jpg
http://www.dodaj.rs/...Iy2/img2560.jpg
http://www.dodaj.rs/...Of3/img2562.jpg
http://www.dodaj.rs/...vIc/img2563.jpg
http://www.dodaj.rs/...P3i/img2564.jpg
Kao sto se vidi dobos je sa unutrasnje strane nepopravljivo unisten, odnosno popravka bi se sastojala od skidanja zbica sa glavcine i popravke unutrasnjosti dobosa na strugu obradom i pravljenjem HILZNE na meru movog dobosa, pa tek onda kupovina novih pakni i montaza istoga…
Moja procena je da se popravka puno ne isplati, tim pre sto to ne moze biti brzo, a Automatic treba svaki dan…Popravka znaci rastavljanjezbica, odnosenje u strugarsku radionicu, na stranu koliko ce to kostati i kad ce to biti gotovo, ponovo sniranje zbica,stozahteva znanje i vreme, a zadnja guma je i tako gotova, potrosena skroz…
Ma, ne isplati se definitivno!!!Ceo tocak je za menjanje!!! Sklopio ja tako tocak dok ne vidim sta cu, naravno bez pakni, da mogu da teram, vise nisam imao cak ni takvu nikakvu kocnicu…tih dana mi se desavalo vise puta da ne stanem na vreme, promasim skretanje , cupriju i slicno…ma, opasnost ziva!
Zaduzim ja ZENU koja i tako surfuje po LIMUNDU i kupuje kojekakve gluposti da nadje tocak za Automatica…i stvarno, nasla, izlicitirali za 2000,00 din. po pocetnoj ceni, sve sa (dobrom ) gumom i posle nekoliko dana stize tocak, kompletan , samo da se namontira…dobro, bilo je malo igranke sa odstojnim caurama za dovodjenje tocka u osu, ali uz malo rada sve je doslo na svoje mesto…
Kocnica je nastelovana brzo i lako (pa, kad je sad sve u redu) i sada Automatic koci kako treba…sad mi je jedini problem da se naviknem na to, dugo sam bio bez zadnje kocnice, pa sam izgubio naviku da kocim sa njom, ali , valjda cu se i na to navici…
Eto, havarija sanirana za 2000,00 dinara, vredi taj LIMUNDO…
0
#11
Posted 09 September 2011 - 20:03
5000 KILOMETARA
O ovom mom vrednom radniku sam vec pisao i dalje vodi isti (tezak) zivot kod mene,popravlja se samo kad bas ne moze da ide dalje, cesto je poluispravan, a onda se odvoji jedno popodne,pa se ispopravlja sve zivo sto se nakupilo…
Takva mu sudbina…
Rezim eksploatacije je i dalje isti: svaki dan predje 10, 20, a nekad i vise KM…kad se upali, ugreje se 30 sec. , nekad i manje i PUN GAS, ceo dan , za manje od toga , jadan ne zna…ulje koje dobije u mesavinu u procentu od 4-5 % je ono koje izvadim iz auta (posto je motor u Yugu skroz ispravan , i vozi se na gas, to ulje bude samo za nijansu tamnije nego novo)…to je iskoriscenje 100%...nista se ne baca…
On se jadan , ne buni, nicim ne pokazuje da mu nesto od toga smeta, i dalje dobro ide, dobro vuce, krajnja brzina po njegovom satu je oko 60 KM , nekad i vise, kako je kad raspolozen, pri toj brzini obrtaji su strasni , bojim se da ce se raspasti , a nekad znam da ga drzim po 2-3 km pod punim gasom…eto, sta ti je masina…???
Sa takvim cesto oderem one Kineze koji su na serijali i koji idu do 60-65 km/h…
U aprilu 2010 godine na 7286 KM na njegovom satu MATIC je dobio sledeci SET- UP:
CILINDAR 39.5
KLIP – 39.5 sa `L` karikom (tajvanskog proizvodjaca , DS ), (celo ispolirano)
KARBURATOR 12/14 (tajvanska kopija DELL-a )
REZONA MASTER – ona sa pticom trkacicom
IGLICASTI LEZAJ u maloj pesnici…
Na cilindru sam obradio kanale , podigao izduvni, spustio usisni, glava je jos od pre malo spustena i to je otprilike to…zaptivaca za glavu nema , metal na metal…
Po ugradnji termogrupe razradjen je sa `jacom ` mesavinom od oko 6 % , malo na nogama , na leru , pa malo pauza, pa opet na leru, pa posle toga kraca voznjica , pa sve duza, i posle 200- 250 KM, poceo je i pun gas, prvo krace, pa posle i duze…znaci razradjen kako Bog zapoveda…za to vreme se prilicno grejao, cilindar je bio dosta vruc, sto je i normalno, delovi tesni , neprilagodjeni, veliko pocetno trosenje, a pocele su i letnje temperature…na asfaltu i preko 50 stepeni
Kako se pojacavalo opterecenje (gas) pojavio se problem ZARIBAVANJA klipa u cilindru. Naime, kad se drzi pod punim gasom posle par minuta pocne da usporava i zakuje (ugasi se)…Tada se malo saceka, upali kao da nista nije bilo i sa malo smanjenim gasom ide…Manje gasa , manje obrtaja- manje razvijene toplote…tu je problem u kvalitetu klipa…DS klip Tajvanskog proizvodjaca ima veliki koeficijent sirenja, kostao je svega 500,00 dinara kad sam ga kupio, a dodje sa druge strane sveta, priznacete, jeftino…
Na masinskoj obradi cilindar i klip su spregnuti sa 5 stotih delova mm, sto je pokazalo se za ovaj klip nedovoljno…trebalo je ostaviti bar jos jednu stotu tolerancije…verovatno bi kod motora koji imaju prinudno hladjenje bilo dosta i ovih 5 stotih, ali, eto , kod Automatika nije dovoljno…
Znam za `lek`…ali nisam hteo da lecim…skine se klip i stavi se u strug i samo malo se propusti kroz vodeni smirgl…za celo proslo leto nekoliko puta je zaribavao, sve dok ga nisam `uhvatio` da tacno znam koliko na kojoj temperaturi smem da ga `cepam`…uskoro je dosla jesen i zima , hladnije vreme , bolje hladjenje, pa su ti problemi nestali…
Ove sezone tih problema nema, mogu da ga teram pod punim gasom koliko hocu(sto obilato i koristim), verovatno je tu jednu (kriticnu ) stotu potrosio…
Za ovih godinu i jace dana klipni sklop uopste nije otvaran, ni glava nije skidana, nije bilo potrebe, nekoliko puta je skidana svecica, vise zbog kontrole boje (sagorevanja), a nekoliko puta je `premostila` necistoca, doduse jako retko…
U medjuvremenu, pre oko mesec dana imao sam jedan kvar, nekoliko dana sam se mucio sa otezanim paljenjem, noga mi otpade od kurblanja, bilo vruc, bilo hladan, ciscenje svecice i zamena nije pomagalo, a otkrio sam da nekad hoce i vruc da upali pod saugom…U pomoc sam pozvao neko svoje predjasnje iskustvo koje mi je kazalo da tu moze biti samo BOBINA u kvaru , da je doslo do kracenja namotaja na sekundaru, te da sa tako skracenim sekundarom nije dovoljna temperatura varnice (koje ima, pa zna da zavara), pa umesto 15 000 volti ima 10-12 000, sto se ocituje otezanim paljenjem , ali kad mu se da saug hoce da upali zbog bogatije smese…takav slican slucaj sam imao pre nekoliko godina , pa sam to povezao sa ovim …zamena bobine je sve resila…NAPOMENA: BOBINE od 6 V koje se sad prodaju za tomose su ili tajvanske , kineske ili pise na njima made in EEC, odnosno , ne zna im se ni otac ni majka, loseg su kvaliteta, prethodna je trajala oko 2 godine, a jedna pre toga godinu…nema vise onih slovenackih, ISKRINIH, koje zaboravis da imas, a ne da menjas…
Skoro je dobio novu ZADNJU GUMU posto je prethodna potrosena do platna , 1100,00 dinara i to mu je sav ponov za ovu sezonu…
Ne znam sta cu naci posle godinu i po dana (zestoke ) eksploatacie i 5000 KM, bice zanimljivo videti…ocekujem mozda neke oguljotine na klipu kao posledicu onih proslogodisnjih zaribavanja, mozda smanjenje preseka izduvnog kanala usled nakupljanja garezi, mada je bio ispoliran, videcemo…neki deposit na glavi…boja svecice je uvek pokazivala lepu braon boju gotovo idealnu, a znamo da depozit na delovima motora zavisi i od rezima voznje – najmanji je pri visokim obrtajima kad produkti sagorevanja imaju najmanje vremena da se istaloze i ako se koristi ulje za dvotaktne motore…`ajd da vidimo…
Otvaranje motora…skidanje glave …ovako izgleda glava posle 5089 KM…
depozit na glavi je znatan
#12
Posted 09 September 2011 - 20:12
depozit na klipu- ima ga iako je bio ispoliran
poneka oguljotina , nista strasno...
cilindar...
depozit u izduvnom kanalu, skoro 1/3 zatvoren , uprkos ispoliranom...
cilindar izgleda OK...
posle ciscenja...
#13
Posted 09 September 2011 - 20:21
izduvni kanal na cilidru- ima garezi 2-3 mm...
to se moralo sve lepo ocistiti...
ulaz u auspuh, al` ga je zadjubrio...sve sam ocistio...
malo ulja i smirgla cini cuda...
nisam hteo bas da preterujem, svejedno , onto navuce za dva dana...
ocisceno i ubaceno, posle samo smontirao karb, auspuh i glavu...
Eto , tako je izgledalo posle 5000 KM , sve u svemu , bas kako sam ocekivao...poneka oguljotina na klipu,verovatno od onih zaribavanja usled veceg koeficienta sirenja klipa, stanje cilindra dobro, nema traga dokle je isla gornja karika...
Izduvni kanal je ociscen od znatne garezi, glava ociscena , klip ispoliran, sve je smontirano, upalio od prve, i MISKU OSTALO SAMO DA VOZI...
Prema tome - VOZI MISKO, vidimo se za 5000 KM...
UZDRAVLJE... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/gitara.gif
#14
Posted 09 September 2011 - 22:10
to đubre na glavi i klipu je od starog ulja, nema da se čudiš, 10w40 ulje nije za sagorevanje, još ako je zaprljano... sipaj neki dvotaktol sve jedno kakav..
ono nije jedna stota, ja mislim da se sad utrošio jedno 5 stotih ili malo više, pa eto radi..
inače što se matic-a tiče 5 stotih je malo i za Meteor, i pored bogate smeše i lagane vožnje drugar je uspeo i drugi put da ga zalepi.. slabo se hladi taj cilindar, po meni tu može slobodno da se ide na 8 stotih...
neka radnik samo cepa dalje, nisam pitao jer si bar menjao karike, ili koji je zazor sad posle 5000 da li si proveravao...?
#15
Posted 10 September 2011 - 12:09
Nisam hteo da skidam klip sa bolcne, niti karike sa klipa (mada sam mogao, cisto zbog provere zazora), zato sto je sve to i tako funkcionisalo prilicno dobro, cak mi je bilo i zao da ga diram , ali znatizelja je bila jaca...ispostavilo se da je otvoreno u pravom trenutku, ciscenje mu je prijalo , motor je opet dobio onaj `metalni` zvuk k`o kad slozis novo, jadan prodisao ponovo...
Sto se tice hladjenja , tu si potpuno u pravu, Maticov gus je prilicno problematican sa odvodjenjem toplote, prilicno skromna rebra, nije to za neko forsiranje, mnogo bolji je onaj od A-35, masivniji...Ali, to sto imam- imam, mora da trpi...
Sa zamenom karika ne bi zurio, osnovno pokazatelj mi je kako ide (a ide vise nego dobro), da ti samo kazem da sam pre dosta godina kad sam vozio cevastu 14- ticu, na klipu 42 presao 46 000 KM, bez zamene klipa ili karika i jos je bio `jak` na kurbli...to je bio kvalitet, klip stigao iz Slovenije...secam se prvog paljenja, kad sam sve sklopio, skakao sam po kurbli k`o ludak, a ona nije htela da potone, probao na gurku i samo potpis zadnjeg tocka u bilo kojoj brzini, vec sam hteo da odustanem i u jednom trenutku propade kurbla i upali...takva je bila kompresija, a kvalitet klipa i cilindra je bio takav da nije pokazivao nikakve tragove trosenja za tu kilometrazu...(tako je jadan, i otisao u istoriju- ukraden), taj lopov se i dan- danas vozi na njemu- garantovano...
Inace , imam jos jedan komplet za rad (cilindar i klip)- kad sam kupio taj 39.5 L , uzeo sam dva, cena morska, pa kad se bude radilo , trazicu da urade na 6 stotih, plus razrada s jeseni, da se do proleca predje oko 1000 km, mislim da posle vise ne bi bilo problema sa zaribavanjem ni u toku leta...ono sto pominjes , 8 stotih, su vec skoro `trkacki` zazori, al` daje sigurnost protiv zaribavanja...jel` moguce da cak i METEOR trazi toliki zazor???
Bilo kako - bilo, pokazalo se da je Automatic sprava koja trpi sve i svasta, ne mos` ga ubiti nicim, ni losim uljem, ni minimumom paznje, nebrigom,tokom godina sam probao sve i svasta, to MAGARE je uvek spremno da povuce , a nista ne trazi za uzvrat??? Pa gde to ima? Uostalom , imao si APN-ca , pa znas
Za razliku od TOMOSA, ove nase TURPIJE, nisu bas sklone da prastaju greske (ili nameru ) u vidu loseg ulja, loseg izbora delova,loseg stelovanja, nebrige i slicno... TOMOSI SU NASI PRVENCI NA KOJIMA SMO SE UCILI- SLAVA IM ZA SVA VREMENA!!!
#17
Posted 10 September 2011 - 22:21
a žali mi se da je cilindar vreo, ja napomenuo da pravi pauze, nema pregrevanja, kaže zrači na pola metra po nogama... pa reko onda stojj, pali cigaru, gledaj prolaznice itd.. mada smori to posle nekog vremena, čovek je željan malo normalne vožnje...
EE MOJ APN ČEKA NA MENE... eno ga pod šupom i samo mi se smeši http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/gitara.gif
#18
Posted 11 September 2011 - 11:32
#19
Posted 11 September 2011 - 11:57
Ja sam , eto imao srecu da je uspeo da pregura to pregrevanje ua minimalne probleme kojih sad vise nema, ali secam se pre dosta godina , kad sam se prvi put sreo sa tim problemom (tesnim ugradbenim zazorom ), da mi je zaribavao na svakih 300-500 metara, na svakih 3- 5 minuta, nije se moglo terati, pa sam oterao kod majstora koji je radio cilindar (nisam cak hteo ni da ga ja skidam ) i rekao mu RESAVAJ, OVAKO SE NE MOZE TERATI... a, resio brzo, propustanjem klipa na strugu kroz vodeni smirgl...posle vise nije bilo problema...
A, sto je lepio i pored sveg znanja i iskustva i truda koji je ulozen da bi sve bilo dobro- to lepljenje spada u ono sto sam ja pisao u onim HAVARIJAMA kao stavku SRANJA KOJA SE NEOBJASNJIVO DESAVAJU, ima necega u tome... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/biker_scooter.gif
#20
Posted 02 May 2012 - 07:46
Matic ( opet ) postao krs...samo ga ja znam upaliti i voziti, a vredan je i jedini koji zaradjuje ( onaj drugi , crni samo trosi ) ...Fuck the justice !!!
Sad je doterao Cara do duvara sto se kaze , toliko toga se nakupilo , da se jednostavno mora nesto raditi, postalo vec nemoguce voziti...zadnjih par dana se nesto karb zagusio , ide samo pod saugom i to jedva prebaci u drugu i ide do 30- 35 plafon...
Spisak kvarova:
1. Kvacilo zatrzava kad prebacuje iz prve u drugu, to vec jako dugo tako...bojim se otkinuce nesto unutra...
2.Ler gas nema vec dugo, moram ga na semaforu drzati na nekom gasu da se ne ugasi, pa skace k`o jarac...neprijatno...
3. pre mesec dana pukla opruga kurble, pa visi dole, tesko za paljenje...
4. Svetlo prednje ne radi vec jako dugo , zadnje otpalo davno...
5.Iz rucice gasa pukla sajla, pre mesec dana , pa majstor se snasao (privremeno - mesec dana ) zavrnuo keramicku prikljucnu klemu od ringle ( to sam imao u torbi sa alatom kad je pukla sajla ) , i vuce za nju pa to ide...
6. najnovije ( zbog cega se mora nesto raditi ) je to sto se gusi, ide jedva 30 , ne mos` cestito krenuti na semaforu, zagusenje karba...
Odvojio pred 1. Maj slobodno popodne, pa da ga sredim...
Prvi pregled je ustanovio da se karb lako okrece u prirubnici- kolenu zavrnutom za cilindar- eto zasto nema ler gas - vuce fals...a , inace karb je jedna ruzna crna masa , nakupilo se tokom dve godine neskidanja prasine koja se polepila na masnocu od mesavine i lepo ga oblozila...u rucici gasa tokom dve godine , unutrasnja sajla je tri - cetriri puta pucala , pa je to resavano skracenjem spoljasnje da bi se dobilo na duzini unutrasnje, al` vise nije moglo...kupljena je nova spoljasnja i nova unutrasnja, ja kupujem onu od bicikla sa krajem za siber ( od menjaca ), a gore u rucici se skrati po potrebi. ide pod saraf ...
Karb je skinut , imao sam srece , posto se tesko vadi iz kucice, ide samo pod jednim uglom, pogodio sam od prve, rastavljen je do zadnjeg sarafa, opran u benzinu , neverovatno koliko je bilo necistoce, one braonske rdje, u zoni glavne dizne nasao trunje i to je ono zasto nije isao...sve je lepo oprano sajla je zamenjena, cak sam od pre i bolje resio ucvrscenje unutrasnje sajle od proizvodjaca karba , a gornji poklopac gde ide sajla sam pre dve godine napravio ( zbog visine ) od fibera i to dobro radi...to je zavrseno...
Ono stvarno ozbiljno je zatrzavanje kvacila kad prebacuje iz prve u drugu, sav se strese, bojim se da ce nesto otkinuti u masini...to mi se povremeno desava, pa ne znam kako resavam , dotezanjem matica na primarnom pogonu, onoj na osovini radilice, a dotegao sam i onu na drugom paru zupcanika...nikakva ostecenja nisam nasao ni na kvacilu , ni na zupcanicima, sve izgleda dobro... dekl kvacila vratio, pozavrtao sarafe i to je zavrseno...
Opruga kurble je kupljena pre mesec dana , jos kad je pukla i sad je namestena, vec sam zaboravio kako izgleda kad se kurbla sama vraca...
Skoro svi kvarovi su otklonjeni, potrajalo je tri- cetiri sata, vec sam se zamorio , a i kraj dana je pa zavrsavam u garazi pri vestackom svetlu...dosta je...ostalo je samo svetlo da se resi, to je relativno najlakse, koliko danas - sutra ( samo da ne gurnem u stranu do sledeceg remonta )...
Sklopio sam sve, pozavrtao i spoljne deklove, na prvom paljenju se odazvao na prvu kurblu, neverovatno, ima stabilan ler - gas, dajem gas na rucicu posle vise od mesec dana , , kurbla se sama vraca, radi k`o sat...probna voznja ( bez svetla -po dobro osvetljenom bulevaru) pokazala je da nema vise zatrzavanja kvacila... izgleda da sam sve resio ( osim svetla - i to cu sada )...
Eto, koliko Matic malo trazi, a zaista malo i dobija, da bi on , a i ja sa njim bio zadovoljan...a, ne k`o ove nase razmazene turpije...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users