

#61
Posted 27 May 2011 - 23:47
ovo za Xenone je i mene zanimalo, jasno je da oba xenona troše neto više nego što kymco napuni samo nisam znao koliko...
ma dobro za dnevno svetlo po meni treba ubaciti high lumene diode, a za noću kada zatreba tu su xenoni... treba samo iskalkulisati koliko će raditi ako je potrošnja preko punjenja 2A onda će akumuklator od 5Ah za malo jačih 2 sata da se potroši...
nego što niste uradili da jedan xenon ide kada je kratko a drugi kada je dugo, da ne rade zajedno ?
#62
Posted 28 May 2011 - 00:02
A pazi investicija koju zahtevaju ovi xennoni sto zbog toga sto su bi xennon sto zbog toga sto imaju flat balaste i jos da ne rade oba se ne isplati nazalost.... Da je manja investicija rekao bi ok ovako ne ... Ili 2 ili nijedan http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif
Ove pozicije sijaju sasvim fino i extremno sam uocljiv pogotovo u sumrak,preko dana imao njih ili svetlo moje kad upre sunce ne vidi se nijedno ni drugo,ovako sasvim fino rade posao iako nije gledano da bude kao dnevno svetlo http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1lol.gif
Sto se tice kalkulacije koliko bi akumulator radio nije bas dobra jer vuce 2amph vise nego alternator,a akumulator nije bas nov... No ne isplati se bas,mozda za neke kratke relacije ali ovako ne ...
Inace kod mene je akumulator 6amph nije 5amph.Bar po brosuri http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/biker_scooter.gif
Hvala na komplimentu,jos kad mu novi retrovizori chuchnu bice ki bonbon http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/wink.png
#63
Posted 28 May 2011 - 08:13
#64
Posted 28 May 2011 - 09:41
kod savremeniji automobila je to dnevno svetlo rešeno sa tim high lumenim diodama, baš iz razloga da se ne gube radni sati kvalitetnih i skupih sijalica, a i da se utrošak energije svede na minimum...
kod nas na skuterima je tek problem, evo primera leti dnevno 15-20 puta pališ skuter za kraće relacije, trk ovamo, trk onamo, i ja zaista mislim da će te HL diode kod mene da budu dnevno svetlo, jer i halogena sijalica i nije neki poseban efekat osim ako ne voziš sa dugačkim pa zaslepljuješ suvozača po danu... a tek kod tebe pali xenone, balasti okidaju, cela procedutra da bi skoknuo do trafike ili devojke koja je na 500m od kuće...
što se tiče xenona, sad potpuno razumem šta ste radili, ti na osmici imaš dva fara i u oba si stavio bi xenone, kod mene na devetki to nije problem, ja imam samo jedan far...
iskren da budem viđao sam runnera koji ima u jednom xenon u drugom halogenu, pa kombinuje dve različite frekvencije svetlosnih zraka, to je možda i neko od rešenja ako pričamo i o potrošnji.. ja svakako podržavam dobro osvetljen put i dobre farove pogotovo na skuterima koji idu nešto brže, jer je tu "moja glava u pitanju i želim bolje osvetljen put"...
pah vidite sa drugarom kako da izvedete, nemoj da si tvrdoglav, jednostavnim dodavanjem zavoja na namotajima nećete povećati struju punjenja, jer podizanjem naponskog faktora nije još ništa rešeno.. za veću struju punjenja potrebno je izmenjati komplet žicu na svim generatorskim kalemovima, na žicu veće kvadrature (deblja) jer je struja proticanja ta koja će grejati postojeću žicu i topiti lak na njoj i dovesti do kratkih spojeva itd... da ne govorim da je magnet namenske snage, dakle magneti imaju određenu jačinu gausa, i po tome je jačina magneta 50 ili 80 ili 100W, i ne može proizvesti veću snagu od nazivne, koja je u direktnoj proporciji sa strujom i naponom, a isto tako jezgro na kojem su namotani kalemovi ima određenu kvadraturu pa je ona opet proporcionalna snazi za koju se projektuje itd...
za veću struju punjenja potrebno je sve menjati... jezgra, žicu, magnet, i ožičenje na skuteru koje je projektovano za manje struje.. a o regulatoru punjenja ovde još nisam ni govorio..
#65
Posted 28 May 2011 - 19:34
Sto se tice ugradnje xennona gore sam pricao "dodati namotaje" ali nisam hteo ulaziti bas u tematiku koji si ti sad zapoceo da ne bi previse komplicirao temu http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/motocanaglia_beer.gif . Znamo koje je drkanje oko montiranja namotaja na alternator i sta treba da se radi oko struje, pa samo smo balaste i premost struje podesavali oko 5 sati onda ti je sve jasno http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/motocanaglia_beer.gif
Inace moja preporuka za ove pozicije koje ja imam na skuteru,te pozicije ja mislim da on pravi,a koliko su wati,ali znam da uvece ubijaju kako svetle http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif
Mario sto se tice balasta i aktivacije xennona na kratke relacije,to se resi sa drugim balastima odnosno tim flat i sa jos nekim cackanjem oko napajanja istih pa on jako jako sporo napuni xennona i vuce struje kao za halogen,ali kad xennon dostigne punu jacinu onda vuce vise snage tj struje nego halogen. Recimo kod mene su 33W sijalice i to je problem,a da su 35W mozda bi alternator bio za nijansu jaci,no to su vec nagadjanja.
Sto se tice runnera vidjao sam i 2 kratka svetla xennon i duge halogen,to su svetla za one koji nemaju kesh za bi xennon,e sad kombinacija belog i plavicastog svetla mi je nekako sta znam smesna.A ovo imati jedno svetlo xennon i koristiti drugi samo za dugo svetlo ne znam koliko se isplati. Mozda izgleda cool,ali opet . Nzm mnogo je to para za samo jedan xennon,a drugi da bleji...
#66
Posted 29 May 2011 - 02:25
#67
Posted 29 May 2011 - 13:52
#68
Posted 04 June 2011 - 11:32
pogledajmo prvo fabričke postavke, poslužćemo se fabričkom specifikacijom

pa imamo podatke
Fabrički stepen kompresije 7,2:1
prečnik klipa 39
hod klipa 41,4
merena zapremina fabričke glave 6,5ccm
squish u glavi 1,5mm
mereno zakrivljenje fabričkog WO Shikoku klipa 1,6mm
mereni čelični zaptivač ispod glave fi 40 debljina 0,5
preostaje da uvidimo da je C parametar 1,5mm
i tako dobijamo sledeću kalkulaciju

budimo skromni postavimo sebi prvo zadatak da podignemo kompresioni odnos na 9:1 , po kalkulatoru izlazi da ukupni squish treba umanjiti sa 3,5mm na 2,00mm što nije malo, pogotovu ako nemamo odakle da skinemo 1,5mm, moramo biti oprezni da pritom glava bez ugrađenog squish-a ne siđe toliko nisko da klip počneo čelom doticati squish band zakrivljenje, tada cela priča pada u vodu...
međutim mi imamo malo drugačiju situaciju kod Ace
prečnik klipa 39,25
visina Meteor replacement klipa je ukupno 54mm od ivice do kraja suknjice 52, dakle sferno ispupčenje je 2mm
pa je postavka ovakva

i ovde vidimo da meteor u ovom prečniku sa ovakvim čelom povećava stock kompresionni odnos na 7,5:1 pa to ide u našu korist.. ukoliko i ovde zadamo sebi zadatak da želimo kmpresioni odnos od 9:1 dolazimo do potrebnog ukupnog squish-a od 2,29
dakle treba pobrusiti glavu za 1,21mm ili cilindar sve jedno i tako umanjiti ukupni squish sa 3,5mm na 2,29mm i tako doći na traženi stepen kompresije..
ja sam ovde uradio primer kao da smo pobrusili cilindar jer kalkulator uzima squish u glavi izmeren sa zapreminom od 6,5ccm pa je mi to ne menja vrednost, jer ne znam koja će biti zapremina posle brušenja...
ovako izgleda kalkulacija ukoliko oduzmemo 1,21mm od C parametra a to je ustvari isto, lakše je pobrusiti glavu za tu vrednost , i tada nam ostaje squish u glavi od 0,3mm..

predlažem pre struganja još jednu proveru cele situacije...
#69
Posted 04 June 2011 - 16:57
Posto vidim da se visina cela klipa promenila za 0.4 odnosno sa 1.6mm na 2.0mm. Msm ne znam koliko sam dobro skontao ovo,ali kontam da nisam nigde omasio svoje pretpostavke. Dakle sta se desava ako recimo imamo skracenu glavu za 1mm na squish od glave do cela klipa srazmere od 0.5mm i recimo razbusimo cilindar na 41mm . Koliko ce onda biti visina klipa i sta se desava sa kompresijom koja se tada dobija sa fabrickom sirinom tog klipa i ove kompresije koja je dobijena sa skracenom glavom ako uzmemo u obzir da klip nece udarati u glavu odnosno da mu se visina nece toliko pomeriti.
Ovo su pitanja koja me muche

#70
Posted 05 June 2011 - 00:07

#71
Posted 05 June 2011 - 01:16
Sto znaci da sa squishom od 0.3 mm kompresija ide na 9,81 : 1.
U prevodu povecanje ide za oko 1 stepen gore na maximalnom razbusenom cilindru.
Jedino sto sada ostaje jeste odluciti se na koju toleranciju izbrusiti glavu uzeci u obzir mogucnost garezi itd kako ne bi glava klipa udarila u isto. Dakle 0,3 ; 0,4 ili 0,5...
Kompresija kao navedeno gore ide 8,99 pa 8,82 pa 8,68.
#72
Posted 06 June 2011 - 11:38
#73
Posted 06 June 2011 - 12:57

#74
Posted 25 June 2011 - 20:35
Dakle kupljeno je kvacilo Stg6 MK II i zvono za njega takodje St6.Na slici se moze videti i razlika izmedju zvona fabrickog i stg6,razlika je naravno u hladjenju.


Takodje je kupljen multivar ali nije jos uvek montiran na skuter,a na slici se vidi razlika izmedju fabrickog desnog i malosijevog levo multivara odnosno sama razlizka u ostrini kanala unutra.Premereno je i iznosi oko 5mm razlike odnosno duzine unutar varia.

Nakon ovoga doslo se na ideju da se malo smanji squish i poveca kompresija samog motora.Uz Marijevu asistenciju to je i uradjeno i premen je squish za 0.5mm umesto 1.5 i tako je dobijena kompresija od 8.68. Ciljana je kompresija 8.99 ali se odustalo da bi ipak bilo 0.5mm tolerancije.Tako je kompresija povecana sa 7.48 na 8.68 i razlika je vise nego osetna.



Nakon ovoga usledilo je pakleno stelovanje motora zbog dizni i kolicine vazduha koji trazi kad se kompresija pomeri,tako se moralo naruciti set naraku dizni M4 i probati malo kako ide.Prvo je probana dizna 90,pa 92,pa 94.Najbolje svecica izgleda na dizni 92,a vazduh je za oko 25 *minuta* otvoreniji spram dizne 88. Ler je otvoren na maximum da bi mogao da se usteluje vazduh.Na ovoj dizni i vazduhu svecica je boje ciglice i ja tu ne bi nista dirao.Danas je motor vozen malo sam ga otvorio i tacno se oseti da remen izlazi do otprilike 70km/h po satu i onda krece da nabija obrtaje,nabio mi je lagano do 76km/h po satu.Prednost squish'a sto je odradjeno jeste kad vozim 2 osobe ili recimo na 3/4 gasa mi je brzina 69km/h a bila je oko 66km/h znaci za nijansu veca.Tako da mislim da ako ga budem pustio jos koji metar da otvori motor obrtaje da moze da navuce jos 1-2km mozda.To je po gps'u po trenutnoj brzini 70gps po ravnom sa mojom kilazom od 100kg.Videcu kad budem isao za Bg da ga otvorim pod uslovom da nema vetra da vidim sta ce reci gps ocekujem 71-72gps sa ovim stelom.
Toliko od mene za sad sledeci update na Airsalu 70ccm i na konacnom stavljanju xennona ali ovaj put jednog.No vise o tome na sl.update'u
#75
Posted 26 June 2011 - 00:00

#76
Posted 26 June 2011 - 00:42
#77
Posted 26 June 2011 - 01:52
Perlx... Kit nije bio u opticaju dok nisam upoznao Maria,dalje ti je sve jasno


#78
Posted 30 July 2011 - 17:43

#79
Posted 30 July 2011 - 17:57

#80
Posted 30 July 2011 - 19:39
PA-NS 2min 12sec

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users