Jump to content


Jamaha Sr 125


114 replies to this topic

#81 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2018 - 13:53

oke ali to je odokatvno, 10-20mm na kruznici za koju neznamo precnik a ne znamo ni hod radilice, moze da bude 5 stepeni a moze da bude 25stepeni.

pitam samo iz razloga jer ukoliko je recimo magnet provrteo kajlu i pomerio se, tada prilikom zupcenja nemas pravilno uzupcen agregat, odnsno markeri na magnetu i na lancaniku radilice se poklapaju ali klip nije u gornjoj mrtvoj tacki.

ne moras nista da rasklapas, proveri samo kroz otvor svecice da li je klip stvarno u gmt kada se reperi poklapaju.

#82 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 15:28

To sam provjeravao, kad je klip tačno gore reper na magnetu je tačno na liniji oznake T jedino oznaka na lančaniku nije tačno na reperu možda 1mm ide u desno, mislim da je to vjerovatno zbog istegnutosti lančanika.

#83 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 15:29

View PostMlani, on 13 February 2018 - 22:28, said:

Posted Image
Posted Image
Evo sad sam završio sastavljanje, faza je u redu, provjerio sam i tačku palenja stroboskopom i to mislim da je u redu, sad ću poslati crtež kretanja tačke palenja.
Ovde se vidi oznaka.

#84 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 16:21

Sad me nešto buni ova kontrola sa stroboskopom malo mi nije jasno. Na ovom crtežu je slika koju ja vidim sa stroboskopom, lijevo od faze ove dvije crtice je ler gas i do njih tačka je pola i više gasa. Malo mi nije jasno dali je ovo ispravno jer kad gledam preko stroboskopa dvije crtice one su vidljive na lijevoj polovini otvora kao na slici a tačku vidim skroz lijevo jedva je vidim u otvoru, dali možda svjetlost lampe treba da se pali na reperu gore a na magnetu da se očita gdje je tačka palenja jer kod mene svjetlost bježi u lijevo na otvoru.
Posted Image

#85 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2018 - 17:36

Normalno je da svetlost bezi (rani) jer stroboskop uzima impuls sa kabla bobine a to je signal koji je vec promenjen u odnosu na fazu.

Kada bi paljenje bilo staticko, u jednoj tacki, onda bi svetlost bila uvek u istom trenutku u odnosu na neku tacku na magnetu. Posto je ugao paljenja varijabilan-izmenjiv, to znaci da cdi ili neka vrsta elektronike menja tacku paljenja, odnosno daje ranije ili kasnije impuls ka bobini. Za onoliko koliko kasni ili rani taj impuls, za toliko i strob baca svetlo ranije ili kasnije pa na magnetu ocitavamo razlicite pozicije.

Po pravilu, ako je na dekli obelezno vise pozicija, recimo 0, 5, 10, 20 a na magnetu postoji samo jedna tacka-reper, onda ce se za odredjeni razliciti broj obrtaja agregata pod strob svetlom ocitavati tacka pod razlicitim brojevima.

Kod tebe je slucaj da na deklu postoji reper a na magnetu vise pozicija koje vidis prilikom bacanja strob-svetla? To bi trebalo da je oke...

Ja na slikama ne mogu da vidim lepo magnet i sta sve ima obelezeno na magnetu. Ako ima vise stavki na magnetu proveri u manualu koja je tacno oznaka za zupcenje.

Verovatno se lancanik naostrio ili lanac isteglio pa imas to odstupanje od 0,5 - 1mm.

#86 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 17:39

Na ovom se snimku vidi da se magnet okreće ulijevo kao kod mene, kod njega se 10 i 18 stepeni poklapa sa reperom a kod mene te tačke bježe lijevo od repera 10 do 20 mm, izgleda da ja to moram ponovo mjeriti.


#87 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 18:53

Na ovom manualu jamaha sr 97g piše ler 9 stepeni, i 5500 obr/min 29 stepeni, predpostavljam prije GMT
Posted Image
Sledeća slika faza za štelovanje ventila i na njoj se vidi lijevo one dvije crte za ler gas.
Posted Image
Sledeća slika su te dvije crte za ler gas a i vidi se desno crta faze isprekidana linija, znači sve se mjeri gore na reperu a kod mene čini mi se da oznake na magnetu sve bježe na lijevu stranu, a kad dam gas tačka koja je za visoke obrtaje je skroz lijevo jedva je vidim u otvoru a po ovom manualu sve treba da se ocrta na reperu. Moram ponovo donijeti stroboskop da to provjerim, ako to bude svjetlilo sve u lijevo to ispade da je kod mene palenje posle GMT.
Posted Image

#88 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 18:56

Greška malo sa slikama
Posted Image
Posted Image

#89 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2018 - 19:36

Jeste, pise ti sa strane btdc (before top dead center) - paljenje je 9° pre gornje mrtve tacke.

Sta jos pise sa desne strane na ove dve slike?

prva slika je verovatno objasnjenje kako se i kada se steluju ventili, to ce biti oke da odredimo 0° na magnetu odnosno crticu.

druga slika je sta?

#90 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2018 - 19:40

i jos jedna bitna stvar, jesi li pogledao cdi, pise na ovoj prvoj slici gde su tajminzi predpaljenja oznaka 4wp yamaha, da nije cdi zamenjen pa ti pravi probleme?

#91 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 19:40

Zadnja slika je tačka palenja ler gasa na 1250- 1350 obr/min to je tih 9 stepeni prije GMT

#92 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2018 - 19:42

pa oke, onda je isto kao sto si ti crtao na kruznici, nije kontra smer.

#93 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 26 February 2018 - 19:42

Moram prvo ponovo provjeriti stroboskopom sad mi je jasno kako mora biti sa lampom ako bude ovako kako je na slici onda je u redu palenje.

#94 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 27 February 2018 - 19:18

Nisam stigao danas za provjeru stroboskopom ali sam mjerio otpor na bobini kablu od svjećice i kapa svjećice. Otpor na bobini na kablovima + i - 04.0 oma područje mjerenja 200 oma, drugo mjerenje kabal i izlaz za svjećicu 8.96 k oma područje mjerenja 20 k oma, kapa svjećice 5.76 k oma područje mjerenja 20 k oma i kabal svjećice je svega 01.1 oma područje mjerenja 200 oma. Po manualu iz ne slaže se kapa svjećice, trebalo bi biti 10 k oma a za kabal svjećice nemam nikakav podatak koji otpor je najpovoljniji.

#95 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 27 February 2018 - 20:54

Ma kapa svećice ima ugrađeni otpornik protiv smetnji. To znači ako nakačiš svećicu sa slovom R onda će biti ukupno 10k, ali po meni na tu kapicu ide obična svećica bez rezistora. Kabel ako nije grafitni onda ne bi trebalo da ima ništa značajno, svega par Ohm-a..

#96 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 27 February 2018 - 21:12

Kabal nije grafitni, imam neke grafitne od auta kupio ih nove i motor nije radio dobro, na njima je oko 40 -50 k oma. Meni se čini da je ovo sve dobro nije bilo u radu motora nekog trzanja ili trokiranja ni sam više nemam ideju šta da probam, još jednom ću provjeriti stroboskopom palenje ako se potvrdi da je to u redu jedino šta još mogu da uradim je da probam naći set novih dizni za karburator jer je jedino on ostao pod upitnikom.

#97 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 03 March 2018 - 17:34

Pozdrav Mlani,po ovome svemu što si opisao i uradio,sve ukazuje da je problem u karburatoru.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#98 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 03 March 2018 - 17:48

Pozdrav, evo i danas sam pokušavao da nešto isprobam, stavio sam drugi kabal i kapu svjećice i ništa se ne dešava, opet isto. Na karburatoru nema šta sve nisam probao oko štelovanja i uvijek je isto, jedino šta se mijenja to je kad previše odvrćem onaj vijak za štelovanje smješe za ler gas, tad je situacija još gora onda se osjeti još više štucanje na naglo davanje punog gasa, izgleda da kad taj vijak zavrnem do kraja tu je situacija najbolja ali ne i dobra. Ustanovio sam i to da kad gas sjeckam na malo možda nekih 2 do3 mm na ručici gasa, tad nema štucanja i isto tako ako podignem malo obrtaj na možda 1500 do 1600 obr./min i tad naglo povučem gas, on to prihvati munjevito.

#99 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 March 2018 - 23:59

Sad bi dobro bilo da vidis kako radi ista takva ispravna kod nekoga..

#100 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 04 March 2018 - 09:36

Bilo bi dobro ali je to ovdje rijedak motor, neznam dali ga uopšte ima u Bijeljini, u stvari sad sam se sjetio čovijek od koga sam ga kupio je instruktor za vozače, on ima još jedan malo jači od ovoga, mislim da je ispod 150 cm3. Kontaktiraću njega dok malo otopli pa da vidim kako on radi. Ja sam 100% ubijeđen da ispravan motor nesmije tako raditi, od djetinstva sam vozio Tomose, Java zadnjih 8g MZ 125 i nijedan to nije pokazao, rođak je kupio novu Jamahu skuter 4T radi savršeno nema tog štucanja, komšija ima Kivey 150cm3 4T i nema tog štucanja. Momak od kog sam kupio glavu motora ima isti ovakav motor i on mi je rekao da kod njega nema tog štucanja ali je imao prije neki enduro ili kros koji je imao to štucanje.





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users