Posted 08 October 2018 - 23:27
Svi imaju limit, LC se vrte visoko, recimo 125 preko 10k, 180 i 200 tu do 10000. Ac imaju blokade malo preko 9k, ali mislim da ti blokada nebude problem, taj 200ac je dosta miran koncept. Prvenstveno jer fabricki koristi klip promera 72mm (isti promer kao i 200lc i 250quasar) ali je klip kao u quasara sa dubokom pepeljarom na celu, tako da je izuzetno nizak stepen kompresije, nesto oko 7,5 - 8:1 ako se dobro secam. Karike su iste za klip 200 i 250, trebalo bi kemijati sa klipom do 200ke koji ima priblizno ravno celo, sem onih jamica za ventile... primera radi, 125ac pa i 150ac su sa stepenom oko 10,5:1 dalje, 200 i 250 lc su preko a 125 lc je sampion njemu je fabricki 11,5:1 K stepen, ali posto su identicne radilice za 125/150ac i 125lc onda ce biti moguce opteretiti tog 200ac da se pokaze.. ovako u stok varijanti tek da se nesto oseti da je jaci od 150ccm, bas jedva, pritom vrti 1000okretaja nize, tu se negde kotira oko 7500rpm a krajnja je ista kao u 150ke, 95-100 po satu. Dakle, trebalo bi pobrusiti cilindar 0,5-0,8mm sa donje strane, obavezno zameniti lanac za svez jer sa starim istegljenim i sa ovim brijanjem pobegne faza za pola zuba.. takodje treba koristiti sto tanje brtve pod cilindrom, onaj fabricki 0,4mm (isti su za sve leader-quasar) a sto se tice gornjeg metalnog (ne alu) dihtunga moze se koristiti i od 125 (57mm) i od 150 (63,4mm) da bi povecao stepen kompresije jer klip na 200ac svakako je daleko od ivice cilindra, bas je veliki C parametar... Ali to sve kad dodje cilindar pa prvo premeri i vidi kako mozes iskombinovati,ako bas zapnete ima kod nas dihtunga za 200ac u promeru 72mm pa cemo poslati.
Najveci problem za taj koncept je napajanje, 2 ventila i bregasta ista za 125/150/200ccm... tu nema mnogo kemije sem da sam brijes bregastu... karb na 125 i 150 je isti idu ili walbro ili keihin 24mm, a na 200 ac ide keihin cvk 26mm, to je onaj sa crnim plasticnim poklopcem membrane na 4 srafa, prihvat prirubnice je takodje limit, tu si na 35mm, dok je na LC idu prirubnice 40mm sa walbro 29mm ili keihin 30,5mm, ali nisu kompatibilne, pa ili prepravljati prirubnicu ili pobrusiti jedan prihvat od karba za lc na meru za prirubnicu ac.
Svi ti ac leaderi imaju dosta kratak prenos, stim da je primar svugde isti, razlika je samo u sekundaru. Mislim da je na x8 zbog 12cola postavljen sekundar recimo 15/44 (ne mogu da se setim napamet) a znam sigurno da je na vespi et/lx 125 (10cola) sekundar 15/42 a na et/lx 150 16/41, pa ako ne uspes pronaci polinijev 17/44 primar onda ti je i to jeftina opcija...
Sto se tice prenosa, uz polini hi speed obavezno uzmi plavi kratki feder jer ces u suprotnom, sa stok federom tragati za rolnicma nenormalne tezine (16-17gr), tako smo i mi dok nismo sve isprobali...
inace u stoku, 125 i 150 ac nose isti variomat kao i svi leaderi i quasari ali razlicite remenice, federe i remenove.
150ac nosi 19x17 10gr i remen 815x22,5 na metalnim remenicama i opruga za te remenice je 115mm
200ac liberty ima prenos kao i 200lc, alu remenice i dugu oprugu 123mm, remen je 21,5x836 a rolnice su 20,5x17 al ne secam se dal su isto 10gr ili su 10,8 kao na 200lc...
duzina remena nema veze sa blokom, svi blokovi su iste duzine (sem dugih blokova sa 16cola za beverly, sportcity itd), nemam predstavu zasto su radili takve razlike u duzini remenova za 125 i za 200ccm.. remenice bez obzira jesu alu ili metal isto se otvaraju, cak su i stari 250karb nosili te metalne, razlika je samo u duzini federa, za 125/150 (22,5 sirina remena) ide kratki feder, a za sve ostale - 180lc, 200ac/lc, 250 i 300 (remen 21,5) ide dugi feder...
malo sam se raspisao, izvinjavam se, uglavnom, sa svim prepravkama dobijes oko 15-16ks i u trci sa obicnim 200lc nema sanse, to smo iskusili, runner 200 dobijemo u startu prvih par metara i posle odeee a to je fabrickih cistih 20ks iz kutije... ne zaboravi da ti treba i lanac za lc i glava sa 4 ventila ak budes prebacivao na lc.