Jump to content


Piaggio X8 150cc Street



41 replies to this topic

#1 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 08 October 2018 - 17:26

Prodao Runnera i doskocio na nesto mirnije.
Rijec je o udobnom maxiju koji je prvenstveno uzet jer je uletio fuuul jeftino.
2007g je sa original 11800km.
Evo par slika da se dozivi stanje x8ice
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Prijenos je original i potrebna mu zamjena, remen je gotov, rolice takoder.
Odlucio sam se na Polini Hispeed vario, polini centralni, jedne iz seta polini federcica za kuplung.
Remen za Leader 200cc 824/22/13.
To je prvi plan, drugi plan je 200cc cilindar sa Libertya 200ac by gilardoni.
Dobro sam pregledao Vespu Gulf edition pa cu tako nes polagano slozit.
Od ovog skuta ne odustajem zbog stanja i jednostavnosti, uletio je uredan primjerak.

Prihvacam sve sugestije


Sent from my iPhone using Tapatalk

#2 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 08 October 2018 - 17:53

Zaboravio sam napisat da je agregat Leader 150cc 2V M422M oznake motora, isti kao na Vespi LX125/150cc, karb je CVK26mm.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 October 2018 - 18:54

Sve cestitke! Skut sa najvecim prtljaznim prostorom, a vidi se sa slika da je bas ocuvan.

Sad, sto se tice sugestija, ima tu cak i malo vise mogucnosti za uredjenje nego na Vespi et/lx prvenstveno zato sto je veci skut, ima mesta i za kiler pa ne greota ne preci na LC verziju odmah. Takodje, uz LC 200 (sa recimo el vodenom pumpom) ili AC 200, bice to pravi skut za uzivanje u voznji, ali postoji mogucnost i zamene kompletnog bloka ili samo unutrasnjih delova uz prepravke kako bi vozio qusar 250/300, bilo karb ili uz velika ulaganja i zamenu komplet instalacije, injection :)

Podseti me, jel x8 150 nosi pozadi disk ili dobos?

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 October 2018 - 19:03

edit: video sam sad slike, dobos je straga, znaci prvi upgrade su kocnice odnosno disk uz istu colazu (12inch) ili povecanje tocka.

trebalo bi smeniti komplet deklicu reduktora tako da se uzme od nekog LC Leadera sa usicama za kljesta i disk, (bilo 125-180-200ccm), svi su isti, a od quasara ne pase.

uz deklicu valja uzeti glavcinu, kljesta, disk i felnu, suport arm i desni amort, sve u paru.

E sad, x7, x8, (12 inch) imaju disk sa spoljne strane felne, drugaciji suportarm na kojem su i montirana kljesta.

X9, Runnerke, Nexusi imaji disk unutar felne (razlicite colaze felne od 12 do 14inch), kljesta stoje na usicama deklice reduktora, suportarm je svima manje vise slican...

vespa GT 125-200 ima isti sistem, samos u felne 12inch...

#5 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 08 October 2018 - 19:40

Ovako, zasad bih ostao na AC agregatu.
Prvo zbog financija, moram pare stavljat na drugu stranu, a ne trenutno u skuter hahahha.
Drugo, moram nabavit popratne stvari, kiler, crijeva, posudu, vodenu pumpu i naravno LC termogrupu i to sve ujedno dosta isprazni novcanik.
Pa jos ako prodem na quasar 250 onda moram i rucicu/pumpicu/lajtung uzet itd itd.
To je takoreci plan na duzi period.

Trenutno me zanima stavit 200ac cilindar i kruzat fino sa zenom i tu i tamo mu mast vadit.
Uglavnom, najmanje serafanja najvise voznje me zanima.
Ovaj skut ne planiram prodavat tako skoro jer ima potencijala za svasta slozit, tako da.
Bit ce ovo projekt(ako ga tako mogu nazvati) na duzi period, detaljno poslikano sve sta ce se radit.

U procesu sam nabavke tog doticnog 200cc cilindra sa Libertya i nasao sam ga rabljenog sa 13 hiljada km za 60€.
Preostaje mi samo jos dihtunge za 200cc nabavit, al to kod nas nije tako problem.

Prijenos bude veciom kao na Acinoj Vespi Gulf edition, polini vario sa remenon od leadera 200cc.

Bit ce videa i slika radova, cim padnu temp ispod nule i X8 zavrsi u garazi.

Aco, jeste micali blokadu okretaja na Vespi na kraju?
Citao sam nes o tome al nisam skuzio na kraju koji CDI nema blokadu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 October 2018 - 23:27

Svi imaju limit, LC se vrte visoko, recimo 125 preko 10k, 180 i 200 tu do 10000. Ac imaju blokade malo preko 9k, ali mislim da ti blokada nebude problem, taj 200ac je dosta miran koncept. Prvenstveno jer fabricki koristi klip promera 72mm (isti promer kao i 200lc i 250quasar) ali je klip kao u quasara sa dubokom pepeljarom na celu, tako da je izuzetno nizak stepen kompresije, nesto oko 7,5 - 8:1 ako se dobro secam. Karike su iste za klip 200 i 250, trebalo bi kemijati sa klipom do 200ke koji ima priblizno ravno celo, sem onih jamica za ventile... primera radi, 125ac pa i 150ac su sa stepenom oko 10,5:1 dalje, 200 i 250 lc su preko a 125 lc je sampion njemu je fabricki 11,5:1 K stepen, ali posto su identicne radilice za 125/150ac i 125lc onda ce biti moguce opteretiti tog 200ac da se pokaze.. ovako u stok varijanti tek da se nesto oseti da je jaci od 150ccm, bas jedva, pritom vrti 1000okretaja nize, tu se negde kotira oko 7500rpm a krajnja je ista kao u 150ke, 95-100 po satu. Dakle, trebalo bi pobrusiti cilindar 0,5-0,8mm sa donje strane, obavezno zameniti lanac za svez jer sa starim istegljenim i sa ovim brijanjem pobegne faza za pola zuba.. takodje treba koristiti sto tanje brtve pod cilindrom, onaj fabricki 0,4mm (isti su za sve leader-quasar) a sto se tice gornjeg metalnog (ne alu) dihtunga moze se koristiti i od 125 (57mm) i od 150 (63,4mm) da bi povecao stepen kompresije jer klip na 200ac svakako je daleko od ivice cilindra, bas je veliki C parametar... Ali to sve kad dodje cilindar pa prvo premeri i vidi kako mozes iskombinovati,ako bas zapnete ima kod nas dihtunga za 200ac u promeru 72mm pa cemo poslati.

Najveci problem za taj koncept je napajanje, 2 ventila i bregasta ista za 125/150/200ccm... tu nema mnogo kemije sem da sam brijes bregastu... karb na 125 i 150 je isti idu ili walbro ili keihin 24mm, a na 200 ac ide keihin cvk 26mm, to je onaj sa crnim plasticnim poklopcem membrane na 4 srafa, prihvat prirubnice je takodje limit, tu si na 35mm, dok je na LC idu prirubnice 40mm sa walbro 29mm ili keihin 30,5mm, ali nisu kompatibilne, pa ili prepravljati prirubnicu ili pobrusiti jedan prihvat od karba za lc na meru za prirubnicu ac.

Svi ti ac leaderi imaju dosta kratak prenos, stim da je primar svugde isti, razlika je samo u sekundaru. Mislim da je na x8 zbog 12cola postavljen sekundar recimo 15/44 (ne mogu da se setim napamet) a znam sigurno da je na vespi et/lx 125 (10cola) sekundar 15/42 a na et/lx 150 16/41, pa ako ne uspes pronaci polinijev 17/44 primar onda ti je i to jeftina opcija...
Sto se tice prenosa, uz polini hi speed obavezno uzmi plavi kratki feder jer ces u suprotnom, sa stok federom tragati za rolnicma nenormalne tezine (16-17gr), tako smo i mi dok nismo sve isprobali...

inace u stoku, 125 i 150 ac nose isti variomat kao i svi leaderi i quasari ali razlicite remenice, federe i remenove.

150ac nosi 19x17 10gr i remen 815x22,5 na metalnim remenicama i opruga za te remenice je 115mm

200ac liberty ima prenos kao i 200lc, alu remenice i dugu oprugu 123mm, remen je 21,5x836 a rolnice su 20,5x17 al ne secam se dal su isto 10gr ili su 10,8 kao na 200lc...

duzina remena nema veze sa blokom, svi blokovi su iste duzine (sem dugih blokova sa 16cola za beverly, sportcity itd), nemam predstavu zasto su radili takve razlike u duzini remenova za 125 i za 200ccm.. remenice bez obzira jesu alu ili metal isto se otvaraju, cak su i stari 250karb nosili te metalne, razlika je samo u duzini federa, za 125/150 (22,5 sirina remena) ide kratki feder, a za sve ostale - 180lc, 200ac/lc, 250 i 300 (remen 21,5) ide dugi feder...


malo sam se raspisao, izvinjavam se, uglavnom, sa svim prepravkama dobijes oko 15-16ks i u trci sa obicnim 200lc nema sanse, to smo iskusili, runner 200 dobijemo u startu prvih par metara i posle odeee a to je fabrickih cistih 20ks iz kutije... ne zaboravi da ti treba i lanac za lc i glava sa 4 ventila ak budes prebacivao na lc.

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 October 2018 - 23:34

i da izvinjavam se, da ne zaboravim, uz remen od leadera lc moras i smeniti bendix nisu ista tela za 125/150 i za 200ku pa hoce ovaj duzi remen drljati po bendixu :)

#8 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 09 October 2018 - 12:12

Aco, hvala ti na detaljnim informacijama.
Ovo za centralni feder mi je doslo ko naruceno.
Naime, ja imam alu remenice i na njima pise TGB, znaci moram uzet feder za 200cc.



Sent from my iPhone using Tapatalk

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 October 2018 - 12:37

TGB je Indijsko-Taiwanska firma (bivsi LML cini mi se) koja proizvodi fabricke delove za prvu ugradnju Piaggia (variomate, dekle, remenice, zvona, kvacila itd), kao recimo Italianski Gilardoni cilindre ili Magneti marelli i Ducati electrica komponente paljenja... sve je to oke.

Znaci shodno sirini remena uzimas feder, tj ako je za stok variomat, i naravno, zbog sirine remena moras i odgovarajuce precnike rolnica za stok vario. Iznenadice se za cene, kod nas je recimo dugi feder 6 eura, za 125icu 9eura a za 50ku 12eura, ali zato je remen za 200ku najskuplji :)

e, ako uzimas hi speed, onda uz njega i polinijev feder, jedan jedini plavi za sve aplikacije, a on je jos i kraci od stok federa. Imas hi speed za 125/150 koji je 119mm malo je manji od stok varia (120mm) ali tera vise remen, i imas hi speed za 200/250/300 od 121mm, tu moras strugati spoj bloka i deklice kartera tacno ispod varia u celoj duzini do grbe od prvog srafa i poseci skalpelom dihtung karterica, inace ce ga remen od 200ke pocepati i propisace ulje...
ajd polako i srecno sa radovima, ja pratim, sve sto zapnes pisi.

#10 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 09 October 2018 - 14:21

Ok, ajmo sad ovako.
Ja bi znaci stavio Polini Hispeed za 150cc, feder za 200cc i remen za 200cc.
Znaci ako stavim Hispeed za 150cc onda ne treba biaksirat blok?? Ili svejedno treba ako stavim remen za 200cc?

Narudzba mi ide drugi tjedan pa su mi ovo odlicne informacije!
Hvala Aco!


Sent from my iPhone using Tapatalk

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 October 2018 - 16:54

Ma nemas se sta zahvaljivati, ajd sad cemo da pisemo to ce svakako i jos nekom kasnije zatrebati a ti posle poslikaj radove da bude tema prava.
Mozes odmah uzeti za 200 hispeed, polini feder a remen origigi za 200ccm.

ako uzimas hispeed za 125/150 onda ostani na kracem a sirem (originalnom remenu), posto bolcna nije iste duzine na hispeedu za 125 i za 200 a to ti diktira sirinu remena koju koristis.

Mislim da ces morati svakako biaxom raditi jer se desavalo da remen od 200 i sa stok variomatom zakaci blok dole i pocepa dihtung karterica na krajnjoj brzini . Taj remen je specifican jer ima zubice i sa spoljne strane, sad dal su blokovi bas identicni ne znam, slicni jesu i srafovi pasu ali ne znam dal je fabrika na origigi 200 bloku tu vec tanjila...

Toliko su slicne sve te komponente, svasta pase, PAZI SAD, mozes ubaciti radilicu od quasara u leader i montirati termogrupu od quasara, probao je i Steef na moje insistiranje i premerio, uz naravno duze brezone i lanac od quasara, jer je radilica na quasaru 250 hoda 60mm, na 300ccm je 63mm a na svim leaderima je 48,6mm. Jedino sto moras tokaru nositi da ti prepravi prihvat za magnet na quasar radilici kao od leadera i pakujes 250 ili 300ccm na karb sa klasicnom instalacijom i magnetom od leadera kao i sad sto imas, pumpa za vodu obavezno elektricna. Jos bi morao malo biaxirati malu polutku leader bloka sa unutrasnje strane i jednu pregradu za ulje malo zacvikati. Tu se samo mora unapred paziti sta se uzima, quasar 250 je isto 72mm precnik ali je cilindar malo duzi od leadera 200lc, klipnjaca je takodje duza od leaderove i nosi bolcni 15mm kao i leader. 300ccm je 75mm promera cilindar je nesto sitno duzi od 250, klipnjaca takodje ali je pesnica za bolcni 16mm, tako da moras odabrati sve stvari od jedne termogrupe i samo to montirati, cak i klizace lanca. Takodje i cdi od 200ccm minimum ili od 250 karb i bice letilica :)

al ajd za pocetak, hi speed onaj veci za 200/250, plavi feder, i remen od piaggia, a kasnije cemo se igrati oko termogrupe zavisno o tvojim zeljama.

#12 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 09 October 2018 - 18:23

Posto mi kazes da uzmem vario za 200cc, zanima me jel on pase normalno sto se tice bendixa i sto se tice bolcne jer sam cuo da 200cc ima duzi krak radilice???
Cuo sam da Liberty 200 ima onaj posebni zubcanik za paljenje iza remenice, dok 150cc ima nazubljenu remenicu.

E da, sta moram napravit bendixu da 200cc remen ne struze po njemu?

Jos jedno pitanje, na kolko 125/150cc mora ic u prevrtavanje jer moj na 105 po satu(100gps) ne mijenja zvuk, na autocesti sam ga stisnuo 115(110gps) i nije drasticno mijenjao zvuk.
Moram spojit onu svoju Koso obrtaljku da ja vidim te okretaje jer se meni cini da se ovdje netko igrao sa getribom hahah jer imam i onaj zvuk fuckanja iz getribe kao kod Rade007 na Piaggiu sa 21% malossi getribom.
Na vrhu gasa odrzavam 100 po satu(95gps).
Ovdje kod mene je jedan poveci brijeg i tu sam ga stisnuo niz brijeg po cuki skoro 120 al vise nije bilo duzine hahah, zbilja mi je cudno.
Jer vidim da svagdje u papirima pa i u testovima navode da ide 100.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by dacerovs, 09 October 2018 - 18:26.


#13 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 09 October 2018 - 18:44

E da, zaboravio sam napomenut da imam rolice 20.5x17 11gr koje sam ja olaksao na 10gr jer mi se skut cinio dosta lijen, sto mi nije nikako jasno.
Sad sam malo detaljnije citao gornje postove i vidim da si spomenuo da su to rolice za 200cc liberty.

Hahha, idem ja i cilindar pogledat da se nije i tu netko igrao i stavio 200cc jer ovo je sve cudno, zato i imam nazad remenice kakve fura VXR jedino remen imam 814x22.5 ali potrosen na 20mm.



Sent from my iPhone using Tapatalk

#14 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 October 2018 - 19:38

Da, sve 180 i 200ke imaju duzi krak radilice i na njega dodje zupcanik koji stoji preko ventilvara i koji se okrece preko bendiksa. 125 i 150 imaju kraci krak i tu je ventilvar ko na 50kama nazubljen. Tanje je samo telo bendixa za 200 a br zubica je isti, ista je fora ko na 50kama kada remen pocne derati telo bendixa pa ako se moze strugati oke, ili uzeti origigi bendix od 200ke.

moras ti otvoriti prenos da se vidi sta vozis, nelogicno mi je da sa tako pojedenim remenom ide toliko dobro, moguce da je ti neko vec stavio produznje :)


sve 180 i 200 nose te 20.5x17 od 10.8gr kao i vxr samo nisam siguran za liberty (200ac) da li je ta gramaza ili okruglo 10gr, al ces sa obrtomerom biti na pravom putu.
Sad nesto razmisljam, ako ide stvarno tako dobro, najmanje ulaganja je da kupis samo remen pa probaj, onda nema sta drugo da ulazes, samo uzivanje.
I nemoj kemijati sa oprugicama kvacila, sa duzim remenom ce se start mnogo popraviti, a inace se razlikuju kvacila i federici za 125/150 (kraci i meksi federi) i 200/250/300 (zeru duzi i jedan krug vise navoja=tvrdji).

znaci pre porucivanja, prvo sve rasklopi da utvrdimo sta sve imas i da ne kupujes bezveze ako je to neko vec ugradio :)



#15 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 09 October 2018 - 20:00

:1kokice: :biker_scooter:

#16 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 10 October 2018 - 13:34

Uff koliko informacija,ovo bi trebao jedno 10ak puta procitati da polovim sve pojedinosti.

Uglavnom ide skuter 100-105 gps-a i meni se cinilo da ide u prevrtavanje kad sam ga vozio...

#17 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 10 October 2018 - 20:03

Ovako, danas sam skinuo dekl i provjerio sve.
Slikat cu sve drugi puta kad mi djelovi dodu da opet sve ne skidam pa cemo detaljno.
Ovako, role su 19.5x17, mjerio vise puta i nije mi jasno, jel moguce da su se poderale sa 20.5, neke su i malo preko 19.5 ali niti jedna ispod te mjere.
Vario je TGB serijala mjere 120mm.
Remen je Dayco 814x22.5 ali poderan tocnije kad ga ne pritisnem sublerom na mjeru 20.9mm.
I nakon detaljnog pregleda sa zadnjom ALU remenicom, remen tek sada moze upadat do kraja u tu remenicu.
Znaci kad bi remen bio 22.5mm, nema sanse da upadne do kraja.
Feder je umro, znaci igram se sa remenicom.

Uglavnom, danas sam predao narudzbu.

Polini Hispeed za 200-250cc
Polini centralni 200cc
Polini federi za kuplung
Stage6 kevlar remen 824/22mm
Hiflo filter
Ipone 10w50 ulje



Sent from my iPhone using Tapatalk

#18 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 October 2018 - 15:20

proizvode 20x17 i 21x17 razni proizvodjaci...

origanl je 5w40, moras pazljivo operisati sa tim 10w50, to je racing, malo je gusce i obavezno je paljenje u hladnim danima bez gasa i obrtaja i voznja tek kad se ulje zagreje.

#19 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 11 October 2018 - 19:10

Ja nikad ne krecem odmah.
Prvo upalim skut pa dok obucem svu opremu i onda ga jos malo osluskujem dok radi na mjestu i tjt.
Cekam sve dijelove da dodu pa cemo onda vidjet kako i sta cemo dalje.
Biaks je takoder spreman za obradu blokova ako ce trebat.
Uz to sve, uzeo sam sa ebaya 26mm karb i dizne od 98-130 za gy6, neka se nade. Vidio da pojedini skuteri rade potpuno normalno sa tim karbovima pa kad i nije neki novac, isplati se probat.
A moj Keihin CVK26 mora na raskapanje i ultrazvucno ciscenje jer je poceo opet zezat, kad sam ga kupio, karb je bilo brutalno zastopan, kamenca i neke kao hrdje pun kufer.
Al sezona je uskoro gotova pa slijedi detaljna provjera ovom Piaggiu.
Znam samo da sam mu kupio novu prirubnicu pa sam ugledao i SAS ventil koji se spaja na prirubnicu pa cu gledati da i to nekako zablindiram posto se on spaja na glavu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 October 2018 - 06:23

Što bi moj stari reko, ono 50 ti je više za hot i letnje, a 5 više za prohladne dane i zimsko vreme





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users