Jump to content


Yamaha Aerox


49 replies to this topic

#1 ivanmaki

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 16 March 2019 - 20:06

Pre svega jos jednom veliki pozdrav svima

U pitanju je Yamaha aerox 98 godiste.U mom vlasnistvu od skoro,Ima ulaganja ali polako jedno po jedno,zamenio sam zadnji amortizer novim i stavio zadnju novu gumu.
Sledece sto sam hteo to je da proverim njenu potrosnju i iskreno nisam bas zadovoljan jer je ona oko 6,5 litara.Motor je standard bar po recima coveka od kojeg sam ga kupio sa recima da je na njemu promenjen samo auspuh proizvodjaca TNT.Motor nisam mnogo platio pa me je to i povuklo da ga uzmem. No da se vratimo na problem potrosnje.Prvo sto mi je palo na pamet to je svecica i ako skuter lepo pali.U pitanju je NGK BR7HS ,nakon toga filter vazduha,Vidim da je skoro menjana kutija filtera[ jer izgleda bas kao nova,otvorim je i gle cuda filter kao nov,ipak sam ga oprao i ako uopste nije bio prljav.Lepo osusio i vratio kako je bilo.Nakon toga sam krenuo na karburator on je inace oznake Dellorto phbn 12 hs,rucni sauh.Prvo sto sam pogledao to je iglica,koja stoji na srednjem zazoru (ima ih 5) daljim rasturanjem sam dosao do dizni i tu sam se malo iznenadio kada sam video da je glavna dizna 85. Deluje mi preveliko za standarnu masinu od 49kubika.
Sve sam to lepo ocistio i vratio jer nisam bas smeo da se upustim u nesto sto mi nije jaca strana pa se nadam da cu uz vasu pomoc uspeti nekako da spustim sve to bar na 4litara sto mislim da je ok za 2t masine,Veliko hvala unapred

attachment=19820:47117212_10213324013711452_8893290773521367040_n.jpg]

Attached Files



#2 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 16 March 2019 - 20:18



View Postivanmaki, on 16 March 2019 - 20:06, said:

Pre svega jos jednom veliki pozdrav svima

U pitanju je Yamaha aerox 98 godiste.U mom vlasnistvu od skoro,Ima ulaganja ali polako jedno po jedno,zamenio sam zadnji amortizer novim i stavio zadnju novu gumu.
Sledece sto sam hteo to je da proverim njenu potrosnju i iskreno nisam bas zadovoljan jer je ona oko 6,5 litara.Motor je standard bar po recima coveka od kojeg sam ga kupio sa recima da je na njemu promenjen samo auspuh proizvodjaca TNT.Motor nisam mnogo platio pa me je to i povuklo da ga uzmem. No da se vratimo na problem potrosnje.Prvo sto mi je palo na pamet to je svecica i ako skuter lepo pali.U pitanju je NGK BR7HS ,nakon toga filter vazduha,Vidim da je skoro menjana kutija filtera[ jer izgleda bas kao nova,otvorim je i gle cuda filter kao nov,ipak sam ga oprao i ako uopste nije bio prljav.Lepo osusio i vratio kako je bilo.Nakon toga sam krenuo na karburator on je inace oznake Dellorto phbn 12 hs,rucni sauh.Prvo sto sam pogledao to je iglica,koja stoji na srednjem zazoru (ima ih 5) daljim rasturanjem sam dosao do dizni i tu sam se malo iznenadio kada sam video da je glavna dizna 85. Deluje mi preveliko za standarnu masinu od 49kubika.
Sve sam to lepo ocistio i vratio jer nisam bas smeo da se upustim u nesto sto mi nije jaca strana pa se nadam da cu uz vasu pomoc uspeti nekako da spustim sve to bar na 4litara sto mislim da je ok za 2t masine,Veliko hvala unapred

attachment=19820:47117212_10213324013711452_8893290773521367040_n.jpg]

Fin aerox, isti moj žuti. :)

U fabrički PHBN na yamahi glavna dizna je 85. Igla na 2 ili 3 zarezu i šaraf smjese 1 3/8.
Na potrošnju samo može uticati neki drugi parametar, neuštelanost prenosa ili slaba kompresija, pa samim tim da slabije ide i više troši. Nisam se susretao puno sa fabrikom ali je moj sigurno 5l trošio, fabrika sa ZX-om



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#3 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 16 March 2019 - 20:18

Pozdrav,lep primerak "roxa"...
Savetujem ti da proveris sve gumene delove na skuteru,gumenu prirubnicu karburatora,gumenu surlu od karburatora ka filter kutiji(airbox u).
Dalje,semeringe radilice na obe strane.
Kasnije prekontrolisi stanje prenosa,eventualno promeniti klizace variomata,rolnice,kao i ulje u reduktoru,prekontrolisi utrosenost remena sa sublerom.Promeniti rashladnu tecnost,kociono ulje i proveriti utrosenost kocionih pakni.
Ne bi bilo lose da zaviris ispod plastika i da proveris da li stvarno vozis 49cc cilindar.


Jos jednom,dobrodosao na forum.

Sent from my SM-J610FN using Tapatalk



#4 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 16 March 2019 - 20:23

Evo ti tvorničko podešavanje karburatora iz Aerox-ovih knjiga.
Posted Image

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#5 ivanmaki

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 16 March 2019 - 20:40

Hvala na brzom odgovoru,Sto se tice prirubnice gledao sam i cela je nema naprslina niti bilo kakvih pukotina,Surla od karburatora do kutije filtera takodje deluje kao nova pretpostavljam da je to dobijeno uz kutiju jer je lepo zalepljeno za kutiju rekao bih tecnom plastikom.Deklu nisam otvarao tako da prenos iskreno nisam gledao.Mozete li mi reci original dimenziju kaisa i koji se proizvodjac preporucuje kao najbolji,Drug mi vozi sprinta i menjao je kais ,po prici prodavca od kojeg je uzeo kais kaze da je muchuboshi jedan od boljih pa me zanima i vase misnjenje o istom.

#6 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 16 March 2019 - 20:44

View Postivanmaki, on 16 March 2019 - 20:40, said:

Hvala na brzom odgovoru,Sto se tice prirubnice gledao sam i cela je nema naprslina niti bilo kakvih pukotina,Surla od karburatora do kutije filtera takodje deluje kao nova pretpostavljam da je to dobijeno uz kutiju jer je lepo zalepljeno za kutiju rekao bih tecnom plastikom.Deklu nisam otvarao tako da prenos iskreno nisam gledao.Mozete li mi reci original dimenziju kaisa i koji se proizvodjac preporucuje kao najbolji,Drug mi vozi sprinta i menjao je kais ,po prici prodavca od kojeg je uzeo kais kaze da je muchuboshi jedan od boljih pa me zanima i vase misnjenje o istom.
Fabrički remen je 16.5x745.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#7 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 16 March 2019 - 22:04

Pozdrav i od mene.Po fotografiji se vidi da je roxana ocuvana obzirom da je presla 20 godina.Kao sto su rekli prije mene odlicni poznavaoci ovog skutera standardne su postavke jer i ja sam na kratko bio u posjedu jednog aeroxa iz 2000 godine sa istim karburatorom,diznom,termo grupom i ali zx auspuhom
Potrosnja mi se kretala oko 4,5 l.Ne procitah kako se skut ponasa na cesti,ubrzava da li kroz ubrzanje, drzi malo vise obrtaje radi mozda prelaganih rolnica i samim tim ima vecu potrosnju.Ali i kako prethodnici rekose mozda se krije neki drugi cilindar vece zapremine ispod.Ove prve serije aeroxa kazu da su se najbolje pokazale tj.da su imali korisnici najmanje problema sa njima u svemu od struje do agregata.Dobio si najbolji savjet sta pregledati i eventualno zamijeniti.Meni se u ovom svemu cini da je ta potrosnja pre-prevelika i prvo bi trebao pokusati jos jednom je izmjeriti.Sretno bilo.

#8 Pupo

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 244 posts
  • MestoZg
  • VozimArea51

Posted 16 March 2019 - 22:56

Ak je dizna tolika, nemoze malo trositi. Ljudi vode nabuđene 70 cilindre na manjoj dizni.
Mene zanima, posto ja imam takav slican problem na serijskoj masini, da li se moze ici s nekom manjom diznom? Ili je to tako kako je zbog 12karba da ne zaljepi?


Ljep rox, vidi se da se pazi na njega.

#9 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 16 March 2019 - 23:10

Treba se dovesti smesa perfektno, da bi proverio trenutno kakva je smesa mozes videti po boju na svecicu, zagrejes skuter na radnu temepaturu onda opalis 500m puni gas izgasis skuter, zakocis i izvadis svecku da vidis boju, ako je crna boja znaci da je bogata , perfektna bi bila kafena malo tamna, a siromasna svecka je bela ili siva boja.

Preporucio bih za pocetak da procitas ovu temu kako bi ti bilo jasnije :)

https://svet-skutera...e-o-stelovanju/

#10 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 16 March 2019 - 23:11

View PostPupo, on 16 March 2019 - 22:56, said:

Ak je dizna tolika, nemoze malo trositi. Ljudi vode nabuđene 70 cilindre na manjoj dizni.
Mene zanima, posto ja imam takav slican problem na serijskoj masini, da li se moze ici s nekom manjom diznom? Ili je to tako kako je zbog 12karba da ne zaljepi?


Ljep rox, vidi se da se pazi na njega.
Čudan je taj odnos dizne-karburatora i mašine. Moj aerox sa slabijim midraceom vozi 72 diznu. Nije to neko mjerilo. Smatram da su oni to doveli u perfekciju jer u slici što sam poslao imaju navedena i različita podešavanja za različite zemlje prodaje tog motora. Uzete su u obzir i različite klime tih zemalja kroz drugu iglu ili glavnu diznu.

Lično nisam vozio 100% ispravan fabrički aerox jer su u većini "nabuđivani" dotrajali primjerci, pa ne mogu ništa reći o potrošnji i ponašanju istog, i dali može manja dizna.

Ako se baš želiš upustiti u to onda od početka sve radi, boja svjećice na punom gasu, i ostale spektre po zvuku, kod mene na potrošnju najviše utiče četvertina ili pola gasa, jer se tu najviše vozi, pa vidi dali tu ima trokiranja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 17 March 2019 - 08:45

Taj PHBN 12 nosi stvarno tu 85 diznu, i ona je u dobroj sprezi sa atomizerom i iglom koja je u njemu. Dalje stock airbox za Aerox-a nosi lulicu 17,5mm ako se ne varam.. to je u sklopu sa sunđerom definicija smeše koja je planirana, i to donosi sa zdravom mašinom lepu ciglastu boju svećice na svim otklonima..

Toplotna vrednost svećice BR7HS je u redu za stock cilindar i zazor na elektrodi od 0,6-0,7mm..

Dalje ako se motor ne ponaša zdravo i odlučno na svim otklonima, onda je razlog da se proveri smeša, podešavanje i boja elektrode u više režima vožnje..

Na potrošnju utiče i podpritisak auspuha, pa shodno tome nije sve jedno koji tip je montiran, onda sleduje podešavanje prenosa rolnicama-oprugicama. Motor treba prenosom uhvatiti na mestu gde isporučuje najbolji moment, da bi kretanje bilo omogućeno sa najmanje gasa, odnosno najbolje iskorištena porcija smeše koju je karb isporučio..

Snimi jedan video kako se krećeš, da bi uveo članove u situaciju..

#12 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 March 2019 - 18:43

Ne vide se slike.
Procitaj ovu temu: https://svet-skutera...slika-na-forum/

Postavi ponovo slike i opisi kao sto si iznad pa cemo da obrisemo to sto ne valja..

Edited by Lauda, 17 March 2019 - 20:06.
Pobrisao off iz teme


#13 ivanmaki

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 17 March 2019 - 19:28

Danas se radilo na masini,lepo vreme hvala bogu mi nije davalo mira pa sam se bacio na rasturanje masine tj.do jednog dela masine
Posted Image

evo i auspuha o kojem sam pricao
Posted Image

posle toga sam presao na deklu i situacija je sledeca
Posted Image

Na ovoj slici se vidi da kais ne izlazi do kraja i ako postoji podloska na varijatoru koja je sledece dimenzije
Posted Image
evo kako stoji kais u zadnjim polutkama

Posted Image

i ako je uzi za ja bi rekao ceo milimetar to se moze videti na sledecoj slici
Posted Image

Posted Image

Nakon toga je varijator dosao na red
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Dosao sam i do semeninga radilice koji mislim da ne slini vec je razlog male vlage caura koja dolazi do semeninga u kojoj je bilo dosta masti
Posted Image

Posle svega toga mi djavo nije davao mira pa sam skinuo i cilindar radi provere sta se to krije ispod cilindra :)
Posted Image

Posted Image

Posted Image

I da ne ostanem Mariu duzan gledao sam lulicu i na njoj pise sledece
Posted Image

E sad pogledajte sve ovo i recite mi svoje misljenje :)

Edited by Lauda, 17 March 2019 - 20:00.
Sredio slike


#14 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 March 2019 - 20:05

Sredio sam ti slike u odgovoru. Vidis kako je sada preglednije...

Sledeci put kada budes dodavao slike sa eksternog provajdera, ubaci sliku kroz direktan link ka samoj slici, a ne da kopiras link ka provajderu za slike direktno u odgovor. (Imas u editor prilikom pisanja odgovora ikonicu za sliku u koju uneses link do slike (Image URL))

Napisao sam u prethodnom odgovoru i link ka temi za dodavanje slika direktno na nas forum, nacin koji je dosta laksi nego koristeci eksternog provajdera i plus sto slike ostaju trajno na forumu i ne budu obrisane nakon mesec - dva.

#15 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 18 March 2019 - 00:11

Sve djeluje kao u dosta dobrom stanju. Pa i prvi put vidim da je tu termostat, a da nije neki seoski majstor izvadio.

Semeringe bi trebalo ispitati, zatim kućište filtera zraka, da nema kakvih falš vazduha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#16 ivanmaki

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 18 March 2019 - 10:13

Kojim principom ispitati semeringe,verovatno ste pisali o tome ali se jos uvek ovde ne snalazim najbolje.
Inace semerinzi su plave boje i na njima pise corteco
probao sam da pomerim radilicu gore dole,levo desno i nema trunke lufta tako da bi rekao da su lezajevi u jako dobrom stanju.

Da li bi trebalo uzei drugi kais ili taj 1mm manje sirine ne znaci toliko,duzinu sam merio ,meri 745

#17 alentje

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 572 posts

Posted 18 March 2019 - 12:57

Moze se ispitati tako sto se na prirubnicu stavi pumpica i vodom sa sapunicom spricas oko semeringa. Pisalo se o tome ali ne uspjevam pronaci sada na telefonu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 March 2019 - 13:19

https://svet-skutera...e-falš-vazduh

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 19 March 2019 - 08:39

za lulicu je sasvim moguće da sam ja pogrešio... jer su se vrtiule dve vrste, svakako je kod prelaska na 17,5 obavezno spakovati onu veću lulicu...

klip deluje ok, kao i cilindar, termostat je super što nije izvađen
remen je 1mm utrošen, i to može još da se vozi, za maksimalne performanse ćeš kupovati nov, proizvođač daje 15mm kao graničnu meru za menjanje

semering do radilice ti malo slini, operi, obriši na suvo pa sklopi i vozi.. kod ledeće provere ćeš već videti da li je mastan od masti u čauri ili stvarno malo slini.. sa onom metodom pumpice sa linka gore možeš da proveriš koliko drže ako te zanima..

šajbice za podešavanje ventivara kod čaure imaš u ranim debljinama, od 0,1 do 1mm, tvoja je fabrička od 1mm ako se ne varam

na varijatoru se menjaju ti plastični klizači koji se i troše, od njega ime da zvecka i da ode u debalans kalota, čak i bendiks ume da ošteti

izvadi lamelice ispod usisne prirubnice koje se nalaze odmah tu u bloku, te proveri u kakvom su stanju

skini prvu kariku i uvrni je u cilinidar, te špijun listićem premeri zazor na sastavu

#20 ivanmaki

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 19 March 2019 - 18:24

Gledao sam temu koju si mi poslao o ispitivanju fals vazduha i odlucio sam se da napravim tu spravicu,danas sam dobio stari aparat sa kojim cu se zabavlajati cim uhvatim vremena.Lamelice sam proverio i u dobrom su stanju,prvu kariku sam skinuo sa klipa istavio je u cilindar,spijun listicima proverio meru i jedva ulazi 0,25.Da napomenem da sam u cilindru nakon dobrog pranja primetio damo na strani izduva jako male riseve koji se ne osecaju prstom tj noktom.Sutra bi trebalo da mi stignu dihtunzi ,ublazivaci i nove rolnice od 5,5 grama pa cu za pocetak sloziti cilindar i nakon toga proveriti semering za svaki slucaj.Dogadjaj ce biti ispracen slikama.Tako da cim se uhvati vremena malo vise idemo dalje :) veliko vam hvala svima koji se trudite oko problema koji imam :)





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users