Jump to content


Airsal 70cc Alu Kit Na Vespi Et2


  • This topic is locked This topic is locked
46 replies to this topic

#21 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 May 2020 - 19:54

View Postshule71, on 20 May 2020 - 20:44, said:


Hvala!
Razleteo sam se da nadjem delove za karburator (iglu i atomizer) ali mi ne polazi za rukom. Nalazim samo za Tomosa, nisam siguran da ce odgovarati, jedino da pazarim ceo karb ED verziju.
Neki predlog, ko bi mogao imati ove stvarcice?
Najlakse i najjeftinije ce ti biti da kupis na jednom mestu (nekom inostranom site-u) sve sto ti treba na komad.
Druga varijata je da kupujes polovne karbove po oglasima, recimo, phva17,5 ED ima atomizer 211 i A7 iglu , phva 12 QD nosi 210 i A2 (najostrija), phbn12 modeli za aeroxa i apriliu minarelli imaju takodje vece atomizere 211-212 i vece pilot dizne 38-40 fabricki ali tupe igle itd.. ali, uvek ima ali, cena nekog na slici normalnog polovnog karba po oglasima u Srbiji je 20eura i kada ti dodje postom shvatis da je unutra zapusen ili je rashodovan ili nesto fali. 20e da bi uzeo jedan delic koji mozda i nije u dobrom stanju - ne isplati se.

Ako se odlucis da kupis novi karb ja bi te posavetovao da ne uzimas kopije i klonove, samo originalni dell'orto, od 80e pa na vise im je cena, zavisno od velicine i modela.

#22 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 24 May 2020 - 20:15

View PostRazredni, on 24 May 2020 - 19:54, said:

Najlakse i najjeftinije ce ti biti da kupis na jednom mestu (nekom inostranom site-u) sve sto ti treba na komad.
Druga varijata je da kupujes polovne karbove po oglasima, recimo, phva17,5 ED ima atomizer 211 i A7 iglu , phva 12 QD nosi 210 i A2 (najostrija), phbn12 modeli za aeroxa i apriliu minarelli imaju takodje vece atomizere 211-212 i vece pilot dizne 38-40 fabricki ali tupe igle itd.. ali, uvek ima ali, cena nekog na slici normalnog polovnog karba po oglasima u Srbiji je 20eura i kada ti dodje postom shvatis da je unutra zapusen ili je rashodovan ili nesto fali. 20e da bi uzeo jedan delic koji mozda i nije u dobrom stanju - ne isplati se.

Ako se odlucis da kupis novi karb ja bi te posavetovao da ne uzimas kopije i klonove, samo originalni dell'orto, od 80e pa na vise im je cena, zavisno od velicine i modela.
Hvala na dobronamernom savetu. Znam kako ide sa polovnim delovima. Ja sam već našao ED varijantu, oko 9.000 u Kaću. Mislim da je to racionalna kupovina, jer je skuter star skoro 20 godina, manje više sve drugo je obnovljeno. Ovako ću napraviti rezervni komplet, stari karb (koji ću srediti) i gusani cilindar. Vezan sam za taj motorić, kupio sam ga u Pontederi u Sinđelićevoj i mnogo lepog prošao sa njim.
Jedva čekam da ga stavim na noge i da ga vozikamo na vikendici.
Hvala još jednom za pomoć!



#23 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 24 May 2020 - 20:30

Razredni-Onog phva ID sto dolazi na novim Piaggio/Gilera masinama

#24 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 May 2020 - 20:48

View Postrade007, on 24 May 2020 - 20:30, said:

Razredni-Onog phva ID sto dolazi na novim Piaggio/Gilera masinama
Ovde je RD u pitanju, 209 HQ atomizer. Em mali em dugacka cev, izlazi vise ka klipicu, previse siromasan na 1/3 gasa, katastrofa je.

#25 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 May 2020 - 20:50

View Postshule71, on 24 May 2020 - 20:15, said:

Hvala na dobronamernom savetu. Znam kako ide sa polovnim delovima. Ja sam već našao ED varijantu, oko 9.000 u Kaću. Mislim da je to racionalna kupovina, jer je skuter star skoro 20 godina, manje više sve drugo je obnovljeno. Ovako ću napraviti rezervni komplet, stari karb (koji ću srediti) i gusani cilindar. Vezan sam za taj motorić, kupio sam ga u Pontederi u Sinđelićevoj i mnogo lepog prošao sa njim.
Jedva čekam da ga stavim na noge i da ga vozikamo na vikendici.
Hvala još jednom za pomoć!
👌
Zasto samo na vikendici?
Sredi ti vespicu pa da se vozamo i na duze!

#26 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 24 May 2020 - 20:56

View PostRazredni, on 24 May 2020 - 20:50, said:


Zasto samo na vikendici?
Sredi ti vespicu pa da se vozamo i na duze!
Navikao sam se na velike točkove, ovaj Scarabeo sa Piaggio agregatom ide kao lađa i to teram i po gradu i van grada, ali što da ne, rado ću se pridružiti ekipi sa mojom renoviranom zujalicom!

#27 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 24 May 2020 - 23:26

Sedjujte mašinice i pravac na Dunav na prelaz za Lido,kod mene na pićence i kafu 😉

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#28 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 25 May 2020 - 07:24

View PostMario, on 18 May 2020 - 13:26, said:

Koji Airsal, uglavnom piše u manual-u kija je preporuka, ako je vazdusni 70cc biće 8 ili 9 toplotna u NGK oznakama
Kako funkcionise dostava iz Nemacke? Skuterasi imaju neke zbirne narudzbine, pa se svi ucipe, ili svako sebi juri delove pa placa dostavu?
Ja kada sam kupovao delove pre recimo 10-15 godina, bila je neka ekipica koja je skupljala porudzbine, pa onda neko od njih poruci ili donese, nisam siguran, pa svima izadje povoljno. Nazalost, pogubio sam kontakte, svako je u medjuvremenu otisao na svoju stranu.

#29 tutnja

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 261 posts
  • MestoMalinska
  • VozimLuna Versus

Posted 25 May 2020 - 08:19

Imaš tu na forumu Skuter mrežu, idu narudžbe sa Racing planeta.

Poslano sa mog LG-G6 koristeći Tapatalk



#30 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 25 May 2020 - 11:20

View Postvlayco, on 24 May 2020 - 23:26, said:

Sedjujte mašinice i pravac na Dunav na prelaz za Lido,kod mene na pićence i kafu

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Može! Ja plaćam pivo!

#31 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 30 May 2020 - 19:54

Želim da se zahvalim svima na nesebičnoj pomoći. Danas sam napokon ugradio novi karburator, Vespica radi kao Švajcarski sat.
Pošto sam danas dosta kasno došao u vikendicu,a i vreme nije baš najbolje, te nisam imao previše vremena za provere i štelovanja.
Nisam ni svećicu proverio, pa ću o tome još sutra da vas gnjavim.
Prvi utisak je da mašina ima lepu zalihu snage, radi tiho, visoke obrtaje vrlo lako dostiže, sve deluje jako dobro.
Nisam ga mnogo gazio jer nije razrađen, a i prenos je originalni, pa ne očekujem velike brzine.
Ono što mi je nepoznato je pitanje podmazivanja. Pretpostavljam da je ostalo na fabrički zadatom nivou, a mišljenja sam da bi nivo podmazivanja trebalo da prati povećanje kubikaže i dizni.
Ako može neki savet sa tim u vezi?Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Послато са MI 5 помоћу Тапатока



#32 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 31 May 2020 - 08:33

E drago mi je..tu smo za sve što treba naravno...
Ne znam kako je rešeno podmazivanje, pretpostavljam mehanička pumpa?

#33 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 31 May 2020 - 08:43

Evo još detalja. Jutros sam krenuo da menjam dizne, kako bih našao pravu meru. Na dellorto ED je stigla dizna 65, nju nisam ni probao, odmah sam ubacio 70. Sa tom diznom sve radi kako treba (igla na srednjem zubu), međutim svećica je svetlija nego što treba. Prva sledeća koju imam je 76 i sa njom trokira kada krećem iz mesta a na punom gasu je manje više ok. Pretpostavljam da treba spustiti iglicu?
Evo i slika sveće na dizni 76 posle malo vožnje:
Posted Image

Послато са MI 5 помоћу Тапатока



View PostPita, on 31 May 2020 - 08:33, said:

E drago mi je..tu smo za sve što treba naravno...
Ne znam kako je rešeno podmazivanje, pretpostavljam mehanička pumpa?
Jeste, mehanička je pumpa.

Послато са MI 5 помоћу Тапатока



#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 31 May 2020 - 11:36

70 i igla na sredini ili 76 i spustena igla (seger najvisa pozicija). I u jednoj i u drugoj varijanti provozaj malo duze skuter kada je u optimalnoj radnoj temperaturi, onako opusteno, obracajujci paznju na polozaj rucice gasa. Mora u svim otklonima da radi normalno, da se linearno oseca povecanje snage u odnosu na otklon rucice od minimuma do skroz otvorenog polozaja. Verovatno je ta 70 dovoljna ali si sa vecom na sigurnijoj strani, imas opciju i da probas 70 sa podignutom iglom (seger nize) ili 76 sa onom tupljom iglom iz RD karburatora.
Cilj je da odziv na rucicu gasa bude momentalan i linearan u celom opsegu do punog gasa.

Sto se tice uljne pumpe nemoj preterivati sa povecavanjem procenta ulja.
Kada skines plasticni kruzni poklopac koji se nalazi malo ispod pozicije varijatora na dekli prenosa sa spoljne strane ili skines celu deklu prenosa, videces pokrenu polutku uljne pumpe preko koje ide sajla. Na pokretnoj polutci pumpe ima crtica koja se u fabrickoj postavci poklapa sa crticom na fixnoj strani uljne pumpe levo pored pokrentne polutke. Sa prednje starne bloka imas uvodnik za sajlu sa navojem obezbedjen kontra maticom, za kljuc viljuskasti 10. Odvij uvodnik tako da nategnes sajlu uljne pumpe dok se crtice ne razdvoje 2mm, ne vise, i kada budes osiguravao sa kontra maticom budi nezan, vidjao sam na svakoj drugoj vespi da je to odlomljeno.

Za mesavinu koristi kvalitetna polusintetik ili full sintetik ulja.

Zameni svecku, pa ces posle 50ak kilometara proveriti boju. Novoj svecki toliko i treba da primi boju na metal, a tada ces vec malko duze moci da drzis pun gas. Jos jedna stvar. Ako se dobro secam taj kit se prodavao kao kit -cilindar klip glava i u jeftinijoj varijanti samo cilindar i klip a da se koristi fabricka glava.
Airsal glava je za kratak navoj svecice znaci treba ti br9Hs (ngk). Ako je fabricka glava onda je dugi navoj - br9Es.

Ako je stvarno stajala toliko dugo, savetujem da obavezno promenis jos nekoliko stvari:

1. ulje u reduktoru, ide 80cc api GL3 ili api GL4, nije bitno da li je 75w90 ili 80w90, samo nemoj sipati novija ulja api gl5 iz razloga sto u sebi imaju aditive za sinhrone, sper diferencijale itd, a koji nisu predvidjeni u ovoj nasoj upotrebi. Mozes koristiti i menjacka ulja za zastavina vozila recimo Bell hipol, za hipoidne zupcanike i cauraste lezajeve.

2. ulje u kocionom sistemu, dot 4 i obavezno uzmi novo, nije skupo, nemoj koristiti staro koje si otvorio pre par godina i stoji na polici. Proveri stanje plocica. Nemoj uzimati jeftine rms i slicne imaju previse opiljaka metala i uniste disc a ne koce, originalne pia koje proizvodi ferodo su 10e i traju 20.000km sem ako ne stoje dugo da krenu da se raspadaju. Nemoj uzimati ni sinter jer taj originalni disc nije predvidjen za njih.
Dosteluj sajlu zadnje kocnice na dobosu, rucica kocnice treba da hvata na pola putanje kada je stisnes.

3. creva oko karba - vakuum crevo i crevo goriva, ako te zeza i vakuum slavina, sve zajedno nije ni 1000 din. Vakuum slavina ima na sebi filter, nemoj dodavati nikakav filter na crevo, obzirom da je sistem napajanja prirodnim padom ume da zeza u dovodu goriva.

4. Remen, centralna opruga kvacila, rolnice i klizace.
Savetujem samo originalan remen, najduze ce trajati a veruj da najbolje skuter ide sa originalnim remenom bilo da je originalni vario ili recimo malossi/polini variomat. Rolnice takodje origigi jer se najmanje trose, mada ce verovatno trebati malo lakse uz taj kit, ja sam vozio 5,5-6,5 gr. zavisno do tipa auspuha. Fabricke su 7,5gr ako ti je noviji model vespe, veliki variomat sa dimeznijama rolnica 19x15,5. Starije vespice, prvi modeli su koristili stari - manji tip variomata gde su i rolnice manjih dimenzija 16x13mm, takodje, tu su i remenice manje i remen je manjih dimenzija, moras to proveriti pre porucivanja.

5. Podmazi: rucice kocnica u svojim lezistima, valjkasti lezaj prednjeg tocka, lezajeve stuba volana, centralni sraf preklopa centralnih nogara - molibden, tovatna mast;
rucica gasa u plasticnom lezistu i pinjon km sata u glavcini tocka - sapunska mast.
Sajle (km sat, gas, zadnja kocnica) kod novijih modela unutar buzira imaju teflonsku oplatu i ne podmazuju se. Stariji modeli imaju metalni buzir i podmazuju se motornim uljem, bukvalno sa par kapi.


To sve je inace redovan servis na 12000km ili svake 2 godine.

Jednostavno, posle duzeg stajanja, ulja, gumirana creva, remen i slicne komponente se polako raspadaju i prave svakojake probleme, a mast vremenom ispari ili je vlaga ispere..

U zdravlju da se vozis

#35 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 02 June 2020 - 05:29

Airbox ti je ostao skroz originalan?

#36 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 02 June 2020 - 09:31

Nisam od obaveza stigao ranije da pišem.
Razredni, ti si mega car! Kapa dole za drugarske savete!
Vratio sam diznu 70 jer 76 ne uspevam da nateram da lepo radi. Mislim da bi dizna 72 bila prava stvar. Poslušaću te, vozikaću se malo, pa ću posle da pogledam sveću, moguće je da će biti baš kako treba.
Što se tiče uljne pumpe, uradio sam onako kako si rekao, maticom na ulazu sajle u kućište prenosa sam doštelovao sajlu da nateže za milimetar, dva više od fabrički obeležene pozicije.
Motor je zaista stajao 8 godina u garaži na vikendici, na suvom i čistom mestu, pod ceradom.
Ulje u reduktoru sam menjao pre garažiranja, potpuno je bistro, ako treba, lako ću ga opet zameniti. Zamenio sam motorno ulje (ispustio staro, sipao novu polusintetiku Motorex).
Ulje u kočionom sistemu ću po tvom savetu zameniti, kočione pločice ću pazariti do vikenda pa i to menjam (iako mislim da sam to menjao prilikom te poslednje akcije, ali bez obzira, neka ostane u rezervi).
Creva oko karburatora sam već zamenio (stavio silikonska za trimere, bez šelni), zamenio i vakum ventil za gorivo (originalni - oko 1500 din) i plastiku oko cilindra.
Sve sajle sam stavio nove (nisu još vožene), podmazaću kako kažeš (gde bude trebalo).
Što se tiče prenosa, i to je renovirano (nov kaiš, novo kvačilo, rolnice, plastike itd). Kod prenosa imam najveću dilemu, jer taj deo skutera najmanje poznajem.
Primetio sam da mašina sjajno vuče, imam blizu vikendice strmu uzbrdicu, na kojoj moj Fiat Punto mora da ide u prvoj brzini. Imam utisak da Vespica može pored mene, bez problema još jednog saputnika da izvuče. E sad, to je meni potpuno neverovatno jer sam godinama vozio taj motoric i sa 50cc je uvek bilo mučenja na uzbrdici.
Ja bih ipak voleo da motorić, kada već ima dovoljno snage, brže dostiže neke veće brzine (recimo 60-70kmh).
Da li je to izvodljivo sa nekim, ne preterano velikim ulaganjem?
Da li će lakše rolnice upravo u tom segmentu da pomere liniju ubrzavanja?
E da, ima tu jedna sitnica koja me nervira. Čuje se nekakvo metalno zveckanje, koje ne uspevam da provalim odakle dolazi, moguće da je bendix?
Da krene lepo vreme, pa dovozim ljubimca i naravno vodim na pivo i ko već šta voli!

View Postrade007, on 02 June 2020 - 05:29, said:

Airbox ti je ostao skroz originalan?
Da da, nisam ništa dirao tu.

#37 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2020 - 10:34

View Postrade007, on 02 June 2020 - 05:29, said:

Airbox ti je ostao skroz originalan?
Rade na Vespi je airbox potpuno drugaciji od recimo energije ili runerke, od karba ide crevo, box sa filterom, pa vertikalno crevo, pa jos veci box pod levim bubregom sa surlom ispod sica u napred. Otvor na surli je pravougani otprilike 10 x 50-60 milimetara. Ima restriktor izmedju filter boxa i vertikalnog creva, ne secam se, mislim da su 2 rupe po 10mm. Potpuno se drugacije ponasa setup zbog duzine kompletnog usisnog sistema.
Moze otvoriti taj restriktor ali iskreno nema potrebe, ovako ce ici super uz minimalnu potrosnju.

#38 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 02 June 2020 - 11:11

View PostRazredni, on 02 June 2020 - 10:34, said:

Rade na Vespi je airbox potpuno drugaciji od recimo energije ili runerke, od karba ide crevo, box sa filterom, pa vertikalno crevo, pa jos veci box pod levim bubregom sa surlom ispod sica u napred. Otvor na surli je pravougani otprilike 10 x 50-60 milimetara. Ima restriktor izmedju filter boxa i vertikalnog creva, ne secam se, mislim da su 2 rupe po 10mm. Potpuno se drugacije ponasa setup zbog duzine kompletnog usisnog sistema.
Moze otvoriti taj restriktor ali iskreno nema potrebe, ovako ce ici super uz minimalnu potrosnju.
Inače, restriktor nisam vratio. Jel bolje da ga vratim?

#39 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2020 - 11:16

Shule, karb polako setuj, probaj i 65 diznu, nece se nista deseti od probe, taj ED karb je bogatiji u svim spektrima tako da sve sto si znao zaboravi, resetuj se.
Papir olovku i probaj. 65 dizna sa A7 iglom probaj sve polozaje igle zapisi sve sto primetis. Pa onda 70 sa A7 isto. Sto vise budes probao ucices u fazon..

Poredenja radi (tebi nebitno) ja sam taj kit vozio sa RD karbu sa diznom mislim 92 i na kraju zalepio, ali drugaciji airbox, drugaciji auspuh itd.. sa ED glavna dizna bude dosta manja, ne secam se vise ali sve te "base ac 70" sam dobio tu negde izmedju 66 i 74.

Prenos. Dobro postelovan fabricki prenos nakuca kilometar sat bez problema, najvise zbog cinjenice da sat dosta laze, ali ces ici pravih 75-80km/h samo dobrim setovanjem bez prevelikog ulaganja. Sada imas duplo snage u odnosu na fabricki 50ccm³, tako da ubrzanje nece biti problem. Ako je remen nov, za start i pravilan rad je bitna i centralana opruga kvacila i priblizno pronaci tezinu rolnica.

Pokusaj da pronadjes temu o stelovanju prenosa, procitaj, pogledaj obavezno teme Rade007 koji je sazvakao vecinu piaggio tehnikalija a ima mnogo prakticnih saveta i puno toga se moze nauciti.

Ja bih ostavio stelu prenosa za kasnije, prvo utvrdi podesenost karburatora, kasnije utvrdi koji tacno tip variomata nosi tvoja Vespa (mozes i po dimenzijama remena) da bi mogli da te posavetujemo priblizno koju tezinu rolnica da probas.

#40 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2020 - 11:48

View Postshule71, on 02 June 2020 - 11:11, said:

Inače, restriktor nisam vratio. Jel bolje da ga vratim?
Ti mislis na metalni limic na karbu? Ne, on je projektovan za smanjenje snage, fabricki cilindar blokada do 45km/h.

Ja sam objasnjavao o restriktoru protoka vazduha u izmedju vertikalnog creva i poklopca airboxa, to su rupe u plastici, ne mozes ga skinuti, moze se razbusiti, ja ne savutejem da diras :)





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users