Jump to content


Malaguti Firefox 15

F15

  • This topic is locked This topic is locked
58 replies to this topic

#41 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 26 June 2020 - 22:37

Attached File  105770283_962938984134113_107072660972984976_n.jpg   1.33MB   16 downloadsStigli su delovi sa RP,zahvaljujem Mariu i Piti.
Uzeo sam Naraku cilindar i glavu za 70 cc iglicasti i set dizni do 88.
Nisam nista ispratio sa slikama u toku rada,jer je bilo bas dosta komplikacija sa skidanjem termostata i onog drugog cuda sa stare glave i prebacivanja na novu,uglavnom nekako sam sve to namestio.
Sve sam radio bez skidanja masine sa rama pa je bilo dosta nezgodno pogotovo sto imam samo bocnu nogaru.
Sve uredno sam skinuo ocistio blok od starog dihtunga,promenio iglicasti bolcnu i termogrupu.Nasuo destilovanu vodu za prvu ruku,Namestio glavnu diznu 88 navukao gorivo i upalio iz drugog puta.
Podesio sam ler gas da se ne gasi ustelovao extra vazduh i ostavio motor da radi nekih 3 sata uz povremeno davanje gasa i vozikanje po dvoristu.
Posto ne mogu da docekam da se razradi posteno oko 9 sam otisao u voznju i opalio jedno 80 km po lokalu do 50 na sat i ne vise od 6500 obrtaja sa rolnicama od 8 grama.
Sutradan sam bio slobodan i od pola 10 ujutro do jedno pola 3 sam potrosio 2 rezervoara goriva.Sid-Sremska mitrovica-Sid oko 80 km.
Sid-Jamena-Sid isto tako oko 80 km u oba pravca.Posle podne Sid-Sot-Sid oko 30 km,zakljucio sam da je bilo dosta razrade pa sta bude.
Citajuci forum iz necije teme sam video da je najoblje radio sa diznom 82 ja navrnem 84 stavim rolnice 4,5 grama i iglicu sa gurntera 12 posto je na ovom kineskom karburatoru neka mnogo tupa.
Uglavnom zavrnem pun gas iz mesta guta neke knedle nikako ne ide na manjem otklonu gasa nepravilno radi,vec kad razvije neku brzinu onda je sve kao ok medjutim odusevljenja nigde,najbolje povlaci tj radi od 60 do 80 na sat i sam start kad izguta knedle ili sta je vec.
Nikako da namestim da taj start bude ok da on krene.Probam sa Pecurkom i istom diznom 84 sve super sto se starta tice povlaci kao lud ali nema snage posle previse vazduha i krajnja jedva 65.Pa sam za danas zavrsio.Sutra vracam Gurtnera 12 i probavam sa manjom diznom 82.Cini mi se da sam pogresio i sto sam uzeo taj kineski karburator i ovaj bullet auspuh.Sutra cu snimiti sve pa pomagajte da ustelujem ovo cudo

#42 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 26 June 2020 - 22:40

Da li si mozda slikao cilindar iznutra,tj kanale?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#43 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 26 June 2020 - 23:05

View Postvlayco, on 26 June 2020 - 22:40, said:

Da li si mozda slikao cilindar iznutra,tj kanale?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Jesam mozda 2 slike i to nisu bas neke

#44 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 26 June 2020 - 23:07

za Vlajco Attached File  82627650_269699957439446_2521052765629936455_n.jpg   540.39K   26 downloads
Attached File  105968579_699355270901916_8253516647416356922_n.jpg   511.23K   30 downloads

#45 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 June 2020 - 07:00

U jee nakopirali dule-ta, po tri prelivna :)

@qxsas nemoj kombinovati igle različitih karburatora, ... oštrija igla donela je mnogo goriva dole, pa se motor guši sa airbox-om, dok kad staciš gljivu onda dole bude dobar a gore mršav.. Onda bi sad ti uvrnuo veću diznu da i gore bude ok, ali onda postaje dole opet prebogat itd...

Uvek se drži standardnih komponenata ako nemaš iskustva, kreni od stock iglice na sredini, i pronalazi glavnu diznu koja najbolje radi. Nakon toga ideš u finalno fino štelovanje, prema potrebi.. Pažljivo i kratke relacije da ne napraviš havariju..

#46 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 27 June 2020 - 07:57

Hvala,čekamo utiske kad to lepo ustelujes 😉

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#47 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 27 June 2020 - 17:15

da li je pametno da uopste probavam sa 12kom karburatorom da probam da ustelujem ili ce da bude havarije

#48 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 27 June 2020 - 20:28

Posto sa diznom 84 nije nikako isao u startu se gusio zbog previse goriva iglu sam stavio na srednji zub mislim da je igla w10A iz gurtnera 12
Smanjivao sam dizne dok nisam dosao do 76 gde se skoro skroz izgubilo gusenje pri startu i gde je krajnja dosla do nekih 90 po satu na 10000 obrtaja.to je sve na karburatoru kineskom 17.5 boja svecice posle 2 minuta punog gasa je ovaAttached File  106006384_395483044743388_2504046635676231263_n.jpg   69.68K   20 downloadsAttached File  106163955_299612221218202_6727569557564211254_n.jpg   150.48K   25 downloads
a maximalna brzina po ovom GPS u je Attached File  106100874_698025040771070_6536686045021088234_n.jpg   50.91K   23 downloadsStim da napomenem da je po satu isao 86 u toku merenja,znaci laze za 6km/h
postavka je sledeca rolnice 4,5gr varijator kineski koso iz proslih postova auspuh bullet i centralna 22%

#49 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 27 June 2020 - 20:36

Sta mislite da li je boja svecice dobra ili je posno,nije mi logicno da treba manja dizna a sa vecim diznama se gusi.
Sledece sto planiram je jaca centralna opruga nekih 40%+ i oprugice kvacila da hvataju posle 6 ili 6500 obrtaja.
Jos nesto sam onako laicki po zvuku motora i auspuha i toga kako se ponasa na kojim obrtajima dosao do nekog mog zakljucka da ovaj noviji bullet sto se pravi kod nas,isti ovaj sto je kod mene dosta slab na obrtajima koji su postavljeni u analizama istog,nekako mi se cini da mu je spic od 8500 do 9000 sve ispod toga je slabo,nekako prosto osetim dok vozim snagu u tim obrtajima,cak i na 50 cc dok je bio.ispravite me ako gresim ali mi je jako slab od 6500 do 8000 obrtaja a snimicu i video pa vi prostudirajte ako se bude moglo preko videa skontati

#50 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 June 2020 - 08:45

Sta da mislimo, svaki karburator je prica za sebe, zbog toga je glupo viditi se brojevima dizni nekoga drugog setupa.. U tom karburatoru imas atomizer, iglu, pilot, neki saug diznu, kosinu klipića.. koji svi mogu da utiču na veću ili manju diznu. Jedan karburator radi kao jedinstven koncept sa svim elementima, i zbog toga se nw preporučuje budževina sa nekom iglom.. Svaki kao što ima set dizni, ima set igala i set atomizera i set pilotki koji se proizvode samo za njega.. Sad u tvom slučaju ako je to kineska kopija nekog Teikin-a onda za njega...

Dakle imaš set glavnih dizni, pronašao si najbolju glavnu, sa iglom na sredini, sad probaj jedan podeok iglu dole ili jedan gore od tog srednjeg da bi ustanovio kako se ponaša na srednjem otklonu ručice.. I ništa maksimala, za sada samo kratke relacije dok ne budeš sasvim siguran u podešenost...

Na kraju uvek na srafu za vazduh pronadji tačku gde zavrtanjem pocinje da obara ler gas i tu ostavi ili vrati 5 min..

Boja svećice je dobra, mada se ona gleda posebno za srednji gas posebno za pun gas, jer ovako kad variras bude mešavina nijansi, pa zbog toga ne praktikuju svi.. Boja čokolade je ok, sigurna smeša, boja bele kafe je najjača, tj bliska stohiometrijskoj..

Ne bi bilo loše da pročitaš ovi temu kako bi se najbolje upoznao sa radom i štelovanjem karburatora

#51 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 June 2020 - 08:46

https://svet-skutera...e-o-stelovanju/

#52 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 June 2020 - 09:00

Bullet, je rezonantni auspuh, kopija Technigas Next-R modela sa dodatom polupregradom. Uvek se proizvodio kod nas, u Kać-u, to je firma koja je nekad radila Laser auspuhe za tomose, u vlasništvu MTBK...

Rezonantni auspuh daje najveću snagu na jednom pojasu obrtaja, tačnije kada "prorezonira" kada se javi taj fenomen vakuma i podpritiska u sprezi sa brzinom kretanja gasova i dužinom tela (ekspanziona posuda). Taj pojas nazivamo power band, odnosno pojas snage, i preporučuje se da se agregat tu eksploatiše. Zbog toga je prenos potrebno namestiti da težinom rolnica u centru pojasa menja prenosni odnos. (šaltaš na najboljim obrtajima) .. Ostalo koja je centralna opruga i kada hvata kvačilo je dodatno fino setovanje, npr koliko brzo da spusti u niži prenos na popustanje gasa (centralna) i kada da krene odnosno kada da kvačilo potpuno zalepi bez klizanja, a da to bude dobar trenutak podizanja remena.. (kvačilo i šajbice ispod ventivara)

Naravno da je ovo sve najbolje kada ti se agregat lepo javlja već na malom gasu, dakle igla mora biti dobro setovana i pilotka isto.. Ako imas da ti se agregat javlja kao pokrljana baba, onda nemoj ni da šteluješ prenos, neće biti dobro..

I na kraju bullet je ok auspuh, za seriju i base 70 cilindre, lepo radi i za početnicko stelovanje je izmisljen, veoma prasta greske.. Naravno nije za trke niti za 110 gps-a, kako je onaj majstor pisao, ali nije ni bitno.. Bitno je da ti skut bude voziv po gradu, fino raspoloziv i umeren potrosac...

#53 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 June 2020 - 09:23

Evo ti za auspuh teorija
https://svet-skutera...ja-i-proracuni/


I za stelovanje prenosa
https://svet-skutera...s-i-stelovanje/

#54 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 28 June 2020 - 09:26

View PostMario, on 28 June 2020 - 08:46, said:

Ovo sam iscitao bar 10 puta,a sto se tice nabavki pilotki i igli za ovu kinesku kopiju je skoro nemoguce,ja sam izvadio iglu iz gurtnera i video da su iste duzine od podeoka za stelovanja pa nadole,stim da je igla koja je dosla sa njim jako tupa i da mi je na 50cc radio samo na najbogatije nije hteo ni da upali ukoliko je bilo na siromasno.Ova igla se pokazala kao bolja na svim otkonima gasa.
Uvek se vodim teorijom kao osnovom za stelovanje svega tako sam radio i sa prenosom i auspuhom,ali nijedna masina nije ista i zato i kazem da mi jednostavno po zvuku i snazi osecaj da taj auspuh ne radi na tom pawerbnandu iz analize tj nema ga do 8000,tek posle 8000 osetno bolje povlaci,Oticu u voznju posle pa snimam da vidite o cemu pricam.Jaca centralna ce ga drzati bolje posle pustanja gasa u obrtajima i oprugicama kvacia ce biti bolji start.Mislim da ovako fino radi,ostaje mi jos da otvor na airboxu namestim na nekih 18 19 mm precnika pa da probam tako

#55 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 28 June 2020 - 09:35

View PostMario, on 28 June 2020 - 09:23, said:

Evo ti za auspuh teorija
https://svet-skutera...ja-i-proracuni/


I za stelovanje prenosa
https://svet-skutera...s-i-stelovanje/
prelistacemo opet svo stivo,da ponovimo gradivo i vidim da nisam negde omanuo

#56 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 28 June 2020 - 19:31


Zvuk je uzasan izvinjavam se,Vidi se da kvacilo prerano hvata i sad ako uspete da oslusnete zvuk kad na satu stoji 9000 u ubrzanaju i kad posle pada na 7000 pa opet podize da je pad snage dok ne prebaci 8000 zato i mislim da je powerband od 8000 pa do 9000 jer posle opet gubi snagu.
Probacu sa 2 broja vecom diznom tj sa 78 i napravicu lulicu na 19 mm na airboxu,rolnice cu sa 4.5 spustiti na 4 ako bude bilo potrebe kad zamenim centralnu sa tvrdjom.Sada je 22% centralna oprugice fabrcike prerano hvataju 4 ili 4,5k obrtaja
Za sada je to tako,ali uskoro cu kompletan prenos promeniti,i mislim da tu nece biti kina delova,videcu nesto na RP.
Ovo za sada mi je zadovoljavajuce za ulozene novcice,dobar je naraku obzirom da mu je cena pristupacna.
Hocu da prepravim plastike sto idu preko dekle prenosa jer mi je dosta komlikovano da skidam i njih kad hocu da zavirim u deklo,probacu da filter bude sam za sebe a ove plastike da uklonim i izbusim rupe za hladjenje u dekli

#57 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 16 July 2020 - 21:07

Mali update povecana glavna dizna za 2 broja sada je 78,oprugice iz taiwanskog seta plave trenutno na kvacilu,sada hvata na 6 k obrtaja mozda nesto malo preko toga.Probano sa rolnicama 3,2 grama skuter ide 90 po satu ali je mnogo u obrtajima tacnije stalno zakucava u 10 hiljada,sa 4,5 grama se opet jaljva ta rupa u ubrzanju gde padaju obrtaji u medjuubrzanju,pa sam kombinovao 3 od 3,2 i 3 od 4,5 i za sada stoji tako dok ne nabavim jos rolnica za probu.
Kako god preko 90 ne ide cak i niz brdo,izlaznost na variomatu je nekih 4 milimetra do vrha,Vario je kineski veci od ovih originalnih.Mozda je problem u njemu.Attached File  109239875_235968140789587_7692051141041239831_n.jpg   934.38K   21 downloads
Attached File  109305087_286015689143939_3120075180454385022_n.jpg   1.88MB   21 downloadsKoje su sada po bojama jace koje slabije,na pakovanju nista ne pise,na oko mi se cini da su plave najslabije tj najtanje.

#58 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 01 August 2020 - 14:48

Baš tako kako si ih poredjao, plave najslabije!! Možeš i šublerom meriti debljinu žice


Sent from my iPhone using Tapatalk

#59 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 14 August 2020 - 08:13

Evo da se tema zakljuca skuter je prodan.
Neki moji utisci sto se tice naraku termogrupe,nisam presao mnogo oko 1000 km po meni bolje ici na neku skuplju varijantu.Za ove pare je koretkan nista vise od toga.Ne ocekujte na zadnjaka da dize :D
Vratio sam se staroj ljubavi opet piaggio sada gilera runner idemo sve ispocetka:D





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users