Nisam pisao dugo na forumu (ali sam svracao da vidim sta ima novo) jer se nije nista bitno ni desavalo. Vespa se vozila, radi kako treba…
Medjutim, vec neko vreme zelim da uzmem nesto mladje, snaznije. Gledao sam maxi-e u klasi 300 – 500 cc.
Otuda ovo moje pisanije, pa ce valjda biti nekom od vas zanimljivo za citanje.
Pretraga:
Razmisljao sam o svemu i svacemu… Noviju Vespu nisam hteo jer sam se malo zasitio, ali je Piaggio bio u razmatranju, Beverly i X7 su mi bili u uzem izboru, ali Bev-ova ima na sve strane a i vozio sam ga mnogo puta pa unapred znam sta da ocekujem, a X7 mi se svidja ali Piaggio-v 300 agregat ne nudi nista posebno.
Ponajvise sam razmisljao o Japancima. Honda je u startu otpala posto jedino sto moze da ponudi u cenovnom rangu koji je meni ok, je SilverWing, koja je sjajna masina, mozda i najbolja po kvalitetu, ali je meni licno kao autobus. Buduci da mi treba gradska masina i da slabo kada izlazim na otvoren put, nju sam odmah odbacio kao opciju.
Ponajvise sam razmisljao o Yamahi i to XMax i Majesty. XMax je otpao jer mi je 300 papreno skupa, a Majesty mi je bila potaman po svim parametrima.
Medjutim, vidim se sa Acom Razrednim i on mi skrene misli na nesto sto sam davno probao da vozim i bio odusevljen ali sam na to potpuno zaboravio. Kymco Downtown 300i. Pretraga prosirena…
Kymco:
O Kymco-u kao Tajvanskom proizvodjacu ne treba mnogo trositi reci. Cesto podcenjen proizvodjac zbog svojeg orijentalnog porekla, pa ga ljudi cesto mesaju sa Kinezima. Medjutim, Kymco je sve samo ne Kinez, pogotovu po kvalitetu koji moze maltene rame uz rame da ide sa Japancima. U prilog tome ide cinjenica da je Kawasaki J300 u stvari zeleni Kymco Downtown sa Kawa znackom a i poznati BMW C650 GT je skoro ceo napravljen u Kymco-voj fabrici.
Downtown:
Kymco Downtown je poceo da se proizvodi 2009-te i u tom obliku se pravio do 2016-te. Isao je sa agregatima od 125, 200 i 300 cc. Posle je izasao noviji model od 350cc. Sto se tice 300-tke, isao je u varijanti sa i bez ABS-a. Simpatican i kvalitetan maxi, modernog izgleda, kvalitetnih plastika, debelog i robusnog rama kao i viljuske. Njegov dizajn moze da se nosi sa novim poznatim skuterima mada, ruku na srce, danas skuteri izlaze iz fabrike sa full LCD tablom, ABS i ESP-om i jos mnogim dzidzabidzama koje ovaj skuter nema, ali zato je i cena mnogo niza.
Dobre stvari kod Downtown-a su performanse, stabilnost i okretnost, kao i mesto pod sedistem za dve velike kacige i kasetica na levoj strani table za smestanje telefona koja ima i utor za auto punjac.
Inace, kad smo kod performansi, zanimljivost je da je u klasi 300 ovaj Kymcov agregat i dalje najjaci. Yamaha XMax 300 ima 27.5 a Honda Forza 300 25 konja. Downtown ima zvanicno deklarisanih 29.5 mada sam tek posle kopanja po inostranim forumima saznao da 2009 i deo 2010 godista imaju nesto jaci agregat od 32 konja. Takav agregat potpuno stock tera Downtown-a dobro ispod 10 sekundi do 100-tke.
Kupovina:
Pratio sam oglase par meseci, i uglavnom se vrtelo nekoliko istih primeraka na oglasima. Cim stoje dugo, verovatno nisu sjajni. Cak mi je u jednom momentu izleteo jedan udaren, sa polupanim plastikama ali zdrav, 2013-to godiste, jako povoljno. Zvao sam coveka cim je izasao oglas, ali dok sam ja dosao do Obrenovca, vec je bio prodat.
Ima i jedan crni 2015-to u NS, na slikama deluje odlicno ali cenovno jak, a pitanje je da li ima ulaganja posto kao sto znamo, kod nas nista nije u varijanti kljuc u ruke. Bolje da uzmem nesto povoljnije u sta znam da cu imati neka ulaganja, ali nakon toga sam siguran sta imam.
U jednom momentu se pojavi jedan primerak na Zvezdari, 2009-to, gun siva metalik, bez ABS-a. Boja cudna, na suncu siva metalik, kad je oblacno ima neki maslinasti sjaj. Cena ok, zimska. Zovem coveka, prica deluje ok, odem da vidim…
Skuter na oko dobar, poneka ogrebotina ali nista sto malo tackanja i poliranja nece da sredi. Upalili masinu, radi lepo, lepo prima gas, ne dimi. Od dodatne opreme, neki stariji crveni Givi kofer, pistalica za migavce, taster za sva 4 i full LED svetla.
Od losih stvari gume jedva da su za prvu pomoc, pogotovu prednja, tu i tamo rdjica na ponekom srafu i stenderu. Inace, trosi gume 120/80-14 napred i 150/70-13 pozadi. Takodje, prednji znak na vetrobranu fali, stavljen neki plasticni cep.



Nakon detaljnog vizuelnog pregleda, sednem da ga provozam i tu se potpuno odusevim. Dobar, utegnut, zdrav, ide sjajno.
Kad sam se vratio, covek mi da racun iz nekog servisa gde pise da su menjani filteri, ulje u masini, ulje u diferencijalu, zamenjene rolnice i pregledan kais koji je ok. Takodje pise da je iskljuceno svetlo ispod sica.
Pitam malo coveka o tome i on mi kaze da je pre par meseci kupljen nov Landport aku ali da mu malo vuce struju pa posle nedelju dana stajanja mora da ide na punjac jer nema snage da zavergla. Zbog toga su sumnjali na lampicu pa ju otkacili. Kazem ok, ali se mislim da ce biti malo posla oko struje.
Takodje sam u papirima dobio i dokument iz uvoza gde pise da agregat jeste jaci, 24 KW odnosno 32 konja.
Tu jos malo spustim cenu, pazarim i odvezem masinu kuci presrecan.
Voznja je pravo uzivanje, u poredjenju sa Vespom GT200 sa Jcosta varijatorom, ovo ide znatno bolje, pogotovu na brzinama iznad 80-90 gde Vespa gubi dah a ovaj i dalje pumpa. Jedna napomena je da ovaj skuter nije za visoke, Ja sam visok 180 i meni je taman. Vislji od mene ce imati problem da ispruze noge na skije napred.
Dovezao ga kuci, detaljno oprao i ostavio par dana dok nije malo skocila temperatura. Sledi detaljan pregled…
