Jump to content


Kymco Downtown 300i

downtown kymco dt dt300

  • This topic is locked This topic is locked
15 replies to this topic

#1 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 January 2021 - 14:33

Zdravo svima,

Nisam pisao dugo na forumu (ali sam svracao da vidim sta ima novo) jer se nije nista bitno ni desavalo. Vespa se vozila, radi kako treba…
Medjutim, vec neko vreme zelim da uzmem nesto mladje, snaznije. Gledao sam maxi-e u klasi 300 – 500 cc.
Otuda ovo moje pisanije, pa ce valjda biti nekom od vas zanimljivo za citanje.

Pretraga:

Razmisljao sam o svemu i svacemu… Noviju Vespu nisam hteo jer sam se malo zasitio, ali je Piaggio bio u razmatranju, Beverly i X7 su mi bili u uzem izboru, ali Bev-ova ima na sve strane a i vozio sam ga mnogo puta pa unapred znam sta da ocekujem, a X7 mi se svidja ali Piaggio-v 300 agregat ne nudi nista posebno.
Ponajvise sam razmisljao o Japancima. Honda je u startu otpala posto jedino sto moze da ponudi u cenovnom rangu koji je meni ok, je SilverWing, koja je sjajna masina, mozda i najbolja po kvalitetu, ali je meni licno kao autobus. Buduci da mi treba gradska masina i da slabo kada izlazim na otvoren put, nju sam odmah odbacio kao opciju.
Ponajvise sam razmisljao o Yamahi i to XMax i Majesty. XMax je otpao jer mi je 300 papreno skupa, a Majesty mi je bila potaman po svim parametrima.
Medjutim, vidim se sa Acom Razrednim i on mi skrene misli na nesto sto sam davno probao da vozim i bio odusevljen ali sam na to potpuno zaboravio. Kymco Downtown 300i. Pretraga prosirena…

Kymco:

O Kymco-u kao Tajvanskom proizvodjacu ne treba mnogo trositi reci. Cesto podcenjen proizvodjac zbog svojeg orijentalnog porekla, pa ga ljudi cesto mesaju sa Kinezima. Medjutim, Kymco je sve samo ne Kinez, pogotovu po kvalitetu koji moze maltene rame uz rame da ide sa Japancima. U prilog tome ide cinjenica da je Kawasaki J300 u stvari zeleni Kymco Downtown sa Kawa znackom a i poznati BMW C650 GT je skoro ceo napravljen u Kymco-voj fabrici.

Downtown:

Kymco Downtown je poceo da se proizvodi 2009-te i u tom obliku se pravio do 2016-te. Isao je sa agregatima od 125, 200 i 300 cc. Posle je izasao noviji model od 350cc. Sto se tice 300-tke, isao je u varijanti sa i bez ABS-a. Simpatican i kvalitetan maxi, modernog izgleda, kvalitetnih plastika, debelog i robusnog rama kao i viljuske. Njegov dizajn moze da se nosi sa novim poznatim skuterima mada, ruku na srce, danas skuteri izlaze iz fabrike sa full LCD tablom, ABS i ESP-om i jos mnogim dzidzabidzama koje ovaj skuter nema, ali zato je i cena mnogo niza.
Dobre stvari kod Downtown-a su performanse, stabilnost i okretnost, kao i mesto pod sedistem za dve velike kacige i kasetica na levoj strani table za smestanje telefona koja ima i utor za auto punjac.
Inace, kad smo kod performansi, zanimljivost je da je u klasi 300 ovaj Kymcov agregat i dalje najjaci. Yamaha XMax 300 ima 27.5 a Honda Forza 300 25 konja. Downtown ima zvanicno deklarisanih 29.5 mada sam tek posle kopanja po inostranim forumima saznao da 2009 i deo 2010 godista imaju nesto jaci agregat od 32 konja. Takav agregat potpuno stock tera Downtown-a dobro ispod 10 sekundi do 100-tke.

Kupovina:

Pratio sam oglase par meseci, i uglavnom se vrtelo nekoliko istih primeraka na oglasima. Cim stoje dugo, verovatno nisu sjajni. Cak mi je u jednom momentu izleteo jedan udaren, sa polupanim plastikama ali zdrav, 2013-to godiste, jako povoljno. Zvao sam coveka cim je izasao oglas, ali dok sam ja dosao do Obrenovca, vec je bio prodat.
Ima i jedan crni 2015-to u NS, na slikama deluje odlicno ali cenovno jak, a pitanje je da li ima ulaganja posto kao sto znamo, kod nas nista nije u varijanti kljuc u ruke. Bolje da uzmem nesto povoljnije u sta znam da cu imati neka ulaganja, ali nakon toga sam siguran sta imam.

U jednom momentu se pojavi jedan primerak na Zvezdari, 2009-to, gun siva metalik, bez ABS-a. Boja cudna, na suncu siva metalik, kad je oblacno ima neki maslinasti sjaj. Cena ok, zimska. Zovem coveka, prica deluje ok, odem da vidim…
Skuter na oko dobar, poneka ogrebotina ali nista sto malo tackanja i poliranja nece da sredi. Upalili masinu, radi lepo, lepo prima gas, ne dimi. Od dodatne opreme, neki stariji crveni Givi kofer, pistalica za migavce, taster za sva 4 i full LED svetla.
Od losih stvari gume jedva da su za prvu pomoc, pogotovu prednja, tu i tamo rdjica na ponekom srafu i stenderu. Inace, trosi gume 120/80-14 napred i 150/70-13 pozadi. Takodje, prednji znak na vetrobranu fali, stavljen neki plasticni cep.

Attached File  IMG_E1691.JPG   3.21MB   23 downloads Attached File  IMG_E1693.JPG   3.56MB   24 downloads Attached File  IMG_E1698.JPG   2.94MB   24 downloads

Nakon detaljnog vizuelnog pregleda, sednem da ga provozam i tu se potpuno odusevim. Dobar, utegnut, zdrav, ide sjajno.
Kad sam se vratio, covek mi da racun iz nekog servisa gde pise da su menjani filteri, ulje u masini, ulje u diferencijalu, zamenjene rolnice i pregledan kais koji je ok. Takodje pise da je iskljuceno svetlo ispod sica.
Pitam malo coveka o tome i on mi kaze da je pre par meseci kupljen nov Landport aku ali da mu malo vuce struju pa posle nedelju dana stajanja mora da ide na punjac jer nema snage da zavergla. Zbog toga su sumnjali na lampicu pa ju otkacili. Kazem ok, ali se mislim da ce biti malo posla oko struje.
Takodje sam u papirima dobio i dokument iz uvoza gde pise da agregat jeste jaci, 24 KW odnosno 32 konja.
Tu jos malo spustim cenu, pazarim i odvezem masinu kuci presrecan.
Voznja je pravo uzivanje, u poredjenju sa Vespom GT200 sa Jcosta varijatorom, ovo ide znatno bolje, pogotovu na brzinama iznad 80-90 gde Vespa gubi dah a ovaj i dalje pumpa. Jedna napomena je da ovaj skuter nije za visoke, Ja sam visok 180 i meni je taman. Vislji od mene ce imati problem da ispruze noge na skije napred.
Dovezao ga kuci, detaljno oprao i ostavio par dana dok nije malo skocila temperatura. Sledi detaljan pregled…

Attached File  IMG_1718.jpg   2.21MB   20 downloads

#2 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 January 2021 - 15:11

Sredjivanje

Posle par dana, dosao vikend i nekih 10-ak stepeni. Idem da se provozam. Oces… Aku se ispraznio, vergla ali slabo. Stavljaj na punjac, dopuni, vrati u skuter, pali vozi. Otisao u voznju da se pohvalim kumu, voznja super, ali dok sam se vratio kuci i krenuo da skinem aku, ne moze. Naduo se. Punjenje ne valja.
Malo se konsultovao sa Razrednim jer sam predpostavljao da je regler otisao ali me brinulo da nisu namotaji u problemu. U svakom slucaju, pametnije je da pitam daleko iskusnijeg od sebe.
Uzeo unimer i krenuo da merim. Namotaji su dobri, posto sve 3 faze baca isto, konsistentno. Izmerim voltazu na akuu dok je ugasena masina, 12.8V.

Attached File  IMG_1731.jpg   718.08K   20 downloads

Onda dam kontakt, napon padne 0.2, 0.3V. Zaverglam i odeee na 18.8. Probio regler. Tek onda se malo zagledam i vidim da regler nit je fabricki nit je za Downtown-a. Pritom je nevesto zaliven a iz njega su pored dva default-na izlaza izvucene jos dve zice koje su spojene direktno na aku. Neko vrlo nevest se ovde igrao elektricara i opasno budzio, moje sumnje da ce biti posla oko struje su se obistinile.
Da stvar bude jos gora desi mi se jos jedan totalno fantomski problem. Posto regler prepunjava, treba jelte ugasiti masinu. Okrecem kljuc na levo, tabla se ugasi ali skuter radi. Okinem killswitch, spustim copavu, skuter RADI. Jbm ti… Sta cu, presavijem neku krpu, nabijem u auspuh i tako udavim masinu.
Jbt, sta je sad ovo??? Ovo su neki novi Gremlini sa kojima se nisam ranije sretao. Zovi Razrednog opet.
Prva sumnja pala na kontakt bravu. Buduci da je postavljena skoro vodoravno, moguce da je ulazila voda pa su kontakti otisli dodjavola.
Skidaj plastike, raskupusavaj sve, trazi skrivene srafove. Posle dosta cimanja uspem konacno da skinem ulozak brave i da ga rasklopim. Kontakti super. Za svaki slucaj ih malo osmirglam i vratim sve nazad.

Attached File  IMG_1811.JPG   303.07K   25 downloads

Naravno imao sam problem sa klinom za zakljucavanje volana ali nekako i to prokljuvim i resim.
Upalim masinu ponovo, okrenem kljuc levo, nista. Jbt…
Proverim kontakte, cisti…
U svom mozganju mi padne na pamet da je verovatno isti “majstor” koji je budzio regler, verovatno budzio LED farove i migavce, pa je moguce da je nesto prebudzio. Iz ocajanja pritisnem taster za sva 4 migavca, zapistase migavci a skuter se ugasi. AAA tu si.
Raskupusam ceo prednji kraj i imam sta da vidim, haos u zicama.

Attached File  IMG_1815.jpg   824.77K   27 downloads Attached File  IMG_1817.jpg   578.19K   33 downloads Attached File  IMG_1819.jpg   513.67K   29 downloads

Ne znam koliko se vidi na slikama, ali nista nije izolovano, zice kalajisane jedne preko drugih, preko trecih, lemovi katastrofalno losi...
Posto oko struje imam jednog pametnijeg od sebe, pozovem @Mladja29 da se konsultujemo, nadjem wiring diagram za DT300 i posaljem mu.
Da skratim pricu, uglavnom car koji je povezivao sve je opteretio fazu na prvom pinu koji izlazi iz ECU-a, a upravo ta zica je zaduzena za slanje signala za gasenje do masine. Samim tim posto je faza bila opterecena, signal nije mogao da dodje gde treba i masina nije mogla da se ugasi. Sjajno, nasli smo problem. Mladja je svratio do mene, poskidali smo kupus koji je ostavio “majstor” vratili sve na fabricki default. Takodje smo skinuli Kineski taster za sva 4 posto mi ionako nije potreban pa da ne rizikujem da pravi picvajz. Kad je vec sve poskidano od plastika, iskoristio sam priliku da ocistim sve kontakte i izolujem zice kako treba.

Attached File  IMG_1820.jpg   477.92K   25 downloads Attached File  IMG_1821.jpg   574.58K   30 downloads Attached File  IMG_1829.jpg   756.29K   29 downloads

Posto su problemi sa strujom reseni, preko nase skuter mreze sam porucio regler sa Racing Planet-a, pa da stavimo tacku na to.

Red je da se provere i ostale stvari posto u onaj izvestaj iz servisa sa pocetka price vise nemam poverenja.
Prvo proverio ulje u masini. Sve je ok, nivo ulja ispod maksimuma, ulje je lepo, zuto, sveze.

Attached File  IMG_1831.jpg   724.84K   26 downloads

Proverio antifriz, sistem pun, skoro je menjan.

Attached File  IMG_1822.jpg   563.05K   18 downloads Attached File  IMG_1823.jpg   813.26K   15 downloads

Proverio filter vazduha, nov, skoro menjan.

Attached File  IMG_1828.jpg   565.76K   16 downloads

Diskovi jos uvek daleko od fabricke tolerancije za zamenu.
Kocione plocice, vidi se da nisu skoro menjane, ali po pitanju mesa na njima, kao nove.

Attached File  IMG_1830.jpg   289.52K   18 downloads

Kocinice su tvrde i rade dobro, ali je ulje vec dosta potamnelo, tako da cu ga zameniti.

Attached File  IMG_1824.jpg   488.39K   16 downloads

Sto se prenosa tice, skinuo sam plasticni poklopac, a potom i aluminijumsku deklu. Kais po fabrickim specifikacijama bi trebalo da je sirok 23.9 a ovaj je pao na mrvicu ispod 23, a nije ni ispucao.

Attached File  IMG_1871.jpg   727.46K   14 downloads Attached File  IMG_1874.jpg   476.97K   13 downloads Attached File  IMG_1872.jpg   535.84K   16 downloads

Nije lose ali buduci da ovo nije originalni kais, moracu da ga menjam. Vidi se da nije original zato sto nije “nazubljen” sa spoljne strane. Posto u ovom momentu nisam opremljen udarnim odvijacem niti alatom za blokadu varijatora, nisam mogao da proverim rolnice.
U svakom slucaju sam takodje preko skuter mreze narucio Mitsuboshi kais i Polini rolnice. Stock su 15 gr ali na stranim forumima Vlada misljenje da DT daje najbolji odnos ubrzanja i finalne brzine na 14 gr rolnama tako da sam uzeo 14.1.

U svakom slucaju regler, kais i rolnice su stigli juce, kociono dot 4 ulje imam, ostaje jos da kupim svecicu da ju preventivno zamenim i trebalo bi da je masina u odlicnom stanju.

Attached File  IMG_1916.jpg   491.54K   20 downloads Attached File  IMG_1917.jpg   304.62K   21 downloads Attached File  IMG_1918.jpg   419.05K   29 downloads

Ostalo je i pitanje guma. Buduci da svi znamo koliko su gume vazne, nisam hteo da pravim kompromise i kupio sam ono sto su me svi savetovali da je definitivno najbolji izbor, Pireli Diablo Rosso.

Attached File  IMG_1901.jpg   695.02K   27 downloads

Sad ostaje da zamenim kociono ulje, stavim novu svecicu, zamenim remen i rolne, montiram gume i preventivno cu zameniti ulje u prenosu posto nemam nacin da proverim kakvo je i koliko ga ima a da ga ne ispustim, tako da svakako ide novo.

Bice jos slika kada to budem radio…

#3 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 January 2021 - 10:54

Cestitke na kupovini, da se navozas dosta kilometara!

Ako sam dobro ispratio, prethodni “majstori” su napravili haos sa instalacijom da bi ubudzili taster za sva 4 i “bypass” sto regler nije bio ispravan?

Da li ti i dalje vuce struju dok miruje, tj. jeste li vratili sijalicu u gepeku?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

#4 sstorm

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • MestoN. Sad
  • VozimSenda X-treme

Posted 28 January 2021 - 11:18

Pozdrav, možeš li mi reći gde si kupio gume?

#5 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 28 January 2021 - 11:22

Tako je. Plus, pistaljka za migavce je bila nakalemljena preko onih groznih lemova. Ali mi nije jasno zasto su sa reglera izvlacili dodatne zice ka akuu. Svejedno je prepunjavao, 18.8 bez obzira da li su te dodatne zice spojene ili ne. Ne znam sta je pisac hteo da kaze???
Sto se tice dalje provere struje, novi regler jos nije ugradjen. Kada ga budem stavio, uradicu ponovna merenja pa cemo videti.
Nemam garazu, radim u dvoristu, pa ne mogu da radim po ovoj hladnoci.

@sstorm uzeo sam preko XMoto. Mecku sam rodio dok sam nasao ko ima. Dobavljac nema vec duze vreme ni jednu na stanju. Na kraju sam platio malo skuplje kod ovih i rekao mi je da prednje u ovoj dimenziji ima jos 2 na stanju a zadnju sam ugrabio poslednju, te da do Aprila nema vise te dimenzije.

Edited by francuz69, 28 January 2021 - 11:25.


#6 sstorm

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • MestoN. Sad
  • VozimSenda X-treme

Posted 28 January 2021 - 14:25

Prvi put čujem za njih, hvala ti puno. Već duže vreme tražim ko može dobaviti Pirelija, interesuje me Diablo Rosso 3. Čuo se sa njima i poručio. Pozdrav

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 January 2021 - 16:07

Sagmeister (Dakar rally) pise na matrici, roba iz inostranstva...

#8 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 28 January 2021 - 16:23

Richard Sagmajster. Zar nije Dakar - Gabor

Edited by francuz69, 28 January 2021 - 16:24.


#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 January 2021 - 18:08

To će mu biti sin, Gabor je vl.firme

#10 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 05 February 2021 - 13:43

Gume stavljene pre neki dan. Morao sam da menjam aku posto je predhodni vlasnik stavio aku od 9 ampera a DT trosi 12. Takodje je stavljena nova svecka, CR7E koju fabrika propisuje, stara bila vec dobro potrosena.

#11 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 March 2021 - 14:56

Radilo se pomalo proteklih dana, pa evo pisem da ostane traga, mozda nekom bude zanimljivo ili cak korisno.


Za pocetak, stavljen je regler. Sada je punjenje kako treba i ta stavka treba da stavi tacku na elektricne probleme na ovoj masini.
Attached File  IMG_1943.jpg   633.45K   16 downloads

Vreme je bilo da se pozabavim prenosom. Kod Downtowna je preko dekle prenosa plasticna maska. Prvo nju treba skinuti odvrtanjem srafova sa svih strana:
Attached File  IMG_1987.jpg   806.74K   16 downloads

Potom ista stvar sa alu deklom ispod i dobija se pristup prenosu:
Attached File  IMG_1988.jpg   732.23K   10 downloadsAttached File  IMG_1989.jpg   711.37K   10 downloads

Kao sto se vidi iz prilozenog, pitanje je kad je poslednji put neko ocistio prenos. Buduci da je kais navodno menjan pre malo vise od pola godine, da se primetiti aljkavost majstora koji je to radio. Torq u ruke i skidanje matica sa varia i kvacila:
Attached File  IMG_1991.jpg   607.32K   10 downloadsAttached File  IMG_1992.jpg   904.84K   11 downloadsAttached File  IMG_1993.jpg   965.34K   14 downloads
Attached File  IMG_1994.jpg   526.04K   13 downloadsAttached File  IMG_1995.jpg   387.58K   13 downloadsAttached File  IMG_1996.jpg   729.02K   12 downloads

Po prilozenim slikama moze se zakljuciti da je vario potpisivan najvise pri dnu kao i pri vrhu, da je kais u dobrom stanju kao i da je stavljano smece od rolnica - RMS. Takodje, apropo kaisa, vec sam pisao da se vidi da kais nije original jer je kais za DT nazubljen i sa spoljne strane. Moze se primetiti da kais poprilicno labavo stoji u variu sto daje zakljucak da je duzi nego sto treba. Uporedio sam kais sa novim Mitsuboshi-em i stari je duzi za 2mm a uzi za 1. Znaci da je prethodni vlasnik da bi prosao jeftinije kupio next best thing.

Idemo dalje...

#12 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 March 2021 - 15:06

Valjalo bi sve lepo oprati:
Attached File  IMG_1997.jpg   750.09K   9 downloadsAttached File  IMG_2003.jpg   1.13MB   14 downloads

A i osmirglati ferode kvacila i kontaktnu povrsinu zvona:
Attached File  IMG_1998.jpg   446.51K   12 downloadsAttached File  IMG_2001.jpg   468K   13 downloadsAttached File  IMG_2002.jpg   425.34K   13 downloads

Nakon detaljnog ciscenja a pre sklapanja prenosa, podmazane kontaktne povrsine izmedju osovina, bolcne, kvacila i varia. Sa mascu nisam preterivao da se ne bi razletela po prenosu. Takodje jaako tanko namazane kontaktne povrsine rolnica kao i slajdera u variu. Koriscena je SKF-ova mast koju sam dobio od druga mehanicara. Nakon toga je sve lepo sklopljeno:
Attached File  IMG_2004.jpg   762.54K   10 downloads

#13 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 March 2021 - 15:17

Sledeci korak u sredjivanju je stelovanje ventila...

Prvo je neophodno dovesti masinu u top dead center. Na poklopcu namotaja postoje dva cepa. Treba ih odvrnuti. Sa manjim cepom sam imao muke a nisam smeo da upotrebim veliku silu jer je aluminijumski. Posle velikog srafcigera i malo kuckanja po istom, pametniji je popustio:
Attached File  IMG_2006.jpg   533.63K   13 downloads

U bocni cep ide gedora sa 19-icom a na gornji se gleda dok se ne pojavi T oznaka. Gedora se pomera u napred, odnosno u smeru kazaljke na satu, polako da ne pobegne oznaka:
Attached File  IMG_2008.jpg   523.82K   16 downloads

Nakon toga pogled pod guzcu. Skinuti odusak sa glave, odvrnuti 4 srafa koji drze glavu i skinuti poklopac. Spijun koji se koristi kod DT-a je 0.10 odnosno 004 po Americki. Ista je mera za usisne kao i za izduvne ventile. Odvrnuti ventile, uvuci spijun pa zatezati polako. Poenta je da spijun moze sa odredjenom dozom trenja da "radi" ali otpora mora da ima, a da sledeca dimenzija spijuna ne moze nikako da udje unutra. Hvala @Razredni na tip-u:
Attached File  IMG_2010.jpg   571.3K   16 downloadsAttached File  IMG_2011.jpg   710.25K   14 downloads
Attached File  IMG_2012.jpg   448.61K   15 downloadsAttached File  IMG_2013.jpg   636.24K   16 downloads

Kad su venitli postelovani, obratiti paznju kod vracanja glave kao i zatezanja iste da se ne ustine gumeni dihtung.

Nakon svega toga je i auspuh dobio svez coat termo otporne:
Attached File  IMG_2014.jpg   785.8K   16 downloads

#14 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 March 2021 - 15:50

Posto je zaprljanost prenosa nametnula neke zakljucke, resio sam da ocistim i injection jer najverovatnije nije nikad ciscen.
Attached File  IMG_1829.jpg   756.29K   16 downloads

Prvo otkaciti sve dzekove sa klapne i popustiti selne creva airbox-a i prirubnice. Kod DT-a je airbox poprilicno fiksiran a crevo kruto pa da bi mogao throttle body da se izvuce potrebno je popustiti i nosace airbox-a:
Attached File  IMG_2021.jpg   630.26K   20 downloads

Dalja inspekcija pokazuje koliko je sve glibavo:
Attached File  IMG_2022.jpg   460.51K   21 downloadsAttached File  IMG_2023.jpg   333.38K   20 downloads

Dalje su sa klapne poskidani ISC (Idle Speed Control valve), MAP (Manifold Apsolute Pressure sensor) i TPS (Throttle Position Sensor). Takodje je izvadjena i dizna. Prvo je ociscen throttle body i moze se videti koliko je smeca izaslo napolje:
Attached File  IMG_2025.jpg   435.9K   19 downloadsAttached File  IMG_2026.jpg   705.95K   21 downloads

Jedna napomena. Za ciscenje sam delimicno koristio Carb Cleaner sprej. Kazem delimicno jer je agresivan a na vecini ovih prikljucnih stvari postoje gumice koje on hoce da razvali. Takodje je unutrasnjost klapne presvucena molybdenum-om koji je osetljiv na Carb Cleaner. Tako da sam prvo poskidao sve gumice i zastitio unutrasnjost klapne pa cistio CC-om, a zatim sam unutrasnjost takodje po savetu Gdina Razrednog ocistio Brake Cleanerom koji je nesto nezniji. Pritom sam vodio racuna da manje prskam a vise skidam naslage starom cetkicom za zube. Nakon toga, stanje ovakvo:
Attached File  IMG_2027.jpg   499.29K   22 downloads

I airbox sa kompletnim crevom je dobio tretman:
Attached File  IMG_2028.jpg   1.2MB   21 downloads

Ovo nazalost nisam mogao da slikam ali evo procesa ciscenja dizne. Prvo poskidati gumice na ulazu i izlazu. Takodje skinuti plasticni poklopac sa "sisicom" za crevo. Onda malim krikodilskim kablovima spojiti elektrode dizne na + i - kockaste baterije od 9V. Napraviti tight seal izmedju cleaner sprej slamcice i ulaza dizne. Prskati sprej dok se na plusu baterije daje i pusta kontakt kako bi se simuliralo zatvaranje i otvaranje dizne. Cuje se kliktanje kad se dizna otvara. Tom metodom je dovoljno 3-4 strca da se eventualno djubre izbaci napolje.

Na kraju, pri sklapanju svega nazad obratiti paznju na naizgled nebitan, ali u stvari vrlo bitan detalj. Sve dihtung gumice namazati cistim motornim uljem. Pomaze pri zaptivanju:
Attached File  IMG_2029.jpg   447.91K   18 downloadsAttached File  IMG_2030.jpg   421.28K   23 downloads

Kad sam ga na kraju vratio na mesto, nisam mogao da odolim a da mu ne dam jedan simpatican detalj u vidu obelezavanja kablova. Jbg profesionalna deformacija:
Attached File  IMG_2031.jpg   710.98K   23 downloads

Samo jos jedna napomena. Downtown ima nesto sto se zove TPS/ISC reset procedura. Dakle, svaki put kada se iskljucuje neki od senzora, komp mora da prodje kroz reset proceduru da bi sistem radio kako treba. Da toga nema, TPS pozicija bi morala da se meri unimerom a zatim i steluje rucno.
Kod DT-a je reset procedura ovakva:
Bike na centralni stender, kljuc na off. Zavrnuti gas do kraja. Kljuc na on, cekati 8 sekundi pa otpustiti gas. Sacekati jos 10-ak sekundi, iskuciti kontakt pa ga ponovo ukljuciti. Nakon toga upaliti masinu i ostaviti je da radi malo. Mozda cak i najbolje provozati je da bi ECU detektovao sve otklone gasa.

Toliko zasad...

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 March 2021 - 16:12

Svaka čast za pedanteriju i prezente, nzm hoće li te primiti u klan francuza foruma, obzirom da nick već imaš... :)

Za reset TPS-a imaju proceduru i mali.Pia purejet, sasvim je logično da je neophodno.

Nisam samo pohvatao koja je unutrašnjost pres učena molibdenom i zbog čega..

#16 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 March 2021 - 17:12

Nisam uspeo da nadjem tacnu informaciju sta je sve presvuceno unutar throttle body-a ali je navodno da bi umanjilo mogucnost gomilanja carbon deposit-a. Mislim da mi Razredni rece da bi trebalo da je osovinica klapne





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users