Jump to content


Sym Jet 50


39 replies to this topic

#21 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 14 February 2023 - 20:28

Svaka cast na radu, uzivam citajuci kako si sestavio motor!

Quote

i mi sad znamo da je ovo racing paljenje predviđeno da radi krivu koja počinje sa nekih 35-38 stepeni pre GMT u spektru obrtaja od 3000-8000 da bi kasnije krenulo da spušta, te na 10k bilo recimo 20-25 stepeni, a na 14k recimo 2 stepena pre GMT...
Jos uvek nisam siguran, ali mislim da kod Syma 22 stepeni pre GMT nije dovoljno za rupu u klip pri max 9200 rpm u voznji? Sutra vozim ga na posao da izmerim ugao paljenja sa stroboskopom i da isprobam kako tacno radi Arduino. Programabilnog CDI-a jos nisam dobio, lik sto prodaje djelove od Syma mi jos nije javio ako ima originalan CDI. Programabilan CDI moze se nauciti ignition curvea od drugog CDI-a. Idealno bi bilo da dobijem originalan CDI, pa da vidim kakvu karakteristiku ima - tako mozem i da se nesto naucim. Jesam elektronik i rastavljeni originalan CDI mi je dao informacije o konstrukciji i kako radi ali iz konstrukcije se nevidi kakvi su ugli paljenja.

Trebam nesto da napravim za testiranje performansi - nekvi arduino ili android projekat, i da tako podesim karburator. Na poslu imam gas analizer, ali nije mobilan, meriti mozem samo stacionarno. Dyno imam kod komsije, ali nismo bas najbolji prijatelji. :D I kod komsije nema gas analizerja.

Sve sto sam htio je malo vise snage - u katalogima je sve tako jednostavno.. :P

#22 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 February 2023 - 23:18

Vidi ja se ne sećam da su ti 2T agregati Kymco i SYM ikada imali varijabilno paljenje, konkretno moj Kymco Super 9 je imao 14 stepeni fiksno, isto toliko je imao i Speedfight2, dok su minareli agregati sa Aerox-a i Aprilija imali 13, a kinezi 12.. Naravno ne poričem da nešto nisu menjali i veoma se osete benefiti tih 20-30 stepeni u spektru pre ulaska u rezonancu, dok recimo to nije toliko bitno za stock lonac auspuhe. Ono što sam ja okusio kod jakih base i midrace setupa do nekih 11000 je 21 stepen podnošljiv, preko toga mora da ide obaranje, jer se razvija prevelika temperatura..

Sad u tvom slučaju 22 stepena ne mora biti toliko kobno, ako je smeša pravilno setovana i toplotna vrednost svećice adekvatna stepenu kompresije odnosno temperaturi, a koja je u sprezi sa stepenom kompresije, pritiskom i smešom. Često se javi da se elektroda male svećice usija pa počinje paliti smešu značajno ranije. Tu isto kreneš od hladnije tipa NGK BR9 pa vidiš ako trokira i slabo radi do zagrevanja, pređeš na 8..

Nadalje izmeri zakrivljenje čela klipa, visinu izlaska ivice klipa, komadom plexi-ja i špricem izmeri zapreminu glave i uvrsti parametre u kalkulator. Iskren da budem uvek sam se ježio od tih projekata cilidnara koji se pakuju na malu glavu.. Ajd možda su oni unapred skalkulisali da će to biti 10:1 ili šta znam već koliko, za glavu koja je na malom fi 40 klipu bila 7:1 , ali niko nije mislio koliko agresivan squish band ima glava kojoj je bukvalno ravna ploča od promera 44 ili 47 koliko je 65 ili 70cc cilindar do mere fi 40.. Zbog toga apelujem da si sve premeriš i budeš siguran u postavke..

Varijabilno analogni CDI može biti i sa samo dugačije setovanim otpornikom i kondenzatorom na gate tiristora, tako rade TOP CDI sa svojim proizvodima, ali su naravno optimizovani tipski za induktivitet pick-up-a pa im je jedan tip za piaggio drugi za minareli itd.. jasno je... RLC ... stoga ne bi bilo loše da sa nekim stroboskopom proveriš kako ti se ponaša ovaj aftermarket što ga imaš, možda prošeta u plus a ne u minus sa porastom obrtaja.. Resetuj postavke...

#23 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 15 February 2023 - 16:10

View PostMario, on 14 February 2023 - 23:18, said:

Vidi ja se ne sećam da su ti 2T agregati Kymco i SYM ikada imali varijabilno paljenje, konkretnk moj Kymco Super 9 je imao 14 stepeni fiksno, isto toliko je imao i Speedfight2, dok su minareli agregati sa Aerox-a i Aprilija imali 13, a kinezi 12.. Naravno ne poričem da nešto nisu menjali i veoma se osete benefiti tih 20-30 stepeni u spektru pre ulaska u rezonancu, dok recimo to nije toliko bitno za stock lonac auspuhe. Ono što sam ja okusio kod jakih base i modrace setupa do nekih 11000 je 21 stepen podnošljiv, preko toga mora da ide obaranje, jer se razvija prevelika temperatura..

U pravu si, Sym ima impuls (i paljenje) na tacno 14 stepeni pre GMT, znaci ona dodatna elektronika moze biti samo za blokadu. U originalu ima dve mogucnosti - max 6k ili max 8500 rpm, to je izvedljivo i sa cipom - counterjom i oscilatoro. Mozda sam nesto pobrkljao. Znaci CDI je fixan. Malo sam modificirao pickup tako da ima sad paljenje na 18 stepeni pre GMT, to ce biti dobar start za rad s programabilnim CDIom.

Attached File  viber_image_2023-02-15_09-37-19-496.jpg   202.47K   10 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-15_09-37-19-540.jpg   239.83K   13 downloads

I opet si upravu oko svjecice. Secam se da mi je među testiranjama motor nekoliko puta zadizliaro - dieseling, ja okrecem kljuc a motor radi dalje nekoliko sekundi. Motor je radio na principu spontanog sagorevanja. Jedna varjanta je pogresna vrednost svecice. Druga varjanta - znam, mogao bi ovo prouciti ranije - je pogresan oblik glave. Squish band moda da je minimalno... ...koliko? Sigurno ne 0.4 ili 0.5 mm, jel? Toliko su debeli zgnjeceni i sabijeni delovi klipa, zaglavljeni na obodu izvan prvobitnog precnika od 39 mm. Ta trenutak kupujem drugu glavu da ju obradim na strugu.

Attached File  viber_image_2023-02-15_16-04-43-362.jpg   135.57K   11 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-15_16-04-43-417.jpg   105.16K   11 downloads

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 February 2023 - 19:26

Posted Image

Ovo je iz Jennings knjige, imamo je u odeljku literatura , knjige i brošure, 2 stroke tunning... Sqish band je taj pojas zakrivljenja glave koji definiše squish koji merimo tinol žicom. Od tog pojasa veoma zavisi karakteristika agregata i aftermarket proizvođači ga rade različito za različite namene. Recimo jači squish band, koriste racing cilindri, gde j e pritisak eksplozije više koncentrisan po sredini čela, dok je kod manjig uglova on ravnomernije raspodeljen po čelu. Isto tako razni klipovinse rade sa različitim zakrivljenjima čela itd.. da ne dužim a sve u funkciji ugla uprskavanja smeše i izduvavanja vatre u auapuh.

Sad može biti isti volumen glave ( to merimo uljem kada je zatvorena pleksijem ) i taj volumen će sa određenim zakrivljenjem na tom nekom klipu 44mm dati npr 10:1 , ali squish band može biti i većeg ugla za isti kompresioni odnos. Nzm da li se razumemo, mala glava koja je projektovana za 40mm klip ima otvor koji kreće od 40 ka centru u nekom uglu. Ako tu glavu apliciramo na 44 klip onda je ravna ploča u tom spektru od 4mm razlike, odnosno u pojasu od 2mm (poluprečnik) i taj squish band po meni može biti koban za rad, jer je preblizu čela..

E sad C parametar je visina ivice klipa od gornjeg ruba cilindra kada je on u GMT, ukoliko klip izlazi do kraja onda je C=0 i tu taj squish band od 2mm bude problem, ukoliko je projekat npr C = 1 ili 1,5mm onda nije tako strašno.. C inače možeś da variraš sa zaptivačima ispod cilindra, ali se onda menjaju i timing (uglovi kanala) i naravno u paru i stepen kompresije.. Ima to sve u kalkulatoru možeš da uradiš simulaciju i korigovanje za tvoje potrebe. Dok recimo sa zaptivačem ispod glave menjaš samo kompresioni odnos..


Ovako se meri, to je iz one teme prve za kompresiju, imaš tamo i primere različitig glava sa različitim squish bandovima

Posted Image

#25 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 15 February 2023 - 20:03

Da da, razumijem sto je i kako radi squish band, ali nisam znao sta je C parametar - hvala za to, sad znam, tako ce mi biti upotreba kalkulatora laksa. C parametar na ovom motoru je manji od 1 mm.

Nadam se da cu danas skinuti glavu pa da imam sutra kompletnu termicnu grupu na poslu da izmerim krivinu klipa, prosirim ivicu komore za sagorevanje te izmerim zapremeninu glave.

Dinamicna kompresija meri se od kad ivica klipa zatvori kanal ili kad prsten zatvori kanal?

#26 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 February 2023 - 23:42

Kada ivica klipa zatvori kanal

#27 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 17 February 2023 - 17:13

Mene je Sym ukopao sa živcima, tako da sam u gepeku uvijek imao spreman cilindar 50cc sa namontiranim karbom, tj. serijalu bilo mi je potrebno 15min da namontiram i da se vratim kuci.
2 puta mi je klip lijepio, doslovno istopi se na bočnoj strani. Moje mišljenje da je Naraku cilindar malo prgav, prvi put mi zalijepio sa 21 stepen a drugi sa 18 stepeni prije gmt. Temperaturu ne trpi nikako kako god da sam štelovao uvijek nešto ne štima. Kad vratim serijalu vozim se k'o čovjek jel vratim nazad Naraku 60cc samo problemi. Bio mu je stock karb keihin 17ka i u njemu 82 dizna sa žigom keihin da li je fabrika ili ne ne znam, (na amazonu narucim isti samo sa podesivom iglom i nju iskoristim za originalan karb) sa njom mi se najbolje pokazao na 60cc takodje i na 50 bez problema. Takodje na dugme je palio samo kad je temp iznad 15 stepeni, kad je 0 kurblam 5 puta da sastavi,kad je zagrijan sve bez problema. U voznji do 60 stvarno fino nabirao a posle se teli.

Ajde sve to, u međuvremenu naleti mi Kymco super 8 isto 2t, tu iz dosade nabacim Airsal alu kit 70cc i mic po mic prebacim komplet prenos od sym-a na njega jer paše sve osim remena, stavim karburator sa Sym-a ne znam više ni šta sam prebacio sa jednog na drugi, hoću reći da sam sa Kymco-m mjenjao dizne, zakretao paljenja, podesavao kompresiju malte ne sve sto sam na sym-u to sam i na ovom radio, i nikad ništa. Setup na kymco je 70cc airsal, keihin 17ka sa Sym-a, dizna 78, paljenje na 17,5 kompresija zeru manja naspram Sym. Na dugme pali da li bilo -10 ili +40, 70 ko iz šale a max 85 po tahu.

Ne znam, dajem prednost alu cilindrima za igranje...Ali eto prvi projekat mi bio Sym i Naraku sam uzeo jer alu bio skuplji za 30-40e..


#28 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 February 2023 - 19:27

Tačno kako pišeš, nekada se aftermarket proizvođači zalete u konceptu kanala, msm kopiraju malo ozbiljnije brandove, a ne mogu materijalima sebi to priuštiti.. Čisti primer je bio stage6 street race, gusani cilindar i klip sa dve tanke karike, podobri koncepti kanala za mnogo više KS u teoriji nego što bi to u praksi moglo da se uživa.. , i šta se dešavalo, svi koji su ga imali su lepili, vazdan honovali kupovali nove klipove i ponovo lepili, ali doslovno svi.. ja znam za 5 članova ovako iz rukava.. i gde smo onda sa znanjem, nemoguće je da su svi loše štelovali, kada su to različite situacije karb-a, auspuha ili bloka... jednostavno termička disipacija je nedovoljna i kraj... sledi lepljenje...

htedoh reći vrv je taj naraku loš koncept kako Nele zbori...

#29 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 18 February 2023 - 15:58

Znaci treba mi malossi 70cc kojeg sam u startu gledao da ga kupim, pa mi je bio preskup. :) Samo jedan Naraku klip da kupim i sam po financijama u istom ko da bih u startu kupio Malossija.


Da, Naraku ljepi bez pravog razloga - bilokako ga stelam, nista mu ne pase, uvek je ili rich ili lean (i lean condition se oseti kako gubi snagu posle minuti sprinta - i uvek ima nove tragove na cilindru), nema neke zdrave sredine. Mozda nije niti lean, pa svejedno ljepi, zato ga imam nastavljenega malo na rich. Ako je to zbog nedovoljne termicke disipacije, onda ja nemam resenja za to - osim mjenjati cilinder za alu.

Mislio sam, da je Naraku ozbiljan brand, svi drugi produkti od Narakuja mi radijo dobro. Na dugme se ponekad malo teško pali, kad nije više hladan pali bez problema ali treba nekoliko gasa.

Na strugu sam malo preradio glavu motora. Dinamicni kompresioni odnos je 7.6 ili 7.4:1 i staticni 12nestonesto - ne znam tacno u tom momentu, jucer sam sve papire pustio na poslu. Squish razdalja je 2.1 mm, mjereno sa obe strane odjednom.
Attached File  viber_image_2023-02-18_15-52-38-999.jpg   208.11K   8 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-18_15-53-42-604.jpg   234.97K   8 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-18_15-54-18-681.jpg   224.99K   11 downloads

Karburatora sa aliexpressa sta dobra za mene ali mozda totalno neupotrebljiva za normalnog koristnika. Stock glavna dizna je, tako sam i ocekivao, puno premala, i nema nijednog broja nacrtanog. Sa 85 diznom je motor radio na suvo, sa 90 diznom motor se je ugusio svaki put kad sam povuko gas preko 2/3. Aliexpress karburator (veliki, 17mm) je kopija Keihin PB, i moj stock karburator je - da, Keihin PB, a sa manjem difuzorom, u dokumentaciji pise 14 mm, pa nisam siguran da je i tako velik. Izgleda mi ko od minimotota. Atomizer i iglu sam skinuo sa stock karburatora i nasarafo ih u kineski karburator, i motor radi kao nikad. Stabilan minimum i puno snage do 9k rpm. Stelovanje sam zakljucio sa 95 diznom i iglu u sredini - od 8 do 9k rpm je skuter super. Ne sviđa mi se da auto-choke skoro nema efekta (aktuator radi dobro, malo sam ga i nastelovao da sigurno zatvori kanal), i da igla za vazduh nema velikog efekta. Mozna cu i to probao malo proucit, a za sad nemam puno vremena za skuter, pa malo imam i problemcica sa zdravljem.
Attached File  viber_image_2023-02-18_15-54-06-823.jpg   229.87K   11 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-18_15-55-13-352.jpg   218.98K   9 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-18_15-55-02-042.jpg   225.45K   8 downloads

All in all - veoma sam srecan da sam na tom forumu, da vidim vasa iskustva, vasu ogromnu kolicinu znanja, vase konfiguracije i vasa resenja. Decki, super ste!

#30 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 18 February 2023 - 17:47

Ja mislim da imas neki leak,i da ti je ta dizna 90-95 ogromna za tvoj setup,i sa ozbiljnijim race ne bi trebala na airbox da prelazi 85,provjeri da ne pusta nedje,na semeringe na spojeve bloka,usisa,ili bilo kog drugog spoja,ja sam cak i na karb imao prikljucak za vakum,na koji nije bilo nista spojeno i tu je vukao fals

Послато са SM-F711B помоћу Тапатока



#31 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 18 February 2023 - 17:52

Razlika izmedju naraku,motorforce,i ostali kina naspram malosi polini,je bas u tome sto se tebi desava,pouzdanost se placa,evoja imam airsal t6 koji je medju jeftinijima alsam na dosta foruma nasao da su ih laganoljudi vozili 10k bez problema,tuning skutera je bas zanimljiva svar kad znas sta hoces,i bas bzv kad pogadjas i ides na tezi nacin kao ti,sa eto par klipova,novi cilindar,brdo bezpotrebnoh djelova,i ulozenog novca a vrlo malo dobrih rezultata

Послато са SM-F711B помоћу Тапатока



#32 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 19 February 2023 - 09:54

Mislim da imam leak na semeringu radilice, za variatorjem je malo masno. Ta airbox ima nov spuzvast filter, ali ima kutija nekve rupe za vazduh sto nisu fabriske. Mozda je u tom fora, a opet nisam siguran, nemam puno iskustva ni sa 2T, ni sa skuterima.

Nimam sklopljenega jednog prikljucka - neznam zasto tacno je. Vakuum? Da ga zalemim? Originalni karburator ga nema...
Attached File  viber_image_2023-02-19_09-44-52-611.jpg   142.03K   11 downloadsAttached File  viber_image_2023-02-19_09-46-14-675.jpg   114.98K   12 downloads

Malo sam razgovarao s kolegi, i treba mi samo malo da me neko gurne da nabavim Malossi kit. :P Eto projekt za 150 eura. :D

#33 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 19 February 2023 - 10:06

Ja mislim da je ovo prilljucak za ulje

Послато са SM-F711B помоћу Тапатока



#34 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 19 February 2023 - 19:35

Ako imas fals zrak to moras da rijesis jer ce visak vazduha davat siromasnu smjesu,i mogucnost ovoga sto se tebi desava a to je dva klipa zaribana,karb je obavezno bas dobro nastelovati al isto bolje poceti sa vecom diznom,pogotovo sto kao ti imas pomjereno paljenje u odnosu na fabriku i odma zahtjeva vecu diznu.Dodatne rupe na airboxu su skroz bezpotrebne dovoljna je jedna,na tvoj karb 17,mislim da bi dovoljno bilo rupa 17-19,za optimalne fabricke postavke,ono sa vise rupa veca dizna ,veca max brzina i veca potrosnja.E sad nesto sto ce ti mozda pomoci al ne mora,glwdao sam po netu da rade,zavare klip,evo slike,pa ako mslis da je ok,mozes probati,ne kazem da je pravilnoPosted ImagePosted Image

Послато са SM-F711B помоћу Тапатока

Edited by Milan985, 20 February 2023 - 13:10.


#35 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 February 2023 - 20:22

Zoki jer ti ispereš blok od opiljaka nakon tih havarija ?

Malossi sport je dobar koncept tu nema greške.. imaš u analizama kakav je i gde deluje najbolje..

Priključak na karbu je ili za ulje ili odušak, ali ako je kopija PV Keihina onda je ulje...

I postavim ti sliku da vidiš kako se računa promer, jer je ulaz difuzora elipsast...Ide preko površine, pa kovertuješ nazad u prečnik ekvivalentnog kruga iste površine..

#36 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 February 2023 - 20:28

https://svet-skutera...indpost__p__476

#37 zok

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts

Posted 24 February 2023 - 09:41

Hvala za tole o karburatoru, izmeriti cu kad stignem kuci, pa da vidimo. Ovu nedelju sam imao posle sa autom i drugim motorom tako da je skuter parkiran.

Da, blok isperem sa benzinom i kompresorom, i onda napumpam malo 2T ulja na lagera - ta motor ima tri kanale za ulje, jedan na usis i dva direktno na lagera.

Zanimljiv koncept navarivanja klipova. Imam mogucnost zavariti na poslu, ali ako mi napravi jos jednu rupu, nabavim Malossija. Bio sam milimetar pred tim da ga nabavim, pa sam se bacio u druge troskove - gume za auto etc.

#38 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 24 February 2023 - 09:55

Prvo riješi problemčiće pa onda malossi


Sent from my iPhone using Tapatalk

#39 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 175 posts

Posted 24 February 2023 - 09:57

Poželjno je da se dobro očisti,sa naravno rasklapanjem i novim lezajevima i semerinzima,jer je to najranjiviji dio koji trpi najviše,samim tim ćeš rijesiti probleme potincijalnog falš vazduha


Sent from my iPhone using Tapatalk

#40 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 26 February 2023 - 09:31

Zato sam pitao, jer ja nisam uspeo isprati do kraja, uvek je ostajalo opiljaka, što se na kraju videlo kod rasklapanja..





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users