Jump to content


Polemike Dr Evo I Yasuni C10


33 replies to this topic

#1 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 04 August 2023 - 20:36

Neka me ispravi ko hoce,meni iskreno za dr evo,yasuni r puna kapa,ja ga imam i prezadovoljan sam,u principu 10ks lagano,sad ako neko zna sta ja ne znam c10 je onako jaci od r a slabiji od 16.powerband po knizi 8800-10200 13-14 ks sto bi ttebalo da je previse za eva i powerband i ks,16 tici da ne pricam,predpostavljam da zato nemas ni iskoristivu max brzinu ni sigurno 14 ks,dr evo je sport,c10 pa cak i yasuni r je donekle u racing kategoriju,to bar po podatcima sajtova koji prodaju i jedno i drugo i kako oni to kategorisu.da ne pricam da za c10-16 pise da su predvidjeni za alu cilindre 70 ne za gizu koja je def serijala sport


Chulle

Edited by Milan985, 04 August 2023 - 20:52.


#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 August 2023 - 09:09

Dr evo ima fabrički više pozicioniran izduvni kanal, isto kao Polloni corsa nekada ili Stage6 sport pro, odnosno Athena sport. Drugačiji je to cilindar od Malossi aport-a ili Polini sporta, koji su blago rečeno traktori, i kopaju iz podruma do 8000 gre im je baš značajan pad pritisaka..

Što se tiče GUS-a, tačno je da je on sklon većem habanju i teže odvodi toplotu, ali je to i od proizvođača. Npr, Dr i Top, su isti brand i imaju dosta kvalitetan materijal, pa samim tim mogu da ga ponude i za Due+ koji je pozicioniran još više. Dok je npr stage6 street race bio jedan kolaps, gde žutaći nisu ispratili materijale i svima je redovno lepio. Dakle širina karike od 1,5mm nije za preko 11000 jer se tu javlja oscilacija, ali mislim da Dr evo ima 1,2mm debljine..

Za C10 isto ne znam, to je novi proizvod, R svakako nije racing, mogu da pišu svašta, mi znamo gde im je delovanje, C16 je taj prelaz za oko 10-11k , a racing su C20, C21, C30 odnosno 12, 13,5 i 14k obrtaja..

#3 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 05 August 2023 - 12:44

Jedno je sto pise drugo je sta ko misli,dr evo nije sigruno za te auspuhe


Chulle

Edited by Milan985, 06 August 2023 - 05:59.


#4 zKne

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 103 posts

Posted 06 August 2023 - 15:51

Jeste malo je prejak za Dr-a,više bi se uklopio na Midrace cilindre.

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 08 August 2023 - 18:57

Evo za minareli sam radio Dr evo LC

https://svet-skutera...cc-minareli-lc/

Dakle ako je stock C=0,65mm onda je centar power banda na 9000

#6 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 10 August 2023 - 06:16

U teoriji da,u praksi kao meni trophy a to je isto ko evo 6500-7000rpm,msm da se razumijemo tu je snaga,da moze na 9-10k moze sigurno al tu ovi cilindri nema sta da traze


Chulle

Edited by Milan985, 10 August 2023 - 06:17.


#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 10 August 2023 - 19:42

Ajd sad moguce su razlike mina, pug, pia.. cak mislim da pia ide sa 48mm klipom, ali svakako auspuh diktira rezonantni obrtaj, pa je tebi tamo gde tvoj auspuh diktira centralnu rezonancu, u sprezi sa tvojim cilimdrom..

Vidi chulle, da sad ne kenjamo čoveku po temi, tuning je mnogo više od rekla kazala, ja probo i namunjio fora.. Može da se podkrade greška u kalkulaciji naravno, ali upravo zbog toga sam uradio mnogo stock i aftermarket cilindara kako bih verifikovao fabričke podatke sa dobijenim kalkulacijama. Naravno poštujem i ljude koji nisu kod kuće sa matematikom, a dobri su majstori, vredni i pedantni...

Dakle DR evo za minareli je na 9000 u centru, i za te obrtaje bi trebalo juriti rezonantni auspuh, može da radi i višlje i niže, ali nije u optimumu..

Sad ako stignem potražiću i taj C10 gde je rezonantan, mada se i to razlikuje od aplikacije, nije isto na različitim zapreminama cilindra, uglovima izduba i temperaturi gasova, pa se zbog toga postuju uglavnom svi base sa jednim 50, jednim 70, a midrace već sa drugim cilindrom, opet istim za sve primerke itd..m


#8 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 10 August 2023 - 20:40

Ja ne kenjam nego pricamo bas o temi,ocigledno je da se ne slazemo,al sam procitao tvoje kalkulacije za eva i nisu kao ono sto pricas odje pa samo uskladi jel od 6800-8500, ili9000 ili mozda 10,a ako ti je kenjanje ovo sto sto sam ja radio od tuninga sa istim cilindrom samo drugog proizvodjaca to neka je za tebe njemu ce mozda znacit,pa nek uzme sta mu bolje lezi,isto se ja trudim da pomognem kao i ti,s tim sto iz onoga sto sam procitao iz tvojih proracuna rijetko koji je u praksi ono sto ti izracunas,mozda samo na tvom papiru,pa bilo greska ili prava matematikaPosted Image

Edited by Milan985, 10 August 2023 - 20:48.


#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 11 August 2023 - 00:07

sa Yasuni portala , zvanični info o C10

##Achieves between 10.74hp and 13.23hp and 8773rpm and 10,132rpm, depending on the engine.

sa scooter-attack portala info

##Its optimal operating range is between 8800 rpm and 10200 rpm. With the C10, the 13-14 hp mark can be cracked without any major modifications


Dakle, ključna i završna rečenica, a koja je i validna je depending on the engine, što u prevodu znači da su karakteristike

8773-10132 centralne rezonance u zavisnosti sa kakvim cilindrom se spreže, NIKAKO NE ZNAČI da je to power band, već ZNAČI da je na nekom cilindru centralna 8773 a na nekom 10132 obrtaja

Isto tako snaga, ne znači da je 13-14 kako je to bahati tuner na SA portalu napisao, to znači da on može da iznese 13-14 KS na tamo nekom cilindru koji je za to spreman, npr Stage6 Racing MK2, jer oni sve prema tome gledaju..

Dok je Yasuni napisao
10.74 i 13.23 za određene cilindre, pa je za tamo neki DR Evo sa C10 sposoban da iznese 10.74 a za tamo neki S6 Racing MK2 13.23
NIKAKO NE ZNAČI da će on da iznese 13-14 KS iz base cilindra, niti da je to malo mnogo, jer nije auspuh taj koji će sam podići 4KS nekom magijom i spaliti gusani cilindar..

Dakle još je to nov auspuh i nemamo grafikone merene snaga u funkciji obrtaja, ali biće..

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 11 August 2023 - 00:32



 Milan985, on 04 August 2023 - 20:36, said:

Neka me ispravi ko hoce,meni iskreno za dr evo,yasuni r puna kapa,ja ga imam i prezadovoljan sam,u principu 10ks lagano,sad ako neko zna sta ja ne znam c10 je onako jaci od r a slabiji od 16.powerband po knizi 8800-10200 13-14 ks sto bi ttebalo da je previse za eva i powerband i ks,16 tici da ne pricam,predpostavljam da zato nemas ni iskoristivu max brzinu ni sigurno 14 ks

Chulle

Kako da ne, previše je to KS za DR Evo, ali eto u postu iznad imaš ispravku svoje teze..

Izvini ako sam te uvredio, evo ja kenjam, a ti samo iznosiš teze..

Konkretno moje izlaganje 2013 se odnosi na DR Evo mina AC , i raspon od 6800-8600 je za različite C parametre (visina čela klipa od gornjeg ruba cil kada je on u GMT) . Ja kada imam cilindre na analizi ne znam odmah koji je planirani C parametar, jer nekada i nemam blok da sve postavim, te da dovedem squish u situaciju koja je fabrički propisana. Isto tako nemam nekada klip u ruci i glavu da i njih premerim i da na osnovu toga dođem do podataka o stepenu kompresije. C parametar menja sve uglove kanala pa i stepen kompresije, i korisnik ga podešava sa debljinom zaptivača ispod cilindra. Tako sam ja za svaki cilindar radio analize za više C parametara i eventualno kasnije samo dopisao gde je stvarna planirana vrednost, kao konkretno u toj temi za mina dr evo ac. STOGA TO NISU greške, već različite situacije, koje korisnik sebi aplicira kada sklapa termogrupu.

Greške postoje malo dublje, jer software ne zna koja je primarna kompresija bloka, proračuni pritisaka protoka fluida se baziraju na time-area zavisnostima, koje su idealizovane za radnu zapreminu motora i njemu pripadajuću optimalnu primarnu kompresiju. Šta je Jennings ili prof Blair znao pre 30g da će jedan PUG izmisliti euro2 blok sa kompresorom za vazduh u prostoru oko radilice i njime pokarambasiti 30-40% zapremine, primarne kompresije i pritisaka koji bi trebali da se projektuju iz bloka..

Msm polako...

#11 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 11 August 2023 - 04:11

Dečki ja sam dosta tih DR.eva sklopio i poštelao.Usudio bi se rec više nego na ovom forumu ima skutera Piaggio grupacije.
Taj cilindar u praksi najbolje radi od 9000-10000 rpm sad opet ovisno sa kojim auspuhom se vozi i tu dam dosta eksperimentirao.
Recimo sa nekim Zxom je najbolji oko 9200-9400, pa sa Rom oko 9800, sa Nardom 9800-10000.

Zvuči nevjerovatno, ali majstori su govorili da Nardo i taj cilindar ne mogu raditi, da ce se to morati vrtiti 12000rpm. Vidi čuda, ja ga stavio, podesio i izvukao 121km/h gps na 9800rpm. To je pucalo od snage, a vrtio se relativno nisko.

Evo ubacit cu i dva videa sa različitim auspusima da vidite kako mjenja karakter ovisno o auspuhu.





#12 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 11 August 2023 - 05:26

Morate da shvatite da c10 je rang 13-14 ks cilindara,ne eva sa 7-8,bahati tuner sa SA ima dyno koji mu pokaze prave vrijednosti snage u kojim obrtajima,ne zamisljene izracunate,koje su podlozne greskama,to sto se c10 testira sa s6 mk2 znaci da je to cil za njega,a ne dr evo,imate dr evo test sa nazovi sport cjevima dje evo i pripada,ako pise 6800-8400 tabdeuga je vrijednost maximalna preko toga drasticno pada snaga nije to maximum nego opseg dje su okretaji najveci a samo u malom djelu toga je snaga,lupit cu u 7600,snaga nije u svemu pogledajte krive sa dinamometara.nisam se naljutio mario nego cjenim tvoj rad i postujem,al mi tvoja racunica u vecini slucajeva nista je znaci i kao sto uz svaku kalkulaciju napises greaka ovo greska ono.Poenta je sam da je moj stav da u praksi i po testovima evo je sport cilindar,i da je c10 jak auspuh za njega,da ce radit oce sigurno a da ce bit iskoristeni ne skroz


Chulle

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 11 August 2023 - 07:01

Bahati tuner je prepisao sa Yasuni site-a podatke i zaokružio, drugačije protumačio, te zaboravio da napiše depending on engine.. Da ima dyno merenje onda bi već i postovao.

Nije tačno da je C10 namenjen samo za cilindre koji su spremni da isporuče 13-14KS, jer onda Yasuni ne bi pisao 10.7KS, za pojedine vrste agregata.

#14 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 11 August 2023 - 11:26

Znam da ces me uvatit da poredim babe i zabe al samo okvirno evo ga test na dynu dr eva sa “sa”.dje pise 7-9ks sa razlicitim auspusima,ti si gore naveo da c10 po yasuniju 10- 13ks,ne misleci da ce stock ili dr evo da iznese minimum 10ks,mislim da je sasvim dovoljno da potvrdi ono sto ja pricam,bez kalkulacija,i puno hemije,neka decko vozi ovako sve to stoji sutra ce kupit jaci kit c10 ce sigurno bit dobar i sa evom al def bolje iskoristen sa jacom termo grupomPosted Image
Ko zna da procita vidjet ce da se torq nalazi naj vise do7800,a da je na 9-10-11,snaga ravna stock


Chulle

Edited by Milan985, 11 August 2023 - 11:29.


#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 12 August 2023 - 07:01

Posted Image

https://www.yasuni.com/en/carrera-10


To je zvanični info sa Yasuni site-a, nisam ja to izmislio, već samo ubacio da izkompariramo info koji daje Yasuni i Scooter Attack

A zašto sam pisao da će DR evo da iznese 10.7KS.. to je primer ,pisao sam "tamo neki DR evo"

Uglavnom kada se rade polemike i komparacije navode se primeri..

Ako je Yasuni rekao depending on the engine, onda je to jasno da se ne zna o kakvom se engine-u ovde radi. Ali ja kompariram dva primera DR evo i S6 Racing MK2 kao primere maksimalnog i minimalnog učinka tih podataka..

Naravno da se ne zna na koje se cilindre misli, a to nije ni bitno. BITNO je samo da se devalvira Scooter Attack info 13-14, jer je loše prezentovan i nije kompletan.. zakačili ste se za ovaj info kao pijani plota..


Edit: pročitah ponovo šta ti bode oči, pa to stvara drugu sliku tvoje nevere.. Dakle Yasuni piše 10,7-13,2 i mi ne znamo sa kojim je to cilindrima mereno. Tamo je nekada Scooter Attack napisao 7-9 za Dr evo mina AC sa karburatorom 17,5 ali i nije napisao sa kojim auspuhom...

šta sad mi iz ovoga treba da zaključimo da DR evo nikada neće moći ići više, ni u kojoj varijatni ? da li je C10 17 godina mlađi projekat od tog grafa kada se DR evo pojavio, evo reknem ti ja ,, katalog iz kog je kopirano je iz 2006.

Na konto babe i žabe
Da pisao sam da su razlike između Mina AC i LC, za njih imam i analize. Dok mi ovde imamo Pia LC , koji je sa 48mm klipom. (3ccm razlike 68 vs 71 radne zapremine cilindra, odmah u startu)

U katalogu je mina AC, a Rade i zKne voze pia LC, moguće su značajne razlike

Edit2: ako je Rade izvukao 121 GPS-a sa Dr evo-m i Nardom, onda se valja zapitati koja je to snaga koja potera do 121, i kako taj cilindar vrti na 9800. Jedno je sigurno nije sa 7-9 ks..

Da rezimiramo

Yasuni od 10,7 iz 2023
Minareli AC do 9 iz ( auspusi 2006 )
PIA 5% veća kubikaža


Može li tih 1.7 da dobaci majku mu ?

Ili postoje i drugi faktori u celoj priči ?

#16 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 12 August 2023 - 18:20

Ja tvrdim da ce evo sa nardom bolje da izgura nego evo sa c10-16-20,to je bila poenta mojeg posta,svi znamo da na stock cilindar ne ide c16,i da ne da nece postici 15 ks,nego ce mozda biti u randmgu sa fabrikom,dok ce stock sa lv tt imat 8 ks,i sve ostalo brutalno.u postovim i testovima cilindara na sa uvjek se testira sa vise auspuha,zato stave raspon koji im da dyno sa recimo tt 7,sa nardom 9,i oni onda stave 7-9,tako i sa rpm,6-8000,tt radi najbolje u 500rpm,nije mu raspon snage od 6-8500,peak je na vecinu auspuha samo onaj obrtaj koji daje najvecu mogucu snagu i najveci obrtni momenat,a to moze da se vidi na dyno,kad ljudi koji testiraju dynom napisu dr evo sa nardom,snaga lupam 9ks 8404rpm 8nm,naravno da ima razlike ac-lc to ne treba da koment,stvarno obozavam da pratim teme na ovom forumu i dosta sam ih i procitao i bas sam u zabludi jer citajuci sam primjetio da svi vrte preko 10k,da se zx vrti preko 11,da su std cilindri pice 120km/h,ja iz mog iskustva,ne mogu da se slozim,al ajde kad kazem nesto onda kenjam ili spamujem.pokusavam da pomognem sa mojim znanjem


Chulle

#17 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 12 August 2023 - 18:30

Malo ti je glupa ironija dal moze < 9ks cilindar sa >10ks auspuhom,a kad procitas ostale postove vidjet ces da sam napisao da ce raditi,al ne vjerujem da ce imat snagu za koju je predvidjen jer znamo da i bez auspuha cilindar ce moci da se upali i ima odradjenu snagu i rpm,tako da nismo bas toliko nepismeni,primjer evo sa yasuni c30 nece imat 20 ks,a ni 9 i ako mu je to maximum,msm ti to odlicno znas nema potrebe


Chulle

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 12 August 2023 - 18:43

Nardo je uvek bio za 11k centriran, ali za cilindre koji nose uglove izduvnog kanala preko 185 stepeni. Za cilindre sa manjim uglom to bude manje. Isto tako temperatura gasova nije ista na stepenu kompresije 10:1 ili 13-14:1 , kao i sa različitim uglom paljenja..

Tamo je Jennings u knjizi pisao da je srednja temp. izduvnih gasova 350C , čitaj srednja, uzima se prosek od ulaska do kraja protivkonusa, i to je info iz 70-ih godina kada su oni radili RD350 i Game, mi na skuterima imamo od 410 za jače base i mid, do 430 za HE, serijale imaju manje..

Temp inače figurira u kalkulacijama za brzinu prostiranja gasova... isto kao i ugao izduvno i ugao prelivnih kanala... a evo i zašto

Ako si čitao proračun rezonantnog auspuha, prvu temu, nalaziš u tekstu da je bitan trenutak vakuma, i trenutak kada su prelivni već zatvoreni a izduvni još uvek otvoren.. Jer zapaljenu smešu vraća nazad pre zatvaranja izduvnog kanala, pa je jako bitno da se taj proces vakuma i pumpanja nazad pogodi, za određeni cilindar i tu je centralna rezonanca kada imamo najveću snagu...

Tako da je sada jasnije zašto jedan te isti auspuh ne radi isto na malossi sportu 116/174 i na Dr evo 119/183, ili na tamo nekom S6 racingu, da ne tražim uglove, na takmičarima idu do 200 stepeni za izduv...

E sad pre nego što utrčimo u malo kvalitetniju raspravu, a čekao sam te strpljivo da odustaneš od tih izjava snaga ovamo snaga onamo, voleo bih da ti prezentujem jedan graf, opet merenje, u pitanju je Polini sport 70...

Posted Image


I isti taj samo izduvni kanal podignut za 2mm

Posted Image

Ajmo sad, šta iz ovoga može da se vidi..

Tema je otvorena za sve pa slobodno komentarišite

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 12 August 2023 - 19:25

E jbm ti sad vidim da imamo analizu za Dr evo PIA LC

https://svet-skutera...-70-piaggio-lc/

#20 Milan985

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Posted 12 August 2023 - 19:26

Vidi se upravo ovo sto ja pricam da na polini sport c20-30 ima manje konja od recimo c16,s tim da nije podignut auspuh vjv bi ima 5 ks na 11000 dje pocinje da radi c20


Chulle

Edited by Milan985, 12 August 2023 - 19:47.






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users