Poznavanje materijala - Korisni saveti od starih majstora
#21
Posted 02 December 2011 - 14:38
UVOD- mora malo…
Pocnemo od tocka , prosta stvar, prosta masina , cini nam se da je oduvek tu i da se nasi zivoti vecito okrecu sa njim…ali, nije bilo tako kroz istoriju, on je sa nama tek 5 minuta ako posmatramo ovo nase dvomilionsko godisnje postojanje…imajmo na umu da napredne civilizacije centralne i juzne Amerike do pre samo nekoliko hiljada godina nisu znale za tocak , nego su jadni, sve vukli na ledjima…
Kako je doslo do toga? To je teklo otprilike ovako: Jednoga lepoga dana , nasi preci , dezurni lovci- nabavljaci Gru i Smotus, dobiju od zena spisak sta da nabave za taj dan i krenuse u Maxi posto je toga dana tu bilo snizenje na mamutski program u iznosu od 39% i naidjose na deblo koje je prethodne noci oluja oborila bas njima na trasi kud su prolazili…koliko je znacajno da se u jednom trenutku sve kockice poklope kod ovakvog otkrica pokazuje to da je deblo bilo bez grana, idealno okruglo , da je stajalo na blagoj nizbrdici, da je falilo samo da muva sleti na njega da bi krenulo…U jednom trenutku Smotus skoci na njega i ono krenu polako da se kotrlja nizbrdo, pa sve brze i brze, ovaj je zonglirao dok je mogao i kad je djavo odneo salu, skoci on ispred balvana ( zato se i zove Smotus) a ovaj protutnja preko njega, i pretvori ga u lepinju…
Kad je video sta se desilo , Gru otrca u selo, isprica sta se desilo. Ovi odose da ga nadju i odnesu u bolnicu ili mrtvacnicu gde vec, ako ga pre toga nije nasla neka velika macka i pojela, a Gru pod jakim utiskom onoga sto je video , udje u kolibu iznad koje je pisalo Projektni biro , uze papir i olovku , koje jos nisu izmislili i poce da crta…ono deblo ne mora da bude toliko siroko, pa ga na crtezu skratio, nazvao ga tocak , crta dalje , pa mu dodao zube, pa to nazvao zupcanik , pa onda jedan veci jedan manji, pa kako ih spojiti? Brzo se setio lanca, pa kaisa, tu je naravno morao da se doseti jos par prostih masina koje je nazvao poluga i strma ravan , na jedan tocak je dodao pedale, iznad toga sediste i to se vec moglo voziti…tako smo pomocu ove tri proste masine u zadnjim sekundama naseg bivstvovanja pomocu raketa i spejs satla stigli u svemir i do Meseca…
Pri svemu tome , najslabija karika su mu bile pedale…brzo je shvatio da mu fali neki posrednik izmedju njega i tocka koji bi mu znacajno olaksao okretanje istog…znaci , fali mu pokretac- motor svega…Iduci dalje kroz istoriju , Gru je skontao da u prirodi postoji energija koja je bila olicena u snazi vode , sunca , vetra, groma i slicnih prirodnih pojava , a pitanje je bilo kako je iskoristiti za svoje potrebe…znaci, ipak treba neki pretvarac- motor…Gruov dalji rodjak Isak jednoga dana dok je sedeo pod jabukom , jedva ostade ziv kad mu je jedan ajdared pao na glavu sa 5 metara pri onih 9.81 m/s…analizirajuci sta i kako se desilo dosao je do saznanja da je ona jabuka od malog cveta akumulirala suncevu energiju uz pomoc jos nekih procesa, postajala sve veca i veca dok u jednom trenutku peteljka nije mogla vise da izdrzi njenu tezinu i ona pod uticajam gravitacije pocinje da pada…dok je visila na peteljci imala je potencijalnu energiju koju je otkacinjanjem sa peteljke pretvorila u energiju kretanja u kineticku energiju…e, sad posto se energija ne gubi, ona moze samo da promeni svoj oblik, u trenutku naglog zaustavljanja na Njutnovoj glavi ona se pretvorila u modricu, cvorugu…on je to osetio kao bol, toplotu, blago njemu…energija promenila oblik…
Tu dolazimo do sustine stvari…energija sunca koje je osnovni pokretac svih procesa, akumulirana je u snazi vetra , vode , mnogih prirodnih pojava , a ono sto je nama najznacajnije u fosilnim gorivima …drvetu, uglju, nafti, a posle smo mi ovako pametni smislili jos ponesto sto ne postoji u prirodi, mnogo kojekakve hemije, struju i uranijum…sve u cilju stvaranja jos energije…
Sagorevanjem fosilnih goriva otkrili smo da ona sadrze odredjenu kolicinu toplotne energije, njima se mozemo grejati , ali kako da ih iskoristimo za pogon ? Morali smo da smislimo motore kao posrednike , pretvarace iz jednog oblika energije u drugi…
Tako smo smislili prvo motore sa spoljasnjim sagorevanjem u vidu parne masine, a posle smo kao pogodnije napravili ove sa unutrasnjim, jer ipak je bolje da se energija trosi na mestu nastanka…merenjem smo ustanovili koliko energije se moze dobiti sagorevanjem jedne kile uglja ili jedne litre nafte i shvatili da pri promeni jednog oblika energije u drugi nikad ne mozemo iskoristiti sve, vec imamo odredjene gubitke…to je ono sto nam je pobeglo , nije se izgubilo, ali mi jednostavno nemamo nacina da i to iskoristimo…pri pretvaranju toplotne energije goriva u mehanicki rad mi iskoristimo samo jedan njen deo, dok drugi, cak veci deo nam pobegne u vidu toplote , ostane neiskoriscen…
U literaturi postoje podaci o stepenu iskoriscenja pojedinih masina pa tako:
1. Parna masina koristi svega 12-15 % unsene toplotne energije…
2. Tandem parna masina 14-21%
3. Parna turbina 16-22%
4. Oto motor 23-32 %
5. Dizel motor 28- 38 %
6. Dizel motor sa turbinom do 45 %
Iz ovoga se vidi nesumnjiva prednost SUS motora sto se tice iskoristenja, ali i medju njima ima razlike…Najekonomicniji su Dizeli sa turbinom , ali s obzirom da su ovi podaci koje sam izlozio stari dvadesetak godina , sasvim je moguce da je doslo do znacajnog pomaka u stepenu iskoriscenja i dizela i benzinaca pre svega zahvaljujuci novim tehnologijama u vidu novih materijala, interkulera, pa onda znatno povecanje pritisaka ubrizgavanja SDI, TDI , HDI, COMON RAIL tehnologije, to su direktna ubrizgavanja bez pretkomore, primena elektronike za ubrizgavanje malih porcija goriva sekvancijalno , pod visokim pritiscima, do pre nekoliko godina nezamislivim …to sve rezultuje malom potrosnjom goriva i to je u stvari dobro toplotno iskoriscenje masine …
Onaj neiskorisceni deo preuzima sistem za hladjenje…ko zna koliki je sad stepen iskoriscenja zahvaljujuci svim ovim novotarijama…
Gde je u svemu tome dvotaktni motor? Pa , svakako zbog konstrukcijskih osobina na donjem procentu iskoriscenja , pa jos kad je vazdusno hladjen…Znamo da se zbog visestruke uloge klipa kod 2-T motora ne moze smesa bas tako precizno razvesti kao kod ventilskog upravljanja razvodom i tu su gubici neminovni…
Isto tako kod vazdusara postoji slabija efikasnost za 15-20 % , o tome smo vec diskutovali zasto je to tako, pa kad se sve to skupi , nije ni cudo sto su ove nase turpije pravi rasipnici goriva…ali, to ide , to je nesto na sta smo pristali , ipak svi mi vise volimo da na svom squtu imamo dobru cvajku, nego da imamo nekog stedljivog dizela…zar ne???
UZDRAVLJE… http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif
#22
Posted 15 January 2012 - 15:01
Kad kupimo squt, medju desetinama hiljada komada istovetnih ili slicnih jedinki, jedan od nih je nas…neki su stigli iz bliskog nam okruzenja , Italije, drugi su stigli sa druge strane sveta, Juzne Koreje , Kine, a nekima se ne zna ni otac, ni mati, sklapaju se po brodovima , skladistima , bescarinskim zonama, lepe se na njih nalepnice poznatih i nepoznatih proizvodjaca, a ako kupis dovoljan broj , mozes i da biras kako da se zovu…
Od cega zavisi kako cemo biti zadovoljni onim sto smo kupili? Pa, od mnogih stvari…
Tako , npr. renomirani proizvodjaci koji drze do sebe, pazice na kvalitet svojih proizvoda i nece dozvoliti da na ustrb loseg kvaliteta ugradbenih delova zarad snizenja cene zbog konkurentnosti na svetskom trzistu ugroze svoju tesko stecenu reputaciju …tu prvenstveno mislim na Italijane I Piaggio grupu , Aprilije, Gillere, gde je kvalitet imperativ, ali i na Japance sa svojim Yamahama , Hondama i ostalim renomiranim markama, a nisu losi ni Juznokorejanci sa Kymkom i drugim proizvodjacima…
U celoj ovoj prici najlosije se kotiraju Kinezi sa ogromnim brojem proizvodjaca koji prilicno tesno saradjuju jedni sa drugima , pa cemo cesto na raznim Kinezima iz razlicitih fabrika koji ih proizvode naci istovetne delove…u pitanju su ponekad i celi sklopovi, pa i agregati, ispod razlicistih plastika cesto budu skoro identicni blizanci, razlike budu zanemarljive…cesto se desi da od istog proizvodjaca sa vremenskom razlikom od godinu dana otvoris da nesto uradis, kad ono nije to isto kao kod tebe , nesto su promenili, na svojoj pijaci su nasli drugacije delove koje su manje ili vise uspesno prilagodili, tako da kod njih nikad ne znas sta mozes da ocekujes da nadjes dok ne otvoris – svakakva iznenadjenja su moguca…
Sve to je upravo srazmerno sa cenom: renomirani proizvodjaci koji drze do kvaliteta svojih proizvoda su sa cenom dva do tri puta jaci od nepoznatih (kineskih ) proizvodjaca, koji osvajaju dobar deo trzista niskom cenom svojih proizvoda , naravno na ustrb kvaliteta…otprilike, da cena sve govori…ja o kvaslitetu Italijana i Japanaca ne mogu da govorim, nisam ih imao, znam samo ono koliko se cene kao novi proizvodi i kao polovnjaci, a to je da su znatno skuplji od kineza iste klase , pa to sve govori…
Ajde da se malo baziramo na pouzdanost i lecenje decjih bolesti…Sta su ` decje bolesti`? To je ono – kupis novo, pa te nesto od pocetka ucestalo zajebava, proizvodjac u procesu velikoserijske proizvodnje nesto nije resio kako treba, pa je to ostavio nama da `vadimo oci`…tu prvenstveno mislim na los kvalitet nekih ugradbenih delova ( los kvalitet sajli koje imaju kratak vek trajanja, losi akumulatori koji jedva traju jednu sezonu, sijalice koje ucestalo pregorevaju, losi kilometer satovi i sl . ) lose uklopljene plastike, otezan pristup nekim delovima, ….Sta tu treba uraditi? Treba se uhvatiti u kostac sa tim problemima i sve sto se moze resiti ( a moze se mnogo toga ) resiti na bolji nacin nego sto su oni …to zahteva malo truda, razmisljanja , prepravki i rezultati nece izostati…
Poznato je (ovde na forumu ) ono resenje dobosa zadnje kocnice koje je daleko bolje nego originalno, u rubrici sam praktična rešenja -napravi sam resenja za mnoge probleme koja su bolja od fabrickih…ja licno sam na svom Kinezu resio mnoge sitne probleme koji su znali da nerviraju, tako npr. dok nisam kupio cestitu lulu za svecicu, proslo je par godina, a nista gore kad pocne da spada u toku voznje…neobjasnjiva `progutavanja` gasa, boljka od koje pate mnogi kinezi, za koju nikad ne znas kad ce te zadesiti i kad ciscenje i pregled karba ne pokazuju nista, resio sam zamenom i to se se vise ne desava …jednostavno, karb sa nekom fabrickom manom…a, neki imaju isti takav i njima se nikad to ne desava ??? Eto , to su Kinezi!!!
Kod mene je situacija bila takva da kad sam se upustio pre par godina u tuning i kitovanje , da je cela ta prva godina bila bila obelezena stelovanjima, pokusajima da se iz svega izvuce najbolje, zatim su kupovani kvalitetniji ( racing ) delovi, a bilo je i promasaja i pogresaka ( sve to spada u iskustvo ) …Generalno posmatrano, kupovinom kvalitetnijih delova koje ubacimo u agregat, uz pravilno stelovanje , dobijamo pouzdan agregat ( masinu ) , koja ce pruziti svoj maksimum po pitanju perfomansi i trajnosti …
Iako je prva godina tuninga bila takva kako sam opisao , prosla sezona je protekla mirno…sve `decje bolesti` sam resio , iz kita sam izvukao koliko sam mogao ( u stocku je jos , bez struganja ) , racing delovi dobro rade svoj posao i smatram da imam agregat visoke pouzdanosti, pa se proslogodisnjih 5000 km svelo samo na tekuce odrzavanje i preventivne kontrole, ( a , ne valja bas ni to !!!), ruke uglavnom ciste…
Uopsteno gledano, trebalo bi ( mada nije uvek tako ) da je najpouzdanija serijala , zauzdana , blokirana raznim blokadama da bi izdrzala garanciju i zakonska ogranicenja, pa jos kad je od renomiranih proizvodjaca…
Nije los ni BASE kit ( naravno od kvalitetnih firmi) , pa jos garniran sa odgovarajucim periferijalima, moze se to sasvim lepo i dugo voziti…
Sto vise idemo u MIDRACE ili HIGH END klasu , smanjujemo pouzdanost i trajnost agregata, zbog forsiranosti delova …ali, to je cena na koju svako pristaje kad se u to upusta, to je cena slave…
UZDRAVLJE... http://www.skuteri.org/forum/public/style_emoticons/default/EVDB00~132.GIF
#23
Posted 13 March 2012 - 16:04
875]
Ponovio se u novi alat
Pre par nedelja bio u NS-u na Najlonu, kupio lezajeva za servis, dobio dobru cenu na kolicinu, uzeo jos nekih nebitnih gluposti, ne mos` se odupreti potrosackoj groznici kad si tamo vec…
Malo ispregledao kod onih Rusa, Ukrainaca i Bugara sta imaju od alata, uvek ima nesto sto bi se moglo imati, samo da je novaca…na tezgi ( haubi od kola ) kod nekog Bugara koji prodaje neku sofisticiranu robu, zapade mi za oko ovo…
sve je spakovano u kutiju...
na stolu...
a moze i na postolju koje dolazi sa njim...
dobro lezi u ruci...
To je mali gasni brener , radi na propan- butan, puni se iz onih malih bocica kojima se pune upaljaci, rezervoar mu je u rukohvatu, a stane gasa za jedno desetak minuta rada…na sebi ima piezo- upaljac koji u zoni dizne baci varnicu i pali plamen, a ima i kocnicu da se ne mora drzati prekidac dok se radi…
Daje fini , koncentrisani plamen duzine oko dva- tri centimetra, temperature 1300 stepeni, sto je maksimum koji bez kiseonika daje propan butan…sve je prilicno fino odradjeno, kulturno, obecava da ce imati dug vek trajanja, iako je made in PRC…znaju oni i ponesto dobro da naprave…
Prvobitna ideja mi je bila da ga koristim u frigomehanici za hartletovanje cecovoda, posto je propan butan oko 20 puta jeftiniji nego MAP gas koji trenutno koristim, ali nisam mogao da znam da li ce snaga plamena zadovoljavati za tu namenu…uzeo sam ga , pa sad , ako zadovoljava- lepo , a ako ne , imacu malo skuplji upaljac, pa gotovo…
Posle probe u radionici saznao sam da za tu ( prvobitnu ) namenu za koju sam ja hteo ne moze da zadovolji, plamen je isuvise slab zbog prevelikog odvodjenja toplote kad je cev blizu kompresora, za hartletovanje bakarnih cevovoda bi sigurno moglo , to cu jos probati…
Pokazujuci ovo svojim kolegama majstorima koji su tih dana dolazili kod mene, svi su se odusevili spravom, a jedan je hteo odmah da ga otkupi od mene…placeno je 1000,00 din. ,razmisljam, cena nije neka ,da povratim tu hiljadu, to ce se potrositi koliko danas- sutra, bolje je da mi ostane , naci ce sebi neku namenu, prvi posao koji uspesno odradi isplatice se , a mogucnosti su mu velike , ideje za upoterebu ce doci, …ovaj ako hoce, kad budem isao sledeci put, nek` da pare i donecu mu …
Potencijalna mesta primene: grejanje nekih spojeva da bi se raspustili, razmeksavanje plastike , okiten creva, usijavanje sarafa koji nece da se odvrnu , spaljivanje stare farbe i sve drugo sto vam padne na pamet…korisno, zar ne, nije lose imati ga u radionici…
UZDRAVLJE… http://www.skuteri.org/forum/public/style_emoticons/default/EVDB00~132.GIF
0
#24
Posted 13 March 2012 - 19:36
#25
Posted 10 May 2012 - 09:50
To se moze upotrebiti za nesto...ja to isecem secicamana neku duzinu od 6-7 cm...
uvucem u parce bakarne ( moze aluminijumske, tankozidne celicne i sl...) cevi...
To cekicem stucam na mrtvo...
I onda dobijem savrsenu malu zicanu cetkicu...
Moze se upotrebiti svega nekoliko krajeva ili vise njih, pa tako mozemo dobiti cetkice raznih debljina, duzinu drske podesite sami...
mogucnosti primene su neogranicene , za ciscenje nepristupacnih delova , lepo skida masnocu, rdju i sl.
Ja ih imam nekoliko , na raznim mestima po radionici i garazi i verujte , stalno se za nesto koriste...ne kostaju nista , a korisna stvar, ko hoce nek ` ih napravi za licnu upotrebu...
#26
Posted 10 May 2012 - 09:52
#27
Posted 10 May 2012 - 09:59
#28
Posted 10 May 2012 - 12:42
#29
Posted 13 June 2012 - 20:21
Letnje doba , svi se voze, niko nece nista da pise o nekim opsteobrazovnim stvarima, a ja evo, imam neko slobodno popodne , moji mi maznuli mi skut , pa ne mogu da se vozim , al` bar mi nisu maznuli komp, ( i to bi da su mogli ), pa ajd` da probam da napisem koju pametnu…
Ima o tome vec dosta pisano , svi dosta i znamo o tome, al` ajd` da probamo da skupimo na jednom mestu…tice se toga kako iz jednog `baznog` motora dobijamo vise razlicitih motora, motor razlicitih karakteristika, pa sta sve na to utice…
Iz citanja flajera raznih proizvodjaca vidimo da imaju squtove opremljene agregatima razne snage ( I opreme ) , pa to I utice na cenu…oni sa jacim agregatima budu i skuplji…e, tu se najcesce radi o istom agregatu koji je necim ` uradjen` da bude drugaciji od onog drugog…to radimo i mi prilikom tuninga , menjamo postojece stanje stvari ( onoga serijskog motora kojega smo kupili ) da bi bio drugaciji…Sta se sve menja i kako to utice na njegov rad ?
STEPEN KOMPRESIJE
Jedna od najvaznijih stvari koja odredjuje osobine jednog motora…nije isto kad jedan te isti motor ima kompresiju 1:7 i 1 : 10 …to je jedan od ` promenljivih ` parametara motora kojim mozemo ` stelovati ` snagu i broj obrtaja motora…vecom kompresijom dobijamo vise snage , vise obrtaja i momenta od istog motora sa manjom kompresijom, bolje iskoriscenje goriva…Naravno, to moze do neke odredjene granice , zbog pojave detonacije I ogranicenja samih matreijala od kojih su delovi napravljeni…
Lose strane povecanja kompresije: vece termicko i mehanicko opterecenje delova , vece habanje, jaci udari na radilicu, kraci vek trajanja delova motor se dovodi u manje elasticno stanje…
KANALI NA CILINDRU
Od toga kako su izvedeni i obradjeni kanali na cilindru , mnogo toga zavisi, pre svega tajminzi ( vremena pojedinih faza, usisavanja , prepumpavanja , izduvavanja ) prilikom tuninga tezimo da te faze pomerimo , da bi duze trajale u odnosu na faze koje je fabrika odredila kao optimalne za dati motor…U principu uvek se spusta usis, podize izduv, a moze se igrati i sa prelivima ko moze da ih dohvati, ali treba dobro znati sta se radi, tek ovde se ne sme nista napamet raditi…Igranjem sa tajminzima kanala ( ako radimo kako treba) zasigurno povecavamo snagu agregata i menjamo elasticnost motora ( kako sta utice na ovo mogao bi neko strucniji i iskusniji da objasni ) …Lose strane igranja kanalima – zasigurno povecavamo potrosnju goriva zbog svih produzenih faza , ali to je cena…
SPEJSOVANJE CILINDRA
To je tehnika pomeranja faza motora putem podizanja cilindra u odnosu na blok motora podmetanjem raznih debljina zaptivaca . Time se svi kanali za malo pomeraju prema gore , a menja se i krajnja izlaznost klipa u odnosu na gornju ivicu cilindra, pa je potrebno na strugu obraditi cilindar za tu meru…dalje , debljinom zaptivaca na glavi stelujemo sqish, odnosno najmanju udaljenost od cela klipa do glave i od njega puno toga zavisi…ne sme biti premali , da ne bi doslo do ostecenja motora , ali nije pozeljan ni prevelik, to zavisi i od same termogrupe…preporuke proizvodjaca termogrupe o sqishu svakako treba postovati…
KARBURATOR
Karburatorom kao periferijalom prilicno lako `stelujemo ` snagu ( i potrosnju ) baznog motora…Svakom proizvodjacu motora je najlaksi nacin da promeni karakteristike motora promena karba na pojedinim modelima…Ugradnjom vecega dobijamo vise snage , obrtaja i momenta, naravno i potrosnja je veca…to radimo i prilikom tuninga , to je jasno…Lose strane povecanja difuzora ( osim potrosnje goriva ) : veci difuzor – manje snage na manjim obrtajima, povlaci tek na vecem gasu ( to kod automatskog menjaca i nema toliki uticaj, gde je gas kroz ubrzanje navrnut uvek do kraja , a varijator ga uvek drzi u ciljanim obrtajima ) …
AUSPUH
Svi znamo koliko auspuh kao periferijal znaci za 2-T motor, fabrika ga oprema onim `bojlerom`, koji je nerezonantan , jos ga i priguse na cilindru sa onim napola zatvorenim, kompatibilan sa nelinearnim prenosom u zadnjim polutkama i to je to …time ga prilicno lako ustroje uza sve ostalo…sa rezonom se sve iz korena menja, motor potpuno promeni karakteristike a, niko me ne moze ubediti da ona ( za mene ) restrikcija na cilindru ne smeta radu rezone, bez toga motor lakse dise, to je prepreka i smeta prolasku izduvnih gasova i zvucnom talasanju koje je osnova rada rezone…i samo jedna konstatacija : manja povrsina izduvnog kanala – manja potrosnja goriva , elasticniji motor i obrnuto , ali sve do jedne odredjene granice…
Ne znam jel` treba jos sta dodati, ako ko sta ima neka dopise…mozemo i polemisati malo o svemu , narocito ko ima iskustva…
#30
Posted 13 June 2012 - 23:31
Ali ja nisam razumeo samo jedna stvar - restrikcija na cilindru. Pretpostavljam da je ta napola zatvorena kod izduva cilindra jel tako? Dali to znaci da sa biax mogu da skinem to?
#31
Posted 14 June 2012 - 12:48
Ron0n, on 13 June 2012 - 23:31, said:
Ali ja nisam razumeo samo jedna stvar - restrikcija na cilindru. Pretpostavljam da je ta napola zatvorena kod izduva cilindra jel tako? Dali to znaci da sa biax mogu da skinem to?
#32
Posted 14 June 2012 - 20:14
#33
Posted 13 October 2012 - 11:45
Pre par dana bio kod ` mojih ` Kineza u robnoj kuci ... ( kod nas u centru grada su zauzeli najbolje poslovne prostore, ima cetiri RK , gde nema sta nema , ogromni po kvadraturi , nabijeni robom ) , tu uvek moze nesto novo da se nadje , treba obilaziti cesto, alat, naravno , izbegavajte da kupujete zbog loseg kvaliteta, ali drugo sta moze da se nadje...
U jednoj od tih RK imaju neko novo lepilo koje ja nemam...Naravno, kupio sam ga posto ja to sve moram imati , kad - tad ce se upotrebiti za nesto...Cena - morka - 70,00din ...dvokomponentno , akrilno , poboljsano - tako pise na njemu...na uputstvu pise da se mesa 1: 1 i da ocvrsnjava za 4 min. posle toga drzi snagom od 70 % , za 24 sata 100%...to je ovo...
Osim toga imam jos i ovo...
To je tecni metal , isto kupio kod njih , radi odlicno , sa njim sam popravio ono kuciste lezaja na Automaticu , koristim ga jako cesto , cena 120,00din...
ovo je BIZONOV montazni lepak ( to je onaj sa reklame , kad onaj busi plafonjeru , pa probusi komsiji kadu ) , odlican lepak primenjiv na mnoge stvari , nije bas jeftin , ova tubica je kostala oko 500,00 din , uvoz iz Holandije...posle minut - dva vec vezuje...
trenutno imam ova tri ( ne racunam cijanoakrilne tubice i silikone i akrilne gitove , koji nisu lepkovi u pravom smislu reci ) ...
Osim ovih nije lose imati jos i Heinkelov dvokomponentni tecni metal , trenutno ga nemam, ( cena 120,00 ) din ,ima ga u svakoj farbari , sastoji se od dve stanglice mase , siva i bela , u jednakom odnosu se izmesaju medju prstima , za razliku od ovih gore opisanih ima masu , nije redak i koristi se upravo tu- gde treba da nadomesti manjak mase ...
Eto, lepkovi i tecni metali su sad relativno jeftini , dobro rade posao gde god mogu da se aplikuju, sto nam umnogome olaksava rad...Za razliku od ostale kineske robe koja uglavnom ne radi posao za koji je napravljena ( izolir traka ne lepi, alat slabo odradjuje posao i sl ) , ovi lepkovi su im dobri, to znaju da naprave...preporucujem ih...
#34
Posted 13 October 2012 - 13:30
#35
Posted 13 October 2012 - 14:53
#36
Posted 13 October 2012 - 16:57
#37
Posted 14 October 2012 - 00:57
#38
Posted 14 October 2012 - 10:53
Za sve te lepkove iz moga iskustva, a koristim ih dosta, veoma bitno je ISPOSTOVATI uputstvo proizvodjaca o vremenu vezivanja-stabilizacije, ne susenja. U suprotnom bice problema.
Edited by vidik, 14 October 2012 - 10:57.
#39
Posted 22 December 2012 - 12:05
Trenutno koristim onu brosuricu- korisnicko uputstvo koje se dobija uz novi skuter , pa na zadnjih par strana ( memo ) kao podsetnik , pisem vaznije stvarii- kad se sta zamenilo, na kojoj kilometrazi, kojeg datuma...koliko sam presao za sezonu ... kad sam i na kojoj kilometrazi imao havariju ( i to spada u podsetnik )... praktikujem da svakog 1. Januara sa svakog vozila uzmem stanje kilometraze i onda tacno znam koliko sam presao za godinu...nije uopste lose to znati ...
Nije losa stvar nekad i zapisati neki set-up koji je dobro radio, a posle se menjao zbog drugih ugradjenih komponenti, nikad se ne zna kad cemo se morati vratiti na njega ...tu mislim na tezinu rolnica, diznu u karbu, polozaj igle , setovanje kvacila i zadnje remenice...sto posle par sezona ponovo ` lutati `dok se sve ne usteluje?
Nekad je lepo uzeti to , pa se prisetiti kad se sta uradilo i koliko je vremena od tada proslo...i ova nasa vozila imaju znacajne datume kao i mi...
#40
Posted 30 January 2013 - 13:58
Burgija ima raznih , za sve namene ( za metal , ne za drvo - to me ne interesuje ) , a bilo ih je toliko da sam mislio da ih necu potrositi ni za tri zivota , ali nije tako, stalno su se neke dokupljivale , ali su se Bogami i habale , lomile , gubile, sto je i normalno kroz rad...
Drzim ih sve na gomili u nekoj drvenoj plitkoj kutiji, gde su na dohvat ruke ...tu se povremeno napravi reda , poizbacuje se ponesto nepotrebno sto se vremenom nakupi, pohabane burgije se naostre ako treba , poneke se i izbace ...uz njih je uvek blizu i subler da bi nasao odgovarajucu , posto se cesto ne vidi mera na njoj...
kutija gde su burgije...
Mali je problem cuvati burgije malih dimenzija, onih ispod 2 mm ...i one nekad ustrebaju, ja sam ove koristio za razbusivanje dizni...Najsigurnije je ovako...na parce trake i zapise se dimenzija , pa na zid...
uvek znam koja je koja...
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users