Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#401 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 February 2016 - 10:23

dalje nagazio sam po reparaciji prednje kočnice, prvi put se srećem sa ovim tipom pa nemam baš neko iskustvo... prethodni majstori su dobro podmazali ove okretne poluge, pa je bilo masti i po paknama....

vidim već i da je problem tih četvrtki u polugama i da je to neko već vario i popravljao ali je i slabo pobrusio pa se poneki deo ukopavao u zidove deklice..

kako god odlično sam se poslužio šajbicama za minareli skutere, koje su 13mm u prečniku rupe, figurirale su mi debljine 0,1-0,5mm, jednostavno bilo je potrebno i sa unutrašnje i sa spoljne strane dodati da pakne ne zapinju o kućište a da se prilikom pritezanja još uvek cela osovina okretne poluge neometano obrće... na moju žalost malo su i potrošeni utori u deklici, ali nije još strašno

Posted Image Posted Image

mislim da su i pakne već za menjanje ili reparaciju, dosta mi je velika poluga kočenja,, na točku nisam primetio ništa posebno... nemam sliku

Posted Image


sad funkcioniše, koči i vraća se natrag bez problema, samo mi je preveliki hod... razmišljao sam da bih mogao probušiti na toj pljosnatoj šini rupu da mi cela dekla bude u drugom uglu, te da se sajla u zategnutom položaju nađe pravolinijski odnosno pod manjim uglom... ali nije to rešenje znam... treba reparirati kočione obloge...

evo slike u opuštenom i zakočenom stadijumu, nemojte me psovati, ovo je sajla od kvačila, malo je preduga, moram nabaviti ovde odgovarajuću

Posted Image Posted Image

#402 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 February 2016 - 10:26

Uh, ne sviđa mi se minuli rad hrom karike u hilzni, ja bi tu ostavio klasičnu originalnu Meteorovu, bolje da se ona vremenom pojede nego da sj*be hilznu kao što je prethodno pobrusila "nikasil".

#403 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 February 2016 - 10:40

vidi sad nema natrag, prekontrolisaću cilindar nakon 200km ponovo i to je to... možda sam pokupio i neko đubre od portovanja, mada sam sve tri puta dobro isprao i izduvao kompresorom

#404 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 February 2016 - 11:16

Dobro, šta je tu je.
Vidi dali postoji mogućnost zatvaranja tog otvora za hlađenje, nema neke vajde od njega osim da uđe vlaga koja rezultuje blokiranjem pri kočenju. Da bi taj otvor imao efekta u vezi hlađenja, vazduh koji uđe unutar doboša treba negde i da izađe da bi postojala cirkulacija pa tako i hlađenje, a nema. Tehnički promašaj po meni, ja sam ga psovao xx puta ali nisam tada našao kulturno rešenje.

#405 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 29 February 2016 - 14:59

Vidi za pakne, ako nemas gde da nosis, spakuj sa felnama pa cu odneti da se odrade.

#406 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2016 - 09:55

evo kolege sa Tomos foruma su ustanovile da nemam metalne pločice na krajevima kočionih pakni, ja sam isto zaboravio da bi toga trebalo biti, pa ću to i proveriti...

dalje menjao sam far ogledalo, Aca tunigfanatic mi je dao sva svoja, i ja sam se pronašao sa jednim Saturnus-om, koji je zadovoljavajući, originalni CEV je počeo da se ljušti i njemu je kraj

Posted Image Posted Image


nakon toga sam rešio da pružim poslednju nadu ovom obrtomeru, kod mene je stigao sa puknutom folijom ... ovakav

Posted Image


posle rasklapanja i čišćenja, povezao sam ga na onaj jedan namotaj sa paljenja koji ima poseban izvod, na njemu je oko 3,5V u ler-u i za divno čudo radi... i odluka je pala, ipak će ovaj obrtomer biti moje deljenje, ne mogu bez njega, a onaj kineski što sam jednom kupio će već dobiti neko drugo mesto...

Posted Image Posted Image

izveo sam nove provodnike direktno sa štampe, uradio izvode kako dolikuje i pofarbao te prsten umetak i poklopac.. Staklo i gornji poklopac sam uzeo od Km sata, svakako nemam puž jer ga je neko drpio još pre nego što je došao, a i kazaljka na km satu je malo kriva... ako jednog dana budem njega pakovao mogu da ga vratim u život, za sada mi je obrtomer važniji...

ovako izgleda, nisam nešto zadovoljan farbanjem, ne znam ja to da radim, pa će biti ostav jednog dana kada budem krenuo sve da farbam, za sada ide montaža..

Posted Image

#407 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 March 2016 - 10:27

Dali je moguće da je kretni kalem i magnet preživeo toliku prljavštinu? Tu i mala trunka zna da zaglavi kretni kalem na magnet. Jesi rešavao neko LED osvetljenje ili je ostala sijalica?
Odlično je ispao na kraju s obzirom na šta je ličio. Ja neznam otkud ta folija umesto stakla, ja se dobro sećam da su i obrtaljka i km sat imali baš pravo staklo, ne čak ni plastično tj plexi. Sad još fali kružić od crne folije na staklu iznutra da pokrije rupu u centru, a i kazaljka je mogla da se prefarba nekim crvenim fluo sprejom, al ok, to može i kasnije kad budu rađene finese, bitno je da je vraćen u život.

#408 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2016 - 11:09

to je neki majstor pakovao foliju, staklo je bilo u originalu

pazi sad, tražio sam i ja gde je osvetljenje, i zamisli ove prve verzije iz 78-e nemaju ni mesto za sijalicu, igrom slučaja sam dobio još jedno kućište i mehanizam kmh sata od nekog prijatelja i taj na dnu ima mesto za sijalicu...

dakle i VDO je tokom godina imao inovaciju

#409 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 March 2016 - 11:25

heh, zanimljivo. Čak i da nema, lako je polepiti LED traku belu unutra po obodu, jedino se onda mora malo posvetiti napajanju da bude stabilno 12v, ali ako je 6V i ne može se iskombinovati 12V onda samo klasične bele LEDovke pojedinačne pa se može sa otpornikom od nekih 330ohm na red i grec/elektrolit 470uF napraviti napajanje. Jel imaš sijalicu od 6V 2-3W za to kućište?

#410 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2016 - 12:35

da da, tako nekako će biti, iskalkulisaću kad dođe vreme u zavisnosti od napona i struje koja treba da protekne... sijalicu 6v nemam, ali nije ni bitno jer se kućišta kmh sata i obrtomera razlikuju, tako da to kod mene nema šanse da uklopim, a da bušim ne želim...

#411 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 01 March 2016 - 20:13

Fino si ga sredio. Obozavam ovakve pipljive majstorije. Svaka cast.

#412 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 01 March 2016 - 21:16

Super izgleda na sta je licio isprva...Jos da je crvena kazaljka da bude uocljivija bio bi pun pogodak!

#413 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 March 2016 - 08:47

Biće, radiće ženin drečavi lak za nokte. Heheeee proverena metoda.

#414 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 02 March 2016 - 14:46

Ma, sta ne valja ? Ispalo odlicno kako je bilo ...

A, za km sat bi odgovarao onaj sa E- bay- a sto meri do 140 sto sam ja uzeo za matica , jedino sto mi nije odgovarao pinjon , merio do 40 km/h ...hoces da ti ga posaljem da vidis jel mozes da uradis nesto sa njim ?

#415 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 March 2016 - 21:19

obrtomer sam montirao na fabrički nosač koji je za sada samo očišćen, najverovatnije mi neće on figurirati ovde, i usledilo je instaliranje novih provodnika jer su stari bili pokrpljeni na mnogo mesta, pa pošto sam morao odvesti gore napon za svetlo, signalnu za gašenje sa cdi-ja, namotaj za obrtomer i izlaz za bobinu, uradio sam sledeće...

po sistemu pas je čovekov najbolji prijatelj, meni društvo pravi zlatni retriver, .. izmerio sam napone i sa onog posebnog namotaja koji ide na obrtomer imam oko 3,5V na ler-u , dok sa ova dva koji su na red vezani imam oko 7,5V.. Očekujem ovde i nešto veći napon, te sam ubacio jednokontaktni regler 12V 60W, pošto mi je u faru 12V 25/25W sijalica.. Premerio sam u radu, pod opterećenjem sijalice ova dva namotaja podignu napon na 11,5V već preko 7k obrtaja, u praznom hodu skoči i na 20V, tako da će mi ovde raditi posao...

Posted Image Posted Image



U kutiji sam regleru dao redovnu masu, kao i CDI-ju i namotajima direktno sa papučice šrafa motora, gore sam pustio za svetla 4mm^2 kao i za bobinu, dok su za gašenje i obrtomer poslužili 0,75mm^2 provodnici.. Dajem još jednu šansu ovoj VEC bobini koja je bila na motoru jer sam pronašao da mi je rezervoar na još jednom mestu bio oštetio dolaz ka bobini ranije, i skidam masu sa rama koji je isto počišćen na tom mestu.. U kontakt prekidaču sam prelemio žicu sirene na masu, nervira me to zaokretanje prekidača kad hoćeš da isključiš agregat, tako da je to sad sve sprovedeno, isto tako sve nastavke sam podesio na odgovarajuće dužine, klemnama spojio da mogu razdvojiti po potebi, i na far prišao papučicama..

Posted Image Posted Image


za sada sam uvezao žice izolir trakom, skontao sam da odlično prolaze sa gornje strane između rezervoara i šipke, pa kada bude kompletiranje ide i neko ozbiljnije uvezivanje, zadnju lampu još nisam sproveo tako da to sledi kasnije..

Izmenjao sam ručicu gasa, jer sam dobio puknuti aluminijumski nosač pa je sajla uvek ispadala, stari domino je zamenio novi domino sa SR-ke, sa sve uvodnicom, onda to ide odmah skraćivanje bužira sajle, izrada novog kraja, provlačenje.. sve u svemu ručica i sajla još 1 sat najmanje...

i evo zadovoljan sam za sada, grozan zvuk ima ovaj krastavac na junior-u, ali neće ovde ostajati svakako, imam još nekih opcija pa polako.. danas sledi reparacija onih limova na kočionim oblogama i ako vreme dozvoli može da se proba...





čini mi se da obrtomer meri nešto više, video sam da ima trimer potenciometar za kalibraciju, nisam samo siguran na koju foru radi, a sve mi se čini da je prost voltmetar jednosmernog napona, jer osim žice sa tog namotaja ne dobija nikakav dodatni napon, a na štampi sam video 4 diode i ništa spektakularno elemenata...

stoga ako on ne broji frekvenciju onda je jasno da laže, ako se ovaj poseban namotaj u originalu nekada koristio za punjenje suvih akumulatora ? ... testiraću to danas i pokušati kalibrirati..

#416 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 02 March 2016 - 21:48

Uf obozavan ovaj zvuk kad pucketa iz auspuha, to je zvuk tunirane cvaje :)

#417 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 March 2016 - 21:53

uh naradio sam se oko instalacije-svetla i obrtomera ko crnac, još sutra da rešim kočione obloge i može neka test vožnja..

brutalno se čuje ovaj junior spuh, ali imam u pripremi još ponešto.. videćemo...

#418 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 March 2016 - 22:53

View PostMario, on 02 March 2016 - 21:53, said:

uh naradio sam se oko instalacije-svetla i obrtomera ko crnac, još sutra da rešim kočione obloge i može neka test vožnja..

brutalno se čuje ovaj junior spuh, ali imam u pripremi još ponešto.. videćemo...

Lepo si sredio i svetlo i obrtomer....Jako lepo reaguje na odvrtanje ručice, mislim na obrtomer....Nijedan kineski obrtomer ne može da zameni ovaj, ne menjaj ni pod razno!!

Ok se čuje ovaj junior auspuh...nije mi preglasan kako si rekao?!

#419 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 March 2016 - 23:05

Dobar je auspuh, al je krastavac promašen, zvoni baš ko šerpa, tu bi legao jedan top od skutera, al sačekajmo prvu test vožnju da vidimo kako to ide sa krosovom zujom, posle menjaj po volji pa šta mu najbolje legne. Drago mi je da je obrtaljka u funkciji, ipak je to original devina, prilagođena devinom paljenju i meri precizno, a i potpisana je sa VDO, nije kina. Km sat može i neki drugi, nešto slično, ali svakako treba da ima skalu do bar 140 ako ne i više, 120 će ta aždaja brzo zakucati u patos.

#420 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 March 2016 - 10:04

Vazno je da je masina slozena i da radi dobro ...A, za instalaciju , potpuno te razumem , to je sizifov posao gde smo svi malo `tanji` i svi cemo pre triput sloziti masinu nego se baviti elektrikom ...tako sam ja prosle godine nahebo kad sam spajao km sat od matriksa na skuta gde nista zivo nije odgovaralo , dva dana mukotrpnog posla gde sam samo ja znao sta sam radio , a kad sam posle nekog vremena otpakovao zbog neceg ,shvatio sam da vise ni ja ne znam sta sam radio...svaka ti cast na posvecenosti poslu , samo polako ...sve ce doci na svoje mesto ...

Nego, sta ce biti sa farbanjem ? Kad ce to doci na red ? Sta si planirao ? Koliko se ja secam , te Deve su bile farbane u one dve boje - metalik crveno i metalik plavo ? :rolleyes:





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users