Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#141 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 February 2014 - 11:58

evo tri linka, gde se o tom polianju polemisalo pa pročitajte

http://forum.pyrothe...p__856#entry856
http://forum.mojskut...,20691.120.html
http://forum.pyrothe...ida-kroz-motor/

@yoco, ako misliš na usisno grlo od aluminijuma... ja to nikad do sada nisam polirao, suviše je mala površina da nešto značajno utiče na celu operaciju, mada ako se ide na prelaz sa gumom, onda je to već dovoljno hrapavo... ostatak bi ja lagano ispolirao...

#142 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 February 2014 - 13:24

idemo dalje..

Mali deluje savršeno, vrlo malo radnih sati je u njemu, i meni to baš odgovara.. Znajući da kod deve ume sve da bude skršeno, jer je konstruktivno zadržan isti menjač za 10KS kao i za mali APN koji je 2-3KS-a, odlučio sam se da iskoristim najbolje komponente od svih blokova koje imam na raspolaganju i uklopim za ovaj sad već novi setup jedan idealan menjač, sa ako je ikako moguće originalnim delovima.. Upravo zbog toga sam se i odlučio da mali bude donor.. Dobro sam razmislio i nije mi žao, moram devu sklopiti najbolje što mogu...

Evo komponenata iz malog

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image


ahh evo i birača iz e-90, vidimo da je kraj na koji se steže zupčanik već polizan u tačkama gde se prenosi pogonska sila.. ovakve stvari se dešavaju kada majstori nategnu ili slabo nategnu već polizane lančanike... iglicu birača bih mogao menjati, mada baš mi sumnjivo deluju staze po kojima se kreću zupčanici brzina.. očigledno je da se ovde nešto dešavalo, ovakve bore još nikada nisam video...

Posted Image

ne kažem da ne može da se sredi, ali neće mi svakako raditi na ovom setupu..

Posted Image Posted Image

#143 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 February 2014 - 13:37

evo još problema koji se da uočiti, vidimo da je prenosni zupčanik na piramidi kod deve naoštren, bukvalno oštar kao sečivo, ako uporedimo na slici sa malim levo, deva desno videćemo razlike...

Posted Image Posted Image

međutim taj veliki prenosnik na devi mi deluje kao da ga je neko pravio naknadno, tomos zupčanici mi nisu slični ovome, pa sam pomislio, ok ako ga je neko radio od strugara, možda je zaboravio ili nije imao mogućnost da okali zube, pa se iz tog razloga potrošio...

međutim i mali zupčanik na osovini kvačila je identično potrošen, a on znamo da je originalan, pa jer moguće da se samo od upotrebe i zato što je uzubljen u ovaj veliki toliko potrošio i on... njega su u tomosu okalili verovatno..

Posted Image Posted Image

evo još slika velikog zupčanika..

Posted Image Posted Image

i kasnije pregledom kvačila vidim, da se on ustvari ponekad dodirivao i grebao po površini poklopca opruga kvačila...

Posted Image

ali da je isto tako izgrebana i donja strana koja leži u samoj korpi... kako ?

Posted Image


i postaje sve jasnije da je cela piramida oscilovala, jer je najverovatnije nedostajao ležaj u bloku, koga sam još kod rasklapanja pronašao u dnu... dakle oslonac su bili zupčanici brzina, veliki zupčanik i ležaj u maloj deklici, a usled aksijalnih oscilacija došlo je do naglog trošenja zuba na velikom zupčaniku i na malom zupčaniku kvačila..

evo slike kada sam ga rasklapao o kom se ležaju radi.. labav je dosed i ležaj sam ispada prilikom demontaže..

Posted Image

#144 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 February 2014 - 15:04

Hahaha, nemogu da verujem, pa kako onda zubi nisu preskakali, tu je onda ceo snop momacki setao radijalno, moralo se desiti krljanje, tj preskakanje, narocito prva i druga brzina. Garant je lezaj bio na snopu al je lako ispao kod rastavljanja, nema sanse da je menjac mogao raditi bez lezaja. Taj deo sam dobro naucio, na svojoj kozi, jer sam imao puno "sukoba" sa Devom dok je konacno nisam nastelovao u "picino oko".

#145 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 February 2014 - 15:58

pa moguće, meni je to isto bezveze, logično bi bilo da je ispao kada sam ga rastavljao

#146 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 01 February 2014 - 17:56

Bas je naostren bokte..pa kako je to radilo uopste? Vozio si elektronika zar ne?

#147 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 February 2014 - 18:04

Vozio sam nesto malo, mozda tek razradu, kod mene nije bio neki performans da sad kazem da je to zuljalo ili mlelo, menjac je radio ok, a ja se nisam bacao na zadnji kao onaj iz kataloga za e90 sto je cvele postovao.... Kod mene nije nesto posebno snage bilo jer mi je auspuh bio truba....

#148 Vica

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoPorodin
  • VozimAprilia Scarabeo 50

Posted 02 February 2014 - 04:56

Ja mislim da je to radilo neki put bez ulja...

#149 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 February 2014 - 12:16

uz dužno poštovanje preneo sam post Ja Moren člana sa tomos foruma, jer vodim temu paralelno i tamo, pa respektujem mišljenje ljudi koji imaju više iskustva, a sve u cilju da budemo upućeni u pravu situaciju...

Ja Moren said:

trošenje velikog zupčanika piramide i malog zupčanika na kvačilu je normalna pojava na e90 mašinama- veliki zupčanik je sirov od sivog lijeva -nije termički obrađen i ovo oštrenje je savim često dok mali zupčanik koji je od boljeg materijala se višestruko puta okrene u odnosu na veći te se ravnomjerno jedu međusobno-kad odvojiš deklo mjenjača na stražnjem dijelu pri dnu uvjek bude zgrušane fine srebrne smjese...

aksijalni pomak ne utječe na trošenje-dok se samo brušenje velikog zupčanika o lim potisne ploče da izbjeći pravilnim šajbiranjem zupčanika na piramidi kao i dodavanjem podloške debljine 1mm između tijela kvačila i ležaja u poklopcu mjenjača-to redovito prakticiram pri zatvaranju mašina.


#150 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 02 February 2014 - 19:16

Normalno , ti delovi su za zamenu, a Moren je u pravu , veliki zupcanik je gusani i daleko slabijeg kvaliteta od malog , mada kad je sve u redu i kad pravilno gazi , nema problema...opiljci , fina pasta u ulju su siguran znak da nije gazilo kako treba zbog necega( najverovatnije lezaja ) ...

#151 Vica

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoPorodin
  • VozimAprilia Scarabeo 50

Posted 02 February 2014 - 21:17

Da, tacno je to, ali tragovi na biracu po meni ukazuju na lose podmazivanje, takve tragove sam vidjao kod upaljenih delova usled nedostatka ulja...
To je samo neko moje misljenje, jer mislem da je doslo do pregrevanja i sirenja materijala i samim tim do zaglavljivanja ako znamo da dok je recimo u 5. zubcanik od 1. mnogo sporije okrece od osvine biraca.
Opet kazem to je neko moje misljenje...

Edited by Vica, 02 February 2014 - 21:19.


#152 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 February 2014 - 21:57

da vrlo je moguće da ga je neki od vlasnika pre mene vozio bez ulja...

#153 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 February 2014 - 19:27

idemo dalje

zubčanici brzina u malom su ok, vidi se da su jedva i radili...

Posted Image Posted Image

Posted Image
dok su kod deve malo osakaćeni

Posted Image Posted Image
Posted Image

Posted Image


i zubčanici na piramidi su kod deve loši

Posted ImagePosted Image


Posted Image


međutim prvu brzinu ne mogu menjati jer se ona kod deve razlikuje, mali na piramidi je za jedan zub veći, dok je veliki za jedan zub manji, i ovo sam tek neki dan pročitao na tomos forumu sasvim slučajno..

Posted Image

i tu sam se služio raznim alatima da poskidam brzine sa piramide... uglavnom veliki radapciger radi posao...

Posted Image Posted Image
Posted ImagePosted Image


a evo i razlike, desno e-90, levo apn, i osovina piramide je nešto duža... prva i druga brzina su u jednom komadu sa osovinom...

Posted Image

dakle rešio sam menjam 3,4 na piramidi a 5 ostavljam sa e-90, i ako sam uspeo da pronađem u šteku nove 5 brzine koje su mi stajale 20 god na polici, bože sreće i para kupio sam ih u zlatna vremena u tomos prodavnici pa nikada nisam upotrebio,... a evo već ih korozija hvata jer se nisu potapale u ulju..

Posted Image

stavljam ipak 5 od e-90, nije oštećena, i usput planiram veliki pogonski da spakujem od APN-a, i evo razlike, ovaj novi sa novih tipova koji se polizao je za 1mm niži, a bile su dve podloške...

Posted Image Posted Image


pakujem iste dve podloške pa videćemo kako izlazi, očekujem da mi APN veliki pogonski bude nešto višlje...

Posted Image

najzad ovaj komplet ide u novu mašinu...

Posted Image

#154 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 04 February 2014 - 19:35

Eto koliko se sve mora dobro gledati ...ima razlike i cim nesto nije isto nece sesti dobro i eto problema ...znaci , i prva nije ista ?

#155 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 February 2014 - 19:48

nije, da pa vidi se na slikama onaj veliki sa plavim tačkama od markera je devin, njega sam brojao, a ispred njega veći je APN..

Posted Image

a na ovim osovinama desna je devina, i tu je onaj prvi maleni za jedan zub veći od APN-a desno

Posted Image

#156 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 12:52

Dalje sam rešio da proverim malo detaljnije osovinu birača.. Vidimo da je od deve levo dosta oštećena na mestu gde se steže prednji lančanik.. za razliku od malog desno..

Posted Image Posted Image

evo i onih bora o kojima sam pričao, možda je deva išla bez ulja pa se oštetilo telo samog birača.. Vica je u pravu...

Posted Image


levo je e-90 desno apn

Posted Image Posted Image

međutim uvideo sam još jednu razliku konstruktivnog karaktera, kod deve prsten klizi po osovini i njega centriraju malene pločice identične kao i kod ostalih tomos-a koje sam do sada viđao, dok su kod malog te pločice nešto kraće, sad mali je verzija iz 73-god, moguće je da je to neka inovacija... u principu birač funkcioniše savršeno, ne znam šta su tom izmenom postigli...

Posted Image


i usledila je provera cele situalcije, osovinu gurble koristim od deve kao i osovinu menjača,, za sve provere koristim staru radilicu

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#157 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 February 2014 - 13:00

Ako se ja dobro sećam, ja sam bio kupio prazan blok od Deve, pa posebno cilindar, klip i glavu, a komplet menjač uz neke dorade je bio od APN-ca. Bilo štele sa žilet platnama po osovinama, al na kraju je sve radilo savršeno.

#158 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 13:26

usledila je provera, koliko šajbica, na koju osovinu... u prvom naletu sam malo preterao, pa je ispao preveliki zazor..

Posted Image Posted Image

ehh šta bi ja bez malog HTC-a, slika i u bloku, ovo je već situacija gde me zanima koja osovina je previsoka..

Posted Image Posted Image Posted Image

ipak sam pronašao male platne za osovinu birača menjača i tu mogu umesto 2x1mm da podesim koliko je potrebno.. opet kada naiđe zaptivač biće malo višlje, na to isto moram kalkulisati...

Posted Image Posted Image Posted Image

al neće biti dobro , previše mi brzine imaju slobodnog hoda, stegao sam blokove sa tri šrafa




posle toga sam ipak odlučio da spakujem kvačilo i proverim koliko zazora ima veliki pogonski zupčanik sa ovako podešenom distancom, i deluje ok..

Posted Image Posted Image

Posted Image


zaboravio sam napisati da mi je zvono isto truba.. hah, kako sam i mislio da će kod mene u devi biti ok, kada svi pišu kako im se iskidali.. evo moje situacije..

Posted Image

i kada uporedim zvono sa deve i sa apn-a , vidim da ima male razlike, kod apn-a ima onaj maleni prem koji dolazi neposredno pre semering-a.. tačnije oba apn zvona imaju taj prem, dok deva nema

Posted Image Posted Image


nisam baš siguran da li će to smetati, i da li je to razlika pošto postoji mala razlika i u distanci i u blokovima, odlučio sam da popravim ovo devino zvono pa šta mu bog da...

#159 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 February 2014 - 13:58

Mislim da može APN-ova korpa na devu, ja sam prepakivao samo opruge, ako me pamćenje ne vara, APN ima 4 a deva 6 opruga, jedino se ne sećam dali sam turpijao žljebove gde ulaze lamele da udju dublje u korpu. Probaj staviti sa APN-ovom korpom pa vidi koliko ima lufta do desnog bloka tj dekle, trebalo bi da stane. Jbg davno bilo, 80-te, neke slike blede u memoriji. Sećam se i da smo pojaćavali korpu, čini mi se vareći komade (jednake) tanjeg flaha po obodu korpe ali samo sa jedne strane, kad se gleda u zvono, levu ivicu, gde lamele imaju veće opterećenje pri startu tj kad motor vuče, na drugu stranu je daleko manje opterećenje pri usporavanju, pa su bila i manja oštećenja. Zato i stoji ona pukotina na korpi gde kreće od leve ivice. Nadam se da sam ti bar malo pomogao, jer sve mi je ono sećanje kroz maglu. Na kraju krajeva taj deo što je kao platna na korpi APN-a može da se ostruže ako baš smeta.

#160 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 14:28

hvala Gogi, naravno , svaki savet je dobrodošao... i izbledele slike iz 80-ih su od koristi :P





13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users