Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#261 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 14 April 2014 - 16:45

Ih 200. Koja je mogla pravih 100 da ide bila je cudo.

#262 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 April 2014 - 19:49

Moja naprimer, mereno 115 tada sa nekoliko razlicitih auta, ajd nek auto laze 5km, ne vise sigurno, onda je to 110. Pa po fabrickoj specifikaciji sa Bingom i original auspuhom pise 105, a ja sam imao Dellorta i rezonu od Tomos cross-a.

#263 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 April 2014 - 23:02

kod mene zastava laže 10km u plus, ne mogu da kažem koliko je lagao jugo nekada , ali što smo merili sa njim smo merili...

meni je žao što nisam imao priliku da probam jednog zdravog fabričkog elektronika, jer je malo nerealno procenjivati koja je snaga u pitanju sa 120kg na njemu, dakle sa mojom težinom neće da povuče 5 brzinu ni jedna što sam vozio, e sad može biti da su ove koje sam provozao zadnjih godina već malo i izduvane bile, tačnije osim moje vozio sam još dve...

a pošto je kod mene bio truba auspuh, ni moja nije vukla 5 brzinu taman i sa odličnim cilindrom i fino podešenim karburatorom...

#264 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 April 2014 - 23:18

Ja sam tada bio kupio komplet masinu bez karba i auspuha, i namontirao na ram od APN-a. Onda malo po malo nalazeci polovne delove od deve kao sto su prednje vile, tockovi, far, Domino rucke i satove nabacio na APN-a, tako je skoro sve bilo od deve osim rame. Jest da je APN bio nesto laksi, mozda je to doprinelo vecoj krajnjoj, al prvo sto sam merio je bilo Golfom.
Da ne off-ujem, Mario mozes obrisati.

Edited by goggyso, 14 April 2014 - 23:21.


#265 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 April 2014 - 10:18

Narednih dana sam mučio muku sa kvačilom koje nije htelo da odvaja, posumnjao sam odmah na limove koji su mi se još kod sklapanja učinili deformisani, međutim i posle zamene nisam dobio ništa bolje...

Posted Image Posted Image
Posted Image

kod sledećeg otvaranja sam ponovo rasklopio kvačilo i trodelnu lamelu premestio na prvo mesto do pogonskog zupčanika, ne znam da li to ima neke veze, ponovo sklopio i izvadio onu odstojnu platnu ispod ležaja u maloj dekli mislim da je 0,6mm debljine koju sam ovde stavio da umanjim i taj minimalni zazor..

Posted ImagePosted Image


sad lepo funkcioniše, meko je i dobro odvaja... koji od ovih poteza je bio presudan ne znam, jer sam malo poludeo već od tog kvačila, te sam ovog puta sa starom korpom testirao na stolu da li odvaja...

#266 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 April 2014 - 10:44

Sta te briga , vazno je da si resio i da odvaja dobro ...

#267 niksa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 309 posts
  • MestoSombor
  • VozimPulser 125 i jos par komada

Posted 15 April 2014 - 15:54

Tomosovo kvacilo je cudno ^_^ nekad funkcionise perfektrno, a nekad pravi probleme bez ikakve logike.

Veruj mi ulje igra jako veliku ulogu, sae 30 i nemas brige.

Edited by niksa, 15 April 2014 - 15:55.


#268 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 April 2014 - 17:45

doobro de.. SAE 30 .. biće, mada nije problem bio da klizi već da ne odvaja.. a sad radi sa 80w90 bez problema, i dobar je nivo ima u njemu oko 0,4l

#269 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 April 2014 - 21:29

Ma, Dijamant, Vital , Iskon , parce masne krpe od brisanja ruku , Tomos vari sve ...klinicki dokazano ...( o indikacijama i merama opreza , posavetujte se ...itd , itd ...)...koliko je do sad masina slozio , a sad nam tu filozofira oko ulja za menjac ...e, da , moze i ako je ostalo nesto od kotlica , hehehe, da Slovenac proba srpsku kuhinju , ne bune se oni protiv nje, hehehe...vole oni to ... ( morao sam malo da ti zadjubrim temu - izvini ) ...

#270 niksa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 309 posts
  • MestoSombor
  • VozimPulser 125 i jos par komada

Posted 15 April 2014 - 21:45

Ajde ajde sad po meni, samo kazem svoje iskustvo...

#271 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 April 2014 - 22:30

nisam imao na polici SAE30 inače bi sipao... al svakako ću menjati te ako se ovo ne bude pokazalo dobro..

elem sad već kad piskaramo, Tomos je napisao neko INA EPOL 52 ulje za menjače ili SAE30, isto tako piše i da se u prednje vile sipa SAE30, ajd jbt i u APN i u Paioli sipaju SAE30

e sad pošto nema EPOL 52 u trenutnom katalogu već samo EPOL SP68 koje je 80W, onda ovo ostaje teorija da se razjasni

#272 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 April 2014 - 11:53

narednih dana usledilo je štelovanje karburatora, kum je bio da proveri kako se to sve radi, kaže da smo izrastili ove motore...

Posted Image

na kraju nikako nisam zadovoljan podešenosti karburatora, aktivirao sam i airbox, bez filtera mi se ovaj YSN javio sa 88 glavnom diznom, dok sa Airbox-om radi sa 82, na stock auspuhu, u postavci rezonantnog auspuha još nisam dobio zadovoljavajuće rezultate, imam neki stari protivkonus sa 12mm stingerom za APN i to ne odgovara, tako da mi je to još u pripremi... ukratko motor puca kao da nema dovoljno goriva, a sa 2 broja većom diznom već trokira...

Posted Image Posted Image

kasnije sam rešio i pilot diznu koja je ovde 50 da umanjim, imao sam u šteku 35, i ta je baš premala te sam je proširio na 40... za sada usleđuju probe sa njom... ovako mašina po dvorištu deluje ok, voziva je i sa 3mm otklona gasa, na dodavanje punog ne zatrokira, lepo primi, oseti se snaga na srednjem spektru koju serijski spuh donese..



ps. džukac reaguje tek na veće obrtaje :D

na otvorenom mi se čudno ponaša, još sam u nekoj razradi pa nisam odvrtao gas na duže relacije, ali mi se učinilo kao da na 300-500m počinjem da gubim snagu u nekoj 3 ili 4 brzini posle više sekundi punog gasa... ove testove sam radio ranijih dana, i evo juče sam konačno uštelovao karburator u gornjoj granici pred trokiranje, dakle smeša je za nijansu bogatija..

međutim zagledah se malo bolje i snimim kako diže mehuriće na sastavu...



ehh moraću ponovo rasklapati, inače mi se po zvuku učinilo da mi je ležaj kod magneta bučan i mislim da sam za nijansu više platni stavio na radilici od potrebnih , i pored planiranog zazora u odnosu na merenja 0,3, nisam dobio dovoljno klimanje C3 ležajeva... a evo sad ispade da ni blok nije baš najbolji...

sledi rasklapanje,... jbm li mu ma***r... tako to ide...

#273 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 April 2014 - 12:46

Neverovatno, dihtung namazan crvenom diht masom, rekao bi covek savrseno, kad ono ipak pusta, kako je to moguce? Jel ima neko ostecenje il deformaciju?

Edited by goggyso, 22 April 2014 - 12:53.


#274 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 April 2014 - 14:50

nije diht masa, već crvena litijumska mast.. jbg

#275 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 22 April 2014 - 14:57

View PostMario, on 22 April 2014 - 14:50, said:

nije diht masa, već crvena litijumska mast.. jbg
E jbg...sto nisi stavljao diht masu ??

#276 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 April 2014 - 14:59

evo sad u sledećem naletu ću, :D

mislio sam ima zaptivač pa ne treba, ni pre 20g nisam stavljao diht masu....

#277 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 22 April 2014 - 15:04

Najverovatnije je blok u tom delu malo deformisan kad ga dihtung nije "zapusio" ....jbg i tako moras onaj bucni lager da "prestelujes"
pa resavas dva problema jednim rasturanjem ...

#278 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 April 2014 - 15:06

aha čuje se mamicu mu, tačno sam znao da će da bude pretesno...

#279 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 22 April 2014 - 15:09

Sigurno je i ovo "duvanje'' na bloku deo problema kod stela karba...ma samo polako -imas sta da vozis :D

#280 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 April 2014 - 16:10

Svaka cast da si ovo primetio, ovaj problem te je mogao kostati i vremena i zivaca na duze staze..gledaj to s pozitivne strane!! :-)
Motor rekao bih da se upravo tako i ponasa kao da je debela smesa, zvuci tromije na odvrtanje gasa...neka ga i bolje je tako dok se vrti u razradi...bice prilike da vrisne na mrsavoj smesi!!!

Raduju me ovi prvi taktovi, polako sine ka doterivanju masine..

Ker je legenda, toliko se navikao na voznju i turiranje da ispod 10.000rpm i ne reaguje :-)





11 user(s) are reading this topic

0 members, 11 guests, 0 anonymous users