Pocetkom marta sam otvorio sezonu sa Focusom. Masini bas prija hladnije vreme i ima odlican odziv na gas (definitivno ce mi ovo iskustvo znaciti tokom ljeta zbog karba), medjutim na prvo kocenje u saobracaju skoro sam poljubio auto ispred sebe. Tokom zime je deo kocionog ulja iscurio iz posude i naravno javlja se stara boljka sa kineskim kocionim cilindrom - uvlaci vazduh u sistem i imam klasicno propadanje kocnice zbog toga. Siguran sam da je los kvalitet gumica bio presudan za to.
Kako mi je vec dosadilo da kupujem nove kineske kocione cilindre, zakljucio sam da od tog posla nema nista, jer ce trajati svega jednu sezonu, a i zavrsna obrada je katastrofa. Shodno tome, bacio sam se u potragu polovnog originala ali ne kineskog. Nekada je bolje kupiti polovan original, nego kineski novi deo...
I tako nadjem na oglasu Brembo kocioni cilindar od aerox masine u navodno dobrom stanju. Mislim da ne bi trebalo biti problema da se koristi kocioni cilindar od Aeroxa na Focusu, jedino je upitan ugao pod kojim ce kociono crevo da se spoji na cilindar ali i to se moze resiti.
Uglavnom, kocioni cilindar se prodavao bez rucice i mikroprekidaca pa sam izdejstvovao da dobijem i te delove.
Ove dve slike sam slikao na kraju, jer sam dobio sve u delovima. Tragovi otvaranja koji su vidljivi na sarafima su mojih ruku delo.
IMG_20170320_205924.jpg 2.73MB
31 downloads
IMG_20170320_205722.jpg 2.93MB
34 downloads
Na moje iznenadjenje, vidljivo je da poklopac cilindra nije nikada skidan. Odmah sam zamisljao kakvo me stanje ceka unutra jer je vrlo ocigledno da ulje nikada nije menjano.
Nakon otvaranja, stanje i nije bas toliko lose koliko sam ocekivao. Naravno po otvaranju nasao sam posudu do pola punu ulja, koje je odavno izgubilo svoje karakteristike i vise je licilo na vodu.
Ovo je nakon otvaranja, ispustanja ulja i malo ciscenja sa papirom.
IMG_20170320_204610.jpg 2.75MB
30 downloads
IMG_20170320_204946.jpg 2.78MB
34 downloads
Takodje sam primetio i blage tragove ulja kod prasobran gumice osovine koja gura mehanizam. To mi govori da stanje unutrasnjih gumica na osovini nije bas najbolje, koje sam svakako nameravao da promenim.
Jbg, to je ono kad kupujes polovan deo koji ne mozes testirati na licu mesta. Nema veze, sve se moze srediti.
IMG_20170320_204617.jpg 2.59MB
31 downloads
IMG_20170320_204700.jpg 2.58MB
31 downloads
IMG_20170320_204718.jpg 2.4MB
32 downloads
IMG_20170320_204738.jpg 2.84MB
35 downloads
Mislim da cu nakon zamene i detaljnog ciscenja cilindra dobiti konacno kocioni cilindar koji radi svoj posao. Unutrasnja guma ispod poklopca je u odlicnom stanju. Ovde se bas primeti kvalitet gumice, za razliku od kineskih koje kociono ulje doslovno pojede nakon odredjenog vremena.
E sad, ostaje problem gde nacin kompletan set za reparaciju ali da nije kineski. Da li ima neko iz iskustva preporuku?
Znam za firmu iz Zrenjanina gde bih mogao nabaviti gumice po dimenziji ali ja sam vise zainteresovan da promenim i kompletnu osovinu unutra, jer sam siguran da je korozija ucinila svoje tokom godina.
Osim ovoga, stiglo je jos par sitnica iz motobike-a. Polako se skupljaju delovi za Focusa.
IMG_20170320_200609.jpg 3.1MB
37 downloads