Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#641 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 01 May 2015 - 00:53

uradi površine preseka dve 14-ke i posle toga uradi površinu preseka 19-ke pa uporedi

trebalo bi da imaš bar 20% veću površinu od samog preseka promera karburatora

#642 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 01:03

2r = 14mm
r = 7
P = r² * Pi => 7² * 3.14 = 49 * 3.14 = 153,86
Sto znaci da za 2 lulice dobijem 307,72mm²

2r = 19mm
r = 9.5
P = 9.5² * Pi = 283,385mm²

283.385 + 20% = 340,062

Uf, ako sam dobro sracunao fali mi jos 32mm² ukupnog presjeka za lulice...?

Onda po ovome bi mi odgovarala jedna lulica od 16mm u kombinaciji sa 14mm lulicom.

#643 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 01 May 2015 - 01:08

da imaš ove za minareli airbox-ove, one su 16-17mm u promeru... a isto bušiš rupu 25mm za upasivanje

#644 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 01:13

Ok, postavljam oglas onda. Nisam vidio nigdje da se prodaju posebno nove lulice, jedina mi je nada da neko ima polovnu...Ili da kupujem novi airbox samo zbog lulice, mada onda bih radio izbusio airbox.

Nego, kako vam se cini ostala postavka karburatora?

#645 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 01 May 2015 - 01:25

Odličan 5+....danas držao cilindar u rukama dok smo srkali kafu, i Malossi je na nivou odradio posao...sve je precizno odrađeno, nema fušeraja!

Što se tiče šrafa za ler gas, ne treba se puno njime opterećivati u samom startu....njega ćeš doterati kad ubodeš glavnu diznu i položaj igle...do tada manje više ga ne moraš ni dirati, neka stoji na 1-2 kruga odvrnut recimo...

#646 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 02:22

View PostYooalexandar, on 01 May 2015 - 00:45, said:

setup extra,a ne sekiraj se sto se tice stelovanja mocices ti to ne sumljam! samo napred! :)
Hvala Aco! :)

View PostPita, on 01 May 2015 - 01:25, said:

Odličan 5+....danas držao cilindar u rukama dok smo srkali kafu, i Malossi je na nivou odradio posao...sve je precizno odrađeno, nema fušeraja!

Što se tiče šrafa za ler gas, ne treba se puno njime opterećivati u samom startu....njega ćeš doterati kad ubodeš glavnu diznu i položaj igle...do tada manje više ga ne moraš ni dirati, neka stoji na 1-2 kruga odvrnut recimo...
Jes' vala...samo sto cemo sledeci put srkati pivo, red je da se zalije cilindar kako treba. :ziveli:

Nego sad sam skontao zasto sam ostao na izboru ove 2 lulice po 14mm i nasao sam stare kalkulacije iste kao sto sam pisao iznad...
Procitao sam na forumu da je optimum 10% pa sam se vodio time, medjutim vidim sad da su drugi pisali od 20% pa do 40% da se moze ici za optimalan odnos performansi i potrosnje, tako da cu svakako gledati da kupim lulicu od 16mm ili 18mm, samo da je nadjem pa makar kupio i citav airbox.

#647 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 01 May 2015 - 08:58

površina filter sunđera je dosta velika, računajmo da će i pored toga biti nekog zastoja na protoku čistog vazduha, pogotovo ako se malo zaprlja..

minimum otvora je onoliko koliko je karburator, a ti možeš ići na malo više, po svojoj proceni

kreni sa dve lulice od 14mm pa ćeš videti kasnije ako nabaviš jednu od 17, da izmenjaš i utvrdiš ima li boljitka, rupe 25mm su ti kompatibilne svakako

ps. Ja sam u jednoj od mnogobrojnih borbi sa tim areche 19mm karbom spakovao 17mm lulicu na filteru, a karb upucao sa nekom W25 tupom iglom. Toliko sam bio srećan da sam ga dobio na igli da mi nije zasmetao gubitak performansi na punom gasu zbog male lulice.

#648 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 16:36

Tako ce i biti ako ne nadjem lulicu. Razradu cu odraditi sa ovim lulicama, pa cu posle ganjati fino stelovanje za neki optimum.

Sad sam skontao da nemam brezone za auspuh, a ne zelim da direktno sarafim auspuh na sport-a pa cu i to morati nabaviti u medjuvremenu.
Drugi problem mi predstavlja nedostatak moment kljuca...nikada nisam stezao nesto na odredjenu silu tako da nemam "osjecaja" u rukama uopste koliko bi trebao stegnuti, a da to ne bude preko 12Nm.

Edited by Lauda, 01 May 2015 - 16:41.


#649 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 May 2015 - 17:44

A, jbg ti Gorane , pravis problem gde ga nema ...ja nikad ne bi kupovao air box zbog toga , pa cak ni lulice , to ti je bezveze ...otvori mu usis na 10- 20 % veci od difuzora i nema greske ...turis cevku tog promera i resio si ...( teorija kaze da je kod 2- t motora air box vazan zbog toga da sprecava vazdusne udare i obezbedi stabilno napajanje vazduhom , smanji buku itd ....)

A, za moment kljuc , ne znam sta da ti kazem ...ja ga imam, a retko ga koristim , samo za stezanje glave na kolima i lezajeva radilice , mada i to moze bez njega , ako imas dobar osecaj ...na skuteru ga nikad nisam koristio , u principu manji navoj - manji momenat , veci navoj , veci momenat stezanja ...samo osecaj , ne treba preterivati ...

#650 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 18:46

Miso lulica ne bi bila jedini razlog za kupovinu novog airboxa...Navoji za sarafe u plastici su davno otisli, jedva mogu da pritegnem uz pomoc teflon trake, pa je otisao i dio dihtunga na rubu. Lulica bi bila samo kap koja bi prelila casu :)

Ostaje mi sansa da posudim od nekoga kljuc posto nisam bas pri parama da dajem 5000din za novi.

#651 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 May 2015 - 19:13

Ako pričamo o malom kilo-ključu za potrebe pritezanja glave cilindra, nemoj da se cimaš.. Tih 12 do 15 nm možeš da stegneš iz ruke onom malom krckalicom. Neces otkinuti brezone, a bitno je da ne koristiš nikakvu polugu i da sva 4 šrafa pritegneš isto, onako iz ruke. Najgore sto moze da se desi je da se otpuste, al to odmah prekontrolises posle prvog paljenja i rada od 20min..
Ili narodski prosto rečeno, kao sto si pritezao deklu tako i brezone na glavi :)

Brezone obavezno uzmi. Bio sam ubeđen da dolaze u kitu, ali izgelda da sam ja gledao za piaggio.. Savetujem da uz brezone obavezno uzmes dugacke matice (kao 2 na glavi) i njima šrafiš spuh, mnogo je lakse za cevasti ključ ili gedoru a i sama dužina navoja je garancija da možeš lepo da stegneš a da se ne otpusti od temperature ili da prokliže navoj u samoj matici. Ja ih stavljam svuda a najupotrebljivije su na topu spuha. Videćeš na treku koliko je lako da prokliže navoj..

Ako bude frka da ih pribaviš imam ja brezone i dugačke matice pa ću poneti na skup u NS..

#652 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2015 - 22:54

Nasao sam vec brezone na RP-u: http://www.racing-pl...p-246250-1.html
Sad ne znam da li idu ovi M6xM6 ili M7xM6? Nisu skupi, a mislim da ce raditi posao.

Danas mi bas drug Mixer prica kako je on prosao kada je stezao prvi put, pa rece da je iscupao brezon jer nije imao osjecaja...Kakve sam srece, ja cu blok da odvalim :)

Edited by Lauda, 01 May 2015 - 22:55.


#653 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 01 May 2015 - 23:12

ja nisam verovao koliko je tih 12Nm ustvari malo kad sam se uverio kilo ključem, to ti je onako iz ruke tek tek stegnuto koliko iz zgloba....nema govoru o bilo kakvom pritezanju gde koristiš silu!!

#654 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 01 May 2015 - 23:18

Tacno,ja kad stegnem sa moment,pa posle proverim na ruku i uvek jos malo dostegnem.

#655 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 May 2015 - 23:36

m6xm6, klasika, ja sam uzeo one naraku čini mi se, dolaze sa maticama sa ravnim dnom.. ne sekiraj se mnogo, eto kao sto ti pita kaže sa sto kraćim kljucem (krckalicom-gedorom) iz zgloba, kao kad stežeš deklu prenosa ;)

#656 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 02 May 2015 - 02:16

Postoji vjerovatnoca da sada sredinom maja ugradim par dana vremena pa da sklopim masinu i pripremim za razradu, a mozda cak i razradim.
Ako se ne snadjem za kljuc, icu na svoj grubi osjecaj pa sta bude :)

#657 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 02 May 2015 - 08:39

bitno je da stežeš po malo, tako ćeš biti precizniji-simetričniji

mali ključi ili mala gedora će ti biti sasvim dovoljna

#658 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 02 May 2015 - 23:05

View PostMario, on 02 May 2015 - 08:39, said:

bitno je da stežeš po malo, tako ćeš biti precizniji-simetričniji

mali ključi ili mala gedora će ti biti sasvim dovoljna
Vazi. Tako cu i da uradim na kraju, imam malu gedoru svakako.

A danas sam nasao i lulicu sa precnikom od 18mm zahvaljujuci @Stefan P
U kombinaciji sa lulicom od 14mm imam sledece:

Lulica #1:
2r = 14mm (precnik)
r = 7
P = r² * Pi => 7² * 3.14 = 49 * 3.14 = 153,86mm²

Lulica #2:
2r = 18mm (precnik)
r = 9
P = r² * Pi => 9² * 3.14 = 81 * 3.14 = 254,34mm²

Sto znaci da lulice od 14mm i 18mm daju zajedno 408,2mm².

Za karburator sam vec racunao iznad pa cu samo copy/paste:
2r = 19mm
r = 9.5
P = 9.5² * Pi = 283,385mm²

Razlika u procentima izmedju 283,385mm² i 408,2mm² iznosi 36%.
Ovo je po meni odlican odnos i mislim da nece biti problema oko postavke karburatora. Ostaje jedino da se testira potrosnja posle detaljnog stelovanja.

P.S pisao sam detaljnije, jer sam siguran da ce ovo nekome zatrebati nekada i pomoci :)

#659 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 02 May 2015 - 23:37

super, daj poslikaj kad budeš radio dvostruki ulaz na airbox-u, baš me zanima kako ćeš izaći sa mestom, možda sa strane jer gore ne verujem da će stati...

#660 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 02 May 2015 - 23:41

U pravu si, nema sanse da lulica stane gore...provjeravao sam vec. Ice sa strane pod uglom od nekih, grubo receno, 60 stepeni, tj. bice postavljena pod tim uglom sa strane.
Slikacu detaljno sve.

Edited by Lauda, 02 May 2015 - 23:42.






4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users