Keeway Focus - Lauda tuned
#721
Posted 30 May 2015 - 11:27
A ova metoda skidanja s busenjem kroz semering je malo riskantna jer pobjegne borer , pokazalo mi se najbolje onaj zarez na semeringu sa šilom malo samo zbusit i tanke dugacke sarafe , bez greske ide van
#722
Posted 30 May 2015 - 11:44
Anabellas, on 30 May 2015 - 11:27, said:
A ova metoda skidanja s busenjem kroz semering je malo riskantna jer pobjegne borer , pokazalo mi se najbolje onaj zarez na semeringu sa šilom malo samo zbusit i tanke dugacke sarafe , bez greske ide van
Ovaj radapciger pije vodu na velikim precnicima semeringa, kao na snimku, ovah na bregastoj je oko 50mm i nije sabijen izmedju 2 zida. Kod skutera su male dimenzije semeringa, i bukvalno je sabijen sa spoljne i unutrasnje strane (u precniku). Nema sanse da se zavuku kukice na semering do magneta na piaggi-u. Toliko je mali a sabijen sa obe strane, a duboko u rupi pa jednostavno nema mesta da se zavuce kukica, a i kad bi uspeli, onda vec semering sam izlazi.
Ja sam koristio igle za pletenje, malo kontra naostrene na vrhu ( kao udica ) i povijene na rukohvatima radi vece sile cupanja.
U principu cim ga probijes, i cimnes, on se iskosi, onda je fora biti pametniji i ici sa necim tankim u krug i odlepljivati ga, ili demostratirati silu i cupati ga. Naravno uvek je velika pomoc WD40 na osovini radilice.
#723
Posted 30 May 2015 - 11:51
A kad bi isao alat za piaggio radit treba jedan alat za vodeni semering , jedan za ovaj kod magneta i jedan kod variomata haha
#724
Posted 30 May 2015 - 12:54
Zato je najbolje ubuduce pricekati sve sta treba i odjednom izgurati ugradnju.
#725
Posted 30 May 2015 - 17:47
Sada je jasno, samo sto mislim da te kukice moraju biti dovoljno tanke i dovoljno cvrste da se moze povuci remen sa njiima. A cini mi se da ce AcaPostar biti u pravu da je to odlican alat za vece semeringe, dok kod ovih manjih ce trebati mozda malo vise gimnastike.
@Anabellas
Znaci sa silom probusis rupu i onda ubacis 2 sarafa zavrnes i iscupas semering?
Sad bas gledam slike semeringa kod variomata i primjetim cudan polozaj zeger osiguraca. Da li ovako treba da stoji?? Na dnu izgleda kao da je u svom lezistu, a gore kao da je izletio napolje
#726
Posted 30 May 2015 - 18:03
#727
Posted 30 May 2015 - 20:45
#729
Posted 31 May 2015 - 10:17
#730
Posted 31 May 2015 - 10:38
#731
Posted 31 May 2015 - 11:17
#732
Posted 04 June 2015 - 00:05
U nedostatku alata odlucujem da nabudzim staru sajlu kao privremeno rjesenje...
I evo jedna slika za Zilketa. Nadam se da sam postao sada pravi tjuner po njegovim standardima
Posle budzenja sajle krenuo sam sa stelovanjem karburatora za razradu. Prethodna postavka karburatora koju sam podesio prije odlaska u NS pokazala se losom (pilot 40, W9 igla na sredi, dizna 85), pa sam krenuo postepeno sa novom.
Nisam mogao da dobijem sarafic kako treba, trazio je 3 kruga da bi imao odziv i obrtaje pa sam ubacio pilotku 42 i situacija se popravila. Dalje sam presao na srednji otklon. Iglu sam podigao (seger na 2. zarez odozdo) i prestelovao sarafic.
Test voznja je pokazala solidne rezultate, iako je jos uvijek primjetno blago trokiranje negdje izmedju 1/2 gasa i 3/4 koje je uzrokovano vjerovatno vecom diznom. Mene sada svakako interesuje pola sata za razradu.
Boja na pola gasa:
Ali crv sumnje ne da mira, jer meni po boji svjecice postavka djeluje malo slabasna za razradu. Recimo da sam stelovao karb posle razrade ostavio bih ovu postavku za pola gasa, jer mi djeluje taman nekako ali mi ne djeluje ok za razradu.Tu sam smarao malo Pitu i Acu Postara da cujem njihovo misljenje. Najvise sam se brinuo zbog rezone...Trek je lud pa vec sa pocetkom 6k obrtaja pocinje lagano da ulazi u rezonu i onda mogu sa stanja "taman" preci u stanje "siromasno" i eto problema. Ja sam prenos opteretio sa 9g rolnicama i na pola gasa obrtaji su tu negdje oko 6000.
Ono sto je zanimljivo ovde meni bilo jeste da mi se sarafic javio tacno na 2 kruga - dobar odziv i obrtaji, a na recimo 1 krug imam gusene na dodavanje gasa i nema sanse da upali bez sauga.
Probao sam da dignem iglu odnosno spustim seger na zadnji zarez dole medjutim imao sam poprilicno trokiranje prilikom kretanja, bez obzira koliko sam stelovao sarafic na pola gasa bas trokira. I onda sam odlucio da vratim iglu na staru poziciju i da korigujem opet sarafic, medjutim sada sam malo pojacao na sarafu gorivo pa sam dobio malo bogatiju postavku s tim da u voznji nemam trokiranja. Nekada se samo desi blago, skoro pa neprimjetno trokiranje.
I evo boje na pola gasa:
Tu sam stao za danas. Sutra me ceka jos da pokusam te neke finese izvuci, mozda povecam diznu za broj pa korigujem sarafic ili obrnuto...vidjecu jos sta ce praksa reci. A i stelovati karb na 30C je bas super.
Izgleda da ipak imam "viska" vazduha u sistemu i da ce pasti zamjena semeringa i kontrola sistema sa pumpicom...da budem siguran.
A iskreno, meni je nekako teze palo ovo stelovanje za razradu...onako makar znam sta stelujem i sta mi treba pa kad se krene od punog gasa spustam se polako. Ovde moram korigovati pola gasa, bez da uopste i testiram pun gas, itd. Jbg prvi put razradjujem aftermarket cilindar pa nikad dosta opreznosti...
A trenutno stanje skutera i performansi bih opisao kao "s konja na magarca". Ne znam kako cu da se naviknem da budem lagan po gasu, odnosno da se vucem po putu. Danas sam presao ukupno 7KM i to samo zbog provjere svjecice, kao i odradjenih nekih 10h ukupno u leru dok sam sve stimao i stelovao u pocetku...
#733
Posted 04 June 2015 - 12:23
Dobro izgleda svecka ako ga stvarno vozis do 6k, bitno je da kvalitet i procenat ulja odradjuju razradu.
Ja sam x puta imao slucaj da moram naopacke da stelujem karb i to ti je lutrija kod razrade. U svakom slucaju na dobrom si putu i ne treba da se cimas oko stele glavne dok ne probas pun gas. Imas jaku pilotku i sam polozaj igle i trokiranje kada je malo podignes govori da nisi daleko od onoga sto ce ti kasnije trebati. Samo lagano
#734
Posted 04 June 2015 - 15:45
#735
Posted 04 June 2015 - 16:29
Za mene tek sada razrada krece, u prevodu od 0km pa od sada ganjam cifru 250km prije ozbiljnijeg odvrtanja gasa.
@Boza
Mislim da me nisi skontao. Znam i ja da je ovo boja svjecice prije rezone i da ce u rezoni sigurno jos traziti goriva. Svakako nemam namjeru da ga vozim do 9000 dok razrada traje. Interesovalo me samo da li je boja odgovarajuca na obrtajima prije ulaska u rezoni i/ili da li trebam stelovati na jos bogatiju.
Danas sam prekontrolisao prenos za svaki slucaj prije pocetka voznje. Prosli put sam zaboravio da obrisem semering kod variomata pa da mogu to prekontrolisati nakon nekog broja kilometara...
Sada je ociscen i obrisan pa s obzirom da nemam jos pumpicu neka kasnija kontrola ce mi biti kao neki orijentir.
Na zamajcu nema nikakvih tragova
Juce ono malo sto sam vozao skuter pokazalo je i izlasnost remena
Polini remen u dobrom stanju
Bolcnu variomata sam ocistio tako sto sam naprskao WD40 na krpu i ocistio je tako. Isto to sam uradio i za cauru u variomatu. Kanale rolnica sam isto ocistio cistom krpom.
Ono sto mi je zanimljivo, a i nekako cudno, jeste to sto nakon ciscenja i kontrole prenosa skuter je postao dosta veseliji na obrtajima za razliku od sinoc. Kao da je odjednom dobio neku eksplozivnost...
Da li je moguce da bolcna nije bila dovoljno podmazana pa da je ona pravila problem??
Nakon kontrole prenosa i testa, igrao sam se malo oko karba i dobio sam sledece rezultate na pola gasa:
Sada na pola gasa vrti na oko 6200 obrtaja i cim predje to dobije neku eksplozivnost sto znaci da udje polako u rezonu. Tako da moram na gasu kontrolisati to i izbjegavati. Prenos sam opteretio maksimalno...
Da li je NGK 8ica pretopla za razradu i ovo vrijeme +30C za AC masinu?? Kod mene je jos i pomjeren ugao paljenja na 19*.
#736
Posted 04 June 2015 - 18:50
Medjutim, kada zavrsis razradu, bilo bi dobro probati 9, malossi ima znacajan stepen kompresije i samim tim sto je pomerano paljenje u ranije proizvodi se malo veca temperatura od predvidjene. I ti bi kasnije mogao da razmisljas o prelasku na 98 oktansko gorivo..
#737
Posted 04 June 2015 - 19:03
Znaci mogu bez problema voziti 100 ili 98 oktana? Jasno je da gorivo da vise oktana ima vecu otpornost na samo-zapaljenje ali nisam bio siguran koliko znaci pomjereno paljenje u toj "jednacini".
#738
Posted 04 June 2015 - 20:34
Ljudi cesto grese misleci da je veci broj oktana "jace" gorivo. Enrgetska vrednost benzina od 95 i recimo od 100 oktana je vrlo slicna i tesko je uociti razliku u voznji. Oktanski broj je oznaka koja nam govori kada ta vrsta goriva dozivljava detonaciju i zapaljenje. Nizi broj - moguce samozalaljenje pri sabijanju, veci broj - sposobnost da istrpi vece temperature i veci stepen sabijanja. U oba slucaja, smesa se pali varnicom i rezultat je identican, poenta je da izbegnemo samozapaljenje i nezeljene detonacije.
Trkacki benzini od 100 i vise oktana u sebi imaju aditive (bustere) koji jacaju molekularnu strukturu goriva i povecavaju expanziju (volumen) gasova prilikom detonacije, i ti benzini su osetno jaci. 1l trkackog benzina kosta izmedju 5 i 7 eura.
Dakle, nema negativnog uticaja na agregat ako se vozi derivat od 98 ili 100 oktana za komercijalnu upotrebu, to je samo stepen zastite koji je nepohodan na agregatima sa visokom temperaturom gasova u komori za sagoravanje (npr visok stepen kompresije, raniji ugao paljenja itd).
#739
Posted 04 June 2015 - 20:37
25 user(s) are reading this topic
0 members, 25 guests, 0 anonymous users