Prvo sto sam krenuo da sredim danas bila je sajla gasa. Nova sajla koju sam kupio je kraca od serijske pa sam trebao skoro 10cm buzir skratiti. A buziri imaju bas tvrd omotac od celika koji se jako tesko sijece bez adekvatnog alata...
U nedostatku alata odlucujem da nabudzim staru sajlu kao privremeno rjesenje...
I evo jedna slika za Zilketa. Nadam se da sam postao sada pravi tjuner po njegovim standardima
Posle budzenja sajle krenuo sam sa stelovanjem karburatora za razradu. Prethodna postavka karburatora koju sam podesio prije odlaska u NS pokazala se losom (pilot 40, W9 igla na sredi, dizna 85), pa sam krenuo postepeno sa novom.
Nisam mogao da dobijem sarafic kako treba, trazio je 3 kruga da bi imao odziv i obrtaje pa sam ubacio pilotku 42 i situacija se popravila. Dalje sam presao na srednji otklon. Iglu sam podigao (seger na 2. zarez odozdo) i prestelovao sarafic.
Test voznja je pokazala solidne rezultate, iako je jos uvijek primjetno blago trokiranje negdje izmedju 1/2 gasa i 3/4 koje je uzrokovano vjerovatno vecom diznom. Mene sada svakako interesuje pola sata za razradu.
Boja na pola gasa:
Ali crv sumnje ne da mira, jer meni po boji svjecice postavka djeluje malo slabasna za razradu. Recimo da sam stelovao karb posle razrade ostavio bih ovu postavku za pola gasa, jer mi djeluje taman nekako ali mi ne djeluje ok za razradu.Tu sam smarao malo Pitu i Acu Postara da cujem njihovo misljenje. Najvise sam se brinuo zbog rezone...Trek je lud pa vec sa pocetkom 6k obrtaja pocinje lagano da ulazi u rezonu i onda mogu sa stanja "taman" preci u stanje "siromasno" i eto problema. Ja sam prenos opteretio sa 9g rolnicama i na pola gasa obrtaji su tu negdje oko 6000.
Ono sto je zanimljivo ovde meni bilo jeste da mi se sarafic javio tacno na 2 kruga - dobar odziv i obrtaji, a na recimo 1 krug imam gusene na dodavanje gasa i nema sanse da upali bez sauga.
Probao sam da dignem iglu odnosno spustim seger na zadnji zarez dole medjutim imao sam poprilicno trokiranje prilikom kretanja, bez obzira koliko sam stelovao sarafic na pola gasa bas trokira. I onda sam odlucio da vratim iglu na staru poziciju i da korigujem opet sarafic, medjutim sada sam malo pojacao na sarafu gorivo pa sam dobio malo bogatiju postavku s tim da u voznji nemam trokiranja. Nekada se samo desi blago, skoro pa neprimjetno trokiranje.
I evo boje na pola gasa:
Tu sam stao za danas. Sutra me ceka jos da pokusam te neke finese izvuci, mozda povecam diznu za broj pa korigujem sarafic ili obrnuto...vidjecu jos sta ce praksa reci. A i stelovati karb na 30C je bas super.
Izgleda da ipak imam "viska" vazduha u sistemu i da ce pasti zamjena semeringa i kontrola sistema sa pumpicom...da budem siguran.
A iskreno, meni je nekako teze palo ovo stelovanje za razradu...onako makar znam sta stelujem i sta mi treba pa kad se krene od punog gasa spustam se polako. Ovde moram korigovati pola gasa, bez da uopste i testiram pun gas, itd. Jbg prvi put razradjujem aftermarket cilindar pa nikad dosta opreznosti...
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
A trenutno stanje skutera i performansi bih opisao kao "s konja na magarca". Ne znam kako cu da se naviknem da budem lagan po gasu, odnosno da se vucem po putu. Danas sam presao ukupno 7KM i to samo zbog provjere svjecice, kao i odradjenih nekih 10h ukupno u leru dok sam sve stimao i stelovao u pocetku...