Jump to content


Pitanja i polemike u vezi prenosa



118 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 November 2014 - 11:50

ne nego znači da proceniš koji ti je prenosni odnos najbolji,....

da li rastu obrtaji kroz ubrzanje ili opadaju...
dali može da izbaci remen do kraja ili ne može..

ovde je jasno da ne pričamo o dužini remena i mogućnosti njegovog izlaska, već o snazi motora koja će biti sposobna da to i izgura...

svakako ako misliš da se upoznaš sa variomatom i remenom nije na odmet staviti za početak nešto kraći prenos, pa posle polako podizati opterećenje..

#42 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 November 2014 - 20:03

Prosto receno -duzina finalnog prenosa je idealna kad se uskladi sa snagom cilindra i idealno nastelovanim variomatom...Znas ono "matoro" da je uz base kit pozeljan bar 10% duzi finalni prenos, ne da bi prebacio stotku, nego da bi iskoristio vecu snagu....

#43 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 November 2014 - 20:25

Ma montiraj taj prenos pa vidi kako i sta. Mozda ti se svidi a mozda i ne ali ako ga ne probas uvek ces razmisljati kako bi se ponasao da ga stavis. Kad vec imas sve potrebno probaj onako iz zajebancije pa nam prenesi utiske da i neko drugi ako ima u planu zna radi li ili ne. Onako u naucne svrhe :D

#44 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 21:00

Matori ja sam interesent da probam tvoj prenos ako ces stavljati kraci :D
Teorijski svaki kraci prenosni odnos mora da daje bolje ubrzanje od duzeg prenosnog odnosa. Skracenjem prenosa povecavas obrtni moment na tocku pa je samo pitanje proracuna da ga ne prekratis. Znas i sam kako traktor od 33ks ima snagu da ore njivu i povuce kucu.. znaci ne toliko kratko, to je ono sto Mario kaze. A Pita kaze samo ce brze da izvrti prenos. Pa to i trazis, sto bolje ubrzanje.. Svaki prenos se moze ustelovati kasnije rolnicama, pa i za tih 13% skracenja tacno pogodis na koliko obrtaja zelis da razvlaci od starta do kraja, i vreme predjenog puta mora da bude krace tj bice bolje ubrzanje :D
Znam da ce sad Mario da me razuveri sta se dogadjalo u praksi, ali matematika kaze: za isti obrtni momenat kraci prenosni odnos rezultuje kracem vremenskom intrvalu pokretanja jedinice mase i proporcijalno smanjue krajnju brzinu dajuci brze ubrzanje, duzi prenosni odnos produzava vreme pokretanja iste mase i proprcijalno uvecava krajnju brzinu.
U praksi: ako imas dovoljno snage ( da obrtaji ne padnu) da izguras 13% produzenja, imaces tacno za 13% vise okretaja pogonskog tocka, sto znaci i za toliko vecu krajnju brzinu.
To znaci da ces ti imati sa skracenjem od 13%, tacno toliko manje okretaja na tocku, za toliko i manju krajnju ali i povecanje obrtnog momenta (teorijski 13%, u praksi malo manje) pa ce motor biti rastereceniji i imaces prevrtavanje, ispadanje iz ciljanih, pad snage i gubitak momenta ubrzanja sto dovodi do ceste zablude i negatvnom utisku u osecaju ubrzanja sa kracim prenosom. Bice potrebno izvrsiti korekciju prenosa i zadrzati kroz ubrzanje idealne obrtaje (koje sad tacno znas, mozda ce traziti malo nize), garantovano dobijas bolje ubrzanje :D

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#45 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 November 2014 - 22:15

Idete pogresnom ulicom...a i namena tuniranog skutera je daleko od namene dobro nastelovanog traktora :D ....teoretski Bokitov setupa ima npr.10ks na 10k i ti mu obrtaji trebaju kroz ubrzanje a ti mu sad skrati prenos i sta se dobija...prvo mora da sredi variomatski prenos da ostane u okviru 10ks na 10k jer vecim obrtajima snaga se samo gubi a ne dobija.Ubrzanje moze u nekom delu da bude bolje nego sa duzim prenosom ali samo u nekom delu jer kad prenos odradi svoje tu je kraj-ide se u "prevrtavanje"
i gubitak snage...Garantujem da je njegov setup sa trenutnim produzenjem bolji na ubrzanju od tog potencijalnog [skracenog]...Jedino ako mu je sadasnje finalno produzenje malo duze pa se ne uklapa idealno sa snagom i prenosom...
Al ako ima vreme za experimente .... :D :D

#46 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 22:21

View Postcvele, on 12 November 2014 - 22:15, said:

Idete pogresnom ulicom...a i namena tuniranog skutera je daleko od namene dobro nastelovanog traktora :D ....teoretski Bokitov setupa ima npr.10ks na 10k i ti mu obrtaji trebaju kroz ubrzanje a ti mu sad skrati prenos i sta se dobija...prvo mora da sredi variomatski prenos da ostane u okviru 10ks na 10k jer vecim obrtajima snaga se samo gubi a ne dobija.Ubrzanje moze u nekom delu da bude bolje nego sa duzim prenosom ali samo u nekom delu jer kad prenos odradi svoje tu je kraj-ide se u "prevrtavanje"
i gubitak snage...Garantujem da je njegov setup sa trenutnim produzenjem bolji na ubrzanju od tog potencijalnog [skracenog]...Jedino ako mu je finalno produzenje malo duze pa se ne uklapa idealno sa snagom i prenosom...
Al ako ima vreme za experimente .... :D :D
Slazem se, to sam i ja rekao ako se dobro poigra sa stelom prenosa i ostane u pravim obrtajima imace bolje ubrzanje do jedno 80 i tu ce da stane. Ali on je to i trazio u prvom postu, da skace na zadnji i da mu nije bitna krajnja a da ima brze ubrzanje nego sada. Sve prema zeljama, ja samo tvrdim da je moguce;)

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#47 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 November 2014 - 22:26

Ja se slazem sa Cveletom... Ne razumem sta sad pokusavamo da dobijemo odlicno ubrzanje na prvih 35m ili sta.. posle tih 35m ima da ostane daleko iza konkurenata do 200m a jos ne pricamo da ce da skakuce ko jarac pa ga treba drzati .. i ako se rucica gasa malo opusti jer vec vozac gleda u nebo onda se ponovo gubi itd ..

Ok za testiranje izlaznosti remena i za analize, ali je samo jedan prenos adekvatan setupu i vozacu i taj ce doneti najbolji rezultat...


Sinclair research 1981©

#48 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 November 2014 - 22:32

Quote

a jos ne pricamo da ce da skakuce ko jarac pa ga treba drzati .

U prevodu-dok ti drzis jarca za rogove,ja odooo.... :D

#49 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 22:37

@mario
Ja se slazem sa tobom sto ti imas u praksi, ali ako boki smatra da da mu treba kraci prenos predpostavljam da njegov setup nije toliko jak na ubrzanju kao tvoj higend pa zato ima zelju da mu skut skace na startu. Ajde ovako da krenemo drugom stranom price. Dragrace na 100m, ti ispucas 128gps na 200m a prolazna brzina na 100m ti je 70 ili 80 (sve su primeri) Da li bi samo za takvu trku na 100m produzavao finalni prenos ili skracivao?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#50 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 November 2014 - 22:52

Samo je jedna "kombinacija" dobitna,nebitno dal je 100 ili 200m,i to ona koja max. iskoristava snagu setupa...

#51 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 November 2014 - 22:56

Tacno, optimalan prenos drzi ciljne obrtaje (npr 9500rpm za Bokijev setup) prakticno skoro do max brzine koju skuter postize. Samo tad je skuter tj masina dobro opterecena i od 0 do max brzine radi u rezimu najvece snage i najbolje iskoristivosti. Sve preko ili ispod 9500rpm je slabije.

#52 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 November 2014 - 22:58

A hoces da me ubedis da ce taj prenos npr doneti 80 na 100m a recimo kraci nesto vise...

Zaboga pa nije blokiran menjac kao kod traktora, variomatski prenos svakako radi posao ali i ti gresis kao i moj matori.. Jednostavno je .. nama je cilj da obrtaji kroz ubrzanje ne variraju vec da budu u centru power banda.. a to ce se desiti npr samo sa X produzenjem.. u svim drugim situacijam imamo ili porast ili opadanje obrtaja kroz ubrzanje.. i u svim tim situacijama gubimo na akceleraciji..

Nije bitno koja se duzina staze vozi


Sinclair research 1981©

#53 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 23:07

Cvele, svaka kombinacija (npr i 10% duze i 10% krace) je dobitna ako se usteluje kako valja. Samo je pitanje za sta koja treba da posluzi. Pa da ta prica pije vodu niko ne bi kupovao produzenje da nahvata krajnju. Kome treba ubrzanje na kratkiim stazama ugurace skracenje. Problem je u onome sto je mario pisao gore da je skut posle ne voziv al to nije do teorije nego do tunera. Traba ponovo sve udesiti da ne bude skakac na startu da ne zalepi kvacilo a da ne klizi itd. Kapiram ja da je to muka napraviti, al nemojte da me ubedujete da ne moze i da nece postici bolje vreme na 100m taj isti setup al sa npr 15% kracim prenosom. Ja sam mnogo toga probao na trkackim motorima od 250 i 600ccm i vozio rally automobile kojima je spic 135kmh... znam sta znaci skracenje i koliko daje. Ovde je samo jos jedna vise varijabila variomat, sve ostalo je manje vise isto. Potreban je pravi tuner da ispostuje sve do kraja, rezultat mora da dodje :D

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#54 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 23:15

View PostMario, on 12 November 2014 - 22:58, said:

A hoces da me ubedis da ce taj prenos npr doneti 80 na 100m a recimo kraci nesto vise...

Zaboga pa nije blokiran menjac kao kod traktora, variomatski prenos svakako radi posao ali i ti gresis kao i moj matori.. Jednostavno je .. nama je cilj da obrtaji kroz ubrzanje ne variraju vec da budu u centru power banda.. a to ce se desiti npr samo sa X produzenjem.. u svim drugim situacijam imamo ili porast ili opadanje obrtaja kroz ubrzanje.. i u svim tim situacijama gubimo na akceleraciji..

Nije bitno koja se duzina staze vozi


Sinclair research 1981©
Ne , hocu da kazem da isti taj setup sa 15% skracenja pravilno ustelovanog (da ne skace na zadnji na strtu vise nego sto sad vozis, i da drzi obrtaje koje mu trebaju) mora pre da dodje do tih 100m i samim tim prolazna brzina ce mu mozda biti nesto veca npr 83kmh, jer ce biti brzi na ubrzanju i pre ce prilaziti krajnjoj. Jel me razumes? Ne kazem ja da je to cilj tuninga uopste niti da to Bokiju treba za svaki dan, vec da je moguce popraviti vreme ubrzanja u odredjenom segmentu, zavisno od potrebe za stase setup sprema.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#55 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 12 November 2014 - 23:26

ajde da pojednostavimo i pogledamo primer:

duži prenos
Ciljani obrtaji: 10.000
rolnice 5gr.

kraći prenos
Ciljani obrtaji: 10.000
rolnice 6gr.

Koji će biti bolji u ubrzanju?

#56 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 12 November 2014 - 23:36

Квачило ће се мање хабати са краћим преносом, осим тога неће бити никакве разлике. То је предност варијаторског преноса; увек држати обртаје тамо где термо група има највише снаге.

#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 November 2014 - 23:38

Samo jedan prenosni odnos drzi stabilizovane obrtaje kroz medjuubrzanje... i na to ne uticu rolnice centralna uglovi na torque drive..

Ne pricamo sada o kvacilu jer je i ono veoma bitno kako je podeseno...

Vozio sam Batajnicu na AC prenosu.. morao sam da varam da mi variomat krene sa 12000 da bi na oko 100m imao 13400 gde je najbolji a na 200m vec preskocio na 14500 i tek tada je vario zavrsio sa razmenom prenosa..

Dakle prenosni odnos mora biti u spektru za koji je masina spremna u odnosu na masu koju treba da ponese... prekratak ili predugacak prenos ce uneti kasnjenje i slabiju akceleraciju

Sinclair research 1981©

#58 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 November 2014 - 23:42

I da zaboravio sam da napisem da mi se na motovillu svidjalo kako je bio podesen.. imao sam propinjanje prednjice nekih 5cm u prvih 50m, a mozda sam mogao kvacilo malo agresivnije pustiti jer su me u prvih 3m svi ostavili... i to je sa 19% produzenja bilo...

Sinclair research 1981©

#59 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 23:42

@pita
Uprosteno: Isti obrtaji puta 2 daju 2 obrtaja tocka = brze ubrzanje, a puta 3 ( duzi npr sekundar) 3 obrtaja tocka za isti obrtaj, sporije ubrzanje veca krajnja...
Poenta price, ako nam treba krajnja 120 vozis setup koji npr sada imas. Ako hoces da se trkas na 100m a pri tom znas da ti je prolazna brzina na 100m npr 80kmh i da vario jos nije izbacio kais do kraja, stavljas kraci finalni prenos. Stavlaju se teze rolnice da bi ostao i istim obrtajima i smanjujes obrtaje kada hvata kvacilo da bi mogao da startujes sa punim gasom bez prevelikog propinjanja. Ubrzanje mora da bude bolje, sa kracim finalnim pre ce i vario da istera, odnosno vreme postignuto do 100m ce biti manje u sekundama.
Znaci ne mogu oba da imaju isto ubrzanje ako drze iste obrtaje a imaju razlicite finalne prenose i naravno ne mogu da imaju istu krajnju. Mislim da vi generalno mesate ulogu rolnica i variomata sa finalnim prenosom. Ciljane obrtaje kroz ubrzanje dobijamo rolnicama i centralnom a ubrzanje ili krajnu finalnim prenosom (primar i sekundar).

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#60 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 12 November 2014 - 23:45

View PostMario, on 12 November 2014 - 23:38, said:

Samo jedan prenosni odnos drzi stabilizovane obrtaje kroz medjuubrzanje... i na to ne uticu rolnice centralna uglovi na torque drive..
Mene ste sa ovom diskusijom, iskreno, bacili na brigu sada...nisam znao da prenos utice toliko na pad/rast obrtaja, mislio sam da se sve moze ispeglati spregom rolnica i centralne...Ovo je mozda malo sve otislo u off-topic i ne bi bilo lose da se napravi nova tema u vezi prenosa sa ovom novom temom vezano za % produzenog ili kraceg prenosa...
Kako ja sad da znam da li ce malossi primar koji po kalkulatoru daje +25% dobro da legne na malossi sport umjesto kineskog prenosa i da li ce drzati dobro obrtaje? :sad:
Postoji li neka matematicka formula ili barem neka okvirna racunica kako mozemo znati koji procenat prenosa zadovoljava potrebe termogrupe?

Po meni je lose imati kratak prenos na jakoj masini iz razoga sto ce on mozda imati jaci sut na startu i recimo bolje ubrzanje ali sta to vrijedi kada vec nakon par stotina metara prenos odradi svoje i onda pocne prevrtavanje? Jedino ako je neka drag trka na 100m u pitanju pa onda ako je bas bitan dobar start...

Edited by Lauda, 12 November 2014 - 23:50.






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users