Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4361 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 03 September 2015 - 10:58

Jesam, stari je neko unistio. A sjecam se kad sam pomenuo 12mm svijecicu da je neko pricao da je necu naci ispod 10 evra. Evo ja uzeo za 4€ i to bez ikakvog rabata, inace bi bila 3€.
Ako se pokaze dobrom, odma sve urezati :D

#4362 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 September 2015 - 14:33

Čisto sumnjam da će biti razlike, al ok, probaj pa javi.

#4363 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 September 2015 - 23:37

Jbm mu sve, ništa mi nije jasno. U service manualu za PJ piše da je otpor TPSa na idle 1,1k a na full gasu 1,8k. Tako se i meri ovaj razbušeni TPS dok ovaj novopristigli ide od 800 oma do 1300 oma. Tolerancija je 10% po manualu. Oba potenca pokazuju istu vrednost, što znači da je ok, ako se dobro sećam originalni je na idle oko 900 oma. Ko je sad tu lud? Isti proizvođač, BING, ista oznaka. Kako je moguće da su potenci toliko različiti, nije to baš mala razlika. Nisam danas stigao namontirati ovaj sveže kupljeni, nadam se sutra, pa kad ga setujem na ECU videću jel ECU toleriše te vrednosti ili ne. Ako pokaže grešku u dijagnostici, biće igranke sa dodavanjem spoljnih otpornika da se prilagodi vrednost.
Uspeo sam samo spustiti pritisak na ispod 8 bara, troksanje je sada minimalno ali ipak prisutno dok je mašina sasvim hladna, ali posle radi solidno, samo što su performanse u jajima, ne ide ni blizu kao sa 8,2 bara, ni na startu niti prebacuje 9,5k rpm. Fali svega, i benzina i vazduha, nema leba od 18ke. Ako ovaj novi bude ok, razbušiću i njega na 20mm i pokušati sa 8 bara, trebalo bi da se poprave performanse ali će se verovatno i troksanje vratiti. Definitivno kućište ubrizgavanja mora dole, da nađem gde slini benzin mimo benz. dizne. Ranije je trpio i preko 8,5 bara bez troksanja, moraće i ubuduće.

#4364 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 03 September 2015 - 23:47

Ne moras zuriti sa razbusivanjem dok ne resis to trokiranje

#4365 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 September 2015 - 23:54

View PostMario, on 03 September 2015 - 23:47, said:

Ne moras zuriti sa razbusivanjem dok ne resis to trokiranje
Ma od 18mm nema vajde, troksalo je i sa njim dok nisam spustio pritisak, što znači da naliva. Onaj originalni TPS sa SRke neću dirati, ostaje na 18 a ovaj novi moram razbušiti, ne znači mi ništa ako ostane 18. Radila je SRka sa 20mm i onda kad si je ti vozio u So, pa nije troksala, znači nije to razlog, ali bar ide sa 20mm do stotke, sa 18mm jedva 93kmh na 9,3k. Nema snage dovoljno sa 18kom, koji god pritisak podesio.

#4366 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 03 September 2015 - 23:56

Ok, ja sam samo pristalica identifikovanja kvara, zajebi sad tvoje zelje za tuningom

#4367 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 September 2015 - 23:58

View PostMario, on 03 September 2015 - 23:56, said:

Ok, ja sam samo pristalica identifikovanja kvara, zajebi sad tvoje zelje za tuningom
Hahaha, slatko si me nasmejao. Pa dobro, ne moram baš odma razbušivati, al čim rešim troksanje, ide pod stubnu bušilicu, ili kod strugara, videću još. Možda izvučem 20,5mm.

#4368 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 04 September 2015 - 00:01

Ok al obecaj mi da neces nista busiti dok ne resis trokiranje... ne mogu da te slusam kako kukas da ti je eserka sranje vec godinu dana...

Ako si resio da ces da nalovis problem onda budi kategorican u toj ideji i daj sve od sebe da to postignes... Rekao sam ti tekefonom ja bi vec nabacio stock postavku i krenuo od nule...

#4369 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 00:10

Razumem te potpuno, ali smatram da Malossi nije krivac već kućište dizni, ili TPS, saznaću već sutra kad nakačim ovaj novi. Već bi ono drugo kućište koje sam spremio bilo nakačeno da me ne zezaju one metalne matice u plastici, ni Loctite super gel neće da ih drži u plastici, a kao lepe cipelu za plafon sa sve likom naglavačke. Kakva je to plastika? Ostaje mi još samo da nabudžam neke brezone u to ležište pa maticama, mora drugo kućište sa onom prvom diznom i dobrim O ringovima, sumnjam da je ovo kućište što je na mašini negde naprslo pa curi benzin pod 8 bara, malo ali dovoljno.
Šta sam sve prošle zime radio sa onim plavim regulatorom, preterivao čak i do 9 bara, ali nije bilo troksanja, samo pad performansi i jedna ubijena ZMR..

#4370 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 04 September 2015 - 00:37

View PostMario, on 03 September 2015 - 23:56, said:

Ok, ja sam samo pristalica identifikovanja kvara, zajebi sad tvoje zelje za tuningom

:D to ja pričam svako malo..bez defektaže k..

žal mi je da si bacil pare za tps,a ispostavilo se bude da nije greška u njemu...taj dio tolko rijetko crkava na njima,da skoro uopće ne crkava ako ga fizički ne razjebeš...ako je njegov kontak sa ecu u prekidu,momentalno se pali lampica.
još bude ispalo da te otpočetka jebe ne uglazbljenost setapa,ko druga tonska proba mladog orkestra..

Edited by steeef, 04 September 2015 - 00:38.


#4371 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 10:04

Ne bude u prekidu vec varira otpor iako je polozaj konstantan. To sam se uverio sa ovim sto sam razbusio. A kad varira otpor onda i ECU ubrizga pa prekine, pa tako i masina dize i spusta obrtaje.

#4372 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 September 2015 - 11:28

Ako otpor varira onda ecu nebi trebao prekidati, nego raditi istu stvar kao da cimas gas za npr. 1mm naprijed nazad, sto ne znaci prekidanje goriva.
A druga stvar, bitnija i direktnija je da ecu tolerise oscilacije otpora jer ti je rezim rasporedjen u npr. 10 mapa od 0-100% na potenciometru, znaci svakih 10% otklona se mjenja ubrizgavanje, a unutar tih 10% mozes setati sa otporom i nista se nece desiti.
Naravno to je u praksi jos finije, ali opet sumnjam da imas tako velike oscilacije otpora.

#4373 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 11:41

View Postdajteh, on 04 September 2015 - 11:28, said:

Ako otpor varira onda ecu nebi trebao prekidati, nego raditi istu stvar kao da cimas gas za npr. 1mm naprijed nazad, sto ne znaci prekidanje goriva.
A druga stvar, bitnija i direktnija je da ecu tolerise oscilacije otpora jer ti je rezim rasporedjen u npr. 10 mapa od 0-100% na potenciometru, znaci svakih 10% otklona se mjenja ubrizgavanje, a unutar tih 10% mozes setati sa otporom i nista se nece desiti.
Naravno to je u praksi jos finije, ali opet sumnjam da imas tako velike oscilacije otpora.
Pa vidi, na otklonu od svega 0,25mm, mernim listićem između štel štafa lera i poluge leptira, obrtaljka momentalmo skoči na 5k, pa onda ECU prekine pa spusti na 2k pa opet digne na 5k, a gas stoji konstantno na tih 0,25mm otklona. Tek na većem otklonu prestane to da radi. Ali do sada je samo varirao sa obrtajima, sad pored toga još i puca na auspuh, što mi jasno daje do znanja da gorivo negde prođe mimo benz. dizne do air dizne, inače da nije tako, air dizna ubrizga čist vazduh, pa onda nema odakle da se dešavaju detonacije. Druga stvar, iako je ECU bio na "remapiranju" u suštini ništa nije urađeno osim što je skinuta blokada na 11,5k, pa tako sumnjam da ova mapa nije dobra za tuniranu termogrupu jer se ponaša u skladu sa stock 50ccm gde se na malo gasa ne očekuje skok obrtaja na 5k, već bi trebalo kontinualno da diže obrtaje, 2k, 3k, 4k... E da mi se dočepati interfejsa pa da upucam mapu 2.8.0.

#4374 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 September 2015 - 12:17

Da to je cudno da tako mali otklon gasa toliko dize obrtaje, znaci to je pod ?
Da li se to isto desava i u stock 70 postavci?

Sto se tice mapa ne znam kako je kod tvoje aprilie, tj. koji fabricki interfejs moze da se kaci posto pretpostavljam da nebi prepoznao tvoj ecu interfejs koji je odradio moje ecue. A na generaciju purejeta iz 2003 ima fabricki interfejs i mozes da si biras 2 mape, o tome sam govorio.
Interesantno da svaka mapa ima svoje cari i da se podesiti i sa jednom i sa drugom da ide dobro tako da budes sa obadvije zadovoljan. S tim da jedna daje nesto vecu krajnju i malo ostriji start, i trazi da se vozi stalno na pun gasu. Dok ova druga sa mirnijim startom i manjom malo krajnjom dopusta voznju i sa manje gasa pod uslovom da se digne pritisak, tako da ta mapa radi na moment a ona odblokirana na okretaje.

Zaboravio sam razloge zasto je 2.8.0 mapa najbolja, jer negdje sam nasao objasnjenja koju problematiku su stvarale one ostale mape.

Ali ja bih stavio na stranu ecu i tps, mislim da tu trenutno nemas sta traziti, treba pojednostavniti situaciju da se konacno otkrije sta je problem.

Da nisi mozda navikao na dobre performanse pa sada sa spustenim pritiskom ti se cini kao neuspjeh? :)

I ima jos jedna stvar, sa odblokiranom mapom kad sam dizao pritisak, jako je tanka linija izmedju stabilnog i nestabilnog rada, znaci samo malo dignem pritisak i evo problema troksanja i pucanja.
A na drugoj mapi sam dizao pritisak do kraja koliko je islo i tek onda bi poceo raditi probleme, ali ne tako naglo kao sa ovom odblolanom mapom. To mi je bilo jako cudno.

#4375 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 12:58

Nije se dešavalo u stock postavci Malossi sporta, a i za očekivati je jer je taj cilindar dosta smiren, me može se baš pohvaliti nekim performansama bez dorade, u pricipu u takvom stanju nije nizašta, samo je malo oštriji na samom startu jer čupa iz podruma, posle je mlitav do te mere da ga stock 49ccm cilindar pojede na ubrzanju i krajnjoj jer se vrti mnogo višlje od Malossija. Tek podizanjem pritiska na oko 8 bara i vađenja lulice iz airboxa, Malossi je malo živnuo, dobio na snazi u opsegu obrtaja do 9k ali tu je bio kraj, ni sa ZXRom nizbrdo nije prebacivao 9,5k. Nakon malog povećanja ugla i površine izduva, Malossi je konačno proradio u skladu sa klasom Sport i dobacio stotku na 10k rpm, ali sa podizanjem pritiska na 8,2 bara, produženjem prenosa za 18%, razbušenim TPSom na 20mm, Multivarom, Malossi special remenom 818... ima spiska. I sve je to radilo solidno, ako izuzmem to njakanje ECUa na malom gasu, što pripisujem neodgovarajućoj mapi. Ovo sada stanje je posledica nekog curenja, kad to rešim biće sve ok, čak sam rešio da se PRC cilindar poturpija do maximuma ali da ne pređe preko 11k da vidimo dokle može PJ.
Što je najneverovatnije, pre neki dan skinem SC08 koji je sa kontra postavljenim nosatim rolnicama vrtio preko 10k bez problema, pa reko ajd da okačim sad ZXRa da vidim koliko više će on nabrati obrtaja u nepromenjenoj postavci prenosa, i dobijem razočaravajući rezultat, jedva, jedva 10k al na dužu stazu, a 10k je SC odsprintao na 300m i mnogo pre je dogurao do krajnje, tada 80kmh zbog rolnica. Posle kad sam rešio rolnice, ZXR je vrteo na 9,5k i jako teško do 10k. Ne želim da opet kačim SC08 jer sam ga spržio prilično, spolja, a možda i unutra, čudno nekako zvuči sad, nekim limenim zvukom, dok je Leo relativno tih i ima onaj duboki ton, a i lakši je, hehe.

#4376 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 September 2015 - 13:22

O jbmu situaciju. Ovo za sporta je istinito i smjesno ako se ne doradi. A kad se taj sport nakaci na karb onda jako lijepo ide, jbg rezonancija je trecina snage.

#4377 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 13:44

View Postdajteh, on 04 September 2015 - 13:22, said:

O jbmu situaciju. Ovo za sporta je istinito i smjesno ako se ne doradi. A kad se taj sport nakaci na karb onda jako lijepo ide, jbg rezonancija je trecina snage.
Pa to bi trebalo uporediti, dva identična skutera sa identičnim elementima prenosa (multivar ili stock varijator), jedan sa karbom drugi PJ pa na crtu. Ovako je sve samo nagađanje. Koliko Malossi sport sa karbom može da nabere krajnje i na kojim obrtajima, ako si probao?

#4378 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 September 2015 - 14:02

Zavisno o auspuhu, ali svaki bez blokade ce zavrtiti do 10k u konacnici, a bilo koji normalni tipa ZX 10500, 11k moze napucati sa jacim auspuhom tipa yasuni R. A i ono sto mene najvise smeta da si na PJ ogranicen na 1 auspuh, a na karb koji god da stavis dobivas vise ili manje, siri ili uzi powerband i krajnje obrtaje.Ali dobro nadje se sto valja i udri. Meni je PJ posebno drag samo zato sto ne trosi mnogo, a sasvim sam zadovoljan njegovom putnom brzinom koja se taman uklapa u prosjek. Oko njega cu se pozabaviti na jesen, a zasad karbovi nalivaju :) I mnogo me nerviraju sa malim tankovima jer kad se naviknes na 12l onda ti se lako desi da 3 puta dodjes na benzisku bez novcanika i para, jer si mislio samo cu do komsinice, a kazaljka se brzo obara.

Samo cu ti reci da 100 po gpsu prebacuje i onaj za ZXom i to bez puno muke, a recimo ja sa 50ccm na toj dionici 85 nalovim.
I prednost karba je sto 50ccm ide odlicno, a 70cm ide jos bolje u svakom segmentu, pogotovo u startnosti i vremenu do konacne brzine.
Maksimum koji sam nedavno postigao sa 50ccm je 113 po satu, a prije je isao 112 i kucao na 11k. Skratio sam bolcnu (stavio kracu) za 0.5mm posto je remen vec na 17.5mm spao. I cudi me kako dobro ide.
Naravno to je kad se sagnem na 50ccm sa yasuni Z. Inace ovako u normalnim uslovima ide oko 100 po satu, ako zera vjetra puhne u mene onda 88 i to je minimum. Mala snaga, a opet se moze razvrtiti kad ti zatreba, za razliku od mnogih koji ne mogu niti sa 70ccm.

Edited by dajteh, 04 September 2015 - 14:15.


#4379 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2015 - 15:03

113 PO SATU sa 50ccm? Koliko je to realnih po GPSu?

#4380 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 September 2015 - 15:24

102-103kmh nisam imao ukljucen gps da okacim, imam sa 100.80kmh od neki dan to je 111 na satu interesantno je da tu brzinu drzi na pravcu znaci ne pada kad se razvrti :) A toliko imas na svakom lc piaggiu na 11k i istjeran prijenos sa multivarom. Sat laze za 10kmh mjerio sam ga do 110. Tako da ja volim tu jurilicu, nista ne setujem samo projurim kad treba ko veliki. A najteze pada momcima koji stavljaju 70, dosta njih guta knedlu, bogami i ja sam kad me tako neki klinjo sa 50 namazo u krajnjoj a ja imao 70 minarelli. I neki dan kad sam gledao prijenos primjetio sam da mi je semering kod varia poceo lagano pustat. Pa ne mogu da vjerujem, te karb masine relativno brzo propisaju na njemu,rijetkost je da se nekome ne desi.
I pocelo mi zveckat kvacilo, odnosno one 3 sajbice, to mi se desilo i na PJu, znaci boljka je da se malo sajbice rastresu s vremenom.
I stavio sam mu novi remen malossi special, pa ljubicasta centralna, ali me mrzilo ponovno setovanje i cekanje da malo legne, pa sam samo skratio bolcnu i raspalio dalje do iduce sezone. Inace sa specialom u odnosu na serijski 17.5mm trenutno sam dobio dosta izmedju 60 i 90kmh brze nabire.

Edited by dajteh, 04 September 2015 - 15:31.






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users